cast
مرجان هرندی

معرفی 32 سبک رایج برای دکوراسیون داخلی + عکس

مرجان هرندی
15 مهر 1400
4403
16
متن مقاله

امروزه سبک شناسی در دکوراسیون داخلی منزل و طراحی هر فضای دیگر یک مهارت محسوب می‌شود. اولین قدم برای شروع طراحی داخلی برای ایجاد یک فضای منحصر به فرد و زیبا با عملکردهای مختلف، شناخت سبک‌های مختلف در طراحی داخلی است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با سبک‌های رایج طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به نرم‌افزار‌های حوزه معماری هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین نرم افزارهای معماری را مطالعه کنید و در صورت تمایل، از طریق سایت آپادمی پکیج‌ آموزشی مورد نظرتان را تهیه کنید و در طراحی‌های خود از آن‌ها استفاده کنید. همانطور که میدانید طراحی داخلی و اجرا یکی از مشاغل پردرآمد در رشته‌های هنری می باشد که امروزه جهت استفاده بهینه از تمامی بخش های داخلی و یا ایجاد تغییراتی در شکل و فرم فضا های داخلی برای استفاده بهتر ساکنان صورت میگیرد. اگر شماهم علاقه مند به مبحث طراحی داخلی و اجرا هستید میتوانید بدون نیاز به هیچ گونه پیش زمینه ای، با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی با یاد گیری مباحث مرتبط به این حوزه و شناخت سبک های مختلف وارد بازار کار شوید و هر گونه سبکی را طراحی نمایید و کسب درآمد کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

1. طراحی کلاسیک

یکی از سبک‌های پر طرفدار در طراحی داخلی که به خاطر  لوکس و منحصر به فرد بودن هنوز از مد نیافتاده، سبک کلاسیک است که برگرفته از قواعد و مفاهیم روم و یونان باستان در هنر و معماری است که توجه بسیاری از افراد علاقه‌مند به طراحی‌های سلطنتی و تجملاتی را با استفاده از عناصر سنتی غربی مانند ستون‌ها، دیوارهای گچ بری شده و تزئینات لوکس بی شمار به خود جذب کرده است. مشخص کردن نقطه کانونی فضا جهت رعایت تقارن، تعادل و نظم از ویژگی‌های این سبک است که هنگام طراحی باید به آن توجه داشته باشید که با قرار گیری شومینه، تابلوهای دکوراتیو در نشیمن یا تخت خواب در اتاق خواب می‌توانید این نقاط را مشخص کنید و چیدمان منزل خود را با توجه به آن با تناسبات و تقارن انجام دهید. همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی، گرم و ملایم جهت ایجاد یک فضای آرام و راحت به سبک کلاسیک به شما کمک کند. برای انتخاب مبلمان نیز می‌توان گفت که مبلمان آنتیک، مجلل و ظریف و ترجیحاً ساخته‌شده از چوب، همراه با منبت‌کاری انتخاب مناسبی برای این سبک است.
 سبک طراحی داخلی کلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

2. طراحی مدرن

اگر از فضاهای شلوغ با تزئینات و گچ بری‌های مجلل و وسایل پر‌زرق و برق بیزار هستید و به دنبال فضای ساده و خلوت هستید، سبک مدرن می‌تواند سبکی مناسب برای منزل شما باشد که با استفاده از خطوط ساده و بی آلایش به دور از تزئینات و تجملات حس آرامش، زیبایی و سادگی را به منظور عملکردگرایی بیشتر به شما القا کند. برای سبک مدرن بهتر است فضاهای تک رنگ داشته باشید. استفاده از رنگ‌های طبیعی و طیفی از رنگ‌های خنثی و مات مانند سفید، طوسی و یا خاکستری و متریال و مصالحی مانند استیل، چوب، پلاستیک، شیشه  مناسب این سبک فضا می‌باشد. در سبک مدرن استفاده از دکور‌ها و وسایل ساده و مینیمال را فراموش کنید چیدمان وسایل یکی از مراحل مهم بعد از طراحی و خرید و سایل است که در سبک مدرن برای چیدمان وسایل بیشتر از فرم‌های نیم دایره‌ای و ال شکل استفاده می‌کنید. اگر آپارتمان و یا فضایی مورد نظرتان کوچک است می‌توانید با رعایت تمام اصول طراحی سبک مدرن و نور پردازی حرفه‌ای فضای ایجاد کنید که بزرگ‌تر به نظر برسد.

سبک مدرن

مقاله پیشنهادی: سبک معاصردر دکوراسیون داخلی

3. سبک معاصر

سبک معاصر یک سبک ترکیبی، از دوره‌های زمانی مختلف است که این عامل آن را به سبکی منحصر به فرد تبدیل کرده است و طرفداران بسیاری دارد. همان طور که می‌دانید معاصر به معنای زمان حال است بنابراین در این سبک برای طراحی و دیزاین منزل و فضا‌های خود از وسایل و عناصری باید استفاده کنیم که در زمان حال وجود دارند. استفاده از خطوط مستقیم در کنار خطوط منحنی با رنگ‌های خنثی و تعدادی رنگ جسورانه از ویژگی‌های سبک معاصر است. ایجاد سطوح براق و درخشنده در فضا‌های سبک معاصر و استفاده از مبلمان و وسایلی که از جنس استیل، کروم و نیکل در این سبک بسیار رایج است. فراموش نکنید که یکی از ویژگی‌های مهم سبک معاصر، سادگی است بنابراین استفاده از وسایل پر زرق و برق تزیینی را فراموش کنید.

سبک طراحی داخلی معاصر

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

4. سبک صنعتی

سبک صنعتی از تغییر کاربری فضای مختلف مانند کارگاه یا کارخانه‌ها به فضا‌های مسکونی، دفتر کار و... به وجود می‌آیند که برای دیزاین و طراحی این فضاها عناصر صنعتی و وسایل قدیمی را در کنار وسایل مدرن قرار می‌دهند و از مصالح بدون روکش ساختمانی و سازه‌های خام و صنعتی، انواع آجر، تیرهای اصلی، پیچ و مهره، کانال‌های عبور هوا و… برای نمایش دادن سبک صنعتی استفاده می‌کنند که جز المان‌های اصلی در این نوع طراحی محسوب می‌شوند. در این سبک بیشتر از رنگ‌ها خنثی تیره از جمله خاکستری سیاه سفید و از رنگ‌های گرم نیز استفاده می‌شوند.

سبک صنعتی

مقاله پیشنهادی: سبک صنعتی در دکوراسیون  داخلی

5. طراحی مینیمالیست

طراحی فضاها به منظور سادگی و آراستگی و حذف عناصر اضافی از محیط و جلوگیری از افراط و استفاده حداقلی از وسایل برای تزئینات، سبک مینیمال را ایجاد کرده که هدف از ایجاد و طراحی سبک مینیمالیست سادگرایی و کمینه‌گرایی است. که امروزه تنها یک سبک طراحی نیست بلکه به یک سبک زندگی نیز تبدیل شده است. در طراحی مینمیال از رنگ‌های روشن و خنثی به ویژه سفید استفاده می‌شود. دیوارهای ساده و بدون پترن، پارچه‌ها و مبلمان‌های بدون طرح و دکورهایی با کاربری چندگانه به منظور ایجاد سادگی، آراستگی و جلوگیری از بی نظمی از ویژگی‌های سبک مینیمال است.

مقاله پیشنهادی: سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال

مقاله پیشنهادی: درک رنگ در معماری

6. سبک میدسنتری مدرن

سبک مدرن میان قرن، سبکی به ظاهر کلاسیک همراه با خطوط صاف و مینیمال است که مانند سبک مینیمال از عناصر اضافی اجتناب می‌کند و از وسایل ساده و کاربردی مانند مبلمان‌هایی چند منظوره با خطوط صاف برای تزئینات فضا جهت اجتناب از تجملات استفاده می‌کنند. از خصوصیات خانه‌هایی به سبک مدرن میان قرن می‌توانیم به خانه‌هایی با در‌های کشویی، پنجره‌های بزرگ، نورگیر و پاسیو اشاره کرد. ایجاد سبکی یکپارچه و نوستالژی برای ایجاد آرامش و دوری از هرج و مرج برای نشان دادن عملکرد و گشودگی فضا از اهداف سبک مدرن میان قرن است. 

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن میان قرن در دکوراسیون داخلی

7. سبک روستیک   

روستیک به معنای روستا و سبکی برگرفته از طبیعت است که تداعی‌گر خانه‌های روستایی است و حس زیبایی و آراستگی را القا می‌کند. بسیاری از وسایل مبلمان و پارچه‌های مورد استفاده در سبک روستیک از مواد موجود در طبیعت مانند چوب‌های فرسوده، سنگ، بتن، کنف، پشم و پنبه تشکیل شده‌اند. همچنین استفاده عمده‌ی سازه‌ها از چوب و سنگ‌های تراش نخورده و المان‌های مختلف با حفظ حالت اشیا از ویژگی‌های سبک روستیک است. در سبک روستیک از رنگ‌های خنثی در کنار دیگر وسایل و تزئینات ساخته شده از متریال‌های طبیعی  استفاده می‌شود تا باعث حفظ جلوه آن‌ها شود. 

مقاله پیشنهادی: سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

 سبک طراحی داخلی روستیک

مقاله پیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

8. سبک اسکاندیناویایی

سبک اسکاندیناوی ترکیبی از عناصر طبیعی و مینیمالسیت است که این شباهت به دلیل سادگی و کاربردی بودن سبک اسکاندیناوی است. استفاده از مواد طبیعی و استفاده حداقلی از تزئینات و جزئیات در این سبک قابل مشاهده است. در سبک اسکاندیناوی از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و طوسی روشن در کنار رنگ‌هایی مانند زرد، کرم، آبی و سیاه برای جلوگیری از یکنواختی و بی روح شدن فضاها استفاده می‌شود. کف تمام فضا‌ها در این سبک پوشیده شده از چوب است که در سبک اسکاندیناوی برای ایجاد حس گرما استفاده می‌کنند. 

سبک اسکاندیناوی

مقاله پیشنهادی: سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

9. سبک شابی شیک

اگر به دنبال ایجاد فضایی آنتیک و قدیمی و آرامش بخش هستید می‌توانید سبک شابی شیک را انتخاب کنید. هدف از این سبک ایجاد فضای لوکس قدیمی جهت تجملگرایی است که از مبلمان‌های آنتیک تزئینات و دکورهای قدیمی پارچه‌های گلدار قدیمی برای ایجاد و به نمایش گذاشتن این سبک استفاده می‌کنند. رنگ‌های ملایم و خنثی برای ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا برای این سبک مناسب است. شما می‌توانید از رنگ‌های سفید روشن، بژ، کرم، خاکستری مات، صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ و ارغوانی در طراحی و دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که مبلمان‌های آنتیک سفید رنگ بسیار مناسب این سبک می‌باشد. از متریال‌های مورد استفاده در سبک شابی شیک چوب، آهن، فرفوژه و... را می‌توانید نام برد.

مقاله پیشنهادی: سبک نئو کلاسیک در معماری داخلی

10. سبک نئوکلاسیک 

سبک نئوکلاسیک سبکی برگرفته از رونسانس روم و یونان باستان است که ترکیبی از عناصر سبک کلاسیک و المان‌های سبک مدرن است که به ایجاد فضایی لوکس و با شکوه میپردازد. یکی از اصول اصلی در طراحی سبک نئوکلاسیک تناسبات هندسی در کنار عملکردگرایی است. استفاده از طرح‌های و عناصر و نمادهای معماری کلاسیک در کنار نورپردازی مدرن باعث ایجاد فضاهای خاص و منحصر به فرد شده است. متریال‌های مورد استفاده در این سبک چوب و سنگ است که ترکیب آن‌ها با فلزات به زیبایی فضای شما می‌افزاید. در سبک نئوکلاسیک بیشتر از رنگ‌های خنثی مانند کرم بژ طوسی نسکافه‌ای آبی روشن یا از رنگ‌های متضاد آن‌ها مانند مشکی و طلایی استفاده می‌شود. برای این سبک فضا بهتر است از مبلمان‌هایی با فریم چوبی ظریف و ساده با پارچه‌هایی تک رنگ و بدون طرح استفاده کنید. در سبک نئوکلاسیک شاهده استفاده از لوستر‌های بلند و لوکس هستیم.

سبک نئوکلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

11. سبک بوهمیان 

سبک بوهمیان سبکی خاص و بدون محدودیت و قوانین خاص است که این سبک فاقد نظم و ترتیب بوده و شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن قاعده خاصی منزل خود را طبق سلیقه خود طراحی و دیزاین کنید. در سبک بوهمین می‌توانید برای طراحی فضاهای مختلف از تعداد زیادی وسایل دکوری و تزئینی در شکل و فرم‌های مختلف و متنوع و همچنین از ترکیب مبلمان قدیمی و جدید تجهیزات حصیری ، فرش‌ها و گبه‌های متنوع و رنگی، بالش‌های راحتی استفاده کنید. در سبک بوهمین از رنگ‌های قرمز مایل به قهوه‌ای، آبی کهربایی، پرتقالی و بنفش بیشتر از رنگ‌های سرد استفاده می‌شود و طرح و رنگ‌های متنوع بسیار در این سبک کاربرد دارد.

سبک طراحی داخلی بوهمیان

مقاله پیشنهادی: سبک وینتج در دکوراسیون داخلی

12. سبک وینتیج

سبک وینتیج نوعی سبک کلاسیک محسوب می‌شود که با استفاده از وسایل قدیمی که مربوط به دوره زمانی خاص بوده با ایجاد حس وحال قدیمی فضایی نوستالژی را ایجاد می‌کند. کاغذ‌های دیوار قدیمی طرح دار، متریال چوب و کف پوش‌های چوبی از ویژگی این سبک است. همچنین استفاده از قالیچه، فرش و مبل‌های کلاسیک باروک و روکوکو، مبل‌های چرمی، ویترین و کمد با درب‌های حکاکی شده و تزئین شده در دکوراسیون سبک وینتیج از اهمیت خاصی برخوردار است.

سبک وینتیج

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

13. سبک آرت دکو

آرت دکو یک سبک و هنر الهام گرفته از طراحی‌های فرانسوی است که هدفشان نشان دادن زرق و برق و جلوهای جذاب وگیرای سنتی هر خانه است که هدف آن تجملگرایی است. مصالح براق و صیقلی، سطوح درخشان، اشکال هندسی شکسته و زاویه دار از ویژگی‌های اولیه این سبک است.

سبک آرت دکو

مقاله پیشنهادی: سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

14. سبک آرت مدرن 

آرت مدرن از ترکیب مدرنیته مینیمالیستی و ایده آلیستی به وجود می‌آید. تمام وسایل و خطوط به صورت کرو و منحنی هستند همچنین از وسایل باریک وگرد برای طراحی و دیزاین فضا‌ها استفاده می‌شود. پالت رنگی این سبک رنگ‌های روشن و سفید است که از استفاده این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های متضاد مانند سفید و مشکی و استفاده از وسایل براق برای ایجاد سبک مدرن استفاده می‌شود.

دوره آموزشی پیشنهادی: آموزش جامع مدلسازی در 3Ds Max

15. سبک ساحلی

سبک طراحی ساحلی با الهام از فضا باز یک فضای آرامش بخش و پر نور را ایجاد می‌کند که این سبک در مناطق ساحلی بسیار پرطرفدار است. رنگ‌های سفید، آبی لاجوردی و زرد مناسب این سبک فضا است. استفاده از پارچه‌های جیر و ساتن را در این سبک فراموش کنید. از پارچه‌های نرم و راحت با رنگ‌های روشن، پرده‌های توری برای عبور بهتر نور و هوا در این فضا‌ها استفاده کنید. در سبک ساحلی از فرش استفاده نمی‌کنند تا کف‌های چوبی و بتنی بهتر خود را به نمایش بگذارند و باعث زیبای بیشتر فضا بشوند. استفاده از میزهای چوبی محکم، حصیری و استفاده از وسایل یا المان‌های الهام گرفته از دریا می‌تواند متناسب با این سبک باشد.

مقاله پیشنهادی: سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

سبک طراحی داخلی ساحلی

مقاله پیشنهادی: سبک هالیوودی دردکوراسیون داخلی

16. سبک هالیوودی

سبک هالیودی یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که با استفاده از مبلمان‌های مخمل و وسایل عتیقه و گران‌بها فضاهایی لوکس و باشکوه را به وجود می ‌آورند و از رنگ‌های خیره کننده بنفش، قرمز و فیروزه‌ای و... در سبک هالیودی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این سبک می‌توان به کاغذ دیواری‌های با طرح‌های منحصر به فرد و وسایلی از جنس چرم، مخمل و ابریشم اشاره کرد. همچنین ایجاد دکوراسیونی گرد و انحصاری در دکوراسیون سبک هالیوودی ضروری است.

مقاله پیشنهادی: سبک مونوکروم دردکوراسیون داخلی

17. سبک مونوکروم

سبک مونوکروم یکی از سخت‌ترین سبک‌ها برای چیدمان است زیرا در این سبک برای دکوراسیون فقط به یک رنگ نیاز دارید و هنگام چیدمان و انتخاب رنگ باید دقت کنید تا از ایجاد فضایی یکنواخت و خسته کننده جلوگیری کنید. مونوکروم به معنای استفاده از یک رنگ است اما به این معنی نیست که شما از تناژ رنگی دیگر نتوانید استفاده کنید همچنین می‌توانید از رنگ‌ها سفید و سایر رنگ‌های خنثی برای پشتیبانی رنگ اصلی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید انتخاب رنگ برای هر فضا بسیار مهم است مثلا دکوراسیون‌های مونوکروم با رنگ‌های روشن فضای خانه شما را از اندازه واقعی بزرگ‌تر نشان دهند در حالی که دکوراسیون‌های مونوکروم با رنگ‌های تیره ممکن است کمی خسته کننده باشد.

سبک مونوکروم

مقاله پیشنهادی: سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

18. سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی یکی از سبک‌های بسیار گران‌قیمت است که برای اغراق و تجمل به سبک اشرافی در آن از دکوراسیون‌های پرزرق و برق و شلوغ و وسایل تزئینی استفاده می‌شود. رنگ‌های سبک ویکتوریایی تیره و عمیق و از طیف زرشکی، قهوه‌ای و سبز مخملی هستند. سبک دکوراسیون ویکتوریایی یک سبک مجلل و با جزئیات فراوان است که دیوارها و سقف با گچ‌بری و نقاشی تزئین می‌شوند. در این سبک از مبل‌های بزرگ، پرانحنا و با کنده‌کاری‌های فراوان استفاده می شود.

سبک ویکتوریایی

مقاله پیشنهادی: سبک باروک در دکوراسیون داخلی

19. سبک باروک

در سبک باروک از خطوط و فضاهای منحنی شکل با تزئینات و گچبری‌های دکوراتیو بر روی سقف و جداره‌ها با رنگ‌های درخشان طلایی، قرمز تیره، سبز و همچنین طرح‌های طلاکوب در آینه‌ها، قاب‌ها، سفالینه‌ها، مجسمه‌ها استفاده می شوند تا فضای شما باشکوه تر به نظر برسد. همچنین استفاده از کاغذ‌های دیواری، پارچه‌های نفیس پر نقش و لوسترهای کریستالی در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارند.

سبک طراحی داخلی باروک

مقاله پیشنهادی: سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی

20. سبک گوتیک

سبک گوتیک سبکی بسیار خاص و منحصر به فرد است که مورد علاقه بسیاری از افرا نخواهد بود. در سبک گوتیک شاهده فضا‌هایی تیره رنگ و تاریک هستید که در طراحی آن از وسایلی محکم و سنگین از جنس چوب بلوط با طرح ها و نقوش خاص به رنگ‌های تیره استفاده شده است. در این سبک معمولاً از پرده‌ها و مبلمان‌هایی از جنس مخمل و ملافه و روتختی‌هایی از ساتن و ابریشم استفاده می‌شود.

سبک  گوتیک

مقاله پیشنهادی: سبک انتقالی یا ترانزیشنال در دکوراسیون داخلی

21. سبک انتقالی یا ترانزیشنال

این سبک ترکیبی از عناصر سبک‌های سنتی و مدرن است و هدف از به وجود آوردن این سبک ایجاد تعادل بین سنت و مدرنیته است که می‌توانید بدون محدودیت وسایل مورد نیاز خود در این دو سبک را انتخاب و در کنار هم قرار دهید و فضایی منسجم و یکپارچه را به وجود بیاورید. در این سبک اغلب رنگ‌های خنثی و رنگ‌های مات مانند بژ، قهوه‌ای روشن، سفید مایل به خاکستری، سفید عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری مایل به قهوه ای به عنوان رنگ غالب در کنار رنگ‌های دیگر استفاده می‌شود.

دوره آموزشی پیشنهادی:  آموزش جامع رندرینگ 

22. سبک فرانسوی

اگر به سبک‌های اشرافی علاقه‌مند هستید سبک فرانسوی می‌تواند سبک مناسبی برای شما باشد. در این سبک  با استفاده از قالب‌های تزئینی سقف و نقش برجسته‌های دیواری، فضاهای باشکوه، لوکس وتجملاتی اشرافی را می‌توانید طراحی کنید. در سبک فرانسوی، اولویت، رنگ‌های پاستلی هستند و در جاهای معمول نیز از سفید عاجی استفاده می کنند. در این سبک از مبل‌های عتیقه که دارای چوب‌های تیره و براق حکاکی شده هستند برای دکوراسیون فضاها استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی: سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

سبک فرانسوی   

مقاله پیشنهادی: سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی

23. سبک ژاپنی

سبک ژاپنی یک سبک ساده و مینیمالیستی است که شلوغی و وسایل زیاد در آن جایی ندارد. برای این سبک اکثرا از وسایل و مبلمان‌هایی سبک و کم جا استفاده می‌کنند. در سبک ژاپنی از در‌های کشویی با قاب‌هایی چوبی سبک برای رفت آمد راحت‌تر و بی نقص به فضا‌های مختلف استفاده می‌شود. در این سبک همه چیز دارای هدفی خاص است و هیچ چیز نباید خارج از نظم و یا فاقد عملکرد باشد.

سبک ژاپنی

مقاله پیشنهادی: سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

24. سبک اروپایی

طراحی داخلی اروپایی ترکیبی از سبک‌های سنتی و معاصر است که استفاده از رنگ‌های مکمل و متفاوت درون دکوراسیون، یکی دیگر از ویژگی‌های سبک اروپایی است. همچنین نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها، دو موردی هستند که در تمام سبک‌های دکوراسیون از جمله سبک اروپایی به شکل‌های مختلفی کاربرد دارند.

مقاله پیشنهادی: سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

25. سبک ایتالیایی 

سبک ایتالیایی سبکی ظریف زیبا و شیک است که مورد علاقه بسیاری از افراد است. در این سبک بر روی دیوار‌ها گچ بری‌های ظریف و پر نقش و نگار و کف فضاها از سنگ مرمر و یا چوب براق و صیقلی گرانبها پوشش داده می‌شود. در فضای داخلی ایتالیایی از رنگ‌های طبیعی، مانند سفید و بژ در رنگ‌های مدیترانه‌ای مانند آبی درخشان، سبز‌ها، نارنجی سوخته و زردهای ملایم نیز استفاده می‌شود. 

مقاله پیشنهادی: سبک عربی در دکوراسیون داخلی

26. سبک عربی

سبک عربی سبکی مجلل و اشرافی است که در طراحی داخلی به سبک عربی از مبلمان‌هایی  لوکس و مجلل و پرده‌های سلطنتی از جنس ابریشم و مخمل مرغوب و فرش‌ها و جاجیم‌ها لوسترهای مجلل و فلزی وسایل تزیینی گران قیمت استفاده می‌شود. در طراحی عربی رنگ‌هایی چون طلایی، نقره‌ای، فیروزه‌ای، صورتی و برنز در کنار رنگ‌های خنثی نقش مهمی را ایفا می کنند. در خانه‌های عربی از طرح‌های موزاییکی در فرش‌ها پرده‌ها کاغذهای دیواری و... استفاده می‌شود. استفاده از کف پوش و دیوار پوش با طرح هماهنگ و متناسب از دیگر ویژگی‌های این سبک است.

سبک عربی

مقاله پیشنهادی: سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی

27. سبک دانمارکی

سبکی ساده و مدرن است که از خطوط عمودی و افقی در آن استفاده می شود. در سبک دانمارکی تزئینات اضافه جایگاهی ندارد. در این سبک از رنگ‌های روشن ولی مات نظیر رنگ سفید مات و خاکستری روشن استفاده می‌شود و تنوع رنگی زیادی وجود ندارد. در سبک دانمارکی قالیچه‌های کوچک کاربرد زیادی دارند همچنین از اکسسوری‌هایی که از پوست حیوانات و پشم گوسفند زیاد استفاده می‌شود.

سبک دانمارکی

مقاله پیشنهادی: سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

28. سبک انگلیسی 

سبک انگلیسی از کنار هم قرار گرفتن مدرینته و سبک و طرح‌های قدیمی به وجود می‌آید. دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی در بردارنده‌ی زیبایی کلاسیک، لوکس بودن، هارمونی و متریال‌های باکیفیت در کنار هم برای فضای خانه است. یکی از اصول مهم و اساسی در این سبک استفاده از رنگ‌های گرم و شاد در طراحی داخلی به سبک انگلیسی است.

مقاله پیشنهادی: سبک مصری در دکوراسیون داخلی

29. سبک مصری

در سبک مصری از رنگ‌های پر رنگ در کنار رنگ‌های خنثی برای ایجاد تعادل استفاده می‌کنند. در این سبک از پارچه‌های ابریشم، پنبه بدون طرح و نقش رنگی و مبلمان‌های هندسی شکل با تزئینات ظریف و مجسمه‌های فلزی، طومارهای پاپیروس و هیروگلیف نیز برای تزئین خانه استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی: سبک هندی در دکوراسیون داخلی

30. سبک هندی

یکی از سبک‌های جذاب و هیجان انگیز در طراحی داخلی سبک هندی است که یکی از نشانه‌های بارز سبک هندی استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع در طراحی دکوراسیون این سبک است. در سبک هندی مبلمان‌های چوبی و دست سازه‌های دکوراتیو هندی مانند ظروف، مجسمه‌ها و... جز عناصر جدا ناپذیر این سبک محسوب می شود. همچنین در این سبک از طرح‌ها و نقوش مختلفی از جمله گل و بته‌های هندی ، نقوش پیچیده ماندالا و عناصر الهام گرفته از طبیعت مثل گل، پرندگان و حیوانات و برخی از این نقوش که ریشه در فرهنگ و مذهب هندی دارد استفاده می‌شود.

سبک هندی

مقاله پیشنهادی: سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی

31. سبک آسیایی

سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی نشان دهنده سنت‌ها و تفاوت‌های ظریف فرهنگی است که هدف آن ایجاد تعادل و آرامش است. در این سبک فضاهای ترکیبی و شلوغ جای خود را به  فضاهای باز و خلوت داده‌اند. برای طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی به سبک آسیایی با الهام از طبیعت و المان‌های طبیعی از عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ و گل و گیاه برای تزیین فضاها استفاده می کنند. 

سبک طراحی داخلی آسیایی

32. سبک ایرانی (Iranian)

سبک سنتی ایرانی، که یادآور گذشته، سنت، عقاید، فرهنگ، آداب و رسوم، سبک زندگی ، اقلیم و معماری ایرانی در سال‌های نه چندان دور بوده است ترکیبی از معماری اصیل ایرانی با طرح ها و نقوش اسلیمی می‌باشد که با سبک زندگی و اقلیم ایرانی گره خورده است که از ویژگی ها و المان های معماری مهم سبک ایرانی می توان به طاقچه ها و طاق های درگاه ها، ایوان های رفیع، ستون های بلند و استفاده از تیغه ها و دیوارهای زیاد برای تاکید بر حریم خصوصی فضاها اشاره کرد. 

مقاله پیشنهادی: سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی

 سبک ایرانی (Iranian)

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

در این مقاله با سبک‌های رایج طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شدید امیدواریم که بتوانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های انواع سبک طراحی و علایق شخصیتان بهترین سبک دکوراسیون را برای منزل خود انتخاب کنید و محیطی زیبا، دلنشین و آرامش بخش ایجاد کنید. 

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت انیمیشن معماری در نرم افزار ت...
معماری
اگر در حوزه شبیه سازی معماری یا گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، احتمالا...
معماری
هنگام مدل‌سازی در 3ds max یا کار با اشکال هندسی، همیشه از مقیاس 1: 1 ا...
معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

کیانا سپهری Guest User
24 اسفند 1402 - ساعت 14:27
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

مهرداد پناهنده فرد Guest User
14 دی 1402 - ساعت 15:57
پاسخ

یکی از کاملترین مقاله هایی بود که خوندم عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

فاطمه کشاورز Guest User
11 خرداد 1402 - ساعت 15:52
پاسخ

از بین سبک هایی که معرفی کردید محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی کدوم هستند ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
سبک کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن، معاصر، میدسنتری، آرت دکو، مینیمال و...از سبک های محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند.

شکیبا خورشیدی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 16:05
پاسخ

سلام وقتتون بخیر کتاب سبک شناسی در طراحی داخلی رو چجوری میتونیم تهیه کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
کتاب های آموزشی طراحی داخلی و سبک شناسی فقط در کنار پکیج طراحی داخلی به عنوان منابع تکمیلی ارائه میشه.

پیمان نوربخش Guest User
15 اسفند 1401 - ساعت 10:44
پاسخ

وقت بخیر من میخوام پکیج آموزش طراحی داخلی رو تهیه کنم میخواستم بدونم این پکیج پیش نیازی هم داره یانه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر این دوره آموزشی هیچ گونه پیش نیازی نداره.

حامد محمودی Guest User
27 دی 1401 - ساعت 13:07
پاسخ

بسیار عالی ...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

رها فیروزی Guest User
05 شهریور 1401 - ساعت 11:50
پاسخ

خسته نباشید مقاله بسیار کاملی بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

مبینا فرهمند Guest User
30 آبان 1400 - ساعت 12:17
پاسخ

سلام وقتتون بخیر
از چه اکسسوری های برای سبک کلاسیک می‌تونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
برای این سبک میتونید از انواع اکسسوری های کلاسیک مانند کنسول های منبت کاری شده، عتیقه جات، تابلوهای نفیس، ساعت های ایستاده و رومیزی و... استفاده کنید.