cast
مرجان هرندی

معرفی سبک وینتیج (Vintage) در دکوراسیون داخلی + 6 ویژگی مهم سبک وینتیج

مرجان هرندی
24 شهریور 1401
4768
0
متن مقاله

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

آیا با سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی آشنا هستید ؟ آیا میدانید این سبک چه ویژگیهایی دارد؟ سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد پسندافرادی می باشد که علاقه مند به استفاده و جمع آوری وسایل و اشیاء قدیمی هستند به همین دلیل سبکی نوستالژی و بسیار خاص می‌باشد. اگر شما هم علاقه مند به وسایل های قدیمی هستید و دوست دارید منزل خود را با این وسایل دیزاین و طراحی کنید در ادامه همراه ما باشید تا با سبک وینتیج بیشتر آشنا شوید. برای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک وینتیج (Vintage)

اگر علاقه زیادی به دکوراسیون کلاسیک و نوستالژی دارید سبک وینتیج میتواند انتخاب مناسبی برای طراحی فضای داخلی شما باشد. بسیاری از افراد این سبک را با کلکسیون عتیقه، اشتباه میگیرند و با استفاده بیش از حد از وسایل قدیمی فضای خود را شلوغ میکنند. در واقع این سبک یک سبک مفهومی می باشد که با استفاده از اشیاء و وسایل قدیمی که سالیان پیش مورد استفاده بوده  خاطرات را برای شما مرور می کند. استفاده از این ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر، علاوه بر ایجاد فضایی متفاوت فضایی بسیار دلنشین و خاطره انگیز را برای شما ایجاد میکند. در طراحی به سبک وینتیج باید از عناصر و وسایل قدیمی و خاطره انگیز، در کنار عناصر مدرن و جدید استفاده کنید تا جلوه ای آرامش بخش، زیبا و نوستالژیک در فضای داخلی ایجاد شود بنابراین در طراحی دکوراسیون به این سبک شما میتوانید از وسایل قدیمی به عنوان اشیاء دکوری استفاده نمایید.

سبک وینتیج (Vintage)
ویژگی های سبک وینتیج

برای طراحی به سبک وینتیج هیچ قاعده و اصول خاصی برای دیزاین و چیدمان خانه وجود ندارد به همین دلیل بسیاری از افراد فکر میکنند استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژی فضایی کنسل کننده و در فضای مورد نظر ایجاد می کند. این سبک  یکی از سبک های خاص و محبوب در دکوراسیون است تنها با شناخت وِیژگی ها و رعایت نکات و ترفند های طراحی به این سبک میتوانید فضایی زیبا، جذاب، خاطر انگیز و آرامش بخش ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ های مناسب در سبک دکوراسیون وینتج

همانطور که در ابتدا گفتیم در سبک دکوراسیون وینتیج از وسایل دکوری قدیمی در فضاهایی مدرن و جدید استفاده می شود به همین دلیل برای اینکه سبک دکوراسیون وینتج مناسب خانه های مدرن و امروزی باشد، باید در انتخاب رنگ نیز دقت کنید. در این سبک بهتر است که از رنگ های سفید، کرم، خاکستری، بژ و ماسه ای به عنوان رنگ غالب استفاده نمایید. و از طیف رنگی صورتی، آبی و یاسی نیز در بخش های از خانه استفاده نمایید.  همچنین میتوانید از وسایل و اشیاء دکوری با رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز و آبی جهت جذابت بیشتر فضا استفاده کنید. رنگ های در این سبک دکوراسیون به‌صورت یک‌شکل و یک‌دست به‌کار گرفته می‌شود. بنابراین برای ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی وینتیج باید از طیف رنگ‌های خاص و یکسان استفاده کرد. 

رنگ های مناسب در سبک دکوراسیون وینتج

الگو و طرح های مناسب در سبک دکوراسیون وینتج

انتخاب الگو و طرح های گلدار و پرندگان و … از شناخته ترین طرح ها و الگوهای مورد استفاده در سبک دکوراسیون وینتج می باشد. همچنین شما میتوانید برای پوشاندن دیوارها از کاغذ دیواری هایی طرح دار نیز استفاده کنید.

الگو و طرح های مناسب در سبک دکوراسیون وینتج

متریال های رایج در دکوراسیون وینتیج

 از دیگر ویژگی های این سبک طراحی داخلی می توان به استفاده از مواد و مصالح طبیعی نظیر چوب و پارچه با الیاف طبیعی و … اشاره کرد. چوب یکی از رایج ترین متریال های مورد استفاده در سبک وینتیج چوب می باشد.

مقاله پیشنهادی: سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

انتخاب مبلمان مناسب برای سبک وینتیج

در این سبک استفاده از مبلمان قدیمی و کلاسیک همچنین مبلمان طرح دار و گلدار نیز می توانند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشد. بهترین انتخاب برای این سبک بهترین انتخاب استفاده از مبلمان های قدیمی با مصالح طبیعی مانند چوب و رومبلی هایی با الیاف طبیعی می باشد . در هنگام طراحی اگر  دیوار قسمتی از فضای شما تک رنگ است، باید از رومبلی های گل دار و اگر دیوار کاغذ دیواری شده است، از رومبلی های ساده استفاده کنید و به روی آن کوسن های تزئینی گل دار قرار دهید. نکته قابل توجه  در چیدمان مبلمان ها این است که باید به صورت منظم بچینید و فضایی منظم و مرتب ایجاد کنید.

استفاده از عکس هاو وسایل دکوری قدیمی 

در سبک وینتیج شما میتوانید برای مرور خاطرات گذشته و تزیینات دکوری از  عکس های قدیمی در قاب های حکاکی شده استفاده کنید. همچنین استفاده از اشیاء کلکسیونی قدیمی و حتی ارزشمند میتواند به ایجاد حس و حالی بهتر در فضا به شما کمک کند. توجه داشته باشید برای حفظ تعادل در فضای خانه بین عناصر قدیمی و جدید، لازم است که هر دو نوع دکوریجات را در خانه استفاده کنید. همچنین از استفاده  بیش از حد از وسایل دکوری در محیط بپرهیزید.

استفاده از عکس هاو وسایل دکوری قدیمی 

پرده های بلند در سبک دکوراسیون وینتج

برای ایجاد حسی بهتر و تکمیل فضای طراحی شده به سبک وینتج استفاده از پرده های بلند را فراموش نکنید. اگر دیوارهای تک رنگ دارید بهتر است که از پرده های طرح دار بلند و اگر دیوارها با کاغذ دیواری طرح دار تزئین شده دارید باید از پرده های بلند ساده با رنگ روشن استفاده کنید.

پرده های بلند در سبک دکوراسیون وینتج

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

سخن پایانی

سبک وینتیج سبکی بسیار مناسب برای افرادیست که علاقه مند به بازسازی خاطرات گذشته هستید و دکوراسیون کلاسیک را به دکوراسیون ساده ترجیح اگر شما هم از این دسته افراد هستید میتوانید انواع الگوها و طراحی مختلف را برای طراحی دکوراسیون فضای خود باهم ترکیب کنید و با ایجاد تعادل در کنار فضای مدرن خود با استفاده از وسایل قدیمی سبک وینتیج را ایجاد کنید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رندرینگ مسترینگ
کارت لومیون
کارت تری دی مکس

مقالات مشابه

عکاسی معماری
فارغ از میزان علاقه ی شما به معماری، واقعیت این است که بسیاری از ساختم...
معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
معماری
اگر به بحث مدلسازی و فروش آبجکت دلاری علاقه‌مندید، در این آموزش رایگان...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.