cast
مرجان هرندی

معرفی سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک انگلیسی

مرجان هرندی
28 آبان 1401
671
0
متن مقاله

سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم فرهنگ هر کشور تعیین کننده سبک زندگی آن کشور خواهد بود. دکوراسیون داخلی نیز از مواردی است که از گذشته تا به حال به واسطه عوامل مختلفی از جمله فرهنگ، شرایط بومی و اقلیمی در کشور های مختلف متفاوت بوده است. اما به دلیل تنوع طلبی، افراد زیادی به استفاده از دکوراسیون کشور های مختلف تمایل دارند. یکی از سبک های جذاب و پر طرفدار دکوراسیون داخلی سبک انگلیسی است که در میان سایر سبک های دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گرفته است. سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی در چندین سبک را در خود جای داده است.  همراه ما باشید تا در این مقاله این سبک دکوراسیون خاص بیش‌تر آشنا شوید. اگر علاقه مند به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستید میتوانید با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی با یاد گیری مباحث مرتبط به این حوزه و شناخت سبک های مختلف وارد بازار کار شوید و هر گونه سبکی را طراحی نمایید.

سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به سبک انگلیسی

سبک دکوراسیون انگلیسی در مقابل سایر دکوراسیون ها مانند سبک امریکایی، ایتالیایی و دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی بیشتر بر پایه راحتی افراد می‌باشد. در واقع ادغام منحصر به فرد ایده های کلاسیک و مدرن در کنار هم موجب خلق این سبک طراحی بسیار خاص، شیک و بسیار با شکوه شده است. زیبایی کلاسیک، لوکس بودن، هارمونی و متریال های باکیفیت در یک فضا از ویژگی های سبک انگلیسی در طراحی داخلی می باشد به همین دلیل سبک انگلیسی به زیبایی و مجلل بودن شهرت یافته است.

طراحی داخلی به سبک انگلیسی

ویژگی‌های سبک انگلیسی

شاید برای شما سوال باشد دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی چه ویژگی‌های دارد؟ خانه های انگلیسی دارای چیدمان و دکوراسیون زیبا و دلنشین می باشند. در این سبک از دکوراسیون با توجه به نیاز افراد خانه فضایی داخلی به گونه ای طراحی شده که پاسخگویی نیاز ساکنین باشد..  دیوار هایی با رنگ مجلل، مبلمان و صندلی های سلطنتی با پارچه های مخملی، پرده های بلند مخملی یا ابریشمی و لوستر های بزرگ و لوکس و جزئیاتی با نهایت ظرافت مواردی است باید در خانه های انگلیسی به دنبال آن‌هاباشید. از دیگر عناصر اصلی این سبک میتوان به  پارچه های چیت گلدار، کاغذدیواری های پر نقش و نگار، و قالی های رنگارنگ، و ترکیبی از اشیاء هنری قدیمی، قیمتی که در این سبک بسیار کاربرد دارند اشاره کرد. در ادامه به ویژگی های بارز سبک انگلیسی در دکوراسیون داخلی میپردازیم.

مقاله پیشنهادی: سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

در سبک انگلیسی‌ از رنگ‌های گرم برای فضای خانه استفاده می شود، بنابراین پالت رنگ این سبک را سه یا چهار رنگ اصلی که عمدتا گرم هستند تشکیل می‌دهد. در این سبک برای ایجاد حسی گرم و صمیمی در قضای خانه از ترکیب رنگ مات و درخشان استفاده می کنند. یکی از اصلی ترین رنگ های مورد استفاده در سبک انگلیسی رنگ قرمز مات است که در بخش های مختلف خانه مانند فرش، مبلمان، و کابینت آشپزخانه استفاده می شود. 

رنگ در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

طرح های گل دار انگلیسی

استفاده از پارچه های گل دار با رنگ های شاد و مفرح را میتوان یکی از ویژگی های بارز سبک طراحی انگلیسی دانست زیرا این طرح ها در سرار دنیا به طرح های انگلیسی شهرت دارند. پارچه های مورد استفاده در این سبک که دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی هستند و بیشتر برای کالای خواب و روتختی مورد استفاده قرار میگیرند. 

مقاله پیشنهادی: سبک نئو کلاسیک در معماری داخلی

شومینه عنصری اصلی در سبک انگلیسی

فضای داخلی انگلیسی پر از چوب و پارچه، درهای و پنجره هایی بزرگ، فرش های دنج و پرده های مجلل، راه پله های چوبی عریض و شومینه است. شومینه یکی از عنصر های اصلی در طراحی های انگلیسی است. شومینه مرتفع با سنگ طبیعی یا پانل های چوب حکاکی شده به عنوان یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن عمل می کند. امروزه می توان از شومینه های برقی و آماده نیز در صورت امکان برای پیاده کردن سبک انگلیسی استفاده کرد.

شومینه عنصری اصلی در سبک انگلیسی

نور پردازی به سبک انگلیسی

فضای داخلی به سبک انگلیسی به جای وجود یک منبع اصلی نور به شکل یک لامپ در سقف، دارای نورپردازی ملایم و پراکنده است. بنابراین، شما باید از لامپ های دیواری، چراغ های رومیزی استفاده کنید کنید که نور گرم ملایمی به شما می دهند. استفاده از لوستر ها و چراغ هایی که مشابه چراغ های انگلیسی هستند نیز می تواند در نورپردازی به سبک انگلیسی کمک کند.

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مبلمان و وسایل چوبی در دکوراسیون انگلیسی

یکی دیگر از نکات مهم در اجرای سبک خانه های انگلیسی، استفاده از مبلمان و صندلی های چوبی است.در این سبک باید از مبلمان های ساخته شده با چوب طبیعی مانند بلوط، گردو، چوب ماهون در اتاق نشیمن استفاده کنید این مبلمان ها  از ظرافت خاصی برخوردار هستند و دارای دسته‌های کوتاه و راحت و پشتی بلند بوده است. یمت گران این مبلمان‌ها و همین طور پایه‌های خراطی شده آنها از دیگر ویژگی‌های سبک مبلمان انگلیسی است. در این سبک شما میتوانید از فرش، نقاشی، ظروف چینی و نقره، لوسترهای کریستالی، شمعدان، آباژورهای پارچه ای، یک جفت چراغ رومیزی و گلدان های مینیاتوری با دسته گل های خشک شدهاستفاده کنید.

مبلمان و وسایل چوبی در دکوراسیون انگلیسی

پرده در سبک انگلیسی 

در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی  از پرده‌های بلند و سنگین به رنگ‌های تیره و کرم استفاده می شود تا فضایی حالتی اشرافی و منظم داشته باشد. همچنین میتوانید از تورهای سفید و چین دار برای تزیین آنها بهره بردو همین طور رنگهای هماهنگ با کوسن مبلمان را برای این قسمت از پرده‌ها انتخاب کنید.استفاده از کمد، قفسه با کشو‌های چوبی در فضای خانه برای قرار دادن کتاب و دیگر لوازم از نمونه‌های دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی است.

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری در خانه های انگلیسی

در طراحی به سبک خانه های انگلیسی، کاغذ دیواری ها یکی از اجزای مهم و اصلی را تشکیل می دهند.این کاغذ دیوارهای دارای الگو ها و طرح های گل دار و بسیار شاد و رنگی هستند که در سالن های اصلی می توان از کاغذ دیواری هایی با طرح گل و رنگ هایی بسیار شاد و هماهنگ با هارمونی کلی خانه استفاده کرد. در آشپزخانه و اتاق خواب ها نیز می توان از رنگ های ملایم تر و الگو های ساده تر نظیر طرح های راه راه بهره برد.علاوه بر این می توانید از ترکیب بافت ها و رنگ های متفاوت در دیزاین دیوار ها با استفاده از نصب کاغذ دیواری استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
امروزه طراحی و ارائه اپلیکیشن‌ها برای حوزه‌های مختلف توجه کاربران تلفن...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
سبک باروک، نوعی سبک کلاسیک می باشد که بسیار مجلل و تماشایی است و بیانگ...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.