cast
مرجان هرندی

معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک فرانسوی

مرجان هرندی
16 آبان 1401
741
2
متن مقاله

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

یکی از سبک های پر طرفدار و محبوب در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی می باشد که از گذشته تا به امروزه به علت پایبند بودن به اصول و گذشته فرهنگی و داشتن اصالت فرانسوی تداعی کننده حسی عاشقانه، ظریف، منحصر به فرد و فضایی لوکس و تجملاتی بوده و مورد توجه افرادی است که علاقه زیادی به فرهنگ فرانسه و روحیه اشرافی و تجملی دارند. اگر شما هم به سبک های اشرافی و  پر زرق و برق و پیچیده علاقه مند هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید و بتوانید فضایی با ظرافت و زیبایی های خاص فرانسوی را ایجاد کنید. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید و می خواهید با مبانی طراحی داخلی و سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شوید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی ترکیبی از سبک‌های اصیلی همچون روکوکو، باروک و امپراطوری است که در قرن 18 میلادی پدیدار شد و محبوبیت بسیاری در جهان پیدا کرد. این سبک بر پایه اصالت و شکوه طراحی شده و جزو پرهزینه ترین سبک های دکوراسیون می باشد، تمامی وسایل و اکسسوری ها باید لوکس اشرافی باشند. استفاده از وسایل قدیمی عتیقه خود نمایان اصالت این سبک از طراحی می باشد. برای چیدمان منزل به سبک فرانسوی  از مبلمان های باشکوه ، لوسترهای مجلل ، آینه و شمعدان های فلزی با آویز های کریستالی باشکوه استفاده می شود تا فضایی مجلل و اشرافی ایجاد شود.

دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

ویژگی های دکوراسیون داخلی فرانسوی

برای ایجاد فضایی به سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی ابتدا باید با ویژگی های کلی این سبک آشنا باشید در این بخش به بررسی ویژگی های کلی سبک فرانسوی میپردازیم. همانطور که میدانید از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی اشرافی و تجملاتی بودن آن است که مستلزم صرف هزینه زیادی می باشد زیرا تمامی وسایل در این سبک لوکس و گران قیمت می باشند بنابراین  قبل از شروع کار بودجه ای که برای این کار در نظر گرفتید را به طراح خود اطلاع دهید. خانه های سبک فرانسوی دارای  سقف هایی بلند، پنجره های بزرگ و پرنور، گچبری های باشکوه و اصیل و شومینه های زیبا می باشند از الزامات این سبک به شمار میروند. از دیگر نکات مهم و قابل توجه در این سبک توجه به جزئیات و رعایت ترکیب رنگی اجزا، تهیه مبلمان، فرش، میز و دیگر وسایل منزل مطابق با این سبک و تکمیل شدن آن با اکسسوری های لوکس و فاخر می باشند.

مقاله پیشنهادی: سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی

رنگ بندی دکوراسیون فرانسوی

در سبک فرانسوی در هنگام انتخاب رنگ ، رنگ های پاستلی در اولویت هستند و در جاهای معمول نیز از سفید عاجی استفاده می کنند.در این سبک بیشتر از رنگ های ملایم و روشن مانند رنگ های یاسی، سبز زمردی، سبز ، خاکستری، آبی، آبی روشن و نقره ای استفاده می شود. این طیف رنگی خنثی در کنار یک رنگ براق دور قاب ها و آینه ها و درخشش لوسترها، شمعدان ها و دکوری ها و خطوط گل های برجسته روی پارچه های فاخر پرده ها، مبل و روتختی ها بیش از پیش نمایان می شود و زرق و برق فضا را دوچندان می کند. در سبک فرانسوی  دیوار ها با رنگ های خنثی، مات یا نیمه مات پوشش داده شده اند. این دیوارها میتواند پوشیده از طرح ها و الگوهای تکرار شونده باشد، اما بهترین پیشنهاد طراحان در ساده بودن دیوار و استفاده از طرح های زیبا در سقف است که فضای فوق العاده ای را به وجود می آورد. همچنین برای کفپوش فضاها از لمینت، پارکت، گرانیت سرامیکی براق یا سنگ های براق استفاده می شود.

رنگ بندی دکوراسیون فرانسوی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

مبل سبک فرانسوی

در این سبک باید از مبلمان های اشرافی و سلطنتی گراق قیمت استفاده کنید مبلمان هایی با پایه های باریک دارای انحنا و منبت کاری، صندلی های چوبی و فلزی با پایه ها و پشتی های منحصر به فرد ، میزهایی با پایه های باریک و گرد، صندلی های راحتی و مبل هایی با اشکال مختلف و به همراه عناصر دکوراتیو فلزی و اثاثیه ای که با پارچه های گران قیمت آراسته شده اند از بهترین نوع مبلمان برای استفاده در این نوع دکوراسیون هستند.

نورپردازی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

با توجه به ویژگی های از جمله سقف بلند خانه ها، استفاده از رنگ های روشن و خنثی و وجود پنجره های بزرگ نورگیر فضای زنده و آرامی و وجود یک شومینه و بهره گیری از نور آن می تواند آرامش فضا در شب را به ارمغان بیاورد. در دکوراسیون به سبک فرانسوی بیشتر از لوسترهای برنزی با کریستال های آویزان یا لامپ های کف با سایه ای از آویزها و پارچه ها استفاده می کنند و همچنین استفاده از شمعدان های عتیقه روی دیوار ها یا روی شومینه در این سبک رایج است .در این سبک از طراحی استفاده از نور زیاد برای فضاهای رسمی تر و  نشان دادن جلوه و شکوه فضا و در فضاهای شخصی با نور ملایم تر جهت حفظ حریم شخصی اعمال می شود.

نورپردازی دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

اکسسوری سبک دکوراسیون فرانسوی

همانطور که میدانید اکسسوری همیشه در سبک های لوکس و تجملاتی جایگاه ویژه ای داشته در سبک فرانسوی نیز اکسسوری ها و استفاده از وسایل مدرن در تزئینات و دکوراسیون از شاخصه های این سبک بوده است. در این سبک شما میتوانید از عتیقه جات مانند انواع مجسمه های شیشه ای و چینی، تابلوهای حک شده و فلزی، صفحه های قدیمی، دستمال های دست ساز توری که روی میز و کشوها قرار می گیرند استفاده کنید.

اکسسوری سبک دکوراسیون فرانسوی

مقاله پیشنهادی: سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. برای مشاهده سایر سبک های دکوراسیون داخلی وارد سایت آپادمی شوید و از بخش مقالات آموزش از مقالات آموزش ما بهرمند شوید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی ک...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
یکی از سبک های جذاب، متفاوت و پر طرفدار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اس...
معماری
سبک نئو کلاسیک ترکیبی از عناصر سبک کلاسیک و المان های سبک مدرن است که...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مهلا حجتی Guest User
08 بهمن 1401 - ساعت 10:05
پاسخ

عالی بود.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.