cast
مرجان هرندی

معرفی سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک اروپایی

مرجان هرندی
05 آذر 1401
1259
4
متن مقاله

سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

یکی از مدرن ترین و به روزترین سبک‌ زندگی را قاره اروپا در خود جای داده است. سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی مطابق فرهنگ و سبک زندگی مردم قاره اروپا شکل گرفته است، اما این سبک نه تنها در کشورهای اروپایی بلکه در سایر قاره ها و کشورهای سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته و امروزه به سبکی رایج در دکوراسیون خانه های آسیایی و ایرانی تبدیل شده است. در واقع طراحی داخلی اروپایی یک عبارت بسیار کلی برای همه عناصر طراحی است که در بسیاری از سبک های مختلف در سراسر اروپا مانند توسکانی، ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی وجود دارد. برای اجرای دکوراسیون و بازسازی خانه به سبک اروپایی ابتدا باید تصمیم بگیرید که میخواید از سبک اروپایی کلاسیک بهره ببرید و یا از سبک اروپایی مدرن استفاده کنید و یا از تلفیق هر دوی آن ها سپس با توجه به ویژگی های این سبک منزل خود را دیزاین کنید و سبک اروپایی را در فضای مورد نظر ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با طراحی اروپایی بیشتر آشنا شوید. در صورت تمایل به آموزش مباحث مرتبط با طراحی و اجرای دکواسیون داخلی جهت کسب درآمد در حوزه طراحی داخلی میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

طراحی به سبک اروپایی

طراحی سبک اروپایی اغلب از طبیعت الهام گرفته شده است، و بر سادگی و عملکرد تاکید دارد. در این سبک مبلمان معمولاً شیک و ساده، با خطوط صاف و حداقل تزئینات هستند و از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود تا حسی روشن و مطبوعی در اتاق ایجاد می شود همچنین رعایت هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها و تناسبات در سبک اروپایی بسیار حائز اهمیت می باشد و در میزان زیبایی و جلوه اجزای خانه بسیار موثر است. پلان های طبقه باز در خانه های اروپایی بسیار محبوب هستند، زیرا باعث ایجاد حس وسعت می شوند و امکان ارتباط آسان بین اعضای خانواده را فراهم می کنند. روش طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی برای دیزاین منزل، این امکان برای به شما می دهد تا با وجود وسایلی ساده، بهترین چیدمان را به واسطه انتخاب صحیح رنگ‌ها و طرح‌ها روی قسمت‌های مختلف خانه خود اعمال کنید.

طراحی به سبک اروپایی

مقاله پیشنهادی: سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

سبک اروپایی سبکی مناسب برای خانه هایی است که از فضای زیادی برخوردار نبوده و وسعت چندانی ندارند، برای چیدمان و فضاسازی‌های مناسب خانه های کوچک می‌توانید از سبک‌های اروپایی استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی با طیف روشن، برای انتخاب اجزای خانه و وسایل آن، فضای خانه را فراخ‌تر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد، پس بهتر است در انتخاب وسایل خود از این رنگ‌ها و ترفندهایی که معرفی میکنیم استفاده نمایید. برای اجرای سبک اروپایی در قسمت بعد به ویژگی های مهم و کلیدی در این سبک میپردازیم.

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ و نور دردکوراسیون به سبک اروپایی

از اصول مهم و تاثیر گذار در اجرای سبک اروپایی، رنگ آمیزی و نورپردازی می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردارند. ترکیب نور و رنگ در دکوراسیون سبک اروپایی جلوه‌ای بی‌نظیر و خاص در محیط ایجاد میکند. نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها، دو موردی هستند که در تمام سبک‌های دکوراسیون از جمله سبک اروپایی به شکل‌های مختلفی کاربرد دارند. برای انتخاب رنگ فضا در سبک اروپایی ابتدا باید یک طیف رنگی ایجاد کنید و از رنگ هایی مانند سفید، کرمی، مشکی، خاکستری، آبی استفاده نمایید. برای  رنگ اصلی و زمینه میتوانید از رنگ سفید یا آبی روشن یا صورتی ملایم در کنار طیفی از رنگ های گرم هم برای ایجاد تضاد در فضاها استفاده کنید ولی در این کار باید ظرافت خاصی را به خرج بدید چراکه کمی زیاده روی میتواند دکور منزل یا محل کار شما را از حالت ایده آل خود خارج کند.

رنگ و نور دردکوراسیون به سبک اروپایی

نورپردازی در سبک اروپایی

در دکوراسیون به سبک اروپایی برای نورپردازی از نورهای تاکیدی و جذاب استفاده میکنند همچنین برای داشتن فضایی رویایی و شیک، از لوسترهای سقفی بلند و تجملاتی استفاده می شود و برای  روشن کردن قسمت‌هایی که نور لوستر به آن‌ها نمی‌رسد از آباژور و چراغ دیواری به صورت نورپردازی نورهای تاکیدی در گوشه های دیوار یا بالای تخت خواب استفاده می شود تا جلوه‌ای زیبا در فضا ایجادشود.

مقاله پیشنهادی: سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

مبلمان در خانه ای به سبک اروپایی 

مبلمان نقشی موثر در ایجاد دکوراسیون سبک منزل شما دارد زیرا منعکس کننده تم و سبک کلی فضا می باشد. در سبک اروپایی از مبلمان ساده، مدرن با رنگ های روشن استفاده می کنند. مبلمان های سبک اروپایی مینیمال، مدرن با خطوط و اشکال ساده است و تزئینات کمی دارند. در این سبک باید از وسایل مختلف با یک توناژ رنگی استفاده کنید. این کار یکی از ارکان مهم در دکوراسیون اروپایی است و به خانه یا محل کار یا فضایی که در آن دکور انجام میدهید جلوه ای بسیار زیبا میدهد.

مبلمان در خانه ای به سبک اروپایی 

مقاله پپیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

پوشش کف در خانه های اروپایی

در سبک های اروپایی بیشتر از کفپوش های چوبی مثل پارکت استفاده میشه ولی به دلیل بالا بودن قیمت پارکت میتونید از کفپوش لمینت که در بازار به اسم پارکت لمینت معروف است ،استفاده کنید و همون حس رو القا کنید.در آخر باید بگم در دکوراسیون به سبک اروپایی مدرن همه چیز رو ساده نگه دارید و از پیچیدگی و تجمل گرایی توی این سبک پرهیز کنید.

پوشش کف در خانه های اروپایی

مقاله پیشنهادی: سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت لومیون

مقالات مشابه

معماری
رنگ یک عنصر جامع در دنیای ما است، نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط...
معماری
افراد برای ارائه ایده‌های ذهنی و طرح های خود نیازمند روشی هستند تا بتو...
معماری
سبک آرت دکو یکی از برجسته ترین و پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی...
معماری
سبک باروک، نوعی سبک کلاسیک می باشد که بسیار مجلل و تماشایی است و بیانگ...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

یگانه موسوی Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:56
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

زینب حسینی Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 17:12
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.