cast
مرجان هرندی

معرفی سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی + 5 ویژگی سبک آسیایی

مرجان هرندی
02 آذر 1401
769
2
متن مقاله

سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از سبک های جذاب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی سبک آسیایی می باشد که از فرهنگ های ژاپن، چین، تایلند، ویتنام، مالزی و هند و سایر جوامع آسیای شرقی الهام گرفته شده است. سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی که به آن دکوراسیون خانه شرقی نیز می گویند نشان دهنده سنت ها و تفاوت های ظریف فرهنگی است که سادگی، آرامش و تعادل را در فضای داخلی به ارمغان می آورد. اگر شما هم به دنبال حس آرامش و تعادل در فضای منزل خود هستید با ما همراه باشید تا با سبک آسیایی و ویژگی های این سبک شرقی بیشتر آشنا شوید. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید و به دنبال یک دوره کاملاً اجرایی و کاربردی برای آموزش مباحث مرتبط با طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید و به دنبال یک دوره کاملاً اجرایی و کاربردی برای آموزش مباحث مرتبط با طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید. با تهیه این پکیج بدون نیاز به هیچ گونه پیش زمینه ای، مبانی طراحی داخلی را یاد خواهید گرفت و با شناخت سبک های مختلف در زمینه طراحی داخلی، در پایان دوره قادر به طراحی هر گونه سبکی خواهید بود.

سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به سبک آسیایی

کوراسیون داخلی به سبک شرقی یا آسیایی به تلفیقی از دو یا چند فرهنگ مانند سنت های ژاپنی و چینی اشاره دارد که با تم های جذاب هندی ادغام شده اند. سبک دکوراسیون آسیایی متعلق به کشورهای آسیایی همچون چین، هند، ژاپن، ایران و … می باشد که هر یک باتوجه به فرهنگ و ویژگی های هر کشور معماری و طراحی دکوراسیون داخلی متفاوتی دارند البته برخی اصول مشترک در همه معماری و طراحی داخلی آسیایی نیز وجود دارد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم دو ویژگی منحصر به فرد در سبک آسیایی آرامش و تعادل است که همه جنبه های یک خانه را از اجزای معماری تا کوچکترین بخش های فضای داخلی را پوشش می دهد. در این سبک فضاهای ترکیبی و شلوغ جای خود را به فضاهای باز، خلوت و تمیز داده اند تا حسی خوشایند در فضا ایجاد شود. از دیگر اصول و  قواعد مشترک در سبک آسیایی میتوان به استفاده از عناصر طبیعی نظیر چوب، سنگ و گل و گیاه برای تزیین اشاره کرد که معمولا در اغلب سبک های آسیایی قابل مشاهده هستند. در ادامه به دیگر ویژگی های این سبک طراحی خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی به سبک آسیایی

ویژگی های سبک آسیایی در دکوراسیون

در این قسمت به 5 ویژگی مشترک در سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی کشورهایی آسیایی میپردازیم: 

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ سبک های آسیایی

دکوراسیون خانه به سبک آسیایی حول رنگ های ترکیبی طبیعت می چرخد. بنابراین رنگ های مورد استفاده در این سبک باید به گونه ای انتخاب شود که تفسیری از مناظر طبیعی باشد. رنگ هایی مانند سفید، کرم، خاکستری سنگی، آبی روشن بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای این نوع سبک می باشند. در صورت تمایل به نمایش بیشتر می توانید از رنگ های تاثیرگذاری مانند طلایی و برنزی و یا مشکی و یا مقداری از رنگ قرمز غلیظ یکی از رنگ های معروف سبک آسیایی است نیز استفاده کنید.

رنگ سبک های آسیایی

مقاله پیشنهادی: سبک هندی در دکوراسیون داخلی

نور پردازی در سبک آسیایی 

یکی از اصول اصلی و مهم برای طراحی دکوراسیون به سبک آسیایی استفاده از نور طبیعی می باشد. در خانه های آسیایی اغلب شاهد پنجره های پنجره های گسترده و بی نظیر هستیم که به ورود نور طبیعی تأکید دارد. اما در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی در این سبک می توان از نور مصنوعی نیز استفاده کرد. برای این کار می توان از نورهای قابل تنظیم استفاده نمود.

نور پردازی در سبک آسیایی 

مقاله پیشنهادی: سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی

مبلمان های سبک آسیایی 

جزئیات مبلمان در سبک آسیایی بسته به اینکه مربوط به کدام بخش از آسیا می باشد متفاوت است اما به طور کلی، در این سبک از مبل های ساده با رنگ هایی که هماهنگ با رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خانه است استفاده می شود تا تعادل و هماهنگی در فضا حفظ شود. انتخاب مبلمان در سبک آسیایی از یک قاعده کلی پیروی میکند و اغلب از میز و صندلی هایی که در ارتفاع کمی نسبت به زمین قرار می گیرند استفاده می‌شود.

مبلمان های سبک آسیایی 

متریال سبک آسیایی

در سبک آسیایی بیشتر از متریال های طبیعی استفاده می شود. چوب یکی از رایج ترین متریال موجود در این سبک می باشد که معمولا در کفپوش ها استفاده می شود. بامبو، چوب خیزران، کاغذ برنج و کناف همه با دکور آسیایی هماهنگ می شوند. 

متریال سبک آسیایی

 الگوهای سبک آسیایی

در سبک های آسیایی از الگوهای ساده استفاده می شود به همین دلیل از قرار دادن لوازم پر زرق و برق و اجسامی که جلب توجه می کنند باید دوری کرد. کاغذ دیواری های این سبک بسیار ساده بوده و نقش و نگاری ظریف در آن به کار رفته است. در این سبک هر چیزی در سر جای خود قرا رداشته و آشفتگی در آن مشاهده نمی شود.

مقاله پیشنهادی: سبک عربی در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت اتوکد
کارت تری دی مکس
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
رنگ یک عنصر جامع در دنیای ما است، نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط...
معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
سبک آرت دکو یکی از برجسته ترین و پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

متین همایی Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:31
پاسخ

ممنون از توضیحات مفیدتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.