cast
مرجان هرندی

معرفی سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک دانمارکی

مرجان هرندی
11 آبان 1401
698
6
متن مقاله

سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی

دانمارک یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان با سطح رفاهی بالا می باشد که سبک طراحی داخلی آن نیز امروزه به سبکی محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. این سبک نه تنها به کشور خود محدود نشده بلکه به دلیل سادگی در حین حال مدرن بودن در دیگر مناطق نیز رواج پیدا کرده است. همانطور که میدانید هر منطقه و هر کشوری با توجه به فرهنگ و شیوه زندگی، دارای دکوراسیونی متفاوت می باشد، طراحی به سبک دانمارکی یک سبک متفاوت است که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی و ویژگی های آن بپردازیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی میتوانید به صورت 0 تا 100  مباحث مرتبط با طراحی داخلی و اجرا را در این پکیج آموزش ببینید و و پس از آموزش این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

سبک دانمارکی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک دانمارکی

سبک دانمارکی یکی از سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که از محیط طبیعی و شرایط خاص منطقه اسکاندویناوی نشات گرفته است این سبک محبوب و برتر در طراحی داخلی را ایجاد نموده. سبک اسکاندیناوی و سبک دانمارکی دارای تفاوت های ناچیزی هستند که در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه با رعایت نکاتی که بیان می شود، یک محیط مدرن و شیک در حین حال ساده با سبک دانمارکی ایجاد نمایید.

دکوراسیون داخلی به سبک دانمارکی

ویژگی های سبک دانمارکی

دکوراسیون داخلی سبک دانمارکی دارای ویژگی های مشترک و مشابه به سبک مدرن می باشد. خطوط عمودی و افقی و استفاده از وسایل کاربردی، پالت رنگی روشن و... از ویژگی های مشترک این سبک با سبک های مدرن و اسکاندیناویایی می باشد. در گذشته به دلیل کوچک بودن خانه ها در کشور دانمارک فضا ساده و خلوت طراحی می شده تا فضا بزرگتر جلوه داده شود اما امروزه با وجود خانه های بزرگ، مدرن و جادار، شیوه سنتی چیدمان این کشور حفظ شده است.

مقاله پپیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

رنگها در دکوراسیون داخلی سبک دانمارکی

یکی از تکنیک های مورد استفاده در این سبک برای بزرگنمایی فضا استفاده از رنگ های روشن در پس زمینه می باشد. در سبک دانمارکی اغلب از رنگ های روشن و مات مانند سفید مات، خاکستری خیلی روشن و رنگ های چوبی روشن استفاده می شود. استفاده از رنگ‌ های مات و روشن به ایجاد فضایی یکدست و متحد و به هم پیوسته کمک میکند.

رنگها در دکوراسیون داخلی سبک دانمارکی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

خط های عمودی و افقی

یکی از اصول اساسی در طراحی به سبک دانمارکی استفاده از خطوط عمودی و افقی می باشد در این سبک همه سطوح صاف، تمیز  و بدون بافت است و تنوع رنگی چندانی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که بخش عمده فضا به عنوان یک پس زمینه ساده و خنثی عمل کند و بخش‌های مهم‌تر آن مورد تاکید قرار گیرند. 

خط های عمودی و افقی

اکسسوری‌ در سبک دانمارکی

در این سبک به منظور تزئین و زیبا کردن فضا سعی کنید از اکسسوری های زیبا اما در حین ساده و کاربردی استفاده کنید، این اکسسوری ها می توانند شامل تابلوهای زیبا، قفسه کتاب، مجسمه های بزرگ، و …باشد. استفاده از مجسمه‌های بزرگ و پیچیده، تابلوهای رنگارنگ و اشیای تزئینی متنوع در سبک دانمارکی چایگاهی نخواهند داشت.

اکسسوری‌ در سبک دانمارکی

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در سبک دانمارکی

 یکی ارز عناصر مهم در طراحی به سبک دانمارکی  چوب است که به دلیل استفاده از این رنگ های روشن، متریال پر کاربردی در این سبک می باشد که از آن می‌توان هم در کف، هم در دیوارها و هم در عناصر دیگر طراحی مثل کابینت‌ها و … استفاده کرد. از این عنصر طبیعی برای ساخت ظروف و اشیای روزمره دیگر هم نیزاستفاده می‌شود. به یاد داشته باشید چوب‌های مورد استفاده در سبک اسکاندویناویایی و دانمارکی معمولا چوب‌هایی به رنگ روشن هستند مثل چوب کاج، چوب جنگلی و چوب درخت زبان گنجشک. این چوب‌ها بافتی طبیعی دارند و بدون تیره کردن محیط باعث ایجاد حس زیبایی و تنوع در آن می‌شوند.

استفاده از چوب در سبک دانمارکی

نور طبیعی در سبک دانمارکی

 در کشور دانمارک به دلیل شرایط جوی و محیطی طول روزها گاهی به کمتر از یک ساعت می‌رسد و در این شرایط نور طبیعی به صورت کافی در دسترس نیست به همین دلیلنورپردازی در این سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای رفع این مشکل در این سبک از پنجره های بزرگ و پرده های نازک و شفاف استفاده می شودتا بیشترین میزان نور را دریافت کنند همچنین راهروها و فضاها طوری طراحی می شوند که حداکثر دسترسی به نور طبیعی در فضای منزل وجود داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: سبک مینیمال در معماری داخلی

گیاهان در سبک دانمارکی

همانطور که میدانید استفاده از گیاهان جهت بهبود کیفیت فضا از اهیمت ویژگی برخوردار است به همین دلیل طراحان اسکاندویناویایی از گیاهان در طراحی داخلی فضاها تا حد ممکن برای تزئین و زیباتر کردن فضا استفاده می کنند. 

مقاله پیشنهادی: سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

فرش‌ در سبک دانمارکی

 فرش یکی از عناصریست که در طراحی به سبک دانمارکی و به طور کلی طراحی اسکاندویناویایی کمتر دیده می شود. در این سبک هیچ فرشی نباید از دیواری تا دیوار دیگر کشیده شود. بنابراین در سبک دانمارکی باید از قالیچه‌های کوچک و حتی اکسسوری‌هایی مثل پوست حیوانات و پشم گوسفند که گرم و نرم هستند برای پوشش دادن قسمتی از زمین استفاده کنید.

فرش‌ در سبک دانمارکی

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی ک...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
یکی از سبک های جذاب، متفاوت و پر طرفدار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اس...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

احسان عباسپور Guest User
21 آبان 1402 - ساعت 14:38
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

نازنین سعیدی Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 14:12
پاسخ

سبک جذابی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

زهرا رحمانی Guest User
31 خرداد 1402 - ساعت 11:19
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.