cast
مرجان هرندی

معرفی سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک مدیترانه ای

مرجان هرندی
07 آذر 1401
2963
4
متن مقاله

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

یکی از محبوب ترین سبک ها در سراسر جهان سبک طراحی داخلی مدیترانه ای است. سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی ریشه در قرن ها زندگی در امتداد ساحل زیبای مدیترانه دارد و بر زندگی در فضای باز و فضای داخلی تمرکز دارد. این سبک با ایجاد محیطی مینیمال به فضا ظاهری منحصر به فرد و شیک می بخشد و حس و حال سواحل جنوبی اروپا را در منزل  شما ایجاد میکند. اگر علاقه مند به سبک های ساحلی هستید تا انتهای  این مقاله همراه ما باشید تا با طراحی داخلی مدیترانه ای، تاریخچه آن و نکات طراحی و ایده های دکوراسیون به این آشنا شوید. اگر علاقه مند به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستید میتوانید با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی با یاد گیری مباحث مرتبط به این حوزه و شناخت سبک های مختلف وارد بازار کار شوید و هر گونه سبکی را طراحی نمایید.

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

طراحی به سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای یکی از روش های دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی است. منطقه مدیترانه به آبهای فیروزه ای ، ساحل عظیم ، آفتاب درخشان و ... معروف است و سبک دکوراسیون آن نیز نمودی از زندگی روزمره شاد و آرام سواحل جنوبی اروپا می باشد. این سبک تلفیقی از معماری مدرن و سنتی ایتالیا،اسپانیا ویونان می باشد، و در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این منطقه دارای آب و هوای معتدل بوده و شرایط آب و هوایی این منطقه نقش بسزایی در ساخت سبک طراحی داخلی داشته است. با توجه به تفاوت های فرهنگی موجود در کشورهای این منطقه عناصر مشابه این سبک را می توان در دکوراسیون داخلی هر کشوری مشاهده کرد اما با این حال هر کشوری در طول سال ها طرح های منحصر به فرد خود را ایجاد کرده است و از رنگ ها، پارچه ها، بافت ها و مواد خاصی تحت تأثیر فرهنگ خود استفاده می کنند. 

طراحی به سبک مدیترانه ای

مقاله پیشنهادی: سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

ویژگیهای اصلی خانه به سبک مدیترانه ای

طبیعت در معماری به سبک مدیترانه ای اهمیت به سزایی دارد به همین دلیل اغلب خانه های مدیترانه ای دارای پنجره ها و درهای بزرگ رو به پاسیو، تراس یا بالکن هستند و به گونه ای طراحی شده اند که با محیط طبیعی خود تلفیق شوند و با محیط اطراف به راحتی در ارتباط باشند. از دیگر ویژگی های این سبک عبارت اند از:
•    تأکید بر زندگی در فضای باز و داخلی
•    حداکثر رساندن نور طبیعی و نماهای خارج از منزل
•    پنجره ها و درهای قوسی و محفظه های قوسی داخلی
•    تیرهای در معرض ، دیوارهای سنگ طبیعی و کف کاشی یا چوب سخت
•    فضاهای داخلی خنک و خنک
•    استفاده از مواد طبیعی در تزئینات و تزئینات مانند چوب ، چوب خیزران ، کاشی ، سرامیک ، سفال ، آهن فرفورژه ، پارچه ، و پنبه
•    پالت خنثی با دیوارهای گچ سفید و پوشش های طبیعی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

 رنگ‌هایی سبک مدیترانه‌ای

رنگ های بکار رفته در این سبک الهام گرفته از رنگ خورشید، تن های مختلف آبی ، فیروزه ای ، سایه های بنفش کمرنگ دریا ، رنگ های شاداب گیاهان ، شنهای گرم ساحل و خنکای آسمان ابری می باشند. در واقع کلید طراحی فضای این سبک انتخاب صحیح رنگ برای دیوارها ، کفپوش ها ، مبلمان و پارچه ها است. اغلب رنگ های مورد استفاده در این سبک الهام گرفته از رنگ های سرد می باشد در صورت عدم تمایل در استفاده از رنگ های سرد میتوانید از رنگ های الهام گرفته از آفتاب مثل قهوه ای مایل به قرمز ، زیتونی ، قرمز ، صورتی و زرد پررنگ استفاده کنید.

 رنگ‌هایی سبک مدیترانه‌ای

پرده و مبلمان به سبک مدیترانه ای

در این سبک تمام مبلمان و لوازم جانبی از مواد طبیعی و قابل اعتماد مانند چوب ، آهن کارشده ، شیشه ، سنگ می باشد و رنگهای طبیعی و سرد وسایل باید با ترکیب آنها با پارچه هایی با رنگ های روشن که در کوسن ، فرش و ملافه بکار می رود تعدیل شود. در سبک مدیترانه ای از مبلمان هایی محکم با رنگ بندی یکدست از جنس چوب یا فلز چکش کاری شده استفاده می شود. این مبلمان ها اغلب بزرگ، محکم با تم روستیک و کلاسیک، دارای قطعات روکش شده چرم یا روکش های نقش می باشند. در انتخاب رنگ مبلمان منزل در این طرح از رنگ آبی دریا و آبی آسمانی الهام گرفته می شود. رنگ های تیره و گرم این مبلمان را نیز میتوان با بالشتک ها, فرش و رومبلی های رنگ روشن و جذاب تر نشان داد.در این سبک بهتر است از پرده هایی نازک و روشن با الیاف طبیعی استفاده کنید پرده های این سبک باید ساده و به دور از طرح های رنگی یا منگوله و سایر تزئینات باشد. 

مقاله پپیشنهادی: سبک اسکاندیناویایی در دکوراسیون داخلی

کفپوش به سبک مدیترانه ای

دراین سبک می توان از سرامیک یا کاشی برای کف پوش استفاده کرد به شرطی که با یک حصیر نرم حس گرمی به آن افزود . علاوه بر آن می توان از چوب لمینت یا تخته های چوبی سفید و زبر نیز استفاده کرد. کاشی هایی با طرح های زیبا و سنتی و یا طرح های تکراری، از رایج ترین نوع کفپوش در فضا های متناسب با این سبک ازدکوراسیون داخلی می باشند. این کاشی ها دارای طرح های نقاشی شده با دست می باشند که خود مانند اثری هنری و آنتیک به جلوه گری می پردازند. رنگ های این کاشی ها الهام گرفته شده از پالت رنگی یونانی و یا رنگ های گرم و چشم نواز ایتالیایی است. 

کفپوش به سبک مدیترانه ای

مقاله پیشنهادی: سبک مینیمال در معماری داخلی

سقف و دیوارهای سبک مدیترانه ای

در خانه های مدیترانه ای ارتفاع سقف زیاد می باشد و با رنگ های ماسه ای مات، بژ و تن های مختلف شیری پوشیده شده انده همچنین سقف خانه ها با تیرهای چوبی عظیم تزئین می شوند. استفاده از کاغذ دیواری در این سبک مجاز نیست ، به جای آن دیوار را گچی کرده و از رنگ های روشن روی آن استفاده می کنند.

سقف و دیوارهای سبک مدیترانه ای

مقاله پیشنهادی: سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
رنگ یک عنصر جامع در دنیای ما است، نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط...
معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

الناز امینی Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 17:08
پاسخ

عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

یگانه ناصری Guest User
15 آذر 1401 - ساعت 15:33
پاسخ

سبک جذابی بود ممنون از توضیحات خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.