cast
مرجان هرندی

معرفی سبک سبک عربی در دکوراسیون داخلی + 6 ویژگی سبک عربی

مرجان هرندی
18 آبان 1401
3686
0
متن مقاله

سبک عربی در دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی در همه مناطق اهمیت زیادی دارد و طراحان داخلی با توجه به فرهنگ و شیوه زندگی هر کشور و منطقه فضایی خاص و دلنشین را در تمامی بخش های منزل طراحی و ایجاد می‌کنند. یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین سبک های طراحی، سبک عربی در دکوراسیون داخلی می باشد که تلفیقی زیبا از سبک های شرقی و غربی است دکوراسیون عربی از انواع سبک دکوراسیون هایی هستند که علاوه بر کشور های عربی در سایر کشور ها از جمله ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرند و محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به شما خواهیم آموخت که دکوراسیون داخلی خانه های عربی چه ویژگی هایی دارد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. باتوجه به آگاهی افراد نسب به محیط زندگی و تاثیر آن بر کیفیت زندگی تقاضا برای طراحی و بازسازی فضا های مختلف افزایش یافته و باعث شده طراحی داخلی و اجرا به یکی از مشاغل پردرآمد در رشته‌های هنری تبدیل شود. اگر شما هم علاقه مند به کسب درآمد از طریق طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستید میتوانید با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی بدون هیج پیش نیازی میتوانید مبانی طراحی داخلی را یاد بگیرید و سبک های مختلف در زمینه طراحی دکوراسیون را بشناسید و با گذراندن این دوره به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید.

سبک عربی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی سبک عربی

دکوراسیون شیک و مجلل عربی در واقع ترکیبی از سبک های اسلامی، مراکشی و مدیترانه ای و سبک مدرنیسم است که علاوه بر کشورهای عرب نشین در کشورهای دیگر نیز محبوبیت دارد. این سبک برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک و بزرگ قابل اجرا بوده و پیاده سازی آن سبک مانند سبک های دیگر ویژگی های خاص و مختص خود را دارد. سبک دکوراسیون عربی گرد آوری کارآمدی از طاق های بزرگ، ایوان و طراحی های داخلی غیرعادی است که با نورپردازی، رنگهای گرم، مبلمان و وسایل تزئینی طراحی شده است و دکوراسیون عرفانی و فاخر را ایجاد می نموده.

دکوراسیون داخلی سبک عربی

ویژگی های دکوراسیون عربی

سبک همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم سبک عربی مناسب افرادی است که علاقه مند به استفاده از لوازم لوکس و چشمگیر در دکوراسیون داخلی هستند زیرا طراحی داخلی به این سبک بسیار لوکس و باشکوه می باشد. از پرکاربرد ترین و بارزترین ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های خاص ، احجام هلالی شکل و استفاده از مبلمانی با پارچه های مخملی زیبا اشاره کرد که جذابیت خاصی را به فضای منزل می بخشند وفضایی آرامش بخش و دلنشین در فضای منزل ایجاد میکند که این مشخصه ها به رفع استرس و تنش های روزانه افراد منزل کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

تم رنگی مناسب دکوراسیون عربی

در سبک عربی اغلب تنالیته رنگی مناسب دکوارسیون داخلی خانه‌ها از رنگ‌های گرم و لاکچری تشکیل شده است. در این سبک میتوانید از رنگ هایی مانند نارنجی یا قرمز در یک دیوار اتاق پذیرایی یا در پرده‌ها استفاده کنید تا جذابیت فضا دوچندان شود همچنین به غیر از دیوار و پرده می‌توانید رنگ‌های گرم و قوی مثل قهوه‌ای شکلاتی، طلایی، مرجانی، بادمجانی، خاکی، سرمه‌ای و سبز زیتونی را در لوازمی مثل فرش و کوسن مبلمان نیز تکرار کنید. در دکوراسیون عربی تقریبا از تمام رنگ‌های لوکس و قوی برای ایجاد فضایی مجلل و باشکوه استفاده می شود. هنگام استفاده از رنگ های به یاد داشته باشید که در این سبک از رنگ های سنگین در همه قسمت های منزل استفاده نمی شود.

تم رنگی مناسب دکوراسیون عربی

استفاده از کاغذ دیواری در سبک عربی

در این سبک شما میتوانید به جای استفاده از رنگ آمیزی از کاغذ دیوارهای عربی استفاده کنید و بعدی جدید به دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشید. شما میتوانید از کاغذ دیواری های پارچه ای، طرح دار ، متالیک و براق نیز برای این سبك استفاده کنید و یا با روش قاب بندی کاغذ دیواری قسمت‌های مشخصی از دیوار را به اشکال اسلامی مثل هلال و گنبد قاب بندی کرده و سپس درون آنرا با کاغذ دیواری‌های لوکس متالیک تزیین کنید. 

استفاده از کاغذ دیواری در سبک عربی

پارچه های سبک عربی

در این سبک از دکوراسیون داخلی پارچه ها نقش بسیار مهمی دارند و تقریبا کامل کننده دکوراسیون عربی هستند .پارچه هایی با رنگ های قوی و تزیینات زیاد در سبک عربی بسیار چشمگیر خواهند بود بنابراین توجه به جنس پارچه در ظاهر نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. پارچه‌ های از جنس مخمل ، ساتن و حریر جزء جدایی ناپذیر از سبک عربی است .در این سبک بهتر است از پارچه ها و طرح های زیبا و شکیل در قالب پرده های لوکس ، میز جلو مبلی و فرش و قالی در دکوراسیون استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

مبلمان عربی

در زمان قدیم صندلی و مبلمان در میان اعراب اصل رواج نداشته است و در چند دهه اخیر به دکوراسیون داخلی خانه‌های عربی اضافه شده است. در گذشته عرب‌ها معمولا از پشتی، نیمکت‌ و تخت‌های کم ارتفاع استفاده می کردند. اما حالا مبلمان عربی نیز با سبکی خاص به طراحی داخلی راه یافته‌اند. این مبلمان ها معمولا از چوب طبیعی مانند چوب درخت گردو، هلو، اقاقیا و چوب درخت لیمو بوده و با تزئیناتی همچون منبت کاری و کنده کاری های پیچیده مزین شده اند. 

مبلمان عربی

اکسسوری های سبک عربی

برای اکسسوری و لوازم دکوری در این سبک اغلب از لوازم مسی ،فلزی و … استفاده می شود .شما میتوانید از لوازم فلزی طلایی یا مسی رنگ مانند سماور قدیمی، میزهای عسلی سلطنتی فلزی ، قهوه خوری و یا ست سرو چایی لوکس گزینه بسیار مناسبی برای این سبک است استفاده کنید. 

اکسسوری های سبک عربی

نورپردازی در سبک عربی

نور پردازی یکی از مهمترین و و کلیدی ترین بخش ها در طراحی دکوراسیون داخلی سبک عربی می باشد زیرا نقش چشمگیری در ایجاد فضای شیک و مجلل در این سبک از طراحی داخلی دارد .بهترین گزینه برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه‌های عربی لوستر های کریستالی بزرگ است همچنین لوسترهای شمعی و همچنین چراغ‌های فانوسی زمینی نیز برای روشنایی هال پذیرایی بسیار مناسب هستند. سعی کنید از سیستم نورپردازی استفاده کنید که دارای قابلیت کنترل شدت نور باشد تا بتوانید حس و حال دکوراسیون را به دلخواه خودتان تغییر دهید. 

نورپردازی در سبک عربی

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
طراحی داخلی به سبک گوتیک یک سبک محبوب و همیشه سبز از جدول زمانی دوره ت...
معماری
سبک دکوراسیون هالیوودی، سبکی بسیار خاص با جذابیت بسیار بالا می باشد که...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.