cast
مرجان هرندی

معرفی سبک مدرن در دکوراسیون داخلی + 5 ویژگی سبک مدرن

مرجان هرندی
14 آبان 1401
2853
4
متن مقاله

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

یکی از سبک های محبوب و پر طرفدار در دهه های اخیر، سبک مدرن در دکوراسیون داخلی می باشد که به دلیل عدم محدودیت در طراحی به صورت شیوه ای نو و جدید و خارج از حالت متعارف و مرسوم قدیمی ارائه و همواره در حال رشد و تکامل است. دکوراسیون مدرن جلوه ساده و در عین حال شیک و کاربردی دارد و به همین دلیل تا به امروز، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده. در ادامه به معرفی سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی میپردازیم و شما را با ویژگی های منحصر به نفرد این سبک آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید. شما میتوانید با تهیه پکیج آموزش طراحی داخلی از سایت آپادمی با یادگیری مبانی طراحی داخلی و شناخت سبک های مختلف دکوراسیون داخلی هر سبکی طراحی نمایید و کسب درآمد کنید.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن در معماری داخلی

از جنبش مدرنیسمِ هنر در قرن 19، معماری و دکوراسیون از سبک های پر تجمل ویکتوریایی و گوتیک فاصله گرفت و به ساده گرایی و ساخت خانه های مقرون به صرفه رفت و استفاده از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی رواج پیدا کرد. سبک مدرن، سبکی ساده و بی آلایش است که برای دوری از تزیین و تجمل زیاد معمولاً در آن از خطوط ساده استفاده می‌کنند و هیچ گونه خطوط منحنی و جزئیات غیر ضروری در آن استفاده نمی شود تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل، فضایی که در اختیار قرار دارد عملکرد گرایی بیشتری داشته باشد.

سبک مدرن در معماری داخلی

ویژگی های سبک مدرن در معماری داخلی

طراحی داخلی به سبک مدرن با تاکید بر عملکرد گرایی و اجتناب از تزیینات زیاد و حذف عناصر تزیینی غیر ضروری محیطی زیبا، ساده و آرامش بخشی را در فضای داخلی ایجاد می‌کند. بافت‌های مینیمالیستی، فرمهای هندسی جسورانه، استفاده از یک رنگ ملایم و مات در کنار رنگ های خنثی، و ترکیب بندی های نامتقارن از شاخصه های اصلی این سبک است. با استفاده از سبک مدرن میتوانید با نهایت بهره گیری از فضا و رعایت تمام اصول طراحی سبک مدرن و نور پردازی حرفه‌ای فضای ایجاد کنید که بزرگ‌تر به نظر برسد به همین دلیل این سبک برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک انتخاب مناسبی است. در ادامه به ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی میپردازیم.

مقاله پیشنهادی: سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

در سبک مدرن، برای حذف سادگی از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی به عنوان رنگ های غالب و ثانویه برای دکور فضای داخلی خانه استفاده می‌کنند. از این رنگ‌ها بهتر است به صورت تک‌رنگ یعنی تنها یک طیف رنگی در وسایل و بخش‌های مختلف خانه استفاده شود. از وسایلی استفاده کنید که ساده و ترجیحا بدون پترن و الگو باشند.

رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

مصالح و متریال در سبک مدرن

در سبک مدرن از مواد و مصالح مختلفی مانند استیل، چوب، پلاستیک، شیشه و بتن استفاده می شود که دو نمونه از رایج ترین این موارد چوب و پلاستیک می باشد. که معمولا طراحان از چوب های طبیعی با پوشش مات رنگی استفاده می‌ کنند. همچنین در این سبک از فلزات براقی مانند استیل ضد معمولاً در آشپزخانه هایی با سبک مدرن که بیشتر وسیله استیل هستند استفاده می شود. در کنار استفاده از فلزات برای سطوح صاف مثل سطح روی میز و غیره از شیشه و پلاستیک هم کمک می گیرند. در این سبک برای کف پوش ساختمان متریال و مصالحی از نوع براق مثل وینیل، پارکت یا سنگ و سرامیک استفاده می‌کنند. اگر میخواهید در قسمت های مختلف فضای دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن از فرش ها استفاده کنید، استفاده از فرش های پر نقش و نگار را فراموش کرده و از فرش های ساده تر و تک رنگ استفاده نمایید که با اشکال هندسی ساده طراحی شده باشند.

مصالح و متریال در سبک مدرن

نورپردازی در سبک مدرن

پس از چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن با انجام یک نورپردازی اصولی میتوانید این سبک را در فضای داخلی خود تکمیل کنید. در این سبک شما می توانید از یک نوپردازی پراکنده و یا به صورت اسپات‌ لایت استفاده کنید همچنین یا برای کاهش کنتراست نور در خانه از لامپ های هالوژنی استفاده نمایید تا فضایی دلنشین تری داشته باشید. اگر تمایل دارید که در قسمتی از خانه نور به صورت متمرکز وجود داشته باشد می توانید از آباژور ها استفاده کنید که البته سبک آباژوری که خریداری می کنید باید با سبک مدرن تناسب داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن

پس از تهیه و خرید وسایل مورد نیاز و مناسب با سبک مدرن ، نوبت به چیدمان وسایل در سر جای مناسب خود می رسد در سبک مدرن اغلب از فرم های ال شکل یا دایره و نیم دایره برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه استفاده می کنند. در این سبک بر خلاف سبک کلاسیک نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود زیرا فرم غیر رسمی و نامتقارن سبب ایجاد حس صمیمیت در فضا میشود. استفاده از اشکال هندسی مانند مربع و مستطیل در سبک مدرن بسیار مرسوم می‌باشد زیرا استفاده از این الگوها باعث می‌شود فضای داخلی خانه شما کاملا منظم و مرتب به نظر برسد.

چیدمان دکوراسیون داخلی مدرن

 مبلمان و دکوریجات مدرن 

برای سبک مدرن از مبل های مدرن ساده که معمولا پایه های کم ارتفاع و طول بلندی دارند استفاده می شود همچنین تابلوهای دکوری مدرن که با نقاشی انتزاعی طراحی شده یکی از گزینه هایی است که با کمک آن می توانید اصالت سبک مدرن در منزلتان را حفظ کنید. برای تکمیل فضا در سبک مدرن از پرده استفاده کنید، حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده نمایید که از نظر دوخت و طراحی هم ظاهر ساده ای داشته باشند و درخور سبک مدرن باشند.

 مبلمان و دکوریجات مدرن 

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی ک...
معماری
سبک وینتیج یکی از سبک های خاص و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است و مورد...
معماری
. سبک روستیک یکی از سبک هایی می باشد که به خوبی حس و حال گذشته را در م...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

کیمیا رسولی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 15:44
پاسخ

یکی از پر طرفدار ترین سبک ها سبک مدرن به نظرم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله این سبک یکی از سبک های محبوب و پر طرفدار دکوراسیون داخلی هست.

موفق باشید.

مهشید نوری Guest User
01 اسفند 1401 - ساعت 12:02
پاسخ

سبکی ساده ولی بسیار شیک برای طراحی دکوراسیون هست، ممنون از مقاله خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، برای مطالعه ی بقیه سبک های طراحی داخلی، علاوه بر سبک مینیمال میتونید به منوی "مقالات آموزشی" در همین سایت مراجعه کنید.
موفق باشید