cast
مرجان هرندی

سبک بوهو (Bohemian) در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک بوهمین

مرجان هرندی
22 شهریور 1401
1319
6
متن مقاله

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به سبک های دکوراسیون داخلی  با ویژگی هاخاص و منحصر به فرد هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم که سرشار از رنگ ، طرح بوده و حس زندگی و گرمی را به شما القا میکند. این سبک، سبک بوهو در دکوراسیون داخلی میباشد که فرهنگ و هنر در آن نقش بسزایی دارد. برای اطلاع از جزئیات و ویژگی‌هایی این سبک، همراه ما باشید. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید و می خواهید با مبانی طراحی داخلی و با شناخت سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شوید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید. با تهیه این پکیج بدون نیاز به هیچ گونه پیش زمینه ای، ، در پایان دوره قادر به طراحی هر گونه سبکی خواهید بود.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی: 31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک بوهو یا بوهمین

شاید بسیاری از شما با سبک بوهو آشنایی نداشته باشید و ندانید که سبک بوهو در کوراسیون داخلی چیست؟و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این سبک در میان سبک های بسیار متنوع دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری زیادی دار زیرا بسیار خاص و منحصر به فرد بوده است. قبل از اینکه به سراغ ویژگی‌های این سبک خاص برویم ابتدا به ریشه واژه بوهو که مخفف کلمه بوهمین (Bohemian) است میپردازیم. بوهو یا بوهمیان به قبیله و افرادی گفته میشده که از سبک های مدرن فاصله گرفت و با تلفیق فرهنگ و هنر سبکی خاص را برای زندگی ایجاد نموده اند. آن ها با استفاده از وسایل تزئینی و دکوراتیو متعلق به فرهنگ های مختلف فضایی بسیار سرزنده و روح بخش را ایجاد میکنند تا حس و جریان زندگی به خوبی در فضا ایجاد شود. طراحی سبک بوهو از هیچ قانون و قاعده مشخصی پیروی نمی‌کند و کافی است هر چیزی را که در طول زندگیتان جمع‌آوری کرده‌اید، در دکوراسیون منزلتان به نمایش بگذارید و از المان های مخصوص و مشترک این سبک استفاده کنید و سبک بوهو را برای دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید. اگر اهل و خانه ای پر از حس جریان زندگی و گرمی هستید، پس سبک بوهو همان سبک مناسب شما می باشد.

سبک بوهو یا بوهمین

پالت رنگی دکوراسیون سبک بوهو

 همانطور که در ابتدا گفتیم با توجه به این که این سبک هیچ قانون و قاعده ای خاص ندارد و پر است از رنگ های مختلف، ولی رنگ غالب این سبک عموما رنگ های گرم را شامل می شود و در اغلب فضا های طراحی شده به سبک بوهو از رنگ های گرم استفاده شده است. رنگ‌های قهوه‌ای تیره، سبز و خاکستری از مهم‌ترین رنگ‌های پایه در این سبک طراحی هستند که از رنگ های مانند کرم و قهوه ای بیشتر در زمینه و رنگ های نارنجی، قرمز، یشمی و ... در تزیینات و مبلمان استفاده می‌شود. ترکیب و لایه بندی رنگ‌ها این سبک را متمایز از دیگر سبک ها کرده و باعث شده منحصر به فرد و خاص به نظر برسد بنابراین از ترکیب رنگ و لایه ها و... در این سبک نترسید و روشهای و ترکیب های غیر معمول را امتحان کنید.

پالت رنگی دکوراسیون سبک بوهو

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

تزیینات در دکوراسیون سبک بوهو

از سبک بوهمین میتوان به عنوان نقطه‌ی مقابل سبک مینیمال نام برد زیرا  از اجزائی با ماهیتِ الهام بخش و همچنین قدیمی استقبال می‌کند و به تزئینات هرچه بیشتر گرایش دارد. در این سبک فضا داخلی، شبیه به خانه هایی به سبک زندگی کولی ها تزئین میشود و نشانه هایی از فرهنگ های مختلف را می توان بر روی در و دیوار آن مشاهده کنید. به همین دلیل استفاده از وسایل تزئینی و دکوراتیو بوهمی در این سبک اهمیت زیادی دارد برای مثال شما میتوانید برای تزیینات سبک بوهو از تابلوفرش های دست بافت، تابلو‌های نقاشی، قلاب بافی‌ها، جلومبلی و کنارمبلی‌هایی با ساختار مفهومی، شلف‌های دیواری به شکل سایه‌بان و به‌طور کلی وسایلی خاص، برای ایجاد یک پاتوق دنج و الهام‌بخش، استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آنها می تواند فضا را شلوغ کند بنابراین باید متناسب با متراژ اتاق و دیوارها از تزیینات در سبک بوهو باید استفاده نمایید.

تزیینات در دکوراسیون سبک بوهو

 مبلمان در سبک بوهمین

مبلمان های استیل با تاج های بزرگ و کنده کاری شده در این سبک هیچ جایگاهی ندارند. برای سبک بوهو بهتر است از از مبلمان های راحتی با پارچه های ساده و شال مبل با طرح های سوزن دوزی یا مکرومه بافی استفاده کنید. در کنار مبلمان های راحتی باپارچه های ساده میتوانید از از کوسن های رنگی و یا گلدوزی شده در اندازه های مختلف استفاده نمایید تا فضایی سرزنده و شاد داشته باشید.از دیگر مبلمان های محبوب در این سبک میتوان به صندلی های تابی حصیری نیز اشاره کرد. 

نورپردازی محیط در سبک بوهو  

ایجاد یک فضای آرامش بخش با استفاده از روشنایی کم محیط و یک فضای عارفانه در کنار بوی عود از ویژگیهای این سبک می باشد. در سبک بوهو برای نورپردازی از از نورهای گرم  استفاده میشود تا که حالتی صمیمی و گرم در فضا ایجاد شود شما میتوانید از فانوس‌هایی چوبی و حباب های شیشه‌ای با کلاهک‌های رنگین، آباژورها و شمعدان‌های قدیمی و همچنین شمع های وارمر یا حتی شمع های معطر نیز استفاده کنید. استفاده از نورهای ضعیف و آیینه برای پخش کردن نور به تمام محیط یکی از تکنیک های نورپردازی در این سبک نیز میباشد. 

استفاده از گیاهان در سبک بوهو

یکی از ویژگیهای این سبک استفاده از گل و گیاهان در فضای داخلی میباشد.در این سبک از گل و گیاهان بسیار استفاده می‌شود. در این سبک اغلب از گیاهانی با برگ های بسیار بزرگ و آویز از جمله برگ انجیری، پتوس، انواع سرخس، کالاتا، آلوکازیا، بامبو و یوکا میتوان استفاد کرد.  گیاهان را در بخش‌های مختلف خانه روی زمین، قفسه‌ها و حتی به صورت آویز قرار دهید در این سبک گاهی تعداد گل‌ها و گیاهان آنقدر زیاد می‌شود که گلخانه‌های کوچک را در ذهن تداعی می‌کنند.

استفاده از گیاهان در سبک بوهو

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش تری دی مکس

کلام آخر

در طراحی به سبک بوهو برخلاف سایر سبک های طراحی مانند مینیمال اسکاندیناوی یا سبک مدرن، از محدویت‌های سخت‌گیرانه خبری نیست. این سبک بدون محدودیت و قوانین خاص است و فاقد نظم و ترتیب بوده و شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن قاعده خاصی فضای خود را طبق سلیقه خود طراحی و دیزاین کنید. در انتخاب اجزای طراحی بوهو هیچ الزام و قانونی وجود ندارد. به دلیل نگرش آزادانه و فارغ از قانون و قاعده سبک بوهو، این سبک به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای طراحی داخلی تبدیل شده است. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.
 

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت لومیون
کارت تری دی مکس
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، روش طراحی و مدلسازی نمای پارامتریک را در...
معماری
برای ساخت و مدلسازی یک ستون کلاسیک ساده در نرم افزار 3Ds Max این آموزش...
معماری
اگر به بحث مدلسازی و فروش آبجکت دلاری علاقه‌مندید، در این آموزش رایگان...
معماری
با انجام تنظیماتی ساده می‌توانید در نرم‌افزار تریدی مکس از فایل‌های خو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

زهرا نجفی Guest User
07 دی 1402 - ساعت 13:41
پاسخ

بی نظیر این سبک

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

یکی از سبک های محبوب و منحصر به فرد دکوراسیون داخلی هست این سبک، موفق باشید.

ترانه معینی Guest User
04 آبان 1402 - ساعت 16:42
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

مژده رضایی Guest User
15 آبان 1401 - ساعت 12:09
پاسخ

تفاوت سبک بوهو و روستیک چیه؟ این دو سبک خیلی شبیه هم هستن

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ویژگی های این دو نرم افزار را در دو مقاله جداگانه بررسی کردیم که با مطالعه مقاله سبک بوهو و مقاله سبک روستیک میتونید با ویژگی ها و خصوصیات این سبک ها بیشتر آشنا بشید برای مطالعه این مقالات وارد سایت آپادمی شوید و از بخش مقالات آموزشی سبک های مختلف دکوراسیون داخلی رو مطالعه کنید.