cast
مرجان هرندی

معرفی سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک ویکتوریایی

مرجان هرندی
30 مهر 1401
940
0
متن مقاله

سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال سبکی پرزرق و برق  و مجلل برای دیزاین منزل خود هستید و به سبک های  کلاسیک اشرافی علاقه مند می‌باشید ما به شما سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی را پیشنهاد میکنیم با انتخاب این سبک شما میتوانید با الهام از طرح های قدیمی و سنتی و تلفیق سبک های مختلف، زیبایی های خاص و چشم نوازی را به خانه و فضایی داخلی خود بیاورید. سبک ویکتوریایی یکی از سبک های باشکوه دکوراسیون داخلی است که تداعی کننده تجمل و شکوه در ذهن افراد می باشد. در این مقالعه همراه ما باشید تا با ویژگی های دکوراسیون ویکتوریایی آشنا شوید. با تهیه پکیج آموزش دکوراسیون داخلی میتوانید به صورت 0 تا 100  مباحث مرتبط با طراحی داخلی و اجرای پروژه های داخلی را در این پکیج آموزش ببینید و و پس از آموزش این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک ویکتوریایی در طراحی داخلی

سبک ویکتوریایی یا ویکتورین در در زمان ملکه ویکتوریا شکل گرفت و در آمریکا و انگلستان رواج پیدا کرده است به همین دلیل به سبک ویکتوریایی نام گذاری شد. نظم، ترتیب و توجه به جزئیات و استفاده فراوان از وسایل و اشیای تزیینی زیبا از  از مهم ترین اصول و شاخصه های طراحی به این سبک می باشد که باید هماهنگی تعادل و زیبایی به خوبی رعایت شود تا جلوه و شکوهی خاص در محیط ایجاد شود. در این سبک لوکس و پرکاربرد بر خلاف سبک های مدرن و مینمال از اکسسوری های بیشتری استفاده می شود به همین دلیل مناسب افرادی که فضاهای شلوغ را نمی پسندند نمی باشد. 

سبک ویکتوریایی در طراحی داخلی

مقاله پیشنهادی: سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک ویکتوریایی

برای ایجاد سبکی شیک و مجلل مانند سبک ویکتوریایی ابتدا باید همه چیز درباره دکوراسیون داخلی به سبک با شکوه ویکتوریایی را بررسی کرده و با ویژگی های این سبک آشنا شوید در این بخش به چند ویژگی مهم در سبک ویکتوریایی میپردازیم.
•   سبک دکوراسیون ویکتوریایی، سبکی شیک، لوکس ، مجلل و با جزئیات فراوان می باشد.
•   رنگ‌های مورد استفاده در این سبک تیره و عمیق و از طیف زرشکی، قهوه‌ای و سبز مخملی تزئینی می باشند.
•   دیوارها و پرده‌ها در این سبک با رنگ‌های تیره پوشانده می‌شوند و از پرده های ضخیم برای پوشاندن پنجره ها استفاده می‌کنند.
•   دیوارها و سقف با گچ‌بری و نقاشی تزئین می‌شوند.
•   مبل‌های ویکتوریایی بزرگ، پرانحنا و با کنده‌کاری‌های فراوان هستند.
•   وسایل تزئینی نقش بزرگی را در این سبک ایفا می‌کنند بنابراین وسایل تزئینی در این سبک باید از بهترین نوع انتخاب شوند.

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ در سبک ویکتوریایی

انتخاب رنگ یکی از مهمترین عوامل در طراحی سبک های دکوراسیون داخلی است که باید به آن توجه کنید. در  این سبک از دکوراسیون از طیف رنگ‌ها استفاده می شود که تداعی کننده شکوه و وقار سبک ویکتوریایی باشد به همین دلیل در این سبک اغلب از رنگ های تیره مانند زرشکی، میشی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و سبز مخملی اشرافی روی دیوار، پرده‌ها، مبلمان و دیگر عناصر خانه استفاده می شود.

رنگ در سبک ویکتوریایی

مقله پیشنهادی: سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی

مبل مورد استفاده در طراحی داخلی ویکتوریایی

در طراحی به سبک ویکتوریای به دنبال شکوه و زیبایی هستیم بنابراین باید از مبلمان های با طراحی خاص استفاده کنید معمولا مبل هایی که در این نوع دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند دارای کنده کاری و نقش و طرح های زیاد هستند. مبلمان های مورد استفاده در این سبک اغلب ترکیبی از مدل‌های گوتیک و کلاسیک اروپایی می باشد. مبلمان هایی بزرگ با انحناهای اغراق‌شده و تزیینات کنده کاری از ویژگی های مبلمان سبک ویکتوریایی است.

مبل مورد استفاده در طراحی داخلی ویکتوریایی

متریال مورد استفاده در سبک ویکتوریایی

در این سبک  باید از بهترین نوع و بالاترین کیفیت از مصالح کلاسیکی مانند چوب، سنگ مرمر و گچ استفاده ‌شود البته لازم به ذکر است که در مورد استفاده از مصالح در این سبک هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

وسایل تزئینی و دکوریجات در سبک ویکتوریایی

همان طور که گفتیم، در سبک ویکتوریایی توجه به جزئیات و ریزه کاری ها دقت از ویژگی های این سبک است بنابراین وسایل تزئینی در این سبک بسیار مورد اهمیت می باشند. شما میتوانید از کریستال های شیک، ظروف زیبا و طرح دار و مجسمه های مجلل در این سبک استفاده کنید.

پرده و فرش در دکوراسیون ویکتوریایی

در گذشته برای سبک ویکتوریایی از پرده‌های ضخیم با رنگ‌های تیره مانند مخمل قرمز یا سبز استفاده می شده تا که از نفوذ آفتاب به درون خانه جلوگیری شود. بنابراین پرده های زخیم، مخملی و طرح دار مناسب سبک ویکتوریایی می باشد. استفاده از از فرش‌های نفیس شرقی و اشرافی در سبک ویکتوریایی را فراموش نکنید هر چه کیفیت فرش‌های بالاتر باشد، وقار و تجمل و سبک اشرافی دکوراسیون شما بیشتر نمایان خواهد شد. 

پرده و فرش در دکوراسیون ویکتوریایی

پوشش کف، دیوار و سقف در دکوراسیون ویکتوریایی

در سبک ویکتوریایی دیوارها و سقف معمولا گچ‌بری می‌شوند. رنگ دیوارها در بعضی موارد تیره می‌شود و روی آن‌ها قاب‌ها و فریم‌های طلایی به کار می‌رود. این فریم‌ها برای قرار دادن شمعدان‌ها و قاب عکس‌ها و نقاشی‌ها استفاده می‌شوند.همچنین برای پوشش کف از پارکت‌های چوبی تیره استفاده می کنند.
پوشش کف، دیوار و سقف در دکوراسیون ویکتوریایی

مقاله پیشنهادی: سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رویت
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
یکی از سبک های جذاب، متفاوت و پر طرفدار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اس...
معماری
سبک باروک، نوعی سبک کلاسیک می باشد که بسیار مجلل و تماشایی است و بیانگ...
معماری
امروزه بسیاری از افراد به دنبال سبکی هستند که ترکیبی از عناصر قدیمی و...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.