cast
مرجان هرندی

معرفی سبک مصری در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک مصری

مرجان هرندی
30 آبان 1401
1305
2
متن مقاله

سبک مصری در دکوراسیون داخلی

در دنیای طراحی دکوراسیون، سبک های بیشماری وجود دارند که میتوان با شناخت و به کار بردن صحیح هر در منزل خود فضایی آرامش بخش ایجاد کرد. همانطور که میدانید هر سبکی دارای خصوصیات ویژگی های خاصی می باشد که شما میتوانید با توجه به سلیقه و علایق خود سبک مورد نظر خود را انتخاب و در دکوراسیون منزل از آن استفاده کنید. سبک ها به شما کمک میکنند تا حس خوشایندتری را نسبت  به محیط خود تجربه نمایید. برخی از سبک ها در دکوراسیون داخلی براساس ویژگی‌‌های مناطق جغرافیایی و دوره‌‌های تاریخی و همچنین سنت و دین و مذهب ایجاد شده اند این گونه سبک ها مختص به یک منطقه و یا کشور بوده که با ایجاد هماهنگی و هارمونی مناسب بین عناصر موجود در محیط داخلی، پدید آمده¬ اند. یکی از اولین سبک های شکل گرفته در دنیا، سبک مصری در دکوراسیون داخلی می باشد. این سبک سنتی ریشه در تفکرات و زندگی باستانی مصر دارد و به وجود آورنده ی فضایی خاص، دلنشین، زیبا و منحصر بفرد است. با ما همراه باشید تا با ویژگی های سبک مصری در دکوراسیون داخلی آشنا شوید. طراحی دکوراسیون داخلی مانند هر کار دیگری برای اینکه به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتور‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کم ترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان، بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون انجام شود. همانطور می دانید طراحی داخلی نیز مبتنی بر علم و هنر می باشد که برای ورود به عرصه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی باید با مباحث این حوزه به خوبی آشنا باشید تا بتوانید فضاهای مورد نظر خود را به بهترین نحوه طراحی کنید. اگر به دنبال یک دوره کامل و جامع برای آموزش مراحل روند طراحی داخلی هستنید میتوانید پکیج آموزش طراحی داخلی را از سایت آپادمی تهیه کنید و پس از گذراندن این دوره و تسلط به مباحث طراحی داخلی از در این حوزه کسب درآمد کنید.

سبک مصری در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

 طراحی داخلی به سبک مصری

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم سبک مصری یکی از اولین سبک های طراحی داخلی می باشد که میتوان برخی از نمادهای فرهنگی مصر را در سایر سبک ها مشاهده کرد. همچنین، سبک مصری منشأ سایر سبک های اروپایی نیز می باشد. در گذشته مردم مصر اهمیت بسیار زیادی به تزئینات و آراستگی محیط اطراف خود می‌دادند و در خانه‌های خود از تصاویر حیوانات، گیاهان و گل‎ها جهت آراستگی فضا استفاده می‌کردند. فضای داخلی سبک مصری بسیار باشکوه و رنگارنگ بوده و دارای ویژگی هایی همچون ستون های متعدد و منقوش ، تصاویر هنری با گرایشات مذهبی و مقدس بر دیوار ها و طرح های برجسته آجر و سفال های صیقل داده شده بر سقف می باشد. 

 طراحی داخلی به سبک مصری

مقاله پیشنهادی: سبک ایتالیایی در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک مصری

سبک طراحی داخلی مصری مانند سایر سبک ها دارای ویژگی های خاصی می باشد که برای اجرای دکوراسیون به این سبک باید این خصوصیات و ویژگی ها را بدانید. در این قسمت ما به چند ویژگی مهم سبک مصری می پردازیم. 
•    زوایای گرد شده و قوس دار و استفاده از طاقچه های متنوع در دکوراسیون مصری یکی از اصلی ترین خصوصیات سبک مصری می باشد که در دکوراسیون خانه های نصری قابل مشاهده است.
•    تقارن هندسی ، کف پوش های حصیری، مجسمه ملکه مصر، طلا کاری و لعاب های رنگی همه یادآور جزئیات ظریف معماری باستانی مصر است که برای طرفداران این سبک فضای دلنشینی را ایجاد می کند. 
•    استفاده از ساقه های پاپیروس در گلدان های بلند سفالی از نمادهای سبک مصری می باشد.
•    استفاده از رنگ های گرم و روشن تداعی کننده شن و خورشید از ویژگی های دیگر سبک مصری است.
•    بهره گیری از مجسمه گربه، سوسمار، مار و ... روی ستون‌ها و طاقچه‌های متعددی که در این سبک رواج دارد، از تزئینات به سبک مصری استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

تقارن در سبک مصری

یکی از اصول طراحی در دکوراسیون مصری تقارن می باشد زیرا یادآور تقارن‌های دقیق هندسی معماری باستانی مصر است. در سبک مصری تقارن‎ها محدود به طراحی داخلی فضا نمی‌شود در این سبک میتوانید علاوه بر زوایای گرد شده و قوس‌دار متقارن، تقارن را در تمام اجزا حتی مبلمان ها نیز مشاهده کنید. تقارن در این سبک به ایجاد نظم و فضای دل نشین کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: سبک عربی در دکوراسیون داخلی

مبلمان سبک مصری

در این سبک توجه زیادی به مبلمان ها می‎شود به همین دلیل مبلمان های مصری جزئیات فراوانی دارند. در سبک مصری مبل ها با سایر سبک ها متفاوت می باشد. دسته مبل ها مصری اغلب به شکل پنجه حیوانات مانند گربه میباشد. در طراحی داخلی به این سبک از مبلمان مستطیل با رنگ های گرم استفاده می کند که از جنس چوب سیاه ، خیزران، بامبو و سرو ساخته شده اند مردم مصری به زیبایی و اشرافیت علاقه بسیاری دارند و سعی می‌کنند از تخت های راحتی، صندوقچه جواهرات، ظروف طلایی و گلدان های پایه بلند استفاده کنند و برای تزئینات هم از لوازم سفالی ، فلزات طلا کاری شده و شیشه کاری شده استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ در دکوراسیون سبک مصری

در دکوراسیون داخلی به سبک مصری از طیف رنگ های روشن و گرم استفاده می‌ کنند زیرا ترکیب رنگ‌ها گرم تداعی کننده خورشید و شن می باشد. جهت هماهنگی بیشتر بین رنگ‌ها میتوانید از رنگ‌های شکلاتی و مشکی استفاده کنید و جلوه‌ای زیبا به فضا ببخشید همچنین برای هارمونی بهتر رنگ‌ها می توان رنگ‌های زرد، قرمز و آبی را به کار برد. برای خطوط مرزی به کارگیری از رنگ‌های سیاه و سفید و سبز پیشنهاد می‌شود.

رنگ در دکوراسیون سبک مصری

تزیینات در سبک مصری

از تزئینات پر استفاده در این سبک میتوان  به موزاییک کاری و طلا کوبی اشاره کرد که به طور وسیعی در این سبک به چشم می خورد. مروارید، لعاب‌ های رنگی، بشقاب‌های فلزی، صندوقچه، پارچه ‌های رنگ روشن مثل سفید و یا کرم با طرح‌های هندسی دقیق مانند زیگزاگ، راه راه و …، چراغ‌های بزرگ و همچنین ساقه‌های پاپیروس دورن گلدان‌های زیبای سفالی از دیگر عناصر تزئینی در این سبک می باشد. همچنین در این سبک از آثار هنری یا نقاب‌‌‌‌های مصری برای تزیین دیوارها و چندین مجسمه بزرگ در اطراف اتاق نیز استفاده می شود.

تزیینات در سبک مصری

مقاله پیشنهادی: سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت فریلنسینگ 2

مقالات مشابه

معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
سبک باروک، نوعی سبک کلاسیک می باشد که بسیار مجلل و تماشایی است و بیانگ...
معماری
سبک طراحی انتقالی (Transitional) یکی از سبک های محبوب دکوراسیون داخلی...
معماری
سبک دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک‌های پرطرفدار طراحی داخلی است که بسیا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

سحر هاشمی Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 16:00
پاسخ

سبک رومی هم مثل سبک هندی خیلی جلب و جذابه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله سبک های دکوراسیون داخلی کشورهای مختلف نشئت گرفته از سنت و فرهنگ اون کشور هست و هر یک جذابیت خاص خود را دارند.
موفق باشید.