cast
مرجان هرندی

معرفی سبک لوکس و جذاب کلاسیک در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک کلاسیک

مرجان هرندی
16 مهر 1401
1208
4
متن مقاله

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

یکی از سبک های محبوب و پر طرفدار در دکوراسیون داخلی که از گذشته تا کنون برای طراحی فضاهای مختلف در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد، سبک کلاسیک می باشد. سبک کلاسیک در سبک های دکوراسیون داخلی از اصالت خاصی برخوردار است زیرا این سبک بسیار لوکس و ظریف به نظر می رسد و فضای اشرافی و سلطنتی را در خانه ایجاد می کند. با انتخاب سبک کلاسیک میتوانید حس راحتی آرامش و گرمای دوران گذشته را در منزل و فضای مورد نظر خود ارمغان می آورد. در ادامه همراه ما باشید تا با سبک کلاسیک و ویژگی های آن در طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید. با تهیه پکیج آموزش دکوراسیون داخلی میتوانید به صورت 0 تا 100  مباحث مرتبط با طراحی داخلی و اجرای پروژه های داخلی را در این پکیج آموزش ببینید و و پس از آموزش این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک ریشه باستانی دارد و متشکل از  مجموعه ای از مفاهیم و قواعد برگرفته از رم و یونان باستان است که از آن ها در هنر و معماری نیز استفاده می شود. در سبک کلاسیک از عناصر معماری سنتی غربی مثل ستون و دیوارهای گچ بری شده، مبلمان ظریف کار شده و مسجمه های آنتیک، استفاده می شود و انتخاب و چیدمان همه چیز بر پایه تناسب، تقارن و هارمونی، می باشد. از ویژگی های مهم در طراحی معماری فضای داخلی به سبک کلاسیک ارتفاع زیاد سقف،ستون های بلند،پرده های سرتاسری نزدیک به هم، آینه ها، گلدان و مجسمه های برنزی و.. است که زیبایی فضا به سبک کلاسیک را دو چندان کرده و حس تسلط در فضا را القا میکند. این سبک به خاطر جلوه لوکس و منحصر به فردش طرفداران خاص خود را دارد و هیچگاه از مد نیافتاده است. 

سبک دکوراسیون کلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک نئو کلاسیک در معماری داخلی

ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

مروزه شاهده استفاده گسترده از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستیم اما هنوز سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک جذابیت های بصری خاص خود را داشته و هنوز محبوب باقی مانده است. شاید برخی از افراد به دلیل قدیمی و نوستالژی بودن این سبک، این سبک را کنار باشند اما به دلیل اصالت و منحصر به فرد بودن آن این سبک مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. برای ایجاد یک فضا به سبک کلاسیک در این قسمت به ویژگی های این سبک میپردازیم برخی از این ویژگی ها شامل وارد زیر می باشد:

  •  نظم، تعادل، تقارن مهم ترین اصل در انتخاب و چیدمان در سبک کلاسیک می باشد.
  •  سلطنتی و تجمل گرایی (دوران روم و یونان باستان) نیز از ویژگی های بارز سبک کلاسیک است.
  •  در سبک کلاسیک از رنگ های گرم و متریال طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.
  •   از پارچه های طبیعی با نقش و طرح زیبا استفاده کنید.
  •  این سبک دارای تزئینات زیبا و فراوان می باشد شما میتوانید از مسجمه، تابلوهای دکوری و تابلو فرش ها و دکوریجات آنتیک و عتیقه استفاده کنید.
  •  وجود نقطه کانونی در طراحی داخلی به سبک کلاسیک اغلب در مرکز اتاق قرار دارد.

 رنگ در دکوراسیون سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک از رنگ ها الهام گرفته از طبیعت استفاده می شود بنابراین بهتر است از رنگ های آرام، ملایم و گرم استفاده شود تا حس صلح و آرامش بخشی در فضای داخلی ایجاد شود. در این سبک میتوانید از رنگ های نظیر طلایی، بژ، خاکستری، کرم، هلویی، زیتونی،نقره ای،قرمز و رنگ های قهوه ای ملایم ، زرد، آبی، سبز و رنگ های خاکستری، صورتی مات استفاده کنید همچنین در صورت تمایل به استفاده از رنگ سفید میتوانید از سفید مات استفاده کنید و یا با ترکیب با رنگ های ملایم و گرم مانند شیری رنگ را از خنثی به گرم نزدیک کنید تا فضای گرمتری داشته باشید. در این سبک اغلب از تنالیته ی سفید و سایه هایی از رنگ های فیلی،کرم و شیری برای رنگ سقف استفاده می شود.

در رنگ در دکوراسیون سبک کلاسیک

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

متریال مناسب در سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک باید از متریال و مصالح طبیعی با کیفیت و لوکس استفاده کنید پس استفاده  از  متریال های بی کیفیت و غیر طبیعی را فراموش کنید. از چوب های بلوط، گردو، راش و ماهون، پارچه های ابریشمی و پنبه مصری و سنگ های مرمر و مرمریت از جمله مواد لوکس و درجه یک در طراحی داخلی کلاسیک هستند. در سبک کلاسیک سقف ها با تزئینات گچبری مزین شده اند و برای کف در سبک کلاسیک از متریال هایی همچون پارکت، لمینت، چوب در انواع و رنگ های مختلف آن استفاده میشود همچنین در آشپزخانه و سرویس از کاشی های طرح دار و یا سنگ های طبیعی استفاده میکنند. درسبک کلاسیک برای دوار ها از پارچه های دیواری، پانل های چوبی، کاغذ دیواری با الگوی کلاسیک و گچ بری و همچنین برای تزئین داخلی از نقاشی هم استفاده میشود.

متریال مناسب در سبک کلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک

در سبک کلاسیک در معمار ی داخلی برای دکوراسیون از مبلمان هایی آنتیک و عتیقه استفاده می شود. مبل های استیل با بدنه منبت کاری و حکاکی شده و پایه و دسته های منحنی در این سبک به نشیمن و پذیرایی منزلتان جلوه کلاسیک می دهند. همچنین شما میوانید از مبلمان هایی باخطوط ساده و متقارن که یکی از معیار های اصلی برای انتخاب مبلمان در سبک کلاسیک در معماری داخلی هستند نیز استفاده کنید زیرا پیدا کردن مبلمان های آنتیک و عتیقه متر از سایر مبلمان ها در دسترس عموم قرار دارد، بنابراین شما می توانید فضای داخلی خود را با مبلمان مدرن و شیک امروزی که در سبک و ظاهر کلاسیک طراحی و ساخته شده اند، دکور کنید. همچنین در انتخاب پارچه در فضا با طراحی داخلی کلاسیک از پارچه هایی با جنس پنبه، کتان، مخمل و کرباس استفاده کنید تا زیبایی فضا دوچندان شود و وسایل شیک و زیبا به نظر برسند.

مبلمان در دکوراسیون داخلی کلاسیک

تقارن و تناسب در سبک کلاسیک

در چیدمان وسایل در سبک کلاسیک تقارن و تناسب را باید رعایت کنید و تقارن در فضا باید دیده شود برای ایجاد تقارن ابتدا نقطه کانونی را در فضا مشخص کنید و آن را به عنوان محور تقارن در نظر بگیرید و دو طرف نقطه کانونی، مبلمان و اکسسوری و دکوریجات را به صورت قرینه چیدمان کنید. بهتر است برای رعایت تقارن، برخی از اکسسوری و دکوریجات را باید به صورت جفت خریداری کنید.

تقارن و تناسب در سبک کلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و با دکوراسیون داخلی کلاسیک و ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک به خوبی آشنا شده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

سپیده سلیمانی Guest User
20 اسفند 1401 - ساعت 11:59
پاسخ

بسیار عالی خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

صدف کیانی Guest User
10 آبان 1401 - ساعت 11:35
پاسخ

وقت بخیر
مقاله بسیار کامل و جامعی بود خسته نباشید، لطفا راجب سبک های دیگه مثل سبک نئوکلاسیک هم توضیح بدید ممنون میشم.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، برای مطالعه ی بقیه سبک های طراحی داخلی، میتونید به منوی "مقالات آموزشی" در همین سایت مراجعه کنید.