cast
مرجان هرندی

معرفی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی + ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک

مرجان هرندی
07 مهر 1401
1113
9
متن مقاله

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی دو سبک بسیار محبوب وجود داره که امروزه در اغلب خانه ها و فضا ها شاهد استفاده از این دو سبک می باشیم. سبک مدرن و کلاسیک سبکی بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد که امروزه اغلب افراد علاقه مند به استفاده از این سبک ها هستند. بسیاری از افراد هم علاقه مند به استفاده از هر دو سبک در فضای مورد نظر خود می‌باشند و یا گاهی اوقات خیلی از شما نه سبک مدرن را برای دکوراسیون‌ داخلی دوست دارید و نه سبک کلاسیک را، اگر شما هم به دنبال سبکی می گردید که ما بین این دو سبک باشد و تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک را برای فضای داخلی منزل، محل کار و... میخواهید میتوانید از سبک نئو کلاسیک در دکوراسیون داخلی استفاده کنید در این سبک شما میتوانید هم از عناصر و طراحی مدرن بهره مند شوید و هم از ویزگی های سبک کلاسیک در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنید سبک نئوکلاسیک دقیقا همه‌ی ویژگی های لازم برای ایجاد سبکی تلفیقی برای ایجاد دکوراسیون مدرن و کلاسیک را دارد . برای آشنایی با کاربردهای این سبک در ادامه همراه ما باشید. رای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک نئو کلاسیک چیست؟

سبک نئو کلاسیک ترکیبی از عناصر سبک کلاسیک و المان های سبک مدرن است که به عنوان یک سبک ساده و شیک شناخته می شود. در واقع فرم های ساده در طراحی مدرن در کنار ظرافت های کلاسیک باعث شده این سبک برای فضاهای مختلف مناسب باشد. این سبک با جذابیت های بصیری چشمگیری مانند تقارن، ظرافت و مقیاس و طرح‌های کم‌رنگ سبب شده تا طراحی داخلی نئوکلاسیک به سرعت محبوبیت پیدا کند. در سبک نئوکلاسیک با تلفیق این دوسبک میتوانید سبکی غنی ، لوکس برای فضای داخلی منزل خود ایجاد کنید .

سبک نئو کلاسیک چیست؟

ویژگی های سبک نئو کلاسیک

برای ایجاد این سبک جذاب ابتدا باید با ویژگی های سبک نئو کلاسیک به خوبی آشنا شوید تا بتوانید سبکی جذاب برای فضای داخلی خود ایجاد کنید.  عناصر اصلی سبک نئوکلاسیک عبارت اند از موارد زیر:
•    در طراحی داخلی به سبک نئو کلاسیک شاهد از خطوط افقی و عمودی استفاده میشود.
•    چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی از مهم ویژگی های سبک نئو کلاسیک می باشد.
•    برای حفظ و ایجاد ویژگی های سبک کلاسیک باید از جزئیات ظریف معماری کلاسیک، مانند ستون‌های یونانی و سقف‌های بلند استفاده کنید.
•    در انتخاب مبلمان و چیدمان آن ها باید به مدرن بودن و ایجاد فضایی مینیمال توجه کنید.
•    در این سبک از پنجره ها و آینه های بزرگ استفاده می شود تا نور به خوبی وارد فضا شود.

مقاله پیشنهادی: سبک باروک در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون نئو کلاسیک

در طراحی نئو کلاسیک معمولا از رنگ ها خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید می شود. طرح‌ها کنتراست پایینی دارند، اما می‌توانند دارای سایه‌های برجسته، مانند مشکی، نقره‌ای یا طلایی باشند تا بر عناصر طراحی و پرداخت‌ها تأکید کنند. شما می توانید در کنار همان پالت رنگی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز به کار ببرید که برای این کار بهتر است به شکل خیلی محدود به طور مثال برای یک کاناپه تکی، اکسسوری و یا رنگ یک دیوار انجام دهید. 

رنگ در دکوراسیون نئو کلاسیک

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

متریال های سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک شاهد استفاده  از متریال های طبیعی مانند چوب و بعد هم سنگ خواهید بود که ترکیب این متریال ها با فلز شما را به یک ترکیب ساده اما شیک می رساند.

انتخاب مبلمان در سبک نئوکلاسیک

مبلمانی که برای این سبک استفاده می شود، بر خلاف مبلمان های سبک کلاسیک پرکار و باجزییات زیاد نیستند، و برعکس فریم چوبی ظریف و ساده ای دارد که در کنار پارچه های تک رنگ و بدون طرح و نقش تکمیل می شوند. اگر تمایل داشتید که از پارچه های طرح دار در دکوراسیون نئوکلاسیک‌تان بهره ببیرد، می توانید آن ها را برایکوسن ها انتخاب نمایید.

انتخاب مبلمان در سبک نئوکلاسیک

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

فرش در دکوراسیون نئوکلاسیک

در این سبک فرش های کلاسیک پرنقش و رنگ جایگاهی نداشته و بیشتر از فرش های مدرن وساده تر استفاده میشود. فرش هایی با طرح و نقش خلوت دارند که معمولا هم با یک یا دورنک بافته می شوند مناسب سبک نئو کلاسیک می باشد.

پرده نئوکلاسیک

پرده یک اتاق نشیمن به سبک نئولاسیک باید ساده و شیک اما بلند باشد. اگر خواستید فضا لوکس تر به نظر بیاد می توانید پرده های مخمل را انتحاب نمایید. توجه داشته باشید که پرده ها نیز باید در نهایت سادگی در طرح و نقش باشند.

مقاله پیشنهادی: سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

اکسسوری های نئوکلاسیک

اگرچه طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک دارای فضایی مجلل است، اما در اجزای به کار رفته در دکوراسیون از اقلام بسیار مجلل خودداری می کند. به عنوان سبکی متعادل، طراحی داخلی نئوکلاسیک تنها با افزودن قطعاتی که ارزشهایی را به ارمغان می آورد، اتاق ها را متعادل می کند. تا فضایی ظریف و آرام ایجاد شود.
ظروف چینی، مجسمه‌ها، گلدان‌ها و آینه‌ها به خوبی در دکوراسیون نئوکلاسیک در فضای داخلی کار می‌کنند. اما در هنگام تزئین منزل، در انتخاب دکوراسیون دقت کنید. مواردی را انتخاب کنید که نه تنها فضا را بهبود می بخشد، بلکه بر ارزش فضا نیز می افزایند.

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای طراحی داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و با سبک نئو کلاسیک و یژگی های آن به خوبی آشنا شده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رندرینگ مسترینگ
کارت تری دی مکس
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
در نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی ابتدا مدلسازی شده و سپس با استفاده از...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

پرنیا صادقی Guest User
13 اسفند 1402 - ساعت 16:36
پاسخ

کتاب طراحی داخلی رو چجوری میتونیم تهیه کنیم؟

صادق نوری Guest User
07 دی 1402 - ساعت 13:44
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

مائد مسلمی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 16:02
پاسخ

سبک محبوبی هست مخصوصا تو ایران، خسته نباشید..

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.

عرفان کیا Guest User
01 بهمن 1401 - ساعت 10:40
پاسخ

این سبک یکی از سبک های پر طرفدار در دکوراسیون داخلی هست، ممنون از توضیحاتتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

فاطمه صبوری Guest User
17 آبان 1401 - ساعت 13:38
پاسخ

عالی بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم موفق باشید.