cast
مرجان هرندی

معرفی سبک صنعتی (Industrial) در دکوراسیون داخلی + ویژگی ها سبک صنعتی

مرجان هرندی
18 مهر 1401
2637
8
متن مقاله

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

برای طراحی داخی دکوراسیون منزل و فضای مورد نظر خود، سبک های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد که میتوانید با توجه علایق ، سلیقه و نیاز خود آن ها را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید. امروزه بسیاری از افراد به دنبال سبکی هستند که ترکیبی از عناصر قدیمی و مدرن باشد یکی از این سبک های محبوب و منحصر به فرد تلفیقی، سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک عناصر قدیمی در ترکیب با سبک مدرن فضایی خاص و زیبا را برای شما ایجاد میکند. سبک صنعتی سبکی خاص می باشد و مورد استقبال خیلی از افراد قرار نمی گیرد، اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم از طرفداران این سبک داخلی خاص هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی های این سبک بیشتر آشنا شوید. برای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک صنعتی  (industrial)

سبک دکوراسیون صنعتی در زمان انقلاب صنعتی دوم در قرن بیستم به وجود آمد. در آن زمان با تعطیلی کارخانه های اروپایی و متروکه شدن بسیاری از ساختمان ها و همچنین افزایش جمعیت ، نیاز به فضای سکونت بیشتر شد. بنابراین بسیاری از این کارخانه های متروکه به مناطق مسکونی تبدیل شدند و سبک دکوراسیون صنعتی رواج پیدا کرد. این سبک از عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن به وجود می آید و فضایی خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کند. در سبک صنعتی بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون مصالح ساختمانی را بدون هیچ پوششی در فضای داخلی استفاده میکنند و در معرض نمایش میگذارند همچنین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و … کاملا قابل مشاهده بوده و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است. از دیگر خصوصیات این سبک این سبک سقف‎های بلند، تیرهای چوبی قدیمی و وسایل فلزی آویزان و مبلمان‌های کاربردی کم ارتفاع می باشد.

سبک صنعتی  (industrial)

مکان های مناسب برای سبک دکوراسیون صنعتی

شاید برای شما سوال باشد که سبک دکوراسیون صنعتی برای چه مکان های مناسب است؟ همانططور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم اغلب از این سبک در انبارها و فضاهای صنعتی که بازسازی شده مورد می شود. البته با توجه به ویژگی های دکوراسیون صنعتی، آپارتمان هایی با سقف مرتفع، فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان های مدرن، مناسب ترین گزینه برای اجرای این سبک می باشندهمچنین شما می توانید از این سبک در هر مکانی که علاقه دارید، استفاده کنید.

مکان های مناسب برای سبک دکوراسیون صنعتی

مقاله پیشنهادی: سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی

 ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی 

کاربردی بودن فضا در سبک صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل حتی عناصر مورد استفاده در این سبک نیز کاربردی می باشد و جنبه تزئینی ندارد. یکی دیگر از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است در اسین سبک فضاها به صورت یکسره طراحی شد و به ندرت تفکیک می شوند.البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. در ادامه به ویژگی ها و نکات کلیدی سبک صنعتی در طراحی داخلی میپردازیم.

 ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی 

مصالح و متریال مورد استفاده در سبک صنعتی 

در سبک صنعتی از مصالح و متریال های ساده و پرکاربردی به گستردگی در دکوراسیون صنعتی استفاده می شود، مانند آجر، بتن، چوب و فلز میتوان اشاره کرد. همانطور که میدانید آجر و بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشند که از این دو مصالح بدون هیچ پوششی در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده میشود. که اغلب از بتن پولیششده برای کف خانه و همچنین از آجر برای دیوارهای خانه استفاده می کنند. همچنین استفاده از سطوح فلزی و چوبی در سبک دکوراسیون صنعتی به خوبی قابل مشاهده است  در این سبک از فلز و پنل های چوبی در سقف، راه پله و پنجره ها استفاده می شود همچنین چوب و فلز نقش اساسی در این سبک دارند و در اثاثیه منزل نیز استفاده می شوند.

مصالح و متریال مورد استفاده در سبک صنعتی 

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ در سبک دکوراسیون صنعتی

در سبک دکوراسیون صنعتی از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده می ‌شود و استفاده از رنگ های روشن و سرزنده هیچ کاربردی ندارد . به همین دلیل اغلب برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی، رنگ های قهوه ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و از دیگر رنگ های خنثی برای دکوریجات و وسایل کوچک تر استفاده می شود. همچنین با استفاده از مصالحی مانند چوب، فلز و آجر، می توانید رنگ های طبیعی را وارد فضای داخلی کنید و به آن جلوه ای صنعتی ببخشید. البته ناگفته نماند که رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید، نیز یک ترکیب فوق العاده در دکوراسیون صنعتی محسوب می شود که می توانید از این ترکیب نیز استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک مونوکروم دردکوراسیون داخلی

مبلمان و وسایل قدیمی در سبک دکوراسیون صنعتی

در این سبک باید از مبلمان و اکسسوری هایی استفاده کنید که حس و حال فضای صنعتی داشته باشد. با انتخاب مناسب مبلمان و دکوریجات، حس محیط صنعتی را وارد فضای داخلی کنید. البته  توجه داشته باشید هنگام انتخاب وسایل باید به کارایی هر یک دقت کنید و از هرگونه افراط و تجمل دوری کنید می توانید بخشی از مبلمان و دکوریجات در این سبک را از لوازم و دکوریجات قدیمی و وینتج انتخاب کنید و یا اگر به این موارد دسترسی ندارید، از وسایلی که شکل و ظاهرشان از اثاثیه کارخانجات و آزمایشگاه های قدیمی الهام گرفته شده است، استفاده کنید. برای از بین بردن یکنواختی محیط صنعتی از تابلو نقاشی استفاده کنید همچنین استفاده از گیاهان نیز باعث ایجاد طراوت در محیط خواهد شد.

مبلمان و وسایل قدیمی در سبک دکوراسیون صنعتی

مقاله پیشنهادی: سبک وینتج در دکوراسیون داخلی

نورپردازی در سبک صنعتی

انتخاب منبع روشنایی در دکوراسیون داخلی صنعتی از چالش های این سبک است. در سبک صنعتی بیشتر از آباژور با پایه ی بلند و آویز های روشنایی بلند که از سقف آویزان میشوند و از جنس فلز هستند استفاده میشود. آباژور و روشنایی های قدیمی هم مناسب برای دکوراسیون سبک صنعتی هستند.

نورپردازی در سبک صنعتی

مقاله پیشنهادی: سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

در این مقاله با دکوراسیون داخلی صنعتی و ویژگی های طراحی داخلی صنعتی آشنا شدید امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
نرم افزار 3ds max یکی از حرفه‌ای‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزار‌های سه‌بع...
معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
سبک باروک، نوعی سبک کلاسیک می باشد که بسیار مجلل و تماشایی است و بیانگ...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

حمید محسنیان Guest User
14 آبان 1402 - ساعت 13:32
پاسخ

سبکی خاص و متفاوت، عالی این سبک

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله یکی از سبک های جذاب و پر طرفدار دکوراسیون داخلیه این سبک، موفق باشید .

پروین کشمیری Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 14:14
پاسخ

این سبک بهتره برای فضاهایی با چه کاربریی اجرا بشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همانطور که در مقاله هم اشاره کردیم به طور کلی اغلب از این سبک در انبارها و فضاهای صنعتی که بازسازی شده استفاده می‌شده ولی امروزه از این سبک دررستوران‌ها و کافه‌ها، فضاهای اداری و محل کار، فضاهای تجاری و نمایشگاه‌ها و حتی در آپارتمان هایی با سقف مرتفع نیز استفاده میشه.

مهران زارع Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 16:27
پاسخ

سبک جذابی بود ممنون از توضیحاتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وق بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.

سمیرا بیاتی Guest User
01 بهمن 1401 - ساعت 10:30
پاسخ

عالی، سپاس از مطالب خوب شما.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم موفق باشید.