cast
مرجان هرندی

معرفی سبک شابی شیک (Shabby chic) در دکوراسیون داخلی + ویژگی های شابی شیک

مرجان هرندی
23 مهر 1401
605
2
متن مقاله

سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال سبکی خاصی جذاب و آرامش بخش برای فضای داخلی منزل خود هستید که جلوه ای زنده، آنتیک و آرامش بخش را در فضای شما ایجاد کند پیشنهاد ما سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک از استایل‌های پر طرفدار طراحی و چیدمان فضای داخلی منزل استفاده میشود که در آن از سبک‌های قدیمی و روستیک الهام گرفته شده است. عناصر و دکوریجات مختلف مانند مبلمان آنتیک، دکوریجات وینتج و پارچه های گلدار زنانه در رنگ زمینه ملایم از ویژگی های بارز این سبک می باشد . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با سبک شابی شیک و ترفندها و نکات مورد نیاز برای اجرای این سبک بیشتر آشنا شوید. با تهیه پکیج آموزش دکوراسیون داخلی میتوانید به صورت 0 تا 100  مباحث مرتبط با طراحی داخلی و اجرای پروژه های داخلی را در این پکیج آموزش ببینید و و پس از آموزش این دوره وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید.

سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby chic) چیست؟

تاریخچه استفاده از این سبک دکوراسیون به دهه 1980 میلادی در انگلیس باز می گردد. در آن زمان در لوکس بودن و تجمل گرایی نقش اصلی در خانه داشته  اما پس از مدتی سبکی جدید و ساده و غیر تجملی به نام شابی شیک معرفی شد. این سبک دکوراسیون راحت و غیر رسمی اکه ریشه در سبک کانتری و سبک وینتج دارد. هدف سبک دکوراسیون شابی شیک، استفاده از مبلمان و دکوریجاتی قدیمی، در دیزاین خانه است تا جلوه و ظاهری آنتیک به محیط خانه انتقال دهد. سبک دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک‌های پرطرفدار طراحی داخلی است که بسیار آرامش بخش و جذاب می باشد. رنگ‌های غالب برای این سبک سفید و کرم می باشد.‌ در این سبک در بر خلاف سبک های اشرافی و ویکتوریایی از تجملات و زرق و برق دوری شده و دیزاین داخلی به سمت سادگی و قدیمی بودن هدایت می‌شود. این سبک منحصر به فرد شامل ترکیبی از مبلمان آنتیک با رنگ‌های پاستلی، با نقش‌های گلدار و پارچه‌های توری شکل می‌باشد که فضایی با ظرافت و زیبایی در خانه ایجاد می‌کند که بسیار مورد علاقه خانم‌ها است.

سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby chic) چیست؟

مقاله پیشنهادی: سبک وینتج در دکوراسیون داخلی

ویژگی های سبک دکوراسیون شابی شیک

همانطور که متوجه شدید در این سبک تلاش می‌شود تا از تجملات فاصله گرفته شود و حس سادگی و راحتی را در فضا ایجاد شود، بنابراین برای ایجاد فضای داخلی به سبک شابی شیک باید اصلی‌ترین ویژگی‌های این سبک را به خوبی بشناسید که شامل موارد زیر میشوند:
•    استفاده از در و پنجره‌های فلزی و چوبی با طرح و ظاهر قدیمی در سبک شابی شیک
•    انتخاب رنگ‌های روشن و پاستیلی و عدم استفاده از رنگ های بسیار زنده
•    سبکی ارزان‌ به دلیل حذف وسایل مدرن و لوکس
•    انتخاب میز و مبلمان با رنگ‌های کم رنگ و ملایم  و حذف مبلمان‌های استیل لوکس
•    استفاده از وسایل تزئینی آنتیک به سبک‌های ویکتوریایی و سلطنتی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون شابی شیک
•    استفاده از کفپوش‌های چوبی برای بخش‌های مختلف از ویژگی‌های سبک دکوراسیون شابی شیک
•    حذف تابلوهای مجلل و وسایل تزئینی لوکس از روی دیوارها و جایگزینی آن‌ها با کاغذ دیواری‌های گلدار از ویژگی‌های سبک دکوراسیون شابی شیک

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

رنگ ها در سبک دکوراسیون شابی شیک

همانطور که میدانید یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ ها می باشد.  همچنین از عوامل تاثیرگذار در طراحی و اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک نیز انتخاب رنگ و ایجاد هماهنگی با سایر المان‌های برای رسیدن به هماهنگی و تعادل در فضای کلی می‌باشد. در شابی شیک اغلب از رنگ‌های خنثی و ملایم پاستیلی و روشن مانند رنگ‌های سفید روشن، بژ، کرم، خاکستری مات، صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ و ارغوانی استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ های خنثی و ملایم در این سبک به ایجاد فضایی زیبا و آرامش بخش در دکوراسیون کمک خواهد کرد. دراین سبک می‌توان از پالت رنگی سفید یا کرم به عنوان رنگ غالب برای رنگ آمیزی سقف و دیوارها استفاده نمود. سپس برای ایجاد تعادل و هماهنگی از کفپوش‌های خاکستری برای پوشاندن کف استفاده کرد.

رنگ ها در سبک دکوراسیون شابی شیک

استفاده از نقش و طرح در سبک شابی شیک

در سبک شابی شیک به علت استفاده از  رنگ های ملایم و خنثی جهت ایجاد تعادل در دکوراسیون باید از طرح و نقش‌های مناسب استفاده کنید تا فضایی یک دست و کسل کننده نداشته باشید  برای جلوگیری از این حالت می‌توان از عناصر و دکوریجاتی که دارای طرح و نقش هستند استفاده کرد. طرح‌های گلدار، راه راه و شطرنجی گزینه‌های مناسب هستند. استفاده از پارچه‌های رو مبلی، قلاب دوزی، توریف کوسن و پرده‌ها با طرح‌هایی مختلف میتواند به شما در این زمینه کمک کند. در سبک شابی شیک ازپارچه‌هایی که بافتی نرم و لطیف دارند و دارای الیاف طبیعی هستند استفاده کنید پارچه‌های قدیمی و طرح و نقش دار خانه را زیبا و رویایی می‌کنند.

استفاده از نقش و طرح در سبک شابی شیک

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

 مبلمان در سبک دکوراسیون شابی شیک

در این سبک شابی شیک اغلب از مبلمان های قدیمی استفاده می‌کنند تا فضایی آنتیک، شیک و قدیمی ایجاد شود همچنین رنگ سفید مناسب‌ترین رنگ برای مبلمان های سبک شابی شیک است زیرا به راحتی با سایر عنصرهای طراحی هارمونی ایجاد می‌کند. از ترفند سنباده کشی برای قدیمی جلوه دادن اکسسوری ها و مبلمان خود میتوانید در این سبک نیز استفاده کنید.

 مبلمان در سبک دکوراسیون شابی شیک

در سبک شابی شیک دکوریجات و اکسسوری

در سبک دکوراسیون شابی شیک برای ایجاد جلوه و ظاهری آنتیک و قدیمی از مبلمان و دکوریجاتی قدیمی، در دیزاین خانه استفاده می شود. در این سبک از وسایل دکوری و تزیینی آنتیک مانند فانوس و گرامافون ، گلدان های سنگین قدیمی و... استفاده می شود. 

مقاله پیشنهادی: سبک مونوکروم دردکوراسیون داخلی

در این مقاله به معرفی سبک دکوراسیون شابی شیک و نکته های اجرایی این سبک پرداختیم امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت تری دی مکس
کارت اتوکد
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
یکی از سبک های جذاب، متفاوت و پر طرفدار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اس...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

mohammadi Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 16:34
پاسخ

سبک جالبه ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.