cast
مرجان هرندی

معرفی سبک هالیوودی (Hollywood Regency) در دکوراسیون داخلی + ویژگی های سبک هالیودی

مرجان هرندی
07 آبان 1401
642
0
متن مقاله

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون هالیوودی، سبکی بسیار خاص با جذابیت بسیار بالا می باشد که همانطور که از نام آن پیداست این سبک نمایی از ترکیب لوکس و مدرن است و نشانه‌هایی از سبک های دیگر مانند نئوکلاسیک، آرت دکو و مدرن دیده می‌شود اما این سبک مخلوطی از همه سبک‌ها نیست و جذابیت این سبک، ریشه در فضای کامل و ظرافت بی عیب و نقص آن دارد و در آن تمام فضا‌ها مشغول جلوه گری و خودنمایی می‌باشند. دز واقع این سبک  شکوه و جلوه یک دهه را با خود به همراه دارد. اگر دوست دارید بدانید سبک دکوراسیون هالیوودی چگونه است؟ با ما همرا باشید تا با سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی که با نام هالیوود ریجنسی یا ریجنسی مدرن نیز شناخته می شود، بیشتر آشنا شوید. برای آموزش طراحی داخلی میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش طراحی داخلی را تهیه کنید.

سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی از اواسط قرن بیستم در کالیفرنیا به اوج محبوبیت خود رسید البته قدمت آن به دوران درخشان هالیوود در دهه ۱۹۳۰ نیز برمی گردد. فضای داخلی این سبک از دکوراسیون، ترکیبی بسیار هوشمندانه از هنر و سبک دکوراسیون مدرن است که این سبک را به یک سبک دکوراسیونی جاودانه و جذاب تبدیل کرده است که هرگز از مُد نمی‌افتد و زمان و سبک خاصی را به یاد می‌آورد. این سبک نمایشی، احساسی و با دقت طراحی شده است که پر از تجملات می‌باشد. سبک هالیودی شامل جزئیات تزیینی بسیار زیادی می باشد درواقع همان چیزی که در نهایت این سبک را مشخص می‌کند و بیان خلاقانه را نمایش می‌دهد. خطوط ساده و کلاسیک نهایت لوکس بودن را نشان می‌دهند. سبک هالیودی در درجه اول بر ایجاد راحتی و احساسات تمرکز می‌کنند. 

سبک دکوراسیون هالیوودی

ویژگی های سبک دکوراسیون هالیودی

برای ایجاد سبک دکوراسیون هالیودی ابتدا باید برخی از نکات و ویژگی‌های مربوط به این سبک را بدانید در این قسمت به برخی از ویژگی‌های این سبک میپردازیم.

مقاله پیشنهادی: سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون به سبک هالیوودی

در سبک شگفت انگیز و مسحورکننده دکوراسیون هالیوودی از ترکیبی از رنگهایی با کنتراست بالا استفاده می شود که شامل سیاه و سفید نیز  می باشد و رنگ ها کنار این دو رنگ بیشتر خودشان را نشان می دهند و جلوه پیدا می کنند. در این سبک رنگ ها را با دو تا چند رنگ مکمل به فضا وارد کنید، بهتر است با سیاه و سفید شروع کنید، ترکیب رنگی سیاه‌ وسفید دقیقا متناسب با این سبک است و رنگ های اضافی مانند سرخابی، بنفش، نارنجی و فیروزه‌ای را در مقدارهای جزئی استفاده نمایید تا فضا خسته کننده نشود. رنگ‌های بی‌انتها مانند خاکستری، سیاه و سفید با رنگ‌های متالیک، گزینه‌های ایده‌آلی هستند که یک محیط پُر زرق و برق را ایجاد می‌کنند. 

رنگ در دکوراسیون به سبک هالیوودی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی

برای اجرای سبک دکوراسیون هالیوودی مبلمان از جمله وسایلی است که بیشترین تأثیر را در زیبایی سبک دکوراسیون هالیوودی دارد. شما میتوانید در این سبک از مبلمان هایی با روکش های براق با طرح‌ های زیبا که تضاد رنگی دارند استفاده کنید. در این سبک دکوراسیون علاوه بر کاربردی بودن و راحت زیبایی مبلمان ها حائز اهمیت می باشد. توصیه می شود، از مبلمان هایی که دارای خطوط تمیز، ظریف و شفاف هستند استفاده کنید زیرا ظاهر براق آن‌ها تضاد بسیار خوبی ایجاد می‌کند. خطوط تمیز، طرح‌های پُر زرق و برق را که به عنوان نقاط کانونی عمل می‌کنند، متعادل می‌سازند. در این سبک می‌توان از سبک‌هایی مانند صندلی‌های کلاسیک فرانسوی، تزئینات هنری لوکس و کابینت‌های چوبی ساده استفاده کرد.ه طور کلی، سبک مبلمان هالیوودی بیشتر شبیه به سبک آرت دکو یا مدرن است.

مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی

جنس و الگو پارچه‌ها در سبک هالیوودی

از شاخص های سبک هالیودی میتوان به پارچه‌های مخملی، آباژورهای ابریشمی و فرش‌های ضخیم و مجسمه‌های زیبا، اشاره کرد. در این سبک از پارچه‌های گران‌قیمت استفاده میشود زیرا نشان از زرق و برق زندگی تجملی دوران طلایی هالیوود است. منسوجات در سبک دکوراسیون هالیوودی بسیار مهم هستند. فقط باید مطمئن شود که آن‌ها متعادل و هماهنگ نگه داشته می‌شوند، مثلاً ابریشم، ساتن، چرم، مخمل و همه آن‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، از تن‌های قوی‌تر گرفته تا رنگ‌های ظریف‌تر، باید به شکلی هماهنگ با هم ترکیب شوند.در سبک هالیودی فرش‌ها نقش مهمی دارند بنابراین استفاده از فرش‌ها با نقش و نگارهای بزرگ و پر پیچ و خم را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی: سبک ویکتوریایی در دکوراسیون داخلی

لوازم تزیینی و اکسسوری در سبک هالیودی

همانطور که میدانید یکی از عناصری که به افزایش تجمل و جذابیت در یک سبک کمک میکند لواز تزیینی می باشد. در این سبک باید از آینه‌های بزرگ، گلدان‌های طرح‌دار، اشکال تزیینی سرامیکی، ساعت دیواری و لوسترهای طلایی رنگِ براق استفاده کنید.عناصر همچون دراورهای شیشه‌ای آینه‌دار ،الگوهای مختلف از طرح بدن حیوانات مانند پوست مار، گورخر یا یوزپلنگ نیز برخی از عناصر تزیینی این دکوراسیون می باشند که نمایانگر سبک هالیودی است.

لوازم تزیینی و اکسسوری در سبک هالیودی

الگوهای برجسته در سبک دکوراسیون هالیوودی

الگوها نیز به تزیین سبک هالیوودی کمک ویژه ای می‌کنند، طرح‌های شبکه ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه راه‌های پهن و اشکال هندسی همه جزء این الگوها می‌باشند که به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک می‌کنند.

الگوهای برجسته در سبک دکوراسیون هالیوودی

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت اتوکد
کارت رندرینگ مسترینگ
کارت تری دی مکس

مقالات مشابه

معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
یکی از خاص ترین و محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به شما معرفی ک...
معماری
سبک دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک‌های پرطرفدار طراحی داخلی است که بسیا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.