cast
مرجان هرندی

معرفی سبک انتقالی یا ترنزیشنال (Transitional) در دکوراسیون داخلی

مرجان هرندی
20 مهر 1401
925
2
متن مقاله

سبک انتقالی یا ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی

آیا میدانید سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال چیست؟ آیا با ویژگی های سبک انتقالی یا ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی آشنا هستید؟ سبک طراحی انتقالی (Transitional) یکی از سبک های محبوب دکوراسیون داخلی می باشد که پلی میان سبک کلاسیک  و سبک مدرن به حساب می‌آید و به نوعی یک تعادل بین سبک سنتی و مدرن را بوجود می‌آورد این موضوع دلیل محبوبیت این سبک می باشد افراد می توانند با استفاده از این سبک نکات مثبت هر سبکی رو در خانه و فضای مورد نظر خود داشته باشند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا با این سبک بیشتر آشنا شوید. در این مقاله به معرفی کامل سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال میپردازیم و به صورت 0 تا 100 دکوراسیون سبک ترنزیشنال یا انتقالی را باهم برسی خواهیم کرد تابتوانید فضای مورد نظر خود را به سبک انتقالی طراحی نمایید. طراحی دکوراسیون داخلی مانند هر کار دیگری برای اینکه به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتور‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کم ترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان، بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون انجام شود. انجام ایت تغییرات مستلزم شناخت سبک های مختلف و نکات و مباحث مهم در طاحی داخلی است. اگر به دنبال یک دوره کامل و جامع برای آموزش طراحی داخلی هستنید میتوانید پکیج آموزش طراحی داخلی را از سایت آپادمی تهیه کنید و پس از گذراندن این دوره و تسلط به مباحث طراحی داخلی در این حوزه کسب درآمد کنید.

سبک انتقالی یا ترنزیشنال در دکوراسیون داخلی

مقاله پیشنهادی:  31 سبک رایج در دکوراسیون داخلی

سبک طراحی انتقالی یا ترنزیشنال 

سبک ترنزیشنال یا انتقالی سبکی در دکوراسیون داخلی می‌باشد که با انتقال و ترکیب عناصر سبک‌های دکوراسیون سنتی و مدرن، فضایی منسجم و یکپارچه را در فضای داخلی به وجود می آورد. و این امر باعث شده که شما در انتخاب مبلمان و دکوریجات مدرن و سنتی در کنار هم، آزادی عمل داشته باشید و همچنین شما بتوانید بدون هیچ محدودیتی وسایل مورد نظر خود را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید و با رعایت اصول سبک انتقالی، یک محیط یکپارچه و آرامش بخش را ایجاد نمایید. در طراحی داخلی به سبک انتقالی از رنگ های خنثی و مات به عنوان رنگ غالب و از تعداد کمی تزئینات و دکوریجات در فضای اتاق استفاده می کنند تا حس آرامش در محیط ایجاد شود این سبک در عین شیک و براق بودن، فضایی صمیمی و خودمانی را نیز بوجود می‌آورد و بهترین‌های هر دو طراحی دوره‌ی قدیم و جدید را در خود جای می دهد. شما میتوانید با ترکیبی از خاطرات قدیمی و نوستالژیک کنار وسایل مدرن و به‌روز طراحی‌های جدید و تجربه‌ی دکوراسیون‌های تازه ای را داشته باشید.

سبک طراحی انتقالی یا ترنزیشنال 

ویژگی های سبک انتقالی

در این قسمت به ویژگی‌های دکوراسیون انتقالی خواهیم پرداخت زیرا  برای استفاده از سبک طراحی انتقالی باید ابتدا بدانید یک چیدمان انتقالی یا ترنزیشنال چه شاخص‌ها و استانداردهایی را باید داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: سبک مونوکروم دردکوراسیون داخلی

رنگ مناسب برای سبک طراحی انتقالی

در این سبک اغلب رنگ های خنثی و رنگ های مات مانند بژ، قهوه ای روشن، سفید مایل به خاکستری، سفید عاجی، کرم، خاکی، وانیلی و خاکستری مایل به قهوه ای به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. همچنین برای ایجاد تعادل و جلوگیری از به وجود آمدن فضای خسته کننده بعد از انتخاب رنگ غالب، چهار یا پنج عدد از رنگ های گفته شده را برای مبلمان، فرش، پرده و دکوریجات انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که با یکدیگر کاملا هماهنگ باشند. رنگ‌های انتخابی شما باید از هر دو طیف سرد و گرم انتخاب شوند تا در فضا احساس آرامش‌ ایجاد شود. استفاده از رنگ های خنثی فضایی داخلی شما را بسیار خسته کننده می کند بنابراین بهتر است با انتخاب وسایل جانبی در رنگ‌های مختلف مانند پرده‌های رنگی، ملحفه‌ها در اتاق خواب و یا مبلمانی با رنگ روشن  فضای منزل خود رو متحول کنید.

رنگ مناسب برای سبک طراحی انتقالی

مقاله پیشنهادی: کاربرد رنگ در طراحی داخلی

مبلمان در سبک دکوراسیون انتقالی

یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی منزل انتخاب مبلمان می باشد زیرا  در دکوراسیون منزل سهم گسترده ای از فضا و چشم انداز اول را به خود اختصاص می دهند. بنابراین باید در انتخاب آن توجه زیادی داشته باشید.در دکوراسیون ترنزیشنال برای اینکه تلفیقی از دکوراسیون سنتی و مدرن را داشته باشید می‌توانید از دو دست مبل راحتی و کلاسیک در دکوراسیون استفاده نمایید. شما میتوانید از مبلمان بزرگ و محکمی استفاده کنید که روی آن ها حس راحتی داشته باشید.

مبلمان در سبک دکوراسیون انتقالی

طرح و الگوهای مناسب  سبک انتقالی

به دلیل استفاده از رنگ های خنثی و مات طرح و الگوها نقش ویژه ای در ایجاد جذابیت  بیشتر در فضای خانه، دارند. به همین منظور عناصر ارگانیک مانند چوب، سنگ، چرم و گرانیت برای این سبک بسیار مناسب می‌باشد. همچنین شما می توانید از پتوهای گل برجسته، کوسن های مخملی راه راه و فرش طرح دار نیز در این نوع دکوراسیون استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سبک وینتج در دکوراسیون داخلی

پارچه ها در سبک دکوراسیون ترنزیشنال

پارچه هایی مصرفی یکی دیگر از نکات مهم در سبک ترنزیشنال می باشد بنابراین  دقت داشته باشید که طرح‌هایی که استفاده می‌کنید باید بین سبک سنتی و امروزی باشند. برای مثال در انتخاب پرده برای حفظ تعادل، از پرده های سنتی بسیار تجملاتی و از پرده های مدرن خیلی ساده، نباید استفاده کنید. بنابراین بهتر است از پرده‌های چین‌دار کلاسیک استفاده کنید. پارچه‌هایی از جنس نخ، کتان و یا حتی چرم در این سبک مورد استفاده قرار میگیرند.

پارچه ها در سبک دکوراسیون ترنزیشنال

اکسسوری در سبک دکوراسیون انتقالی

در این سبک استفاده از لوازم دکوراتیو پر زرق و برق و غیر ضروری را فراموش کنید و فضای داخلی خود را با دکوریجات و وسایل تزئینی شلوغ نکنید .شما میتوانید از تابلوها، شلف دیواری، باکس و دیگر دکوریجات در سبک انتقالی استفاده کنید. در سبک ترنزیشنال یا انتقالی باید از تابلوهای بزرگ ساده استفاده کرد که سادگی را از دکوراسیون مدرن و بزرگی و پرزرق ‌و برق بودن را از دکوراسیون سنتی الهام بگیرید.

مقاله پیشنهادی: سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی

ترکیب مواد مختلف در سبک انتقالی

در طراحی به سبک انتقالی مواد مختلف مانند چوب، شیشه، استیل، بافت پارچه‌ای، کتان، فولاد و… با ترکیب یکسان استفاده شود. چراکه بعضی از این مواد مانند چوب و پارچه‌های مخمل در سبک سنتی و بعضی دیگر مانند شیشه و فلز در سبک مدرن حرف اول را می‌زنند. بنابراین به کارگیری ترکیبی این مواد باعث داشتن چیدمان انتقالی زیبایی خواهد شد.

ترکیب مواد مختلف در سبک انتقالی

در این مقاله به معرفی سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال پرداختیم، امیداوارم که از این مقاله لذت برده باشید.

کارت آموزش طراحی داخلی
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس
کارت اتوکد

مقالات مشابه

معماری
نرم افزاهای بسیاری زیادی با کاربردهایی متفاوت جهت ترسیم نقشه‌های دو بع...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
مود برد یک تکنیک بسیار کاربردی در طراحی داخلی است که طراحان و دکوراتیو...
معماری
طراحی داخلی به سبک گوتیک یک سبک محبوب و همیشه سبز از جدول زمانی دوره ت...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

علی رستمی Guest User
11 تیر 1402 - ساعت 17:01
پاسخ

عالی بود خسته نباشید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.