cast
یاسمن کاتب

تری دی مکس{3Ds max} چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نقش آن در [مهاجرت] + مزایا و معایب

یاسمن کاتب
13 مرداد 1400
6215
32
متن مقاله

تری دی مکس چیست؟

وقتی در دنیای معماری و گرافیک صحبت از سرعت و امکانات نرم‌افزار مدل سازی می‌شود،محصول شرکت Autodesk، نرم افزار تری دی مکس  حرف اول را می‌زند! نرم افزار 3ds max یکی از حرفه‌ای‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزار‌های سه‌بعدی‌سازی است که کاربرد‌های بی شماری دارد. ما با تا انتهای مقاله همراه باشید تا شما را با زوایای مختلف این برنامه قدرتمند آشنا کنیم. پی از مطاله این مقاله اگر علاقه مند به یاد گیری نرم افزار تری دی مکس شدید میتوانید پکیج آموزش تری دی مکس را از سایت آپادمی تهیه کنید.

مطالبی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

  • تری دی مکس چیست و چه کاربردی دارد
  • تاریخچه تری دی مکس
  • مخاطبان استفاده از تری دی مکس
  • زمان مورد نیاز یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس
  • مزایا و معایب تری دی مکس
  • بازار کار و میزان درآمد از تری دی مکس
  • بررسی نرم افزار تری دی مکس در زمینه مهاجرت

تری دی مکس چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا میدانید نرم افزار 3Ds Max چیست؟ آیا با کاربرد این نرم افزار آشنا هستید؟ بسیاری از افرادی که علاقه مند به حوزه شبیه سازی هستند با کاربرد و فواید یادگیری تری دی مکس به خوبی آشنا شده اند و با یاد گیری این نرم افزار پر کاربرد و قدرتمند در حوزه شبیه سازی سه بعدی مشغول به کار هستند. نرم افزار تری دی مکس یک برنامه کامپیوتری است که کاربرد‌های فراوانی دارد. عمده‌ترین کاربرد آن در ایجاد مدل‌های سه بعدی، انیمیشن ها و تصاویر دیجیتالی است و به دلیل داشتن یک مجموعه ابزار کامل و قوی، در دنیای طراحی مدل‌های سه بعدی بسیار مشهور و پرطرفدار می‌باشد.
تری دی مکس اغلب برای شبیه سازی سه بعدی معماری، مدلسازی فضاهای شهری، ساختمان ها و اشیا بکار می‌رود. این نرم افزار می‌تواند تمام مراحل مدلسازی و انمیشین‌سازی شامل: پیش نمایش، متریال‌دهی، texturing، particle system، رندرینگ، خروجی گرفتن و حتی تدوین را انجام دهد. 

کاربرد‌های نرم‌افزار 3ds max:

•    طراحی و مدل‌سازی فضا‌های شهری و ساختمان‌ها
•    دکوراسیون و معماری داخلی
•    ساخت انیمیشن‌های دو و سه بعدی
•    ساخت بازی‌های کامپیوتری
•    ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و جلوه‌های ویژه
•    و ...

همانطور که متوجه شدید نرم‌افزار 3ds max در صنایع متفاوت کاربرد‌های گوناگونی دارد.

همچنین در این نرم‌افزار کاربر قادر است کاراکتر‌ها را طراحی و همچنین به جمعیت‌سازی بپردازد. جالب است بدانید برای ساخت فیلم‌های 2012 و Avatar کاملا از تری دی مکس استفاده شده است.
این برنامه از ویژگی های رندر سه بعدی نیز پشتیبانی می کند و یکی از قابلیت های اصلی آن، این است که کاربران می توانند نتایج رندر را بدون نمایش واقعی صحنه مشاهده کنند. این امر با راه اندازی حالت Shade Mode در خود برنامه قابل دسترسی است. علاوه بر این رابط برنامه تری دی مکس بسیار واضح و کاربرپسند است. به علاوه شما میتوانید افزونه‌ها را به راحتی و بدون هیچ گونه تأخیر در دیگر برنامه‌های رندر مانند V-ray استفاده کنید.

کاربرد تری دی مکس
تاریخچه

برنامه 3ds max از ابتدای تولدش سیر تحول گوناگونی داشته است. این نرم‌افزار برای اولین بار در سال 1988 با نام 3d studio prototype برای سیستم عامل ام‌اس-داس ارائه شد. این محصول اندکی بعد توسط شرکت Yost Group با مالکیت گری یوست(فیلمساز و طراح نرم‌افزار مشهور) با نام 3d studio ارائه شد و توسعه یافت.
پس از آن چندین بار نسخه‌های جدیدی از آن بروزرسانی و به بازار عرضه شد. در نهایت نسخه حرفه‌ای آن برای نخستین بار در سال 1996 تحت عنوان 3ds max(حرفs  مخفف studio می‌باشد) توسط شرکت Autodesk و برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد.

مقاله پیشنهادی: تکنیک‌های کاربردی تری‌دی‌مکس

چه کسانی از تری دی مکس استفاده می‌کنند؟

اگرچه تری‌دی‌مکس همه ویژگی‌های مورد نیاز برای کار در سطح حرفه ای را دارد، با این حال برای دانشجویان و علاقه مندان مبتدی نیز عالی است. طراحان بازی، هنرمندان گرافیکی، معماران و انیمیشن سازان از جمله متخصصانی هستند که از نرم‌افزار 3ds max استفاده می کنند.
معماران و شرکت‌های طراحی نیز اغلب از 3ds max برای مدلسازی طرح هایشان استفاده می‌کنند. این کار به مشتریان آنها امکان می‌دهد قبل از نهایی شدن جزئیات پروژه، بتوانند رندرهای مفهومی آن را مشاهده کنند.
انیماتورهای حرفه ای دیگر گروه قابل توجهی هستند که از برنامه تری‌دی‌مکس استفاده می‌کنند چرا که این نرم افزار برای کار بر روی انیمیشن‌ها و فیلم های بزرگ و مستقل نیز بی‌نظیر است. 
مدیران تبلیغات تجاری نیز اغلب از انیمیشن‌های ساخته شده در تری دی مکس برای افزودن جلوه‌های ویژه به عکس‌های زنده استفاده می‌کنند.

زمان مورد نیاز یادگیری نرم افزار تری دی مکس:

همانطور که گفته شد تری دی مکس نرم افزاری بسیار جامع با تعداد زیادی ابزار، تکنیک و مطالب گوناگون می‌باشد؛ به همین خاطر یادگیری کامل آن کار ساده‌ای نیست اما اگر آن را بصورت پروژه محور یاد بگیرید و مطالب را در ذهن‌تان دسته بندی کنید، به راحتی میتوانید ابزار و تکنیک‌ها را به خاطر بسپارید.
این محصول شگفت‌انگیز شرکت آتودسک، از 0 تا 100 پروژه‌های مربوطه را پشتیبانی می‌کند؛ اما میتوان گفت به طور کلی 4 نوع تخصص مختلف در آن وجود دارد که بسته به رشته و زمینه فعالیت، ممکن است میزان استفاده شما از آنها متفاوت باشد:

•    مدل سازی (معماری، شهری،صنعتی،انیمیشن،..)
•    متریال (ساخت متریال، جنسیت، بافت،..)
•    رندرینگ (نورپردازی، تنظیم دوربین،..)
•    انیمیشن سازی (متحرک، دو بعدی، استاپ موشن،...)

بدیهی است که تسلط بر هر 4 حوزه این نرم‌افزار به وقت و انرژی بیشتری از سوی شما نیاز خواهد داشت؛ اما به طور میانگین میتوان گفت برای فردی بدون پیش‌زمینه در طول 5 ماه در صورتی که روزانه 3 ساعت به یادگیری اختصاص دهد، قادر خواهد بود بر این نرم‌افزار مسلط شود؛ البته که اگر شما از قبل سر رشته‌‎ای از نرم‌افزار‌های مدلسازی سه بعدی داشته باشید این مدت زمان کاهش پیدا می‌کند.

یادگیری نرم‌افزار تری دی مکس

مزایای اصلی تری دی مکس:

مزایای اصلی Autodesk 3ds Max، دارا بودن مجموعه ابزار‌ی قوی، قابلیت استفاده عمومی و انعطاف پذیری آن است. 
در ادامه جزئیات بیشتری از مزایای آن آورده شده است:

•    ابزارهای حرفه ای(professional tools)

اگرچه این نرم‌افزار برای تمامی مبتدیان و علاقمندان هنر‌های بصری مناسب است، اما قدرت واقعی آن در استفاده از تکنیک‌ها و ابزار‌های حرفه‌ای آن نهفته است. 
ابزارهای قدرتمندی مانند کنترل کننده‌های متحرک متعدد، تنظیمات انیمیشن‌ رویه‌ای، پیوند دادن اشیاء برای سلسله مراتب و زنجیره‌ها و همچنین ابزارهای رندر عمیق این نرم‌افزار، امکان ساخت برنامه‌ها و فیلم‌ها با کیفیت پخش تلویزیونی، بازی‌های با کیفیت، ارائه مدل و نقشه‌های دقیق و ... را به کاربران می‌دهد که این نیز تنها قسمت کوچکی از توانایی‌های تری دی مکس می‌باشد.

•    ویژگی های انعطاف پذیر و شهودی(flexible and intuitive features)

با وجود پیچیدگی ابزارها، به منظور ارائه بهترین عمق و کیفیت در اشیا و مدل‌ها، این نرم افزار دارای ویژگی هایی است که روند کار را ساده تر می‌کند؛ ویژگی گردش کار (گردش کار مجموعه فرایند‌هایی است برای انتقال داده ها از یک محصول به محصول دیگر و نمایش مدل طراحی شده با جزئیات واقعی تر، با استفاده از رندر یا انیمیشن) باعث می‌شود طراحان بتوانند صحنه‌ها را با استفاده از فناوری رندر پیشرفته، به سرعت به مدل‌های پیشرفته تبدیل کنند.
به علاوه، چنین ابزاری به کاربران امکان می‌دهد نور‌ها، مواد و سایر عناصر را از یک خروجی به صورت گروهی یا جداگانه به دیگری تبدیل کنند. همچنین ویرایشگر مواد تری دی مکس(material editor) روند تغییردادن بافت‌ها، نور‌ها و سایر جلوه‌ها را نیز بر روی سطوح و اشکال آسان می‌کند.

•    ایجاد اشیاء و مدل‌ها با وضوح بالا(create hi-definition models )

این نرم افزار دارای جعبه ای از ابزار‌های متحرک و قوی می‌باشد که به شما امکان می‌دهد بافت، سطح و شکل‌ها را با جزئیات دقیقی رسم کرده و همچنین اشیاء را در انواع اشکال هندسی شبیه‌سازی کنید. 
انعطاف پذیری نرم افزار 3ds Max دست شما را برای ساخت اجسام و ایجاد حرکت در آنها باز می‌گذارد تا بتوانید صحنه‌هایی بسیار واقعی و با جزئیاتی مثل مایعات جاری، گازات متحرک و ... شبیه‌سازی کنید.

•    تطابق چشم انداز(perspective matching)

Autodesk 3Ds max دارای ویژگی خاصی برای تطابق دادن پرسپکتیو است که در آن هنرمند میتواند هر مدلی، مانند مدل معماری یا مکانیکی 3 بعدی را در پس‌زمینه عکاسی ثابت جاگذاری کند. 

 

  • انیمیشن ذرات(particle animation)

تری دی مکس نرم‌افزاری می‌باشد که سیستم جریان ذرات را به خوبی نشان می‌دهد که باعث می‌شود در مدت زمان کمتر، یک شبیه‌سازی فیزیکی ظریف تر و واقعی‌تری داشته باشیم.

  • پشتیبانی از نقشه‌برداری وکتوری(vector mapping support)

دیگر مزیت این نرم‌ افزار آن است که به شما امکان می‌دهد گرافیک وکتوری (برداری) و نقشه بافت را با وضوح بالا در اختیار داشته باشید و همچنین بتوانید آنها را تا اندازه دلخواه بزرگنمایی کنید.

  • قابلیت دو بعدی و بزرگنمایی(2D pan and zoom)

3Ds max به کاربران اجازه می‌دهد تا دوربین را بین شی سه بعدی و صفحه تصویر قفل کرده و آن را همگام سازی کنند که این قابلیت به ویژه برای مرحله نور پردازی بسیار کارامد است.

مزایای نرم افزار تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز تری دی مکس

معایب تری دی مکس:

•    یادگیری این نرم افزار قدرتمند سه بعدی، به زمان نیاز دارد. 
•    اگرچه 3Ds max محصول شرکت آتودسک است و به طور یکپارچه با دیگر نرم‌افزارهای آتودسک قابل ادغام شدن همکاری است، اما ممکن است برخی مشکلات سازگاری بین آنها وجود داشته باشد که برای ایحاد عملکرد بهتر بین آنها، به افزونه های زیادی نیاز است.
•    دیگر مسئله‌ای که میتوان از آن خرده گرفت، چند پلتفرمی نبودن این برنامه می‌باشد یعنی فقط روی سیستم‌عامل ویندوز کار می کند.
در نهایت، به نظر می رسد تری دی مکس گزارش‌های خرابی بیشتری نیز نسبت به سایر نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی دارد، اما کمپانی آتودسک همواره با هر بروزرسانی تلاش کرده اشکالات آن را رفع و این نرم‌افزار را بهتر از قبل ارائه کند.

بازار کار نرم‌ افزار 3Ds max:

تسلط بر تری دی مکس پایه‌ای ترین رکن اغلب شرکت‌های معماری برای پیاده سازی پروژه ها می‌باشد، همین مسئله یادگیری آن را به امری ضروری تبدیل می‌کند، چراکه بازار کار این حوزه هم در ایران و هم خارج از ایران بسیار نیازمند افراد متخصص می‌باشد. علاوه بر دفاتر معماری، دیگر رشته‌های هنری مانند: انیمیشن سازی، دکوراسیون داخلی، طراحی صنعتی، صنعت تبلیغات، بازی‌های کامپیوتری و حتی مجسمه‌سازی نیز به این نرم افزار وابسته هستند. این امر باعث شده است بازار کار تری دی مکس به داغ ترین بازار بین بازار نرم‌افزار‌های سه بعدی سازی تبدیل شود.

بررسی نرم‌افزار 3Ds max در زمینه مهاجرت:

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، به دنبال فرا گرفتن مهارتی هستند که بتوانند با آن از سایر کشور‌ها پیشنهاد شغلی دریافت کرده و همچنین از آن کسب درآمد کنند.

جالب است بدانید کاربرد نرم‌افزار تری دی مکس در کشور‌های خارجی نیز بسیار زیاد است. از آنجایی که این نرم‌افزار به مراتب از دیگر نرم‌افزار‌های حوزه سه بعدی سازی جامع‌تر است و پیش‌نیاز محصول نهایی پروژه ها می‌باشد، نیاز به نیروی ماهر در آن در همه کشورها وجود دارد؛ همین دلیل باعث شده تا افرادی که قصد مهاجرت از ایران را دارند، گروه عمده ای از مخاطبان یادگیری این نرم افزار را تشکیل بدهند.

میزان فراوانی استفاده از نرم‌افزار تری دی مکس در کشور‌های مختلف جهان را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید:

تری دی مکس در کشور های جهان

کاربرد گسترده این برنامه در سطح جهان، باعث شده بسیاری از افراد با گرفتن پیشنهادات شغلی به مهاجرت بپردازند.
برنامه تری دی مکس در سطح جهانی و در طیف گسترده ای از شرکت‌ها از جمله: شرکت‌های کامپیوتری، معماری، طراحی، دکورایسون، تبلیغاتی، بازی سازی و ... و برای اهداف و پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود.
همچنین می‌توانید میزان فراوانی استفاده از آن در جهان بر اساس نوع صنعت را در عکس زیر مشاهده کنید:

 

استفاده از تری دی مکس در صنایع مختلف جهان

همانطور که مشاهده می‌کنید بازار کار 3Ds max بسیار گسترده است و به یک شاخه خاص محدود نمی‌شود.

شما علاقمندان به 2 روش می‌توانید از این مهارت کسب درامد کنید:

1. در شرکت‌های مربوطه بعنوان نیروی متخصص مشغول بکار شوید که از حقوق و مزایای ثابتی بهره‌مند خواهید شد.

2. خودتان بصورت فریلنسری، پروژه‌ ها را انجام داده و از آنها کسب درامد کنید که ازآزادی زمانی و مکانی بیشتری برخوردار خواهید بود.

در واقع شما با یادگیری این مهارت به دنیای وسیعی از فرصت‌های شغلی وارد می‌شوید و دغدغه‌ای از نظر بازار کار و کسب درآمد نخواهید داشت.

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را برای کسب اطلاعات در حوزه فرینلسرینگ مطالعه کنید.

پادکست پیشنهادی: معرفی فریلنسینگ و روش‌های کسب درآمد ارزی

درآمد یک تری دی مکس کار چقدر است؟

همانطور که می‌دانید میزان درآمد تمامی اشغال به موارد متعددی از جمله: توانایی فرد، پروژه مورد نظر، زمان مورد نیاز، نکات قراردادی و... بستگی دارد و بازار تری دی مکس نیز مستثنی نیست؛ اما بصورت تقریبی، میانگین درآمد یک تری دی مکس کار در ایران، با توجه به آگهی‌های استخدام موجود، 4.5 میلیون تومان در ماه و در خارج از ایران 57000 دلار در سال بر اساس گزارش وبسایت payscale می‌باشد. لطفا توجه داشته باشید ارقام داده شده بسته به نوع پروژه و دیگر شرایط موجود بسیار متغیر است.

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش فریلنسینگ

آموزشگاه حضوری و آنلاین آپادمی با بیش از یک دهه سابقه تدریس و پرورش بیشتر از 11674 دانشجو، مفتخر است که سازنده جامع ترین پکیج آموزش تری دی مکس می‌باشد. شما علاقمندان با تهیه این دوره جامع، می‌توانید کاملا بر این ابر قدرت دنیای سه بعدی سازی مسلط شده و همچنین توانایی تدریس نرم‌افزار تری دی مکس را کسب کنید.

کارت تری دی مکس
کارت رندرینگ مسترینگ
کارت لومیون
کارت فریلنسینگ 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، روش طراحی و مدلسازی نمای پارامتریک را در...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با ابزارPopulate جهت ساخت جمعیت و متحرک سا...
معماری
اگر به بحث مدلسازی و فروش آبجکت دلاری علاقه‌مندید، در این آموزش رایگان...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه مدلسازی و شبیه سازی پارچه در نرم ا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مارال صلاح پور Guest User
14 دی 1402 - ساعت 15:31
پاسخ

عالی این نرم افزار، ممنون ازتوضیحات مفیدتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

علیرضا Guest User
08 آذر 1402 - ساعت 07:14
پاسخ

سلام می شود دو نسخه تری دی مکس را روی یک لب تابداشته باشم ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، میتونید دو نسخه مختلف از تری دی مکس رو، روی یک سیستم نصب کنید.

منصور رحمانی Guest User
06 مهر 1402 - ساعت 13:26
پاسخ

پکیج تری دی مکس طبق چه ورژنی آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پکیج تری دی مکس طبق جدید ترین ورژن آپدیت شده و الان آموزش تری دی مکس 2024 روی سایت قرار داده شده.

مونا صادقی Guest User
12 شهریور 1402 - ساعت 14:18
پاسخ

تری دی مکس یکی از بهترین نرم افزارهای سه بعدی هست بی نظیر این نرم افزار

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله همینطوره تری دی مکس در میان نرم افزار های سه بعدی محبوبیت بسیار زیادی داره، موفق باشید.

هژار رحیم زاده Guest User
03 شهریور 1402 - ساعت 00:19
پاسخ

استاد محبوبی ، بهترین استاد و حرفه ای ترین در زمینه تری دی مکس هستند. حقیقتا آموزش تری دی مکس قبل از شما فقط یک سوتفاهم بود. تنها کسی هستید که موفق شدید یادگیری این نرم افزار رو مثل آب خوردن راحت کنید. و واقعا چیزی جا نزاشتید. از شما ممنون و سپاسگزارم.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون از لطفتون، موفق باشید.

فاطمه بیگی Guest User
03 تیر 1402 - ساعت 12:29
پاسخ

وقت بخیر
ببخشید دوره ای برای آموزش پیشرفته تری دی مکس هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید پکیج آموزش جامع مدلسازی در 3Ds Max رو از طریق سایت آپادمی تهیه کنید این دوره از مقدماتی تا پیشرفته به صورت صفر تا صد آموزش داده شده.

سمانه عباسی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 16:51
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید

شروین قاسمی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 13:25
پاسخ

برای تری دی مکس شما چه موتور رندر هایی رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای رندر گیری در تری دی مکس میتونید از موتور رندرهای قدرتمند ویری و کرونا استفاده کنید.

علی حقی Guest User
01 بهمن 1401 - ساعت 11:05
پاسخ

ممنون از مطالب مفیدی که در سایتتون قرار میدید.
من رشتم غیر مرتبط با معماری بوده ولی به نرم افزار تری دی مکس علاقه مندم و دوس دارم در حوزه معماری فعالیت کنم میخواستم بدونم با توجه به اینکه رشته دانشگاهی من معماری نبوده میتونم تو این کار موفق باشم یا باید حتما دوره دانشگاهی در رشته معماری رو گذرونده باشم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نه برای یاد گیری نرم افزار تری دی مکس لازم نیست حتما رشته تحصیلیتون معماری باشه شما میتونید این نرم افزار رو یاد بگیرید.

سارا معبودی Guest User
20 آذر 1401 - ساعت 12:49
پاسخ

آیا امکان نصب همزمان دو نسخه مختلف از تری دی مکس روی یک سیستم وجود داره؟ یعنی 2 ورژن مختلف 3ds max را روی یک ویندوز داشته باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، میتونید دو نسخه مختلف از تری دی مکس رو، روی یک سیستم نصب کنید.

فرزانه قیاسی Guest User
17 آذر 1401 - ساعت 12:35
پاسخ

سلام وقت بخیر ببخشید برای آموزش تری دی مکس کلاس حضوری هم برگذار میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، کلاس حضوری برگذار نمیکنیم برای آموزش نرم افزارها میتونید پکیچ آموزش تهیه کنید.

غزل دهقانی Guest User
19 آبان 1401 - ساعت 10:39
پاسخ

من پکیج آموزش تری دی مکس رو تهیه کردم واقعا پکیج بسیار کاملی هست ممنون از آموزش خوب جناب محبوبی.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم خوشحالیم که راضی بودید، موفق باشید.

محدثه شمس Guest User
26 مرداد 1401 - ساعت 11:57
پاسخ

من خیلی دوس دارم نرم افزار تری دی مکس رو یاد بگیرم ولی متاسفانه به نرم افزارهایی دیگه معماری تسلط ندارم، قبل میخواستم تری دی مکس رو یاد بگیرم بهم گفتن پیش نیاز این نرم افزار اتوکد هست و حتما باید اول نرم افزار اتوکد رو یاد بگیرم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
این نرم افزار هیچ پیش نیازی نداره و شما میتونید با تهیه دوره های آموزشی این نرم افزار رو یاد بگیرید.

سعید فاتحی Guest User
09 مرداد 1401 - ساعت 11:56
پاسخ

وقت بخیر
من قبلا نرم افزار تری دی مکس رو روی سیستمم نصب کرده بودم ولی الان وقتی میخوام نرم افزار رو باز کنم باز نمیشه ویا نرم افزار بسته میشه میخواستم بدونم علت این مشکل چیه و چجوری رفع میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
دلایل مختلفی وجود دارد که در مقاله مشکل باز نشدن تری دی مکس به صورت کامل توضیح دادیم این آموزش رو میتونید از سایت آپادمی مطالعه کنید.

میثم علمی Guest User
05 مرداد 1401 - ساعت 10:09
پاسخ

سلام وقت بخیر
من رشته تحصیلیم معماری نبوده ولی علاقه مند به مدلسازی معماری با نرم افزار تری دی هستم آیا میتونم این پکیج رو تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید این نرم افزار رو یاد بگیرید، آموزش تری دی مکس به هیچ پیش نیاز خاصی نیاز نداره و به صورت صفر تاصد آموزش داده شده.

هنگامه توکلی Guest User
17 خرداد 1401 - ساعت 16:32
پاسخ

آموزش نرم افزار تری دی مکس پیش نیاز خاصی لازم داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، این دوره نیاز به هیچ گونه پیش نیازی ندارد.