cast
مرجان هرندی

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای معماران + 11 اپلیکیشن موبایل مخصوص (Android , iOS )

مرجان هرندی
11 آبان 1400
1899
6
متن مقاله

بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای معماران

امروزه تلفن همراه به یکی از وسایل ضروری جهت انجام کارهای روزانه تبدیل شده که با پیشرفت تکنولوژی و طراحی اپلیکیشن‌های مختلف افراد، بسیاری از کارهای خود را با استفاده از برنامه‌هایی که مخصوصا موبایل طراحی شده‌اند انجام می‌دهند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها علاوه بر این که انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کنند به شما کمک می کنند تا به راحتی و در کمترین زمان بتوانید بسیاری از کارهای ضروری خود را با موبایل انجام دهید. طراحی و ارائه اپلیکیشن‌ها برای حوزه‌های مختلف توجه کاربران تلفن همراه را به خود جلب کرده معماری یکی از این حوزه‌ها است با طراحی اپلیکیشن‌های مختلفی که برای معماران طراحی کرده کار را برای معماران و طراحان بسیار راحت‌تر کرده است. با ما همراه باشید تا با بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای معماران آشنا شویم.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای معماران

 اپلیکیشن BIMx Graphisoft 

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های معماری برای موبایل که محصول کمپانی Graphisoft SE  می‌باشد نرم‌افزار BIMx  است که تا کنون برنده چندین جایزه جهانی شده است. از این اپلیکیشن می‌توانید برای طراحی و کارهای دو بعدی و سه بعدی استفاده کنید. این نرم افزار این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی و بدون هزینه چاپ بتوانید طرح‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به کارفرما ارائه دهید. BIMx  در سیستم عامل های اندروید و iOS قابل دسترس می باشد که می‌توانید آن را روی موبایل خود نصب کرده و استفاده کنید.

اپلیکیشن BIMx Graphisoft 

مقاله پیشنهادی: مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) چیست؟

برنامه Autodesk Formit

با این اپلیکیشن می‌توانید مدل‌های مفهومی مختلف را در کمترین زمان و به راحتی در هر زمان در مکان مورد نظر خود ایجاد کنید و یا حتی مدل‌های خود را مانند مدل‌های BIM را ایجاد و یا ویرایش کنید همچنین برای بهبود کیفیت و یا عدم رضایت از فرم مدلی که ایجاد کرده‌اید می‌‌توانید آن را به کامپیوتر انتقال دهید و تغییرات مورد نظر خود را روی مدل ایجاد کنید. این اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوش‌هایی با سیستم عامل اندروید وiOS  است.

برنامه Autodesk Formit

Autocad 360

یکی از برنامه‌های رایگان برای طراحی، ویرایش، تهیه پیش نویس و اشتراک گذاری نقشه‌های اتوکد اپلیکیشن AutoCAD 360 است که نسخه رسمی نرم افزار اتوکد برای تلفن همراه است. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به مشاهده و ویرایش فایل‌های  dwgدر هر مکان و زمان اشاره کرد. در این برنامه علاوه بر ترسیم نقشه و طرح‌های خود در هر زمان و مکان می‌توانیدآن‌ها را از طریق ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارید و و یا بر روی اکانت برنامه اپلود کنید. در این برنامه حرفه‌ای با بهره گیری از ابزارها مختلف و پشتیبانی از مولتی تاچ، پرینت مستقیم بر روی پرینترهای اچ پی و …می‌توانید طرح‌های خود را ترسیم و ایجاد کنید. این برنامه هم مانند برنامه‌های دیگر قابل دسترس سیستم‌ عامل‌های اندورید وiOS است.

Autocad 360 نرم‌افزار

پکیج آموزشی پیشنهادی: آموزش جامع اتوکد

MagicPlan

یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین اپلیکیشن‌ها حوزه معماری که بسیار مفید و کاربردی است اپلیکیشن MagicPlan است که با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی تنها با گرفتن موبایل سمت مکان مورد نظر پلان کف مکان را با موبایل ترسیم کنید همچنین می‌توانید پس از اتمام ترسیمات فایل آن‌ها را به فرمت PDF ،DXF و یا JPG تبدیل کنید. این برنامه قابل دسترس برای سیستم عامل اندورید وiOS  است.

MagicPlan برنامه

اپلیکیشن Sketchbook 

SketchBook  یک برنامه برای طراحی نقاشی‌های پیشرفته است که اگرعلاقه مند به نقاشی هستید می‌توانید با استفاده از ابزارها و قلم‌های دیجیتالی که در این برنامه وجود دارد طرح‌ها و ایده‌های خود را به راحتی و بدون نیاز به قلم و کاغذ در هر مکان و زمان ترسیم کنید. این برنامه دارای قابلیت‌های بی نظیر زیادی است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا از ویژگی‌های همچون ابزارهای حرفه‌ای رسم خطوط، سایه زنی، طراحی‌های اولیه، براش‌های پیشرفته با کیفیت‌های بالا، قابلیت حاشیه نویسی بر روی طرح به منظور یادآوری نکات در ادامه طراحی و قابلیت حذف آن‌ها، سازگاری با برنامه فتوشاپ و ... بهره‌مند شوند. اپلیکیشن SketchBook برای سیستم عامل‌های اندروید وiOS قابل دسترس است.

اپلیکیشنSketchbook 

پکیج آموزشی پیشنهادی:  آموزش جامع فتوشاپ

CadTouth

اگر از دانشجویان رشته‌های معماری و یا عمران هستید و یا در این حوزه فعالیت می‌کنید و با فایل‌های اتوکد زیاد سرکار دارید می‌توانید اپلیکیشن CadTouth را روی گوشی همراه خود نصب کنید این برنامه که شباهت زیادی به برنامه اتوکد در ویندوز دارد با پشتیبانی از فایل‌هایی با پسوند DWG و DWF این امکان را به شما می‌دهد تا فایل‌های اتوکد خود را از طریق این اپلیکیشن مشاهده کرده و در صورت لزوم فایل خود را ویرایش کنید و بعد از اتمام کار آن را ایمیل کنید. این برنامه برای سیستم عامل های اندورید وiOS قابل دسترس است.

CadTouth اپلیکیشن

Shapr3D

اپلیکشن Shapr3D مخصوص سیستم عامل iOS است که با ابزار‌هایی که در اختیار کاربران قرار داده این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با ترسیم اسکیس در این نرم‌افزار خیلی سریع و آسان اسکیس‌های خود را به 3D تبدیل کنند همچنین این برنامه همانند برنامه های حرفه ای طراحی شده است و قدرت بالایی دارد.

Shapr3D برنامه

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم‌افزارهای معماری

اپلیکیشن Sun Seeker

این اپلیکیشن به معماران کمک می کند تا جهت درست ساختمان را با توجه به مسیر حرکت خورشید، زمان طلوع و غروب خورشید توسط اطلاعات مفیدی که این برنامه  به آن می‌دهند انتخاب کنند این برنامه فقط بر روی سیستم عامل iOS قابل اجرا است.

اپلیکیشن Sun Seeker
Houzz

اگر به دنبال برنامه‌ای برای طراحی دکوراسیون داخلی برای اجرای ایدهایتان هستید می‌توانید برنامه Houzz را که یکی از بهترین برنامه‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی است را روی موبایل خود نصب کنید در این نرم‌افزار تعداد زیادی تصویر با کیفیت از اتاق‌ها نشیمن اشپزخانه و ... برای شما قرار داده که می‌توانید با انتخاب وسایل مختلف فضاهای مختلف را دیزاین کنید. این برنامه قابل دسترسی در سیستم عامل‌های اندروید و iOS است.

Houzz برنامه

مقاله پیشنهادی: معرفی 31 سبک رایج برای دکوراسیون داخلی

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشد. برای تهیه پکیج ‌های آموزشی مورد نیاز خود برای رشته‌های عمران، معماری، گرافیک و طراحی لباس می‌توانید از طریق سایت آپادمی اقدام کنید.

فتوشاپ2
کارت تری دی مکس
کارت ایلاستریتور 2
کارت اتوکد

مقالات مشابه

عکاسی معماری
فارغ از میزان علاقه ی شما به معماری، واقعیت این است که بسیاری از ساختم...
معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
معماری
در این آموزش، شرح خواهیم داد که چگونه یک استودیو با نورپردازی حرفه ای...
معماری
3dsmax - vray - Voxel -City -Architecture -
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

محمد حسین جهانی Guest User
20 شهریور 1402 - ساعت 16:06
پاسخ

ابزار های هوش مصنوعی رو هم معرفی کنید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در بخش مقالات آموزش ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه طراحی داخلی، معماری، عمران و... را معرفی کردیم میتونید مطالعه کنید.

یاسمن فریدونی Guest User
21 خرداد 1401 - ساعت 10:45
پاسخ

ممنون از اپلیکیشن های کاربردی که معرفی کردید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

آذین حسین پور Guest User
13 آذر 1400 - ساعت 17:08
پاسخ

عالی...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.