cast
مرجان هرندی

معرفی 4 تا از بهترین موتور رندرها برای رویت (Revit)

مرجان هرندی
26 مرداد 1401
5260
28
متن مقاله

بهترین موتور رندر برای رویت

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نرم افزارها دانش معماری تنها به ترسیم و طراحی روی کاغذ محدود نمی شود، و برای ترسیم و ارائه طرح ها و ایده ها از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می‌شود تا با دقت و سرعت بیشتری کارها انجام شود. امروزه طراحان و مهندسین معمار برای انجام ترسیمات در تمامی مراحل از ترسیم نقشه ها تا طراحی ساختمان‌ها از نرم افزار های دوبعدی و سه بعدی معماری استفاده می‌کنند تا بتوانند با مدلسازی سه بعدی پروژه های معماری، ایده و طرح ‌های خود را به بهترین نحوه به تصویر بکشند تا علاوه بر مشاهده نقاط ضعف و قوط پروژه نظر کارفرمایان را جلب کنند تا درک بهتری از پروژ داشته باشند. همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم نرم افزارهای سه بعدی بسیار زیادی برای مدلسازی سه بعدی در حوزه معماری وجود دارد که برای به تصویر کشیدن و ایجاد یک رندر واقع گرایانه از پروژه، باید از نرم افزارها و موتور رندرهای قدرتمند موجود برای این نرم افزارها استفاده کنید. یکی از این نرم افزارهای پرکاربرد و بی نظیر مدلسازی سه بعدی در معماری نرم افزار رویت (Autodesk Revit) است که در این مقاله قصد داریم به برسی بهترین موتور رندرهای این نرم افزار بپردازیم و با مقایسه و معرفی موتور رندرهای نرم افزار رویت، بهترین موتور رندر برای رندرگیری در این نرم افزار را انتخاب کنیم. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار رویت هستید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش رویت را تهیه کنید.

بهترین موتور رندر برای رویت

مقاله پیشنهادی: رویت چیست؟

معرفی بهترین موتور رندرهای معماری برای رویت

اگر با مفهوم رندرینگ و رندرگیری در نرم افزارهای سه بعدی آشنایی داشته باشید میدانید که رندرها به تصاویر و یا انیمیشن های گفته می‌شود که در نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی ابتدا مدلسازی شده و سپس با استفاده از موتور رندرهای مختلف با افزودن جزئیات مانند متریال دهی، نور پردازی، آبجکت گذاری و... جهت ایجاد یک تصویر واقع گرایانه از پروژه رندر می‌گیرند تا با برجسته کردن نقاط قوت طراحی و آسان کردن درک فضا برای کارفرمایان پروژه را قبل از ساخت و اجرا به تصویر بکشند. برای ایجاد یک رندر خوب پس از مدلسازی شما نیازمند یک یک موتور رندرگیری حرفه‌ای و قدرتمند هستیدتا بتوانید فضا و حس و حالی طبیعی برای مدل خود ایجاد کنید. وجود موتور های رندر گیری مختلف انتخاب را برای بسیاری از افراد در این حوزه دشوار کرده است در این مقاله ما به شما چند موتور رندر گیری Rendering با رویت Revit را معرفی میکنیم.

مقاله پیشنهادی: رندرینگ چیست؟

4 موتور رندر گیری (Rendering) با رویت (Revit)

نرم افزار رویت نرم افزاری مهندسی برای انجام ترسیمات دو بعدی و سه بعدی است که در حوزه معماری و عمران بسیار پرکاربرد می باشد. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای کمپانی Autodesk است که به دلیل قابلیت های بی نظیری همچون مدلسازی اطلاعات ساختمان بیم نیز مورد توجه اکثر معماران و مهندسین عمران قرار گرفته. شما میتوانید در این نرم افزار طرح و ایده های خود را به صورت سه بعدی ترسیم و مدلسازی کنید و با استفاده از موتور رندرهای مختلف از مدل‌های خود رندرهایی با کیفیت بگیرید. برای رندر گیری در نرم افزارهای سه بعدی توسط موتور رندر ها روش های مختلفی مانند استفاده از پلاگین ها، وارد کردن مدل سه بعدی در نرم افزارهای رندگیری و... وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مقاله پیشنهادی: وی ری چیست؟

 موتور رندر وی ری (V-ray)

یکی از بهترین و محبوب ترین موتورهای رندرگیری پلاگین Vray است که به صورت یک افزونه بر روی نرم افزارهای سه بعدی نصب می‌شود و این امکان را به کاربران میدهد تا در محیط نرم افزار با استفاده از این موتور رندر، رندرهایی با کیفیت و حرفه ای فراهم کنند. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی دارد و قابل نصب بر روی سایر نرم افزار های سه بعدی مانند تری‌دی‌مکس، راینو، اسکچاپ و رویت است این پلاگین دارای تنظیمات بسیار دقیق و پیشرفته می‌باشد که میتوانید با استفاده از آن رندرهایی با کیفیت بالا داشته باشید. این پلاگین یکی از محبوب ترین پلاگین های مورد استفاده برای رندرگیری در نرم افزار رویت است.

موتور رندر وی ری (V-ray)

پکیج آموزش پیشنهادی: پکیج آموزش وی ری

موتور رندر اینسکیپ (Enscape)

یکی دیگر از پلاگین های محبوب رندرگیری برای رویت پلاگین Enscape  است که این افزونه قدرتمند برای رندرگیری در محیط نرم افزارها طراحی شده و جزء یکی از بهترین و ساده‌ترین موتورهای رندرگیری معماری می باشد که قابل نصب بروی نرم افزارهایی مانند رویت، اسکچاپ، راینو و آرشیکد است. رندر گیری توسط این پلاگین بسیار ساده و آن می باشد و شما میتوانید بدون نیاز به تنظیمات پیچیده تنها با فشردن یک کلیک رندری با کیفیت بگیرید همچنین میتوانید با اینسکیپ درون پروژه به آسانی گردش کنید و آن را به مشتری نشان دهید. از دیگر  مزایای این موتور رندرگیری معماری می‌توان به امکان حرکت در نرم‌افزار، ساخت انیمیشن، سبک بودن و سادگی کار با آن اشاره کرد.

 موتور رندر اینسکیپ (Enscape)

مقاله پیشنهادی: اینسکیپ چیست؟

نرم افزار لومیون (Lumion)

برای رندرگیری شما میتوانید مدل سه بعدی خود را وارد نرم افزارهایی دیگر کنید تا پس از تنظیمات مورد نظر به رندر متناسب با شرایط پروژه، دست پیدا کنید. یکی از نرم افزارهایی که برای رندرگیری از مدل سه بعدی خود میتوانید استفاده کنید نرم افزار Lumion است. لومیون یک نرم افزار قدرتمند real-time برای رندرگیری و انیمیشن سازی است که مختص کارهای معماری طراحی شده است و با کتابخانه‌ای جامع‌ از متریال ها و آبجکت های آماده، نورها و افکت های متنوع این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از فایل های سه بعدی در کمترین زمان و بدون درگیر شدن با تنظیمات پیچیده رندر بگیرید. این نرم افزار با سایر نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی مانند رویت (Revit)، مکس (3DS Max)، اسکچاپ (SketchUp)، راینو (Rhino) و...  سازگار است. آموزش نرم افزار لومیون از طریق پکج آموزش لومیون  می‌تواند انتخاب خوبی برای یادگیری این نرم‌افزار قوی و پرکاربرد باشد.

نرم افزار لومیون (Lumion)

مقاله پیشنهادی: لومیون چیست؟

تویین موشن (Twinmotion)

یکی دیگر از موتور رندرهایی که میتوانید برای رندر گیری در رویت استفاده کنید تویین موشن Twinmotion است. این موتور رندر مانند لومیون Real Time می باشد و این امکان را به شما می‌دهد تا از مدل سه بعدی خود خروجی های بسیار جذاب و واقع گرایانه ای بگیرید. یکی از نکات حائز اهمیت توین موشن، ارتباط قوی بین این نرم افزار و دیگر نرم افزار های مدل سازی مانند رویت Revit و اسکچ اپ Sketchup می باشد. شما میتوانید توسط یک کلیک مدل های سه بعدی را به این نرم افزار Import کنید و با استفاده از  کتابخانه ی اختصاصی آن مدل هایی نظیر، انواع پوشش گیاهی، انسان و غیره را در پروژه قرار دهید. برای آموزش نرم افزار تویین موشن میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش تویین موشن را تهیه کنید.

تویین موشن (Twinmotion)

مقاله پیشنهادی: تویین موشن چیست؟

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت رویت
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ
کارت آموزش تویین موشن

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان با مدلسازی و طراحی نمای آجری پارامتریک در نرم افزا...
معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان، با نحوه ایجاد مقطع یا Section سه بعدی از...
معماری
برای حذف نرم افزارهای اتودسک نباید فولدر آن ها را پاک کنید زیرا این کا...
معماری
نرم‌افزار رویت به دلیل نحوه طراحی سیستم آن به یک CPU با سرعت بالا (ساع...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مهسا روحانی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 17:11
پاسخ

بهترین موتور رندر برای تری دی مکس چیه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ویری، کررونا و لومیون از بهترین و قدرتمند ترین موتور رندرها برای رندر گیری در تری دی مکس هست.

احسان کیانی Guest User
28 تیر 1402 - ساعت 16:34
پاسخ

از این موتور رندرها برای اسکچاپ هم میشه استفاده کرد و اینکه بهترین موتور رندر برای اسکچاپ چیه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید از این موتور رندر ها برای اسکچاپ هم استفاده کنید.
در مقاله بهترین موتور رندر برای اسکچاپ به صورت کامل موتور رندرها و پلاگین های اسکچاپ رو معرفی کردیم می تونید این مقاله رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید، به طور کلی پلاگین وی ری یکی از بهترین موتور رندرها برای رندر گیری در اسکچاپ است.

بیتا یعقوبی Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 14:33
پاسخ

میشه لطفا بهترین موتور رندر برای اسکچاپ رو هم معرفی کنید ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای رندرگیری در نرم افزار اسکچاپ موتور رندرهای بسیار زیادی وجود داره که در مقاله بهترین موتور رندر برای اسکچاپ به طور کامل معرفی کرده ایم اما یکی از بهترین موتور رندها برای نرم افزار اسکچاپ موتور رندر وی ری است.

سارا جهانی Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 17:16
پاسخ

پکیجی برای آموزش تویین موشن هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله پکیج آموزش تویین موشن رو میتونید از بخش دوره های آموزشی در سایت آپادمی تهیه کنید.

یلدا مظلومی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 14:00
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

زهرا محمدپور Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 13:07
پاسخ

برای رندرگیری موتور رندر لومیون بهتره یا اینسکیپ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
هر دو موتور رندرهای خوب و قدرتمندی هستند برای اطلاع از معایب و مزایای این دو موتور رندر میتونید مقاله تفاوت لومیون و اینسکیپ رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

حسین نظری Guest User
20 اسفند 1401 - ساعت 12:12
پاسخ

سلام وقتتون بخیر
در پکیج رویت پلاگین و یا موتور رندی برای رندر گیری هم آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در پکیج آموزش رویت پلاگین Enscape هم آموزش داده شده.

سارا حسین پور Guest User
15 اسفند 1401 - ساعت 10:06
پاسخ

همه موتور رندر هایی که معرفی کردید به غیر از لومیون که نرم افزار رندر معماری هست به صورت پلاگین نصب میشن روی نرم افزار؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله همانطور که در مقاله توضیح دادیم به غیر از نرم افزار لومیون موتور رندر های پلاگین می باشند.

ساغر ملکی Guest User
08 بهمن 1401 - ساعت 10:26
پاسخ

وقتتونم بخیر
به طور کلی برای رندرگیری از مدل های سه بعدی در نرم افزارهای مثل تری دی مکس، اسکچاپ و... به نظر شما بهترین موتور رندر برای کارهای معماری چه موتور رندری هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
موتر رندرهای بسیار زیادی برای رندرگیری در نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی وجود داره که شما با آموزش و تمرین و تکرار میتونید رندر های باکیفیتی از مدل های سه بعدی خودتون بگیرید. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که برخی از موتور رندر ها قابل نصب بر روی همه ی نرم افزار ها نیستند ولی به طور کلی برای رندر گیری از مدل های سه بعدی در تری دی مکس، اسکچاپ و رویت میتونید از ویری و لومیون استفاده کنید.

ایلیا ستار Guest User
13 آذر 1401 - ساعت 11:27
پاسخ

وقت بخیر پکیج آموزش موتور رند اینسکیپ برای رویت هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در پکیج آموزش رویت نحوه کار با پلاگین Enscape برای رندرگیری و انیمیشن سازی آموزش داده شده.

مائده ترابی Guest User
08 آذر 1401 - ساعت 11:48
پاسخ

بهترین موتور رندر برای انیمیشن کدوم یک از این موتور رندر هایی هست که معرفی کردید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پیشنهاد ما برای رندر گیری استفاده از لومیون و تویین موشن هست چون در کمترین زمان میتونید انیمیشن های با کیفیتی بگیرید.

نگین فولادفر Guest User
06 آذر 1401 - ساعت 17:03
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

پریا هاشمی Guest User
03 آبان 1401 - ساعت 11:03
پاسخ

وقتتون بخیر
من میخوام یک نرم افزار سه بعدی یاد بگیرم ولی بین تری دی مکس و رویت نمیدونم کدومو انتخاب کنم که بازار کار بهتری هم داشته باشه ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
هر دو نرم افزارهای بسیار خوبی هستند و بازار کار گسترده ای دارند ولی این دو نرم افزار کاربرد متفاوتی دارند از نرم افزار تری دی مکس برای شبیه سازی سه بعدی به قصد ارائه ی گرافیکی مورد استفاده ممیشه اما نرم افزار رویت جنبه اجرایی و فنی مهندسی داره و طراحی سه بعدی در این نرم افزار به منظور تهیه نقشه های دقیق اجرایی انجام میشه.

موفق باشید.

یاسین شهسوار Guest User
05 شهریور 1401 - ساعت 10:03
پاسخ

سلام وقت بخیر
من نرم افزار اسکچاپ رو به تازگی یاد گرفتم میخواستم بدون بهترین موتور رندر برای اسکچاپ چه موتور رند هایی هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما میتونید از موتور رندر Vray، اینسکیپ برای رندر گیری در نرم افزار اسکچاپ استفاده کنید.

موفق باشید.