cast
مرجان هرندی

بازار کار و آینده شغلی نرم افزار تری دی مکس (3D Max)

مرجان هرندی
27 آذر 1401
1411
41
متن مقاله

بازار کار، درآمد و آینده شغلی تری دی مکس

این روز ها نگرانی از آینده و حاشیه اطمینان شغلی از مهمترین نکاتی است که اغلب افراد نگران آن هستند به همین دلیل کسب درآمد و پیدا کردن شغلی مناسب به یک نکته حیاتی برای تمامی افراد به خصوص فارغ التحصیلان تبدیل شده است. این روز ها علاوه بر مهارت های ضروری و مرتبط با رشته تحصیلی برای پیدا کردن شغلی مناسب، دانش نرم افزاری نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده بنابراین سایر افراد در حوزه های مختلف از نرم افزارهای مرتبط با حوزه کاری خود استفاده می‌کنند. یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای مورد استفاده در دنیا نرم افزار تری دی مکس می باشد که در حوزه مدلسازی سه بعدی و انیمیشن سازی محبوبیت بسیار زیادی دارد. همچنین این نرم افزار یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در حوزه معماری می باشد که برای مدلسازی طرح های و پروژه ها از آن استفاده می شود. شاید برای شما سوال باشد که از این نرم افزار محبوب چگونه میتوان کسب درآمد کرد؟ بازار کار این نرم افزار چگونه است؟ در این مقاله به بازار کار، درآمد و آینده شغلی تری دی مکس خواهیم پرداخت. در صورت تمایل جهت آموزش نرم افزار تری دی مکس میتوانید پکیج آموزش تری دی مکس را از سایت آپادمی تهیه کنید.

بازار کار، درآمد و آینده شغلی تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

بازار کار تری دی مکس

با توجه به اهمیت و رشد روز افزون تکنولوژی، امروزه رایانه ها نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارند. به طوری که بسیاری از افراد از طریق کامپیوتر و نرم افزار ها کسب درآمد می کنند. در هر حوزه نرم افزارهای تخصصی بسیار زیادی وجود دارد که در انجام پروژه ها و سرعت بخشیدن به روند انجام پروژه ها کمک شایانی به شما خواهد کرد. نرم افزار تری دی مکس یکی از نرم افزارهای بسیار موثر و کاربردی در حوزه های مختلف می باشد که برای ایجاد مدل‌های سه بعدی، انیمیشن سازی و در معماری برای سه بعدی سازی محیط های مختلف از جمله فضاهای معماری داخلی، معماری خارجی، طراحی کابینت، طراحی لنداسکیپ، ساخت کاراکتر، انیمیشن سازی و ... استفاده می شود. باتوجه به شناخت بیشتر این نرم افزار در سالهای اخیر و اهمیت استفاده از آن بازار کار این نرم افزار حر فه ای و قدرتمند رشد زیادی کرده است و امروزه استفاده از این نرم افزار در شرکت های ساختمانی و دفاتر مهندسی جایگاه ویژه ای پیدا کرده و تسلط به نرم افزار تری دی مکس از شروط استخدام در این دفاتر می باشد. نرم افزار های تری دی مکس قابلیت های بیشماری دارد و در حوزه های مختلف مانند مدل‌سازی، طراحی نورپردازی ، رندرینگ و انیمیشن سازی، طراحی صنعتی، طراحی طلا و جواهر  و جلوه‌های ویژه سینمایی نیز استفاده می شود. برای کسب در آمد از این نرم افزار هیچ محدودیتی وجود ندارد و با توجه به کاربرد گسترده این نرم افزار میتوانید با کسب دانش وتخصص نرم افزاری خود در حوزه های مختلف کسب درآمد کنید. 

بازار کار تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای معماری

دلیل محبوبیت تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس نسبت به سایر نرم افزارهای سه بعدی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این محبوبیت به دلیل قابلیت های بی نظیر این نرم افزار مانند منابع آموزشی بسیار زیاد ، مدل های آماده فراوان ، متریال های آماده رندر ، سازگاری خوب و مناسب با سایر نرم افزار های، پلاگین های بسیار زیاد، رابط کاربری مطلوب و … می باشد که باعث شده در بازار کار مدلسازی سه بعدی، نرم افزار تری دی مکس رقیبی سرسخت برای سایرنرم افزار ها باشد. 

مقاله پیشنهادی: تکنیک‌های کاربردی تری‌دی‌مکس

زمینه های کاری نرم افزار تری دی مکس

همانطورر که در قسمت های قبلی اشاره کردیم نرم افزار تری دی مکس زمینه های کاری بسیار گسترده دارد. به همین دلیل این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای دیگر بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفته است. از این نرم افزار گاه برای انجام کارهای گرافیکی مانند ساخت سه بعدی یک لوگو استفاده می شود و گاهی هم برای ساخت یک تیزر انیمیشن . اما کاربرد این نرم افزار فقط به همین کار ها وابسته نیست. این نرم افزار در طراحی فرنیچر، طراحی های صنعتی و ... استفاده میشود. لازم به ذکر است که از عمده ترین کاربردهای این نرم افزار در حوزه معماری می باشد در این حوزه از نرم افزار تری دی مکس برای سه بعدی سازی محیط های و فضاهای معماری داخلی، معماری خارجی، طراحی کابینت، طراحی لنداسکیپ نیز استفاده می شود. همچنین از طریق پرینترهای سه بعدی نیز میتوانید با تری دی مکس کسب در آمد کنید. با توجه به کارایی تری دی مکس، شاید بتوان گفت که با معرفی درست و صحیح و آموزش اصولی این نرم افزار به مشاغل دیگر، زمینه های فعالیت جدید را در این نرم افزار بوجود آورد. این موضوع بیانگر این خواهد بود که بازار کار dmax3 اشباع نا پذیر خواهد بود.

زمینه های کاری نرم افزار تری دی مکس

  پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش فریلنسینگ

کسب درآمد دلاری از تری دی مکس

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از نرم افزار تری دی مکس، کسب درآمد دلاری به صورت فریلنسری می باشد. امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، دورکاری و مشاغل آنلاین رواج زیادی پیدا کرده بنابراین بسیاری از افراد به صورت آزادکاری و مستقل از این روش کسب درآمد می‌کنند. برای کسب درامد دلای به صورت فریلنسری ابتدا  باید نمونه کارهای خود را در اینترنت، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای کسب درآمد دلاری از تری دی مکس ابتدا باید با سایت های تخصصی فریلنسری آشنا شوید سپس در این سایت ها ثبت نام کنید که در پکیج آموزش فریلنسینگ و درآمد دلاری نحوه ثبت نام در وبسایت های فریلنسری معتبر را مطرح کرده ایم. در سایت‌های فریلنسری کارفرماها پروژه مختلفی رو ثبت می‌کنند شما میتوانید با ثبت نام در این سایت ها پروژه هایی را که برای انجام آنها مهارت و زمان لازم را دارید انتخاب کنید سپس دستمزد پیشنهادی خود را تعیین کرده در صورت توافق با کارفرما، میتوانید پروژه دریافت کنید و کسب درآمد کنید. دومین روش برای کسب درآمد دلاری به صورت فریلنسری با نرم افزار تری دی مکس از طریق سایت ها، مدلسازی آبجکت ها سه بعدی و اشتراک گذاری در این سایت ها می باشد که از روش های مرسوم برای کسب درآمد از طریق تری دی مکس می باشد. شما میتوانید مدل‌های سه‌بعدی که در نرم افزار تری دی مکس مدلسازی کرده اید را برای فروش در سایت قرار دهید. برای این کار لازم است مدل‌های سه‌بعدی خود را با فرمت‌های متفاوت در سایت آپلود کنید ، سپس باید مشخصات مدل‌ها را در سایت ثبت کنید و در نهایت قیمت مورد نظر خود را برای آن مشخص نمایید. سومین روش برای کسب درآمد دلاری از طریق شبکه های اجتماعی مخصوص کاریابی مانند لینکدین، behanceو... می باشد که شما با اشتراک گذاری رزومه و نمونه کار های خود در این سایت می توانید پروژه بگیرید در شبکه های اجتماعی کارفرما با توجه به رزومه و نمونه کارها شما را انتخاب کرده و پیشنهاد همکاری میدهند از این طریق میتوانید با گرفتن پروژه از طریق شبکه های اجتماعی نیز کسب درآمد کنید.

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

بازار کار تر ی دی مکس (3D Max) در ایران و خارج از کشور

با ورود نرم افزار ها در حوزه کار در ایران، تری دی مکس نیز جای خود را در بین شرکت ها و دفاتر مهندسی باز نموده است و از جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل امروزه شرکت ها و و دفاتر مهندسی به دنبال افرادی حرفه ای و مختصص می باشند بنابراین در آینده نیاز بازار کار تری دی مکس به افراد حرفه ای بیشتر خواهد شد و توقع مخاطبین نیز به صورت فزاینده ای بالا تر خواهد رفت این موضوع به مراتب کار معماران و طراحان را مشکل می کنند ، آنها دو راه پیش رو دارند ،راه اول اینکه باید بسیار حرفه ای آموزش ببینند و به این نرم افزار مسلط شوند. بازار کار تری دی مکس در خارج از کشور در اروپا و امریکا نیز مانند ایران مورد توجه قرار گرفته طراحان بسیار زیادی از این نرم افزار استفاده می کنند. بازار کار تری دی مکس در ایران و در خارج از کشور بسیار رشد خوبی داشته است و اگر شما هم در این رشته ها فعالیت دارید و هدفتان شبیه سازی بهتر نقشه ها و طرح ها می باشد می توانید  در این حوزه قدم برداشته و درآمد خوبی کسب کنید.

بازار کار تر ی دی مکس (3D Max) در ایران و خارج از کشور

درآمد یک تری دی مکس کار 

با توجه به دامنه وسیع و گسترده نرم افزار تری دی مکس در حوزه های مختلف، در بازار امروز نمی‌توان درآمد یک تری دی مکس کار را صرفاً فقط یک طراحی و رندر در نظر گرفت. بسیاری از طراحان حرفه‌ای در حوزه های مختلف مانند طراحی دکوراسیون، طراحی قطعات صنعتی حتی در بخش آموزش در حال فعالیت می باشند و کار در هر بخش پیچیدگی های خاص خود را داشته و همین امر سبب شده درآمد در هر حوزه متفاوت باشد اما لازم به ذکر است طراحان  و متخصصین این حوزه دارای درآمدی بسیار خوب خواهند بود.

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز تری دی مکس

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
برای ساخت و مدلسازی یک ستون کلاسیک ساده در نرم افزار 3Ds Max این آموزش...
معماری
تری دی مکس و اسکچاپ دو نرم افزار محبوب و قدرتمند برای شبیه سازی سه بعد...
معماری
یکی از مباحث بسیار مهم برای طراحان و3D آرتیست‌ها، استفاده از مدل‌های...
معماری
گاهی ممکن است هنگام اجرای نرم‌افزار تری دی مکس با یک ارور مواجه شوید و...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

محمد قاسمی Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:20
پاسخ

ببخشید مجموعه آپادمی دوره حضوری هم برگذار میکنه؟

امیر عباس حیاتی Guest User
12 دی 1402 - ساعت 17:04
پاسخ

بازار کار تری دی مکس در ترکیه چطوره آیا کشور در این حوزه بازار کار خوبی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
باتوجه به اینکه ترکیه در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو در صنعت بازی‌سازی و انیمیشن در منطقه است و شرکت‌های بزرگی در این حوزه را در خود جای داده همچنین، صنعت معماری و تبلیغات نیز از تری دی مکس استفاده فراوانی می‌کنند از این رو صنعت تری دی مکس (3ds Max) در ترکیه رشد خوبی را تجربه کرده است و بازار کار مرتبط با این نرم‌افزار نیز در حال گسترش است.

سجاد کنعانی Guest User
21 آبان 1402 - ساعت 12:54
پاسخ

من برای درآمدزایی از تری دی مکس از سایت های فریلنسری استفاده میکنم و ترجیح میدم به صورت فریلنسری کسب درآمد کنم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
عالیه که از سایت‌های فریلنسری برای کسب درآمد از تری دی مکس استفاده می‌کنید این سایت‌ها فرصتی عالی برای ارتباط با مشتریان بین‌المللی و ارائه خدمات خود به صورت مستقل هستند، موفق باشید.

مژده فتحی Guest User
09 آبان 1402 - ساعت 15:41
پاسخ

آیا فقط با داشتن تخصص در یک نرم افزار مثل ۳دی مکس میشه طراح داخلی موفقی شد یا حتماً باید دوره های طراحی داخلی رو بگذرونیم؟؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
داشتن تخصص در نرم افزار ۳D Max می‌تواند ابزاری قدرتمند برای شما در طراحی داخلی باشد، اما برای موفق شدن بهتر است که همچنین دوره‌های طراحی داخلی را نیز بگذرانید زیرا داشتن مهارت‌های طراحی داخلی و آشنایی با اصول و مبانی طراحی فضاهای داخلی از جنبه‌های مختلف بسیار مهم است.

سحر همتی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 16:59
پاسخ

توضیحات مفیدی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

حسین میرزاده Guest User
09 مهر 1402 - ساعت 16:27
پاسخ

من خیلی دوس دارم درآمد دلاری از تری دی مکس داشته باشم میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همانطور که در مقاله توضیح دادیم برای کسب درآمد دلاری از تری دی مکس میتونید به صورت فریلنسری کسب درامد کنید و از طریق انجام پروژه فروش آبجکت سه بعدی درآمد دلاری داشته باشید.

رومینا صداقت Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 17:06
پاسخ

من به تازگی این نرم افزار رو یاد گرفتم امیدوارم من هم بتونم از این نرم افزار کسب درآمدکنم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

موفق باشید.

یاسمن واحدی Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:27
پاسخ

خسته نباشیدعالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

فاطمه کشتکار Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 14:11
پاسخ

از طریق تری دی مکس چجوری میتونیم کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما میتوانید باگرفتن پروژه از سایت های فریلنسری و شبکه های اجتماعی با کارفرمایان بین الملی آشنا شوید و همکاری کنید همچنین میتوانید با فروش آبجکت های سه بعدی در سایت های مختلف کسب درآمد دلاری داشته باشید.

سبحان نوروزی Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 17:07
پاسخ

یادگیری تری دی مکس چقدر طول میکشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
آموزش این نرم افزار به صورت حدودی 3 الی 4 ماه زمان میبره البته اگر به صورت مداوم آموزش ها رو ببینید و تمرین کنید میتونید در کمترین زمان این نرم افزار رو یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

سولماز تبریزی Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 16:23
پاسخ

پکیجی برای آموزش صفر تا صد نرم افزار تری دی مکس دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید پکیج آموزش جامع مدلسازی در 3Ds Max رو از بخش دوره های آموزشی از سایت آپادمی تهیه کنید.

آیدا کاظمی Guest User
29 خرداد 1402 - ساعت 15:44
پاسخ

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی که در همه حوزه هم کاربرد داره عالیه این نرم افزار

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله نرم افزار تری دی مکس یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی هست، موفق باشید.

سنا حمیدی Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 18:02
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

نازنین شبیری Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 16:12
پاسخ

من به نرم افزار تری دی مکس مسلط هستم و میخوام از طریق این نرم افزار به صورت فریلنسری کسب درآمد کنم میشه لطفا راهنماییم کنید که از چه سایت هایی میتونم کسب درآمد کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، می‌توانید به عنوان یک فریلنسر در زمینه طراحی بعدی با استفاده از نرم افزار تری دی مکس درآمد کسب کنید. برای این کار، می‌توانید به سایت‌های مانند Upwork ،Freelancer ،Fiverr ،PeoplePerHour و...مراجعه کنید. در این سایت‌ها می‌تونید ثبت نام کنید و پروژه‌هایی را که نیازمند طراحی سه بعدی هستند را پیدا کنید. شما می‌توانید پروفایل خود را در این سایت‌ها ایجاد کنید و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید تا افرادی که به دنبال خدمات شما هستند، با شما تماس بگیرند. همچنین میتونید با مدلسازی آبجکت و اشتراک گذاری در سایت هایی مانندdsky 3، CGTrader، TurboSquid با فروش مدل های سه بعدی کسب درآمد کنید.

معین شمس Guest User
04 خرداد 1402 - ساعت 16:00
پاسخ

اگر رشته تحصیلیمون مرتبط نباشه باز هم میتونیم نرم افزار تری دی مکس رو یاد بگیریم و کسب درآمد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، نرم افزار تری مکس هیچ پیش نیازی نداره و لازم نیست رشته تحصیلیتون مرتبط باشه.

آوا موسوی Guest User
20 اسفند 1401 - ساعت 11:52
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.

علی محمودی Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 11:30
پاسخ

من چند سال نرم افزار تری دی مکس رو یاد گرفتم و از طریق این نرم افزار کسب درآمد میکنم واقعا یکی از بهترین نرم افزارهای سه بعدی هست.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزار تری دی مکس یکی از بهترین نرم افزارها در حوزه مدلسازی سه بعدی است که به دلیل قابلیت های بی نظیری که داره طرفداران بسیار زیادی داره.
موفق باشید.

صبا غلامی Guest User
03 بهمن 1401 - ساعت 13:59
پاسخ

برای آموزش تری دی مکس به نرم افزار دیگه ای هم باید مسلط باشیم ؟ تری دی مکس پیش نیاز خاصی نداره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، این نرم افزار هیچ گونه پیش نیازی داره میتونید این نرم افزار را یاد بگیرید و کسب درآمد کنید.

مهسا خیری Guest User
01 بهمن 1401 - ساعت 10:47
پاسخ

ببخشید با تری دی مکس چقدر میتونم در ماه درآمد داشته باشیم ؟ و اینکه دستمزد تری دی مکس کاری که در دفاتر مهندسی استخدام میشه ثابت یا به صورت پروژه ای دستمزد دریافت میکنن؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
دستمزد یک تری دی مکس کار باتوجه به شرکت و دفتر مهندسی که کار میکنید ممکنه به صورت ثابت و یا به صورت درصدی از پروژه ها دستمزد دریافت کنید.

آرین شهبازی Guest User
25 دی 1401 - ساعت 10:39
پاسخ

چرا در بازار کار نرم افزار تری دی مکس نسبت به نرم افزارهای دیگه محبوبیت بیشتری داره ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
دلایل مختلفی از جمله امکانات بی نظیر این نرم افزار مدل سازی، منابع آموزشی بسیار زیاد ، مدل های و متریال های آماده، سازگاری مناسب با سایر نرم افزار ها، پلاگین های کاربردی بسیار زیاد، رابط کاربری خوب و مطلوب و … باعث شده این نرم افزار در بازار کار محبوبیت بیشتری نسبت به سایر نرم افزارها داشته باشه.

الهام صدیقی Guest User
10 دی 1401 - ساعت 10:29
پاسخ

سلام وقت بخیر، ممنون از توضیحات خوبتون ببخشید قیمت کارهای تری دی مکس به صورت هست لطفا راجب درآمد تری دی مکس کار هم توضیح بدید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، درآمد و قیمت کار های تری دی مکس بسته به کاری که شما انجام میدید متغییر هست.