cast
مرجان هرندی

رفع مشکل باز نشدن تری دی مکس + بررسی دلایل باز نشدن نرم‌افزار (3D Max)

مرجان هرندی
23 دی 1400
13659
23
متن مقاله

مشکل باز نشدن تری دی مکس

آیا برای شما هم پیش آمده که هنگام اجرای  3Ds Max نرم‌افزار برای شما اجرا نشده باشد؟ و یا با ارورهای مختلفی مواجه شده باشید؟ بسیاری از کاربران نرم‌افزار تری دی مکس با مشکل باز نشدن این نرم‌افزار مواجه شده‌اند. در چنین مواقعی افراد راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند که ممکن است بسیار زمانبر و یا بی نتیجه باشد اما دیگر نگران نباشید ما به شما راه حلی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید در کمترین زمان و به راحتی این مشکل را رفع کنید در ادامه همراه ما باشید تا مشکل باز نشدن تری دی مکس را باهم بررسی کنیم. شما می‌توانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش تری دی مکس را تهیه کنید.

مشکل باز نشدن تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

دلایل مشکل باز نشدن تری دی مکس

گاهی ممکن است هنگام اجرای نرم‌افزار تری دی مکس با یک ارور مواجه شوید و یا هنگام اجرای نرم‌افزار، تری دی مکس شما به صورت اتوماتیک بسته شود که در چنین مواقع نرم‌افزار برای شما اجرا نخواهد شد که این اتفاق به دلایلی مختلف رخ می‌دهد که عبارت‌اند از:
•  در صورت نصب پلاگین و اسکریپت‌های ناشناخته روی نرم‌افزار تری دی مکس در صورت نامناسب بودن فایل و یا شناسایی فایل مخرب و انتقال آن در یک مسیر نامناسب، ممکن است باعث بروز مشکلاتی در نرم افزار تری دی مکس شود که باعث اجرا نشدن و یا بسته شدن نرم‌افزار حین انجام کار می شود. باعث اختلال در اجرای نرم‌افزار شده و باید به پوشه پلاگین و اسکریپت‌ها رفته و آن‌ها را پاک کنید.
  یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود نرم‌افزار تری دی مکس به درستی اجرا نشود نحوه کرک کردن برنامه تری دی مکس است. همانطور که می‌دانید نصب نرم‌افزار تری دی مکس 30 روزه می‌باشد شما می‌توانید با کرک کردن صحیح نرم‌افزار تری دی مکس خود را به صورت دائمی استفاده کنید که باید بعد از نصب برنامه با توجه به توضیحات داده شده در مراحل نصب، مراحل کرک کردن نرم افزار را به درستی انجام دهید .در صورتی که به درستی این مراحل را انجام ندهید ممکن است حین استفاده از نرم‌افزار تری دی مکس شما به صورت خودکار بسته شود و از نرم‌افزار خارج شوید.
•  گاهی هنگام رندر گرفتن و یا کار روی یک پروژه سنگین ممکن است از نرم‌افزار خارج شده و تری دی مکس بسته شود این اتفاق به دلیل کمبود رم و مشکلات سخت افزاری رخ می‌دهد ممکن است سیستم سخت‌افزار شما مانند گرافیک یا Ram سیستم هماهنگ نباشد.
•  در بعضی از موارد ممکن است مسیر نصب نرم افزار غیر از پوشه C می باشد که شما می‌توانید با کلیک راست روی آیکون نرم‌افزار و انتخاب گزینه Open File Location کلیک کرده و محل دقیق نصب نرم افزار پیدا کرده و در مسیر درست نصب فایل اجرایی قرار دهید.

ارور های تری دی مکس

برای حل این مشکل اجرا نشدن نرم‌افزار تری دی مکس روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برسی خواهیم کرد.

مقاله ‌پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز تری دی مکس

1. روش اول برای رفع مشکل باز نشدن تر دی مکس 

گاهی نرم‌افزار تری دی مکس به طور کلی برای شما باز نخواهد شد که برای رفع این مشکل می‌توانید ابتدا از روش زیر استفاده کنید.
برای رفع این مشکل ابتدا باید وارد پوشه مقابل (C:UsersYourUserAppDataLocalAutodesk3dsMax) که محل نصب نرم‌افزار 3D Max است شوید و ورژن تری دی مکس خود را پیدا کنید و آن را ۶۴ bit را به عبارت “Backup” تغییر دهید و سپس تری مکس را دوباره اجرا کنید.
اگر پس از انجام این روش مشکل نرم‌افزار شما رفع نشد و هنگام اجرا نرم‌افزار مجددا تری دی مکس شما باز نشدن روش زیر را امتحان کنید.

2. ارتقای درایور کارت گرافیک به بالاترین سطح

در صورتی که از روش قبلی برای رفع مشکل باز نشدن نرم‌افزار تری دی مکس استفاده کردید و باز نرم‌افزار اجرا نشد می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. در این روش شما می‌توانید درایو کارت گرافیک خود را به بالا ترین سطح ارتقا دهید برای این کار ابتدا درایور تصویر خود را به بالاتربن ورژن ارتقاع دهید. سپس به قسمت کنترل پنل ویندوز بروید  و روی گزینه Add and Remove Programs  کلیک کنید، و تری مکس را انتخاب کرده و گزینه (Repair) را بزنید.

پس از انجام این کار اگر باز هم مشکل اجرا نشدن نرم‌افزار ادامه داشته و ارور اجرا نشدن برنامه را دریافت کردید دکمه win به علاوه R را روی کیبورد نگه داشته و ابزار dxdiag Direct diagnostics برای سرچ کردن ارور را اجرا کنید. اگر ارور های directx وجود داشته باشند باید مجددا باید نرم‌افزار را روی سیستم خود به طور صحیح نصب کنید.

3. برطرف کردن ارور اجرا نشدن تری دی مکس با اجرای  openGl

و آخرین روش برای رفع  مشکل باز نشدن تری دی مکس  که می‌توانید به عنوان یک راه حل موقت استفاده کنید این است که تری دی مکس را توسط openGl اجرا کنید برای انجام این کار باید از قسمت استارت ویندوز گزینه change graphics mode را بزنید. سپس گزینه lagacy openGl را انتخاب کنید. پس از انجام این کار درایور گرافیکی که روی سیستم شما نصب شده است برای تری دی مکس اجرا خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: ارور output path در تری دی مکس

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و بتوانید ارورها و مشکل باز نشدن نرم‌افزار اری دی مکس خود را با کمک این مقاله رفع کنید. برای مشاهده مقالات و آموزش‌های رایگان ما می‌توانید وارد سایت آپادمی شوید و از آموزش‌های ما بهرمند شوید.

کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت مارولوس دیزاینر

مقالات مشابه

معماری
اگر به بحث مدلسازی و فروش آبجکت دلاری علاقه‌مندید، در این آموزش رایگان...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه مدلسازی و شبیه سازی پارچه در نرم ا...
معماری
در این آموزش رایگان، برای مدلسازی قرنیز در نرم افزار تری دی مکس از ابز...
معماری
امروزه طراحی و ارائه اپلیکیشن‌ها برای حوزه‌های مختلف توجه کاربران تلفن...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

اعظم مودب Guest User
18 دی 1402 - ساعت 11:10
پاسخ

ممنون از مقاله ی خوبتون . مشکل دیگه برای مکس داشته باشیم باید چطور بپرسیم . موقع بالا اومدن مکس یک ارور میاد که باید عکسشو براتون بفرستم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقتتون بخیر
خواهش میکنم، چه اروری بهتون میده؟

ر.ر Guest User
12 آذر 1402 - ساعت 16:45
پاسخ

اصلا متوجه راه حل اولتون نمیشم. میشه توضیح بیشتر بدین

الناز طباطبایی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 16:38
پاسخ

مشکلم حل شد ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده، موفق باشید.

مهرنوش یوسفی Guest User
14 شهریور 1402 - ساعت 14:31
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

عباس کامرانی Guest User
12 شهریور 1402 - ساعت 16:14
پاسخ

چرا بعضی از متریال ها در مکس باز نمیشن؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما زمانی که از یک موتور رندر مثل ویری استفاده می‌کنید اگر در این حالت متریال های موتور رندر دیگر را وارد تری دی مکس کنید متریال ها یا تکسچر ها در فایل جدید بر روی سیستم شما پیدا نشده و متریالها سیاه دیده میشه.

سحر فراهانی Guest User
28 تیر 1402 - ساعت 15:55
پاسخ

سپاس فراوان آموزش بسیار خوبی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

S.d Guest User
05 خرداد 1402 - ساعت 12:50
پاسخ

ممنون بابت راهنمایی خوبتون، عالی بود مشکل اجرا نشدن مکس من حل شد وباانجام روش اول رفع خطا شد ومکسم اجرا شد

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده، موفق باشید.

سارا اسکندری Apademy User
12 اسفند 1401 - ساعت 13:29
پاسخ

بسیار عالی با سپاس🌹

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

سارا اسکندری Apademy User
07 بهمن 1401 - ساعت 09:47
پاسخ

بسیار عالی بود، مشکل نرم افزار من حل شد🌹

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم موفق باشید.

پوریا روح پرور Guest User
19 آبان 1401 - ساعت 14:43
پاسخ

آموزش بسیار خوبی بود مشکلم رفع شد.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

skh_2005 Guest User
08 مرداد 1401 - ساعت 22:05
پاسخ

سلام ممنون درست شد با راهنمایی شما

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید
آپادمی

کامیار کشکولی Guest User
17 اسفند 1400 - ساعت 10:59
پاسخ

من موقع اجرای نرم‌افزار با ارور لایسنس تری دی مکس مواجه میشم میشه لطفا راهنماییم کنید چجوری میتونم این مشکل رو رفع کنم؟

SepehR Guest User
کاربر مهمان

با سلام و درود اگر اشتباه نکنم باید کرکش کنید از داخل DVD یک فایلی هست به اسم کرک یا اگر دانلود کردید داخل فولدرش باید باشه اگر هم نبود یا در گوگل بزنید نصب کرک 3D MAx بعد ورژن برنامتون رو بزنید که برای چه سالی هست امید وارم مشکلتون با این روش حل بشه