cast
یاسمن کاتب

معرفی پینترست{Pinterest} + راهنمای کامل+روش کسب درآمد

یاسمن کاتب
06 آبان 1400
2291
9
متن مقاله

پینترست چیست؟ راهنمای کامل Pinterest

اگر از شما بپرسند امروزه محبوب‌ترین شبکه اجتماعی تصویر محور کدام است، احتمالا پاسخ شما اینستاگرام خواهد بود، که البته پاسخ درستی است زیرا اینستاگرام حدود 24 میلیون کاربر ایرانی دارد اما یک سایت و شبکه اجتماعی تصویر محور دیگر نیز وجود دارد که در جهان طرفداران زیادی دارد اما در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ شبکه اجتماعی پینترست Pinterest از مجموعه عکس و ویدیوهایی زیبا و حتی باکیفیت‌تر از اینستاگرام ساخته شده که برای جمع آوری اطلاعات و گرفتن ایده عالی است. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم پینترست چیست، چه کاربردی برای افراد مختلف دارد و روش کسب درآمد از آن چگونه است؟ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پینترست چیست

پینترست چیست؟

Pinterest یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که کیفیت بالا و امکانات زیادی دارد و به کاربران امکان می‌دهد محتواهای مورد علاقه‌شان را در تخته‌های (Board) جداگانه با موضوعات مختلف به اشتراک بگذارند. Boardها در پینترست مجموعه‌ای از تصاویر پین شده مرتبط با یکدیگر هستند و پین‌ها تصاویر و ویدیو‌هایی هستند که از سایت‌ها و پروفایل‌های افراد دیگر جمع‌آوری می‌شوند. شما در پینترست می‌توانید بوردهای (Board) عمومی و خصوصی بسازید و تصاویر و ویدیوهای مورد علاقه‌تان را به آنها پین (Pin) ‌کنید. در واقع پینترست پلتفرمی برای جمع آوری علایق خودتان است. 
تفاوت پینترست با اینستاگرام در آن است که، افراد در اینستاگرام اغلب تصاویر و محتواهای شخصی و مربوط به خودشان را اشتراگ گذاری می‌کنند اما در پینترست افراد مجموعه‌ای از سلایق و ایده‌های مورد علاقه‌شان را به اشتراک می‌گذارند. شما در پینترست نیز می‌توانید فالوور(دنبال کننده) داشته باشید و دیگران را دنبال کنید و با جمع‌آوری و انتشار مجموعه‌ای زیباتر، افراد بیشتری را برای تعامل به سمت خود بکشانید. این پلتفرم مکان مناسبی برای پیدا کردن آموزش‌های کاربردی، گرفتن ایده و آشنایی با سبک‌های مختلف زندگی می‌باشد. کاربران در پینترست می‌توانند بهترین ایده‌ها و محتواهای مطابق با سلیقه خود را در هر زمینه و موضوعی پیدا کنند و با پین کردن، آنها را در دسترس خود داشته باشند.

 

مقاله پیشنهادی: تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

 

چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

برای استفاده از پینترست باید در آن ثبت نام کنید، برای اینکار می‌توانید از ایمیل یا اکانت فیسبوک خود نیز استفاده کنید. 

مراحل ثبت نام در سایت پینترست

1.    وارد سایت رسمی Pinterest.com شوید و گزینه Sign up را انتخاب کنید.

ثبت نام در پینترست

2.    ایمیل خود را وارد کرده و یک پسورد انتخاب کنید، سن خود را وارد کنید و گزینه Continue را بزنید. بعد از دیدن پیغام Welcome to Pinterest گزینه Next را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

مراجل ثبت نام در پینترست

3.    در دو مرحله بعدی باید جنسیت، زبان و کشور خود را انتخاب کنید.

سایت پینترست

ساختن اکانت در pinterest\

4.    در این مرحله پینترست از شما می‌خواهد تا موضوعاتی که به آنها علاقه دارید را انتخاب کنید. شما در ابتدا باید حداقل یک حوزه را انتخاب کنید، البته بعدا نیز می‌توانید آنها را ویرایش کنید. پس از انتخاب علاقه‌مندی‌هایتان، کلید Done را فشار دهید

ساخت پروفایل در پینترست.

آشنایی و نحوه کار با امکانات پینترست

  • Home  و Pins

بعد از انجام این مراحل، Pinterest در صفحه اصلی شما که home نامیده می‌شود، تصاویری را بر اساس علایق شما جاگذاری می‌کند. تصاویری که مشاهده می‌کنید پین Pins نامیده می‌شوند. 

گزینه های مختلف در پینترست

  • Save

با کلیک کردن روی هر پین می‌توانید مشاهده کنید چه کسی آن را منتشر کرده و برای او نظر بگذارید. همچنین وقتی یک پین را انتخاب می‌کنید پینترست در پایین صفحه برای شما تصاویر مشابه و مرتبط با آن را نمایش می‌دهد. با انتخاب گزینه Save می‌توانید آن تصویر را در بورد مخصوص خود ذخیره کنید.

راهنمای شبکه اجتماعی پینترست

  • Follow

با انتخاب گزینه Follow می‌توانید منتشر کننده این تصویر را دنبال کنید تا ازین پس محتواهای او برای شما نمایش داده شود.

فالو کردن در پینترست

  • Create board  و Today

وقتی در پینترست یک تصویر را Save می‌کنید، گزینه‌ای به شما پیشنهاد می‌کند که یک board بسازید. برای این کار باید نام بورد را نوشته و سپس گزینه Create را بزنید. بعد از ساختن یک بورد، شما می‌توانید برای ذخیره کردن بقیه تصاویر آنها را در همان بورد قبلی ذخیره کنید یا یک بورد جدید بسازید. همچنین با استفاده از گزینه‌ Today می‌توانید ایده‌ها و ترندهای روز دنیا را در حوزه علاقه‌هایتان ببینید.

معرفی pinterest

Pinterest site

  • Following

با رفتن به قسمت Following می‌توانید جدیدترین تصاویری که افراد و بوردهایی که شما دنبال می‌کنید گذاشته ‌اند، را مشاهده کنید.

قسمت های مختلف در پینترست

نحوه پین کردن تصاویر در پینترست از وبسایت‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی

شما در پینترست این امکان را دارید که تصاویری که در سطح وب می‌بینید را به بورد‌هایتان پین کنید. در ادامه نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم:

1.    در سمت راست و پایین صفحه home، گزینه مثبت + را انتخاب کنید و گزینه Create a Pin را بزنید.

پین کردن در پینترست

2.    مانند عکس زیر گزینه Save from site را انتخاب کنید. سپس آدرس وبسایت(website URL) را تایپ کرده و enter را بزنید. سپس عکس‌های مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه next را بزنید.

پین کردن از سایت های دیگر در پینترست


3.    یک عنوان انتخاب کرده و از بین بورد‌های ساخته شده یکی را انتخاب کنید، یا می‌توانید یک بورد جدید برای عکس‌ها بسازید؛ سپس گزینه create board را فشار دهید.

آوردن عکس از سایت به پینترست

کاربرد پینترست برای معماران 

از آنجایی که پینترست کلکسیونی از بهترین‌ عکس‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف می‌باشد، پلتفرمی مناسب برای معماران است زیرا به آنها امکان می‌دهد ایده‌های بصری نو را جستجو و جمع‌آوری کنند و تفکر آنها را به جهت‌های جدیدی هدایت می‌کند. همانطور که ذکر شد کاربران در این سایت می‌توانند اکانتی برای کسب‌وکار خود بسازند و با فعالیت در آن به گسترش کسب‌وکار خود کمک کنند. این کار برای معماران نیز باعث یافتن فرصت‌های شغلی جدید می‌شود.
Pinterest همچنین به معماران و طراحان داخلی کمک می‌کند تا روندهای نوظهور در سطح جهان را درک کرده و از آنها برای پروژه‌های جدید خود الهام بگیرند. مزیت دیگری که سایت Pinterest برای معماران دارد این است که بسیاری از معماران برجسته پروژه‌های خود را در آن به اشتراک می‌گذارند؛ به همین دلیل معماران در ایران می‌توانند آنها را دنبال کنند، با آنها تعامل داشته باشند و از سبک آنها برای پروژه‌های خود الهام بگیرند. معماران همچنین می‌توانند از پینترست برای ساخت پورتفولیو معماری خود استفاده کنند.

 

دوره آموزشی پیشنهادی: آموزش جامع مدلسازی در 3Ds Max

کاربرد پینترست برای معماران

کاربرد پینترست برای گرافیست‌ها 

این سایت همچنین برای گرافیست‌ها و طراحان لباس بسیار کاربردی است زیرا با استفاده از آن می‌توانند به دنیایی از آموزش‌های رایگان و حرفه‌ای دست یابند و با همکاران خود در سرتاسر جهان تعامل کنند، همچنین می‌توانند با گذاشتن نظرات به گسترش کسب و کار و شناخته شدن خود کمک کنند. پینترست به گرافیست‌ها برای پیدا کردن ایده‌های جدید و ترندهای نوظهور کمک می‌کند و باعث می‌شود بهترین و حرفه‌ای‌ترین افراد را در حوزه خود شناسایی کنند و خلاقیت خود را افزایش دهند.

کاربرد پینترست برای طراحان لباس

یکی از پرطرفدار‌ترین و پرفعالیت‌ترین حوزه‌ها و پین‌ها در پینترست، حوزه فشن و طراحی لباس می‌باشد، به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌تواند از آن بعنوان منبعی برای گرفتن ایده و شناساندن برند و کسب‌وکار خود به دیگر همکاران استفاده کنند. 
یکی دیگر از مزایای این پلتفرم برای اکثر حوزه‌ها این است که افراد در آن می‌توانند با منتشر کردن پروژه‌هایشان، پورتفولیو یا رزومه خود را بسازند و مهارت و تخصص خود را نمایش دهند و از طریق آن به دریافت فرصت‌های شغلی و درآمد پردازند.

مقاله آموزشی پیشنهادی: بلاگری در معماری

روش‌های کسب درآمد از پینترست

از آنجایی که پینترست طرفداران زیادی دارد و در کشور ما نیز در حال گسترش است، فرصت مناسبی برای ایجاد کسب‌و کار‌های جدید و کسب درآمد می‌باشد. البته کسب درآمد از پینترست اغلب بصورت مسقیم اتفاق نمی‌افتد اما باعث بیشتر دیده شدن کسب‌وکار شما خواهد شد. در ادامه چند روش کسب درآمد از پینترست را به شما معرفی می‌کنیم:

1.    بلاگر شدن در پینترست

همانطور که می‌دانید دنیای بلاگری روز‌به‌روز در حال گسترده‌تر شدن است و محبوبیت زیادی میان مردم دارد. بلاگری در پینترست نیز همانند اینستاگرام می‌باشد و از روش‌های زیر می‌توان از آن کسب درآمد کرد:

  • تولید محتوای خلاقانه در قالب عکس، ویدیو و ... برای تبلیغ یک برند 
  • فروش دوره‌ها و محتواهای آموزشی
  • تولید محتوا در زمینه‌های مختلف و کیب درآمدار طریق تبلیغات
  • و ...

کسب درآمد از پینترست

2.    فعالیت بعنوان دستیار یا کارشناس پینترست

وظیفه یک دستیار پینترست کمک به دیگر وبلاگ‌ها و اینفلوئنسرها برای اداره کردن و بهینه کردن اکانت آنهاست. شما می‌توانید با بر عهده گرفتن کارهای از قبیل: ایجاد پین‌های مختلف و خودکار کردن روند آنها، تحقیق کلمات کلیدی و ... به رشد اکانت و برند کارفرما کمک کرده و از ازین راه به کسب درآمد بپردازید.
همچنین می‌توانید به عنوان یک کارشناس پینترست روش کارو درآمدزایی از آن را آموزش دهید و دوره‌هایی با این عنوان برگزار کنید که با توجه به نوپا بودن این شبکه اجتماعی در ایران، ایده خوبی به شمار می‌رود.

3.    درآمد زایی از روش بازاریابی وابسته

این روش به گونه‌ای است که شما بعنوان یک بازاریاب محصول و خدمات شرکت و سایت دیگری را عرضه می‌کنید و با مشارکت در فروش، از آن شرکت دستمزد و سود دریافت می‌کنید. این نوع بازاریابی در بسیاری از سایت‌ها از جمله دیجی‌کالا در حال انجام است و بسیاری از افراد از آن کسب درآمد می‌کنند.

دوره آموزشی پیشنهادی: آموزش جامع نرم افزار Marvelous designer و Clo3D

4.    تولید محتوای جدید و خلاقانه 

پینترست پر از ایده‌های ناب برای کسانی است که می‌خواهند یک کسب‌وکار اینترنتی را شروع کنند. پینترست مانند گوگل قابلیت جستجو کردن دارد و به همین دلیل کاربران می‌توانند در آن به جستجوی محصول یا آموزش مورد نیاز خود بگردند، از این رو شما می‌توانید با راه‌اندازی یک بلاگ و اشتراک گذاری عکس و آموزش‌های کاربردی کاربران بیشتری را به سمت اکانت خود بکشانید و با فروش محصول یا تبلیغات به کسب درآمد بپردازید.

نحوه ساخت بیزینس اکانت در پینترست (برای کسب‌وکار)

شما می‌توانید با ساختن یک بیزینس اکانت در پینترست به تولید محتوا، فروش محصولات و خدمات، تبلیغات و ... بپردازید و از این راه کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید اکانت شخصی خود در پینترست را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید و از مزایای آن بهره ببرید.در ادامه مراحل ساخت اکانت پینترست برای کسب‌وکار را به شما توضیح می‌دهیم:

1.    صفحه ساخت اکانت تجاری پینترست را باز کرده و گزینه Join as a business یا sign up را انتخاب کنید. در این صفحه باید ایمیل، پسورد،سن، نام تجاری یا نام برند، دسته‌بندی شغل و وبسایت خود را تایپ کنید. سپس گزینه Create account را انتخاب کنید.

ساختن اکانت تجاری در پینترست

2.    در این مرحله باید مشخصات پروفایل خود را در قسمت Setting تکمیل کنید. شما باید عکسی از برند یا لوگو خود را جاگذاری کنید(اندازه عکس:165*165 پیکسل) و در قسمت About you توضیحاتی درباره کسب‌وکار و شرایط آن ارائه کنید. همچنین باید موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را تعیین کنید.

ساخت بیزینس اکانت در پینترست
3.    در این مرحله باید وبسایت خود را تایید کنید، برای این کار به قسمت تایید وبسایت در Setting پینترست بروید، اینک باید متن HTML صفحه فهرست وبسایت خود را در اینجا کپی کرده و گزینه Finish را بزنید. 

درآمد زایی از پینترست

4.    در مرحله آخر باید برای تولید و اشتراک گذاری محتوا را آغاز کرد و با ساخت Board های مختلف و پین کردن محتواهای مرتبط، کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

کلام آخر 

پینترست یک شبکه اجتماعی با هزاران ایده خلاقانه و آموزش‌های کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید با دنیایی از محتواهای جذاب آشنا شوید. علاوه بر این Pinterest یک راه عالی برای ذخیره عکس‌ها، صفحات وب و ویدیوها به صورت مجموعه است. اگر تاکنون فعالیتی در پینترست نداشته اید به شما پیشنهاد می‌کنیم از امروز یک اکانت در آن بسازید.


شما می‌توانید با مراجعه به صفحه مقالات آموزشی سایت آپادمی به منبعی از مقالات به روز در حوزه‌های مختلف دست یابید.

کارت طراحی لباس با مارولوس
کارت ایلاستریتور 2
کارت اسکچاپ
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
انیمیشن معماری نوعی فیلم کوتاه از پروژه معماری است که از کنار هم قرار...
فریلنسینگ
فریلنسر به این معنی است که به عنوان یک فرد مستقل کار کنید بدون اینکه ت...
گرافیک
نرم‌افزار محبوب و قدرتمند فتوشاپ بازار کار بسیار گسترده‌ای دارد که شما...
فریلنسینگ
Behance یک سایت و بستری برای نمایش و اشتراک گذاری نمونه کارهای طراحان...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

هلنا جوانمردی Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:41
پاسخ

واسه ایده گرفتن عالیه 😍👌

مهلا گلبهار Guest User
14 شهریور 1402 - ساعت 14:42
پاسخ

ممنون از توضییحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

فرزانه عرفانیان Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 15:05
پاسخ

استفاده از پینترست رایگان است؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، شما می‌توانید از پینترست به صورت رایگان استفاده کنید.

علی چاوشی Guest User
17 بهمن 1400 - ساعت 10:07
پاسخ

یکی از بهترین برنامه ها برای پیدا کردن رفرنس هم هست این نرم افزار ممنون از توضیحاتتون خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله پینترست برای گرفتن ایده عالیه، خواهش میکنم، موفق باشید.

پریسا نظری Guest User
26 آبان 1400 - ساعت 12:10
پاسخ

نحوه دانلود ویدیو از پینترست میشه توضیح بدید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای دانلود ویدیو از پینترست میتونید از برنامه ها و یا وب سایت‌ های آنلاین استفاده کنید.