cast
مرجان هرندی

بازار کار فتوشاپ: 13 روش کسب درآمد از (Photoshop)

مرجان هرندی
06 مهر 1400
27637
44
متن مقاله

امروزه یکی از سخت‌ترین کارها پیدا کردن شغلی مناسب با درآمد و آینده شغلی خوب است که دغدغه‌ی بسیاری از افراد شده است. در دنیای امروز که در بسیاری از کسب و کارها از نرم‌افزار‌ها استفاده می‌کنند مدرک تحصیلی به تنهایی کافی نیست و باید توانایی‌های نرم‌افزاری خود را افزایش دهید. یکی از نرم‌افزار‌های محبوب و پرکاربرد در بسیاری از حوزه‌ها، نرم افزار فتوشاپ است که اگر به این نرم افزار تسلط کامل داشته باشید می‌توانید به راحتی در حوزه‌های مختلف مشغول به کار شوید. کار بانرم‌افزار فتوشاپ مستلزم مهارت و خلاقیت است اگر علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزار فتوشاپ هستید می‌توانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش نرم‌افزار فتوشاپ را تهیه کنید. 

روش‌های کسب درآمد از فتوشاپ

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

آشنایی با نرم‌افزار فتوشاپ 

نرم‌افزار فتوشاپ، یک نرم‌افزار ویرایش عکس حرفه‌ای و طراحی پیکسلی است که محصول شرکتAdobe  است و در بسیاری از زمینه‌های گرافیکی کاربرد دارد. کاربران نرم‌افزار فتوشاپ می‌‌‌توانند با ابزار‌های قدرتمند این نرم‌افزار کارهای خلاقانه و مختلفی در بسیاری از حوزه‌ها انجام دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه با کاربرد فتوشاپ در حوزه‌های مختلف آشنا شوید.

نرم افزار فتوشاپ
حوزه‌های بازار کار فتوشاپ

همان‌طور که متوجه شده‌اید نرم‌افزار فتوشاپ بازار کار گسترده‌ای دارد که شما می‌توانید در بسیاری از حوزه‌ها مانند حوزه‌های گرافیکی، معماری، عکاسی، مد و فشن، طراحی‌های تبلیغاتی و ... فعالیت کنید.

1. استخدام به عنوان گرافیست 

شاید اولین حوزه‌ی کاری که یک فرد مسلط به نرم‌افزار فتوشاپ، برای ورود به بازار کار انتخاب می‌کند استخدام در یک شرکت به عنوان نیروی گرافیست باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها، افرادی را به عنوان نیروی گرافیست برای کارهای گرافیکی و تبلیغاتی استخدام می‌کنند ولی این انتهای راه نیست شما می‌توانید به صورت مستقل بدون استخدام در شرکت یا مجموعه‌ای در حوزه‌های مختلف به عنوان یک گرافیست فعالیت کنید. 

2. تدریس نرم‌افزار فتوشاپ 

از دیگر کار‌هایی که می‌توانید در این حوزه انجام دهید تدریس نرم افزار فتوشاپ است. اگر فکر می‌کنید علاقه‌مند به تدریس هستید و مهارت و آموخته‌هایتان در حدی است که می‌توانید در اختیار دیگران قرار دهید با آموزش فتوشاپ به دیگران به صورت حضوری و یا حتی غیر حضوری اطلاعاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که برای تدریس در هر زمینه‌ای تسلط کافی و اعتماد بنفس بالا برای انتقال دانش خود به دیگران ضروری است. 

3. طراحی تبلیغات

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری فتوشاپ، که در این عرصه بسیار پر درآمد است طراحی کارهای تبلیغاتی برای شرکت و برند‌های مختلف است که شامل طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر و پوستر، تراکت‌های تبلیغاتی، طراحی لوگو و بروشور است که شرکت‌ها و برند‌ها برای دیده شدن، جذب مشتری و تبلیغات بیشتر انجام می دهند.

طراحی‌های تبلیغاتی در فتوشاپ
• طراحی لوگو: 

یکی از اولین کار‌هایی که هر شرکت برای برندسازی انجام می‌دهد طراحی یک لوگوی مشخص و اختصاصی است تا به شرکت و برند خود هویت ببخشند که باعث می‌شود محصولات و خدمات‌شان در ذهن مشتریان ماندگار بشود. لوگو، یک المان گرافیکی است که می توانید با الهام گرفتن از اشکال هندسی و یا فرم‌های آزاد با مهارت و خلاقیت در فتوشاپ خلق کنید. به یاد داشته باشید طراحی لوگو یکی از موثر‌ترین راه‌های تبلیغاتی است.

• کارت ویزیت:

 یکی دیگر از راه‌های تبلیغاتی و ارتباطی که بسیاری از شرکت‌ها برای معرفی کسب و کارشان و ارتباط با مشتریان انتخاب می‌کنند، تهیه کارت ویزیت است. یک کارت ویزیت گرافیکی جذاب، می‌تواند شامل اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت و... باشد که شرکت‌ها و برند‌ها برای ارتباط بیشتر با مشتریان آن‌ها را در اختیار افراد قرار می دهند. کارت‌های ویزیت دارای ابعاد و اندازه‌های متفاوتی هستند که در طراحی آن‌ها باید مهارت و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید تا باعث جذب رضایت کارفرما و مشتریان شود.

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز فتوشاپ

• طراحی بنر و پوسترهای تبلیغاتی:    

امروزه در بسیاری از حوزه‌ها، مشاغل مشابه باهم در رقابت هستند و برای معرفی خود و بازاریابی، کارهای مختلفی انجام می‌دهند. یکی از این کار‌ها طراحی پوستر برای معرفی، اطلاع رسانی و جذب مشتری است که می‌توانند هم در فضای عمومی و حتی در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند. طراحی پوستر‌ها در نرم‌افزار فتوشاپ انجام می‌شود. یکی از نکات مهم در طراحی پوسترها سادگی و در عین حال جذاب و پر مفهوم بودن آن‌ها است.
یکی دیگر از کارهایی که هر شرکت و برند برای بهتر دیده شدن و معرفی محصولاتش انجام می‌دهد استفاده از بنر‌ها و نصب آن‌ها در فضای عمومی و یا در اطراف محل کسب کارشان است. طراحی بنر یکی از راه‌های رایج تبلیغات است که شما می‌توانید در فتوشاپ طراحی کنید و از این طریق با طراحی و انجام کارهای تبیلغاتی برای شرکت‌های مختلف کسب درآمد کنید.

4. طراحی پست های تبلیغاتی برای اینستاگرام

در دنیای امروز که بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین شده است و بسیاری از مشاغل در اینستاگرام و فضای مجازی فعالیت می‌کنند. آنلاین شاپ‌های مختلف برای معرفی برند و محصولاتشان، به دنبال افرادی هستند که بتوانند برای آن‌ها پست‌های تبلیغاتی طراحی کنند که در قالب پست و یا استوری در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ پست‌های تبلیغاتی اینستاگرامی طراحی کنید و با پیج‌های مختلف همکاری کنید. 

طراحی پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام

5. کار در آتلیه‌های عکاسی

 یکی از اولین کارهایی که شما در نرم‌افزار فتوشاپ یاد می‌گیرید و بعد از تسلط کامل به ابزارها می‌توانید انجام دهید، ادیت و روتوش عکس‌ها و تصاویر است. همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار فتوشاپ یک نرم‌افزار قدرتمند در ادیت عکس و تصاویر است که شما می‌توانید از این قابلیت نرم افزار فتوشاپ برای کار در آتلیه‌های عکاسی استفاده کنید که یکی از کارهای پر طرفدار در بین کاربران این نرم‌افزار در بازار کار فتوشاپ است.

6. طراحی جلد کتاب

از دیگر فعالیت‌های که می‌توان در حوزه فتوشاپ به آن اشاره کرد، طراحی جلد کتاب است همان طور که می‌دانید یک جلد خوب، جذاب و متناسب با موضوع کتاب در جذب مشتری می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر علاقه مند به طراحی جلد کتاب هستید می‌توانید به عنوان یک گرافیست، جلد‌های جذاب و خلاقانه‌ای طراحی کنید و با بسیاری از انتشاراتی‌ها در این زمینه همکاری کنید.

7. طراحی فونت در فتوشاپ

یکی از کارهایی که شاید کمتر مورد توجه شما کاربران نرم‌افزار فتوشاپ قرار بگیرد و به فکر کسب درآمد از آن باشید طراحی فونت در فتوشاپ است که لازم است حتما در فتوشاپ حرفه‌ای شده باشید. شما می‌توانید با طراحی فونت‌های مختلف و فروش آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید و شاهد استفاده فونت‌ها در سطح وب و مقالات باشید.

مقاله پیشنهادی: مقایسه فتوشاپ و ایلوستریتور

8. طراحی سر برگ و ست‌های اداری

ست اداری به اقلامی گفته می‌شوند که دارای طرح و رنگ یکپارچه هستند. اگر قصد طراحی سر برگ و ست اداری برای شرکت یا برندی خاصی را دارید می‌توانید که با حفظ لوگو، طرح و رنگبندی یکسان، در فتوشاپ ست اداری طراحی کنید. ست‌های اداری شامل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه، اوراق مالی و اداری، کارت پرسنلی، لیبل‌ها و...می‌شود که در جهت جذب اعتماد و ارتباط با مشتریان بسیار موثر است که شما می‌توانید به صورت تخصصی برای شرکت‌ها و برندها ست اداری و سربرگ طراحی کنید. 
طراحی سریرگ و ست‌های اداری

9. کسب درآمد با فروش عکس 

در بسیاری از کشورها به دلیل رعایت قانون کپی رایت افراد امکان استفاده از عکس‌هایی که در وب وجود دارد را ندارند و نمی‌توانند عکس‌هایی که در اینترنت وجود دارد را دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنند به همین دلیل سایت‌های زیادی در اختیار گرافیست‌ها و عکاسان قرار گرفته تا بتوانند تصاویری که گرفته و یا ساخته‌اند را در سایت‌ها قرار بدهند تا از فروش عکس ها بتوانند کسب درآمد کنند.

10. ساخت کاراکتر و انیمیشن‌های دوبعدی

از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار فتوشاپ که می‌توانید برای کسب درآمد از آن استفاده کنید طراحی کاراکتر دو بعدی و انیمیت کردن کاراکترها است. برای طراحی و خلق کاراکتر‌ها دو بعدی می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ یا ایلوستریتور استفاده کنید و با کاراکترهایی که طراحی کرده‌اید انیمیشن دو بعدی درست کنید.

مقاله پیشنهادی: پست پرو داکشن چیست؟

11. کاربرد فتوشاپ در معماری

در معماری نرم‌افزار فتوشاپ کاربرد بسیار زیادی دارد و یکی از نرم‌افزارهای ضروری و پر کاربرد برای طراحان و معماران است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را اجرا و در نرم‌افزار فتوشاپ پرزانته کنند. کاربرد نرم‌افزار فتوشاپ در معماری بسیار گسترده است که از مباحث مهم این حوزه می‌توانیم به شیت بندی‌های معماری و مبحث پست پروداکشن اشاره کنیم. معماران برای ارائه طرح‌های خود آن‌ها را در نرم افزار‌های سه بعدی به تصویر می‌کشند و بعد در مبحث پست پروداکشن با نورپردازی، نسبت دادن متریال به طرح‌ها، ساخت پترن، ادیت رندرها و در آخر با شیت بندی، طرح‌های خود را پرزانته و ارائه می کنند. یکی دیگر از مباحث مهم و پر‌کاربرد در فتوشاپ که می‌توان به آن اشاره کرد در حوزه معماری ساخت تکسچر و پترن است که شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار حتی آبجکت و متریال‌های مختلفی طراحی کنید و این فقط قسمتی از کارهایی است که شما می‌توانید در فتوشاپ معماری انجام دهید. اگر علاقه‌مند به کار در زمینه معماری هستید می‌توانید با تسلط کامل به مباحث فتوشاپ و آموزش پست‌ پروداکشن در شرکت‌های معماری استخدام شوید و یا به صورت مستقل پروژه بگیرید.

کاربرد فتوشاپ در معماری

12. کاربرد فتوشاپ در حوزه مد و فشن

همان طور که تا الان متوجه شده‌اید نرم‌افزار فتوشاپ در بسیاری از حوضه‌ها کاربرد دارد از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار که می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید در حوضه طراحی لباس است. یادگیری فتوشاپ برای طراحان این حوزه بسیار ضروری است. در زمینه مد و فشن می‌توانید برای تصویر سازی طراحی انواع پوشاک، ساخت پترن، ساخت تکسچرهای مختلف طراحی انواع کاراکتر و حتی ادیت رندرها از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید.

13. بازار کار دیجیتال پینتینگ در فتوشاپ 

اگر علاقه‌مند به نقاشی با ابزارهای فتوشاپ هستید می‌توانید در مبحث دیجیتال پیتینگ نیز کسب درآمد کنید بسیاری از افراد مسلط به نرم‌افزار فتوشاپ با خرید قلم نوری به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند شاید خیلی از شما دوستان با مبحث پرکاربرد دیجیتال پینتینگ آشنا نباشید. دیجیتال پینتینگ به معنی نقاشی دیجیتالی و خلق آثار گرافیکی است که اگر علاقه‌مند به خلق آثاری خاص، زیبا و منحصر به فرد هستید می‌توانید با استفاده از قلم نوری و یا موس در نرم‌افزار قدرتمند فتوشاپ این آثار را خلق کنید. دیجیتال پینتیگ در حوضه های مختلفی از جمله طراحی داخلی، طراحی لباس ،تهیه لوگو، طراحی تصاویر کالاهای تبلیغاتی، خلق کاراکترها برای انیمیشن‌ها و...کاربرد دارد به یاد داشته باشید که فعالیت در این زمینه نیازمند خلاقیت، علاقه به نقاشی و خلق آثار جدید و تسلط کامل به تمام ابزار های فتوشاپ است.
دیجیتال پینتینگ در فتوشاپ

مقاله پیشنهادی: فریلنسیگ چیست؟

و در آخر...

با یک نگاه سطحی به اطرافتان می‌توانید ببینید که بسیار از وسایلی موجود مانند تقویم، جلد کالاها، قاب عکس‌، قاب Cd، لیبل ها و... در نرم‌افزار فتوشاپ طراحی و چاپ شده‌اند. همان طور که در این مقاله متوجه شده‌اید فتوشاپ یک نرم‌افزار کاربردی برای تمام حوزه‌ها است که شما می‌توانید با آموزش اصولی فتوشاپ و حرفه‌ای شدن در این زمینه  حتی در خانه بدون نیاز به استخدام در شرکت و یا مجموعه ای کسب درآمد کنید. اگر علاقه‌مند به گرفتن پروژه‌های بین الملی گرافیکی در حوزه فتوشاپ هستید می‌توانید به صورت فریلنسر بدون استخدام در شرکت یا مجموعه‌ای بدون حقوق ثابت و محدود کسب درآمد کنید البته به یاد داشته باشید که شرط اول کار به صورت فریلنسری شاخت سایت‌های تخصصی فریلنسری است که اگر علاقه‌مند به کسب درآمد دلاری هستید می توانید با مراجعه به سایت آپادمی پکیج آموزش فریلنسینگ را تهیه کنید. و توجه داشته باشید داشتن یه رزومه خوب در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند فقط کافیست توانایی‌های خود را افزایش دهید و با تمرین و تکرار رزومه‌ی خوب و قوی برای خود ایجاد کنید. امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم شما را با حوزه‌های کاری نرم افزار فتوشاپ آشنا کنیم.

کارت ایلاستریتور
کارت پست پروداکشن
فتوشاپ2
فریلنسینگ

مقالات مشابه

معماری
با یادگیری ابزار Spot Healing Brush Tool می توانید اشیاء اضافی را در ن...
گرافیک
فتوشاپ یک نرم افزار طراحی گرافیکی و ویرایش عکس بر مبنای پیکسل است که ب...
فریلنسینگ
فریلنسر به این معنی است که به عنوان یک فرد مستقل کار کنید بدون اینکه ت...
گرافیک
یکی از مهمترین قطعات تاثیرگذار در عملکرد فتوشاپ پردازنده یا(CPU) است....
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

نگار جواهری Guest User
24 اسفند 1402 - ساعت 14:41
پاسخ

من خیلی به ویرایش عکس علاقه مندم میخواستم بدونم به صورت آنلاین هم آیا ویرایش عکس تقاضای زیادی دارد یا خیر؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، ویرایش عکس به صورت آنلاین تقاضای زیادی دارد. با توجه به رشد روزافزون استفاده از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وبسایت‌ها و نیاز به تصاویر با کیفیت برای هر یک از این بسترها، ویرایش عکس تبدیل به یک فعالیت بسیار محبوب و مورد نیاز شده است علاقه‌مندی شما به ویرایش عکس می‌تواند به یک فرصت عالی تبدیل شود. می‌توانید خدمات ویرایش عکس خود را به صورت آنلاین ارائه دهید و با تبلیغات مناسب و ایجاد یک نمونه کار قوی، مشتریانی را به خود جذب کنید که نیاز به ویرایش عکس دارند. همچنین، همکاری با وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، تیم‌های عکاسی و شرکت‌های بازاریابی می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای شما فراهم کند.

سجاد خلیلی Guest User
15 بهمن 1402 - ساعت 15:57
پاسخ

برای کسب درآمد به صورت فریلنسری چجوری سفارش کار فتوشاپ بگیریم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما میتوانید از طریق سایت های فریلنسری و شبکه های اجتماعی پروژه بگیرید و به صورت فریلنسری کسب درآمد کنید.

Sayed hashmat Sadat Apademy User
01 آذر 1402 - ساعت 17:43
پاسخ

سلام من یک پسر ۱۷ ساله از افغانستان هستم من یک فوتوشاپ کار متوسط هستم در کشور من کار برای امسال من نیست از آن خاطر میخواهم یک کار در خانه پیدا کنم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
شما میتونید به صورت فریلنسری از طریق فتوشاپ کسب درآمد کنید برای کسب درآمد فریلنسری شما میتوانید از سایت های فریلنسری و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

مانی برزگر Guest User
01 آذر 1402 - ساعت 17:24
پاسخ

باسلام ممنون از مقاله مفیدتون
میخواستم بدونم فتوشاپ چه کاربردی میتونه در اداره گمرک داشته باشه؟

محمدامین نیاکان Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 13:21
پاسخ

میزان درامد از فتوشاپ حدودا چقدره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میزان درآمدی که می‌توانید از فتوشاپ کسب کنید، بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی مانندسطح مهارت، نوع پروژه، قیمت‌گذاری خدمات، تعداد مشتریان، حجم کارها، سطح رقابت در بازار بستگی دارد. همچنین، میزان تبلیغات و بازاریابی شما نیز می‌تواند در جذب مشتریان و در نتیجه درآمد شما تأثیر داشته باشد.

آرمیتا عباسی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 15:03
پاسخ

بسیارعالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

ایلین مسلمی Guest User
06 مهر 1402 - ساعت 13:45
پاسخ

کار فتوشاپ فریلنسری هم جز مشاغل پردرآمد هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
کارهای فتوشاپی از پردرآمدترین حوزه‌های مشاغل فریلنسری است که با رسیدن به تسلط کافی می‌توان به ماهیانه درآمد دلاری بسیار خوبی رسید.

شقایق اعتمادی Guest User
20 شهریور 1402 - ساعت 16:31
پاسخ

بازار کار ایلاستریتور هم مثل فتوشاپ متنوع هس ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله ایلاستریتورهم بازار کار گسترده ای داره میتونید از بخش مقالات آموزشی مقاله بازار کار ایلاستریتور رو مطالعه کنید.

فاطمه توکلی Guest User
12 شهریور 1402 - ساعت 15:18
پاسخ

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

مهدی اسدی Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 15:33
پاسخ

عالی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

علی رستمی Guest User
24 خرداد 1402 - ساعت 15:28
پاسخ

ممنون از پاسخگوییتون .
اگه با یک پکیج اموزشی پیش برم و 3 ماه مستمر هر روز تمرین کنم میتونم به درامد برسم؟
اگه بخواهم فریلنسری کار کنم چی کار باید بکنم؟

علی رستمی Guest User
کاربر مهمان

ممنون از شما

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، اگه هر روز تمرین کنید و وقت بگذارید برای آموزش ها، در کمتر از 2 ماه به درآمد میرسید چون آموزش ها کاملاً به صورت پروژه محور هست و بعد از اتمام دوره، فقط با انجام تمرین های پکیج، کلی نمونه کار برای خودتان ایجاد می کنید.
برای کار کردن به عنوان فریلنسر حتماً باید اکانت اینستاگرام بسازید و در سایت پونیشا هم عضو شوید. در اکانت اینستاگرامتان نمونه کارهایتان را می گذارید و ...

علی رستمی Guest User
24 خرداد 1402 - ساعت 14:21
پاسخ

سلام وقت شما بخیر .
حقیقتا من 16 سالمه به فتوشاپ هم علاقه دارم اگه شروع کنم به اموزش دیدن بدون مدرک هم میتونم به درامد برسم؟
و چقدر طول میکشه حرفه ای بشم و وارد بازار کار بشم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
سن بسیار مناسبی دارید هم برای یادگیری و هم برای استارت زدن کسب درآمد... خوشبختانه حوزه طراحی گرافیکی خیلی گسترده هست و همه مشاغل نیاز به فتوشاپ برای طراحی هاشون و تبلیغاتشون دارند. بعد از 2 ماه میتونید درآمد خودتون رو استارت بزنید و نهایتاً با 6 ماه تمرین و آموزش دیدن کاملاً حرفه ای میشید و حتی میتونید از تدریس فتوشاپ هم درآمد داشته باشید چون توی پکیج آموزش فتوشاپ، 0 تا 100 مطالب آموزش داده میشه...

ارزو حاتمی Guest User
04 خرداد 1402 - ساعت 17:15
پاسخ

از فتوشاپ چجوری و از طریق چه سایت هایی میتونیم کسب درامد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

روش هاش که توی مقاله بالا توضیح داده شده ولی بهترین کار داشتن پیج اینستاگرام قوی هست که نمونه کارهاتون رو اونجا بذارید و با کارفرماها در تماس باشید. از سایتهایی مثل پونیشا هم برای کار گرفتن و کسب درآمد از فتوشاپ میتونید استفاده کنید.

پروین احمدی Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 12:40
پاسخ

ممنون از توضیحات کامل و جامعی که دادید مقاله بسیار مفیدی بود.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

مهدی نامدار Guest User
20 دی 1401 - ساعت 09:24
پاسخ

سلام
من یک فتوشاپ کار متوسط هستم
شما برای من کار داخل چاپ بنری را ترجیح میدید یا کار داخل آتلیه عکاسی ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
هر دو خوب هستند ولی فعالیت به عنوان فریلنسر در زمینه طراحی های گرافیکی میتونه شما رو زودتر به نتیجه دلخواه برسونه...

امیر Guest User
29 آذر 1401 - ساعت 00:33
پاسخ

من رشتم تصویر سازی هست میخوام بدونم فتوشاپ در آینده خوب هست واسم ؟
میخام ببینم با رشته تصویر سازی میشه چ کار هایی انجام داد

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله قطعاً برای تمام افرادی که در زمینه گرافیک و تصویر سازی فعالیت می کنند، یادگیری دو نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور ضروری هست و خیلی میتونه بهشون کمک کنه...
با یادگیری این دو نرم افزار می تونید در زمینه تصویر سازی کتاب و طراحی جلد کتاب، طراحی انواع پوسترهای تبلیغاتی و بروشورهای معرفی محصول، طراحی کاراکترهای خاص برای موشن گرافیک و بسیاری زمینه های دیگر فعالیت کنید.
واقعاً این روزها زمینه های کاریِ حوزه گرافیک و تصویر سازی نامحدود هست....
موفق باشید، آپادمی

کیوان فیروزی Guest User
05 شهریور 1401 - ساعت 11:40
پاسخ

نرم افزار ایلاستریتور چه تفاوتی با نرم افزار فتوشاپ داره؟ایلاستریتور هم مثل فتوشاپ باز کار خوبی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

نرم افزار ایلاستریتور هم مانند نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی هست با این تفاوت که نرم افزار فتوشاپ بر مبنای پیکسل عمل میکنه ونرم افزار ایلاستریتور بر مبنای وکتور...
یک گرافیست باید به هر دوی این نرم افزارها یعنی هم فتوشاپ و هم ایلاستریتور مسلط باشه...
ایلاستریتور هم بازار کار خیلی خوبی داره، توی سایت بگردید کاملاً در مورد این نرم افزار و بازار کارش توضیح دادیم.
موفق باشید

آیدا صادقی Guest User
31 مرداد 1401 - ساعت 12:22
پاسخ

برای پرزانته معماری از چه نرم افزارهای دیگه ای میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

غیر از فتوشاپ، از ایلاستریتور هم میتونید برای پرزانته گرافیکی معماری استفاده کنید.

ساناز بدیعی Guest User
30 تیر 1401 - ساعت 09:41
پاسخ

سلام وقت بخیر
من رشتم طراحی لباس هست میخواستم بدونم نرم افزار فتوشاپ در طراحی لباس چه کاربردی داره و به غیر از فتوشاپ چه نرم افزارهایی رو باید یاد بگیرم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از نرم افزار فتوشاپ در زمینه طراحی لباس می‌توانید برای طراحی وتصویر سازی پوشاک واکسسوری، طراحی تکسچر، ساخت پترن طراحی و خلق کاراکتر، ادیت رندرها وتصاویر و یا مواردی مانند طراحی براش‌های مختلف و...استفاده کرد.

هدیه شادمان Guest User
26 خرداد 1401 - ساعت 15:49
پاسخ

در مورد کسب درآمد دلاری با فتوشاپ میشه بیشتر توضیح بدید؟چجوری میتونیم درآمد دلاری داشته باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله حتماً، ببینید از چند طریق میتونید با فتوشاپ درآمد دلاری داشته باشید:
1- ثبت نام توی سایت های فریلنسری مثل upwork یا freelancer که اونجا کارفرماهای خارجی سفارش کارهایی که دارن با فتوشاپ رو ثبت می کنند و شما میرید قیمت میدید و به صورت پروژه ای باهاشون کار می کنید.
2- توی شبکه های اجتماعی مخصوص کاریابی مثل لینکدین ثبت نام می کنید و رزومه و نمونه کار می ذارید و کارفرماها خودشون شما رو پیدا می کنند و پیشنهاد همکاری میدهند یا این که جاب آفرهای مختلف رو میتونید ببینید.
3- قالبهای آماده کارت ویزیت یا بروشور و ... طراحی میکنید با فتوشاپ و توی سایت های خارجی میذارید برای فروش....
نقل و انتقال پول هم که از طریق صرافی های آنلاین معتبر ایرانی میتونه انجام بشه...
تمام این موارد در پکیج آموزش فریلنسینگ کامل توضیح داده شده، از طریق منوی "دوره های آموزشی" در همین سایت می تونید تهیه کنید.
با آرزوی موفقیت، آپادمی

پارسا طباطبایی Guest User
07 خرداد 1401 - ساعت 23:29
پاسخ

واقعاً فتوشاپ بازار کار گسترده ای داره، من هرچی فکر میکنم کسب و کاری به ذهنم نمیرسه که یا برای انجام کارای خودش، یا تبلیغات و ... نیاز به فتوشاپ نداشته باشه... مگه این که بخواد کل کارهاشو برون سپاری کنه که حتی در این صورت هم باز واسه یه عده دیگه ای که کارای این شرکت رو انجام میدن، میشه منبع درآمد!

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقتتون بخیر، بله دقیقاً درست میفرمایید. روش های کسب درآمد از فتوشاپ البته گسترده تر از این مواردی هست که در این مقاله ذکر کردیم، به مرور موارد بیشتری را بهش اضافه خواهیم کرد. ولی واقعاً وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده که تمام کسب و کارها نیاز به گرافیست و متخصص فتوشاپ داشته باشند...

معین کیانمهر Guest User
04 آبان 1400 - ساعت 10:53
پاسخ

برای کار در آتلیه برای کسب درآمد از فتوشاپ فقط پلاگین‌های روتوش بلد باشیم کافی یا باید نرم‌افزار فتوشاپ کامل بلد باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر، اگر بخواهید اصولی کار کنید و بالاترین کیفیت رو داشته باشید حتماً باید به ابزارهای روتوش در خود نرم افزار فتوشاپ هم مسلط باشید. چون کسانی که فقط به پلاگین های ریتاچ مسلط باشند قطعاً در بعضی مواقع به مشکل برخورد می کنند چون اکثر این پلاگین ها یک سری کارها را اتوماتیک انجام میدهند و ممکنه نتیجه باب میل شما نباشه...
موفق باشید