cast
مرجان هرندی

بلاگری در معماری: چگونه یک بلاگر موفق در حوزه معماری شویم؟

مرجان هرندی
03 مهر 1400
1781
6
متن مقاله

امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می‌کنند و بسیاری از افراد مختلف جامعه، دنبال کنندگان و کاربران این شبکه‌های اجتماعی هستند که علاوه بر سرگرمی تبدیل به محیطی برای کسب درآمد افراد در حوزه‌های مختلف کاری شده است. یکی از مباحث داغ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، بلاگری است که بسیاری از افراد در حوزه های مختلف در حال حاضر به عنوان بلاگر فعالیت می‌کنند یکی از این حوزه‌ها که بسیار پر طرفدار و پر مخاطب است حوزه معماری است. اگر علاقه‌مند به مبحث بلاگری و همچنین بلاگری در معماری هستید و دوست دارید شما هم به عنوان یک معمار به صورت حرفه‌ای و جدی در شبکه‌‌های اجتماعی فعالیت کنید با ما همراه باشید.

بلاگری در معماری

بلاگر کیست؟

قبل از این که راجب بلاگری در معماری صحبت کنیم ابتدا به مفهوم بلاگری و کارها و روندی که شما را به یک بلاگر خوب و موفق تبدیل می‌کند صحبت می کنیم و بعد به مبحث بلاگری در معماری می‌پردازیم.
امروزه  بحث بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام برای بسیار از افراد اشتباه تعریف شده است و بعضی از افراد فکر می‌کنند داشتن فالور زیاد و فعالیت در اینستاگرام به معنای بلاگری است در حالی که این طور نیست و این یک تعریف اشتباه است. بلاگر به کسانی گفته می‌شود که با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارند در مورد موضوع‌های مرتبط با حوزه کاری شان دیدگاه، تجربیات، نظریات و سلیقه‌ی شخصی خود را بیان می‌کنند و با کاربران به اشتراک می‌گذارند و با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعاتی ارزشمند و مفید راجب حرفه و تخصص خود منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

برندسازی شخصی در معماری

مراحل تبدیل شدن به یک بلاگر موفق

هدف و موضوعی مشخص داشته باشید

 برای این که یک بلاگر موفق در حوزه کاری خود شوید باید ابتدا هدف و مسیری مشخص داشته باشید و با کسب آگاهی و تسلط کامل شروع به فعالیت کنید و با رعایت نکات اولیه در این مسیر به یک بلاگر موفق تبدیل شوید.

ایجاد یک برند شخصی 

یکی از کار‌های مهمی که باید قبل از شروع کار انجام دهید ایجاد یک برند یا یک اسم و استایل خاص برای معرفی خود و صفحه‌ای است که می‌خواهید در آن فعالیت کنید داشته باشید که برای این کار بهتر است یک نام و لوگو اختصاصی طراحی کنید و  با انتخاب و طراحی یک قالب خاص که شامل رنگ و الگوی خاص شما است می‌توانید محتوای خود را متمایز کنید تا کاربران با دیدن محتوای شما در سطح وب، صفحات و شبکه‌های اجتماعی تشخص بدهند که این محتوا متعلق به صحفه‌ای شما است. 

محتوای با کیفیت تولید کنید

برای این که یک بلاگر موفق باشید و بتوانید مخاطب جذب کنید باید محتوایی تولید کنید که علاوه بر با کیفیت بودن مرتبط و مناسب مخاطبان شما باشد بنابراین بهتر است به صورت تخصصی در یک حوزه و یک شاخه خاص فعالیت کنید. یکی از نکات مهم که باید به عنوان یک بلاگر رعایت کنید تولید محتوای با کیفیت است. کیفیت و محتوایی که منتشر می‌کنید به بیشتر دیده شدن شما در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند و تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص ‌‌‌می‌کند. برای تولید یک محتوای جذاب و با کیفیت باید ابتدا تصمیم بگیرید که محتوای شما چگونه است مثلا محتوای آموزشی است یا منتقدی یا محتوایی برای بررسی یک موضوع خاص، پس از مشخص کرد موضوع محتوای خود باید یک قالب خاص طراحی کنید و محتواهای خود را در آن‌ها قرار داده و منتشر کنید که محتوای شما می‌تواند در قالب عکس، متن ویدیو، سمینار ویا... باشد. به یاد داشته باشید که داشتن ویدیو، عکس و تصاویر با کیفیت در تولید محتوا بسیار مهم است.

مقاله پیشنهادی: مهارت های ضروری در هر کسب و کار

یک برنامه منظم برای تولید محتوا تنظیم کنید

برای فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک بلاگر لازم است یک برنامه منظم داشته باشید و به صورت مداوم در اینستاگرام فعالیت کنید و پست بگذارید اینکار باعث توسعه کسب و کار شما در اینستاگرام می‌شود همچنین باعث می‌شود به عنوان یک صفحه فعال شناخته شوید و کاربران زیادی را جذب کنید و صفحه شما بیشتر در اینستاگرام دیده شود.
بلاگری در معماری

بلاگری در معماری 

در قسمت قبل با مفهوم بلاگری، فعالیت‌ها و کارهایی که برای موفقیت در این مسیر باید انجام بدهید صحبت کردیم. همان طور که متوجه شده‌اید امروزه افراد زیادی در حوزه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به عنوان  بلاگر فعالیت می‌کنند. یکی از حوزه‌های پر‌طرفدار در زمینه بلاگری حوزه‌ی‌ معماری است. رشته معماری مانند بسیاری از رشته‌ها دارای مطالب و مباحث مختلف و جذاب است که زیر شاخه‌های مختلفی دارد. اگر شما قصد دارید به عنوان یک بلاگر در زمینه معماری فعالیت کنید باید به صورت تخصصی یکی از شاخه‌های معماری را انتخاب کرده و با استفاده از یک رویکرد منسجم آموزشی و با به ‌روز نگه‌داشتن اطلاعاتتان، فعالیت خود را در زمینه معماری شروع کنید. 

هدف یک بلاگر معماری

هدف شما به عنوان یک بلاگر معماری بسیار مهم است ابتدا باید با تحقیق و بررسی مباحث و موضوعات  مختلف رشته معماری، شاخه‌ای از معماری که می‌خواهید در آن فعالیت کنید را انتخاب کنید و سپس شروع به تولید مطالبی مرتبط، مفید و ارزشمند برای کاربران کنید. مخاطبان شما معمولا معماران و افرادی هستند که به دنبال محتواها و اطلاعاتی مفید و ارزشمند راجب جدید‌ترین متدهای روز دنیا در این حوزه، راه‌های برای کسب درآمد، یافتن فرصت‌های شغلی جدید و یا به دنبال مجموعه‌ای برای مشاوره بازسازی، دکوراسیون داخلی، دیزاین و… هستند. بسیاری دیگر از مخاطبان شما شامل علاقه‌مندان به رشته معماری و یا کسانی که در حال تحصیل در این رشته هستند می‌شوند که بیشتر آن‌ها به دنبال ارتقا دانش خود و یادگیری مطالب جدید در حوزه معماری هستند. بنابراین شما باید با توجه به نیاز کاربر خود مطالبی را تولید و منتشر کنید که علاوه بر جذابیت جنبه آموزشی نیز داشته باشد. زیرا امروزه صفحات معماری در شبکه‌های اجتماعی منبعی برای یادگیری افراد و مخاطبان این رشته شده‌ است پس بهتر است با توجه به نیاز کاربران خود مطالبی تولید کنید که صفحه شما را به یک مرجع آموزشی در این رشته تبدیل کند تا علاوه بر حمایت کاربران فعلی، بتوانید کاربران بیشتری را به صفحه‌ی خود جذب کنید و ارتباطی تنگاتنگ با مخاطبان خود بر قرار کنید. به یاد داشته باشید مهم ترین و اولین نکته برای انتخاب این مسیر شغلی ، تعیین نوع مخاطبان خود است.

بلاگری در معماری

انواع بلاگرهای معماری

با توجه به این که رشته معماری هم مثل بقیه رشته‌ها سرشار از مطالب و مباحث مختلف و جذابه است شما می‌توانید با برسی موضوعات مختلف نوع فعالیت خود را برای بلاگری در معماری انتخاب کنید که این فعالیت‌ها شامل موضوعاتی مانند بلاگر دکوراسیون داخلی، یک بلاگر ایده پرداز، و یا یک بلاگر با صفحه‌ای برای معرفی و برسی آثار معماری باشید حتی می‌توانید یک صفحه آموزشی داشته باشید که اطلاعات خود در زمینه معماری را، با کاربران خود به اشتراک بگذارید و حتی با تولید محصولات خود در حوزه معماری کسب در آمد کنید. و یا مانند بسیاری از بلاگرها در حوزه‌های مختلف معماری مثل بلاگران دکوراسیون داخلی با شناخت و طراحی سبک‌های رایج دکوراسیون داخلی برای مخاطبان و علاقه مندان تولید محتوا می‌کنند. همان طور که متوجه شدید معماری حوزه‌ای بسیار گسترده برای تولید محتوا است و به همین دلیل برای انتخاب موضوع بلاگری گزینه‌های زیادی وجود دارد.

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش فتوشاپ

امروزه که فضای مجازی به فضای برای معرفی و نشان دادن توانایی‌های خود تبدیل شده می‌تواناید با رعایت نکاتی که در مقاله توضیح دادیم توانایی و تخصص خود را در هر یک از زیر شاخه‌های معماری به صورت حرفه ای و انحصاری به نمایش بگذارید و با تولید محتوای مناسب و به اشتراک گذاشتن دانش خود مخاطب جذب کنید و حتی کسب درآمد کنید. همان طور که می‌دانید رشته معماری زیر شاخه‌های زیادی دارد و شما می‌توانید به راحتی در زمینه‌های مختلف معماری شروع به فعالیت کنید که بلاگری یکی از کارهایی است که شما به عنوان یک معمار می‌توانید انتخاب و به عنوان یک بلاگر معماری فعالیت خود را با توجه به نکاتی که گفته شد شروع کنید. اگر علاقه‌مند به رشته معماری هستید می‌توانید ما را از طریق پیج اینستاگرام آپادمی دنبال کنید و از آموزش‌های رایگانی که در سایت و پیج آپادمی قرار می‌دهیم بهرمند شوید و از جدیدترین خبرها و محصولات که شامل تخفیف‌های شگفت انگیزه پکیج‌های آموزشی نرم افزارهای مختلف برای رشته‌های معماری، عمران و گرافیک است با خبر شوید و با ثبت نام در سایت آپادمی دورهای آموزشی مختلف و مورد نیاز برای رشته‌های معماری، عمران و گرافیک را تهیه کنید و با افزایش و ارتقا اطلاعات و دانش خود در زمینه‌های مختلف فعالیت کنید.

کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1
کارت لومیون
کارت اسکچاپ

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با قابلیت لایت میکس که اخیراً به وی ری 5 ا...
معماری
با استفاده از پلاگین Level Set در نرم افزار اتوکد، می‌توانید به صورت پ...
معماری
نرم افزار 3ds max یکی از حرفه‌ای‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزار‌های سه‌بع...
فریلنسینگ
فریلنسر به این معنی است که به عنوان یک فرد مستقل کار کنید بدون اینکه ت...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

صدف نیرومند Guest User
04 آبان 1402 - ساعت 16:02
پاسخ

به نظرم تولید محتوا معماری داخلی یکی از بهترین حوزه ها در بلاگری معماریه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، تولید محتوا در حوزه معماری داخلی یکی از بهترین حوزه‌ها برای بلاگری و تولید محتوا است معماری داخلی موضوعی است که علاقه‌مندان به طراحی و دکوراسیون فضاهای داخلی را جذب می‌کند، و اطلاعات مفید و الهام‌بخشی را برای مخاطبان ارائه می‌دهد.

یاسمن زرین Guest User
30 تیر 1401 - ساعت 09:45
پاسخ

من برای طراحی پست و استوری های اینستاگرامی به نرم افزار فتوشاپ نیاز دارم ولی متاسفانه به این نرم افزار مسلط نیستم.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید پکیج آموزش فتوشاپ رو تهیه کنید، این پکیج به صورت صفرتاصد آموزش داده شده و علاوه بر تمامی ابزارهای فتوشاپ، فتومونتاژ و ادیت عکس، طراحی پوستر، بنر و انواع کاور برای شبکه‌های اجتماعی نیز آموزش داده شده.

کیوان اسلامی Guest User
13 آبان 1400 - ساعت 13:58
پاسخ

به نظر شما میشه در بلند مدت روی بلاگری درمعماری به عنوان یک کسب و کار اینترنتی موفق حساب کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله قطعاً، همین الان هم خیلی از بلاگرهای معماری در فضای اینستاگرام، کسب و کارهای موفقی در زمینه معرفی المان های دکوراسیون داخلی دارند. درآمدشون بیشتر از معرفی و تبلیغات یا آموزش هست.