cast
مرجان هرندی

آموزش مدیفایر Shell در تری دی مکس (3Ds Max)

مرجان هرندی
18 اسفند 1400
105
0
متن مقاله

آموزش دستور shell در تری دی مکس

یکی دیگر از دستورات و مدیفایر‌های پرکاربرد در نرم‌افزار تری دی مکس که برای حجم دادن و یا ایجاد یک پوسته بر روی آبجکت‌ها استفاده می‌شود دستور shell در تری دی مکس است این دستور در قسمت مدیفایر ها قرار دارد که در ادامه نحوه دسترسی و کار با این مدیفای را به شما آموزش خواهیم داد. برای آموزش‌ کامل نرم‌افزار تری دی مکس می‌توانید از سایت آپادمی پکیج آموزش تری دی مکس را تهیه کنید.
 دستور shell در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نحوه اجرای مدیفایر Shell در تری دی مکس

برای اجرای مدیفایر Shell جهت ایجاد پوسته روی آبجکت‌ها، ابتدا باید آبجکت مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس  از قسمت Command Panel در بخش Modify روی گزینه Modifier List کلیک کنید و از منوی باز شده مدیفایر Shell را انتخاب کنید. 
نحوه اجرای مدیفایر Shell در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: Command panel تری دی مکس 

پارامترهای مدیفایر shell در تری دی مکس

پس از اجرای مدیفایر Shell شما می‌توانید از بخش Parameters مانند مدیفایر‌های دیگر که در مقالات قبلی به شما آموزش‌دادیم  پارامترهای مدیفایر اعمال شده را تغییر دهید. در این قسمت پارامترهای مدیفایر Shell در تری دی مکس را باهم بررسی خواهیم کرد.

پارامترهای مدیفایر shell در تری دی مکس
Inner/Outer Amount: اولین پارامتر در این بخش جهت ایجاد تنظیمات مدیفایر اعمال شده بر روی آبجکت دو گزینه Inner/Outer Amount است که از این قسمت شما می‌توانید میزان ضخامت داخلی و بیرونی آبجکت را از این قسمت تعیین کنید.

Segments: از قسمت Segments می‌توانید تعداد سگمنت‌های لبه آبجکت را تعیین کنید. 

Override Inner Mat ID: با فعال‌کردن این تیک این گزینه می‌توانید امکان تعیین آی‌دی متریال برای بخش داخلی میسر می‌شود.

Inner Mat ID: امکان تعیین عدد آی‌دی متریال برای بخش داخلی از این قسمت امکان پذیر است.

Override Outer Mat ID: با فعال‌کردن این تیک امکان تعیین آی‌دی متریال برای بخش بیرونی میسر می‌شود.

Outer Mat ID: از این قسمت می‌توانید عدد آی‌دی متریال برای بخش بیرونی را تعیین کنید.

Override Edge Mat ID: با فعال‌کردن این تیک امکان تعیین آی‌دی متریال برای بخش لبه ها میسر می‌شود.

Edge Mat ID: از این قسمت عدد آی‌دی متریال برای بخش لبه‌ها را تعیین کنید.

Auto Smooth Edge: در صورت فعال‌کردن این تیک بر اساس مقدار واردشده در (Angle) پالیگان‌هایی که اختلاف زاویه آن‌ها کمتر از مقدار واردشده باشد در یک گروه قرار می‌گیرند.

Angle: از این قسمت میتوانید مقدار زوایا را تعیین کنید.

Override Smooth Group: با فعال‌کردن تیک این گزینه امکان تعیین گروه‌های برای بخش لبه های میسر می‌شود.

Smooth Grp:  از این قسمت می‌توانید برای گروه‌ها بخش لبه عدد تعیین کنید.

مقاله پبشنهادی: مدیفایر Extrude در تری دی مکس

در این مقاله یکی دیگر از مدیفایرهای پر کاربرد در تری دی مکس را به شما آموزش دادیم امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت تکلا استراکچرز
کارت طراحی لباس با مارولوس

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
معماری
در این آموزش، شرح خواهیم داد که چگونه یک استودیو با نورپردازی حرفه ای...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت انیمیشن معماری در نرم افزار ت...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، روش طراحی و مدلسازی نمای پارامتریک را در...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.