cast
مرجان هرندی

آموزش 2 روش تغییر سایز چند عکس در فتوشاپ (Photoshop)

مرجان هرندی
10 خرداد 1401
4323
12
متن مقاله

تغییر سایز چند عکس در فتوشاپ

یکی از اولین و ابتدایی‌ترین کارهایی که در نرم افزار فتوشاپ یاد می‌گیرد و می‌توانید انجام دهید، تغییر سایز تصاویر است که با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی که این نرم افزار در اختیار شما قرار داده که می‌توانید سایز تصاویر را به سایز دلخواه تغییر دهید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید سایز تعدادی از تصاویر را تغییر دهید. نرم افزار فتوشاپ با ابزار‌های بی نظیر خود این کار را هم برای شما انجام خواهد داد. شما می‌توانید هر تعداد عکسی که می‌خواهید را وارد نرم افزار فتوشاپ کنید سپس همه‌ی تصاوی را به یک سایز واحد در بیاورید. در ادامه به شما تغییر سایز چند عکس در فتوشاپ را آموزش خواهیم داد. شما می‌توانید با تهیه پکیج آموزش فتوشاپ از سایت آپادمی به صورت صفر تاصد کار با این نرم افزار را فرا بگیرید.

تغییر سایز چند عکس در فتوشاپ

 مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

تغییر سایز گروهی عکس ها با فتوشاپ

برای تغییر سایز گروهی عکس‌ها با فتوشاپ شما می توانید با استفاده از دو روش این کار را انجام دهیدکه در این قسمت به هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

1. تغییر سایز چند عکس با image processor 

برای تغییر عکس‌ها با استفاده از این روش ابتدا باید وارد منوی File شوید و روی گزینه Scripts کلیک کنید و از زیر گزینه‌های این گزینه image processor را انتخاب کنید تا به پنجره image processor دسترسی پیدا کنید.

 پنجره image processor
در پنجره‌ی باز شده با چند مرحله روبرو هستید که باید طبق توضیحاتی که در این قسمت به شما میدهیم عمل کنید.

  • ابتدا باید در قسمت Select the image to process بر روی Select Folder کلیک کنید و فولدر تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید. اگر همه تصاویر در یک پوشه قرار نگرفته اند ابتدا همه‌ی تصاویر را در یک پوشه ذخیره کنید و سپس آن پوشه را در قسمت Select Folder انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب پوشه تصاویر باید از قسمت Select location to save processed images محل ذخیره تصاویری که تغییر اندازه داده شده را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Save in Same Location تصاویرتغییر یافته را در محل اولیه که مشخص کردید ذخیره کنید. اما اگر تمایل دارید تصاویر در پوشه‌ی دیگر ذخیره شوند می‌توانید با انتخاب گزینه Select Folder نیز  پوشه‌‌‌ی دیگری برای ذخیره‌ تصاویر انتخاب کنید.
  •  پس از انتخاب محل ذخیره سازی، می‌توانید تصاویر تغییر یافته را در یکی از فرمت‌های PSD ،JPEG و  TIFF ذخیره کنید.
  • در مرحله بعد در بخش File Type با انتخاب Resize to Fit فیلدهای W و H که فیلدهای عرض و طول تصویر هستند برای شما فعال می‌شوند که باید در این فیلدها عرض و طول مورد نظر خود را بر حسب پیکسل وارد کنید.
  • پس از انجام تمامی مراحل باید بر روی گزینه Run کلیک کنید تا عملیات تغییر اندازه‌ی تصاویر آغاز خواهد شود و تصاویر جدید در محل انتخابی شما ذخیره شود.
    تغییر سایز چند عکس با image processor 

مقاله پیشنهادی: تبدیل فرمت عکس در فتوشاپ

2. تغییر سایز چند عکس از پنجره Action

برای تغییر سایز گروهی تصاویر در فتوشاپ با استفاده از روش اکشن ابتدا باید دو پوشه ایجاد کنید که یکی مربوط به تصاویر اولیه و دیگری مربوط به تصاویر تغییر سایز یافته می باشد. در ابتدای کار تمامی عکس‌هایی که می‌خواهید تغییر سایز دهید را در یک پوشه قرار دهید. پس از انجام این کار به سراغ پنجره Action میرویم.

  • برای فعال کردن پنجره اکشن ابتدا باید از طریق گزینه window گزینه action را انتخاب کنید و یا از کلید ترکیبی  Alt+F9 استفاده کنید تا این پنجره برای شما فعال شود.

فعال کردن پنجره اکشن

  • در مرحله بعد باید یک عکس اورجینال وارد نرم افزار فتوشاپ کنید برای این کار باید از منوی File روی گزینه Open کلیک کنید و از فولدر تصاویر  یک عکس را به دلخواه خود انتخاب و باز کنید.

باز کردن عکس در فتوشاپ

  • سپس در انتهای پنل Actions، روی آیکن مربعی شکلی که new action Correct نام دارد کلیک کنید تا پنجره ای به نام New Action برای شما باز شود.
  • برای اکشن خود نامی تعیین کنید و اکشن مورد نظر خود را در پنل Actions ذخیره کنید که میتوانید در قسمت Default  و یا در یک پوشه جدید ذخیره کنید. 
  • در قسمت بعدی این پنجره Function Key قرار دارد که می‌توانید با ایجاد یک میانبر دسترسی سریع تری داشته باشید. 
  • پس از انجام این تنظیمات در پنجرهNew Action  گزینه Record را بزنید تا در حافظه فتوشاپ ذخیره شود. سپس از منویImage  گزینهImage Size  را انتخاب کنید و از این پنجره سایز عکس باز شده را تغییر بدهید و ok  را بزنید.

پنجرهNew Action

  • سپس تصویر مورد نظر را سیو کنید که برای این کار باید از منوی File روی گزینه Save As کلیک کنید  و در پوشه‌ای که برای تصاویر تغییر یافته ایجاد کرده اید عکس خود را ذخیره کنید و پس از انجام تنظیمات گزینه Ok را بزنید.
  • پس از ذخیره عکس در پنجره‌ای که باز می‌شود میزان Quality را روی هر مقداری که مایل هستید تنظیم کنید. و OK  را بزنید.
  •  پس از انجام مراحل قبل از منوی  File گزینه را انتخاب کنید Close تا عکس بسته شود. در پایان بر روی آیکون Stop در قسمت پایین پنجره‌ی اکشن کلیک کنید.

سیو فایل

مقاله پیشنهادی: ارور فتوشاپ هنگام سیو

حالا می‌خواهیم با کمک این اکشنی که ایجاد کردیم، اندازه‌ی تعداد زیادی از تصاویر را تغییر دهیم.برای انجام این کار و فعال کردن اکشن ایجاد شده از منوی File روی گزینه automation کلیک کنید و گزینه Batch را انتخاب کنید.

تغییر سایز چند عکس با Action

سپس پنجره‌ای باز خواهد شد می‌شود. در این پنجره باید دو گزینه Set و Action را روی نام اکشنی که در قسمت قبل ایجاد کردید، قرار دهید و روی گزینه Choose کلیک کنید و از پنجره‌ای که باز می‌شود، پوشه عکس های اورجینال را انتخاب کنید. در قسمت Destination نیز گزینه‌ی Folder را انتخاب کنید.روی دکمه‌ی Choose که در زیر عبارت Destination قرار دارد، کلیک کنید و پوشه ایجاد شده برای عکس های تغییر یافته را انتخاب کنید. بنابراین نرم‌افزار عکس‌های فولدر Original Images را یکی‌یکی باز می‌کند، اکشن تغییر سایز را روی هر عکس اعمال می‌کند و نتیجه را در پوشه مورد نظر ذخیره می‌کند.
پاجره Batch

مقاله پیشنهادی: کاهش حجم و سایز عکس در فتوشاپ

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. برای مشاهده مقالات و آموزش‌های رایگان سایت ما را دنبال کنید و ار آموزش‌های رایگان ما بهرمند شوید.

فتوشاپ2
کارت تری دی مکس
کارت ایلاستریتور 2
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

گرافیک
آموزش جامع پرتره متنی یا Text Portrait در نرم افزار فوتوشاپ photoshop
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، نحوه حذف متن یا نوشته را از روی عکس در نر...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی یاد می گیرید که چطور رنگ پرسوناژ را با رنگ...
معماری
با یادگیری ابزار Spot Healing Brush Tool می توانید اشیاء اضافی را در ن...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

وفا قیصری نیا Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:54
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

صادق نجف زاده Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 11:30
پاسخ

خیلی خوب و کاربردی بود خیلی بدرد من خورد ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، خوشحالیم که این آمورش برای شما مفیده بوده موفق باشید.

سارا بوستانی Guest User
05 بهمن 1401 - ساعت 13:46
پاسخ

وقت بخیر اگر بعد از ایجاد سند جدید بخوایم سایزش رو تغییر بدیم باید چجوری تغییراتمون رو اعمال کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتوتید از طریق Image Size و Canvas Size سایزش رو تغییر بدید.

مهتا همتی Guest User
26 مرداد 1401 - ساعت 11:27
پاسخ

ممنون از آموزش خوبتون عالی بود.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

مینو کامیاب Guest User
26 خرداد 1401 - ساعت 17:31
پاسخ

وقتتون بخیر
من یک عکس دارم میخوام چاپ کنم ولی اول میخوام سایز عکسمو تغییر بدم میشه لطفا راهنماییم کنید برای تغییر سایز عکس در فتوشاپ برای چاپ، باید از چه روشی استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ در فتوشاپ، میتونید از Image Size استفاده می کنید.

فرزاد صبوری Guest User
24 خرداد 1401 - ساعت 10:56
پاسخ

برای تغییر سایز یک عکس چجوری باید سایز عکس در فتوشاپ تغییر بدیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در مقاله تغییر سایز عکس در فتوشاپ میتونید روش های تغییر سایز عکس رو مطالعه کنید.