cast
مرجان هرندی

5 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی مبلمان

مرجان هرندی
30 بهمن 1401
7131
15
متن مقاله

نرم افزارهای طراحی مبلمان

با توجه به تخصصی تر شدن شاخه های طراحی در دنیای امروزه تولید، طراحی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. زیرا علاوه بر معرفی ارزش های حاکم بر جامعه و زیبایی نگرش های اجتماعی، برنامه های تولید و عرضه را بر اساس نیازهای انسانی و همچنین روش های تولید فنی و اقتصادی تنظیم می نماید. همچنین با پیشرفت علم و تکنولوژی برای طراحی هر نوع محصولی از جوهرات، تا خودرو و مبلمان ابزارهایی تخصصی وجود دارند که امکانات ویژه ای را در اختیار طراحان در حوزه های مختلف قرار می دهند تا بتوانند ایده های ذهنی خود را به کمک این ابزار و نرم افزار های تخصصی طراحی و به طرح نهایی تبدیل کنند. معماران، طراحان داخلی و طراحان مبلمان در سال های گذشته برای طراحی ایده های خود از نرم افزار های یکسانی استفاده می کردند اما امروزه در هر حوزه نرم افزار هایی تخصصی وجود دارد که کار را برای طراحان بسیار آسان نموده. در حوزه بازاریابی و فروش در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی ابزارها و تکنولوژی های زیادی ارائه شده است که در این مقاله ما قصد داریم مهم ترین وکاربردی ترین نرم افزار های طراحی مبلمان را به شما معرفی کنیم. اگر علاقه مند به طراحی مبلمان هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

نرم افزارهای طراحی مبلمان

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای معماری

ویژگی نرم افزارهای شبیه ساز مبلمان

امروزه روند رو به رشد برند های مبلمان، تنوع بی شمار طرح و رنگ متریال های باعث شدن مشتریان حساسیت بیشتری هنگام خرید مبلمان داشته باشند همچنین تطبیق مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند پرده، کفپوش ها و دیوار پوش ها، از طرفی دیگر، دشواری خرید مبل را دو چندان می کند. نرم افزار های تخصصی طراحی مبلمان یکی از ابزار هایی که در این زمینه کمک شایانی به فروشندگان جهت ارائه بهتر کالاها به مشریان کرده است. استفاده از نرم افزار مبلمان یا همان شبیه ساز گرافیکی مبلمان این امکان را برای مشتری محیا می کند تا بتواند با سرعت و سهولت بسیار بالایی بصورت مجازی مبلمان خود را پیش از خرید، در طرح و رنگ های متفاوت شبیه سازی و یا طراحی کند و حتی بتواند بصورت مجازی مبلمان طراحی شده را در فضای واقعی منزل خود چیدمان کند و با دکوراسیون داخلی خود ست کند.

ویژگی نرم افزارهای شبیه ساز مبلمان

بهترین نرم افزارهای طراحی مبلمان

در این قسمت چند نرم افزار کاربردی در حوزه طراحی مبلمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار  Fusion 360

یکی از نرم افزارهای کمپانی Autodesk نرم افزارAutodesk Fusion 360  می باشد که یکی از نرم افزارهای قدرتمند و جامع برای طراحی مبلمان با متریال های مختلف است. از این نرم افزار تنهای برای طراحی مبلمان بر روی لپ تاپ استفاده نمی شود بلکه می توانید با استفاده از آن پرینت سه بعدی گرفته و سپس قطعات مختلف را با هم مونتاژ نماید. این نرم افزار در در تمام مراحل از طراحی تا ساخت از همراه شما خواهد بود. شما در این نرم افزار به راحتی می توانید رنگ و متریال مبلمان را تغییرداده ودر نهایت به یک ترکیب ایده آل برای خانه خودتان دست پیدا کنید. 

نرم افزار  Fusion 360

نرم افزار SolidWorks 

یکی دیگر از نرم افزارهای مورد استفاده در طراحی مبلمان نرم افزار SolidWorks است که با امکان موجود در آن شما قادر به طراحی وسایلی همچون مبلمان نهارخوری، نشیمن، اتاق خواب و ادارات در این نرم افزار خواهید بود. این نرم افزار رنج گسترده ای از متریال ها را ساپورت می کند و شما می توانید مبلمان فلزی، چوبی و پلاستیکی را با کمک آن طراحی کنید.  این ابزار برای طراحی مبلمان با اجزای مختلف مناسب بوده  همچنین شما میتوانید طراحی های خود در این نرم افزار را با ویژگی های مورد علاقه خودتان تغییر دهید. شما میتوانید در این نرم افزار نیز یک بخش از خانه را به صورت کامل شبیه سازی کنید و به آسانی با اضافه کردن درها، پنجره ها وکاشی ها نمایی کلی از طرح نهایی داشته باشید. نرم افزار مدلسازی سه بعدی SolidWorks به شما این امکان را می دهد که به آسانی کابینت ها را با اتصالات، یراق آلات، رویه، لولا هاو دستگیره های آنها با تصورات خودتان شبیه سازی کرده و یک خانه عالی را طراحی کنید.

مقاله پیشنهادی:  سبک‌های رایج طراحی داخلی 

SketchList 3D

اگر طرفدار مبلمان چوبی هستید، و یا به صورت حرفه ای با چوب سرو کار دارید، نرم افزار SketchList 3D مناسب شماست.SketchList 3D  یک نرم افزار  طراحی توسعه یافته برای نجارها و کسانی که محصولات چوبی را طراحی می کنند این نرم افزار یک ابزار طراحی بصری است که به شما امکان کار با ابزار های سه بعدی جهت طراحی آبجکت های چوبی را می دهد. شما می توانید تخته های مجازی را اضافه یا حذف کنید، آن ها را برش داده، به همدیگر بچسبانید و در جای مشخص و سایز مشخص قرار دهید. در واقع این نرم افزار کارهای وقت گیر و تکراری نجاری و طراحی های مربوط به آن را برای بسیار آسان نموده و باعث انجام سرعت تر  کار ها شده است. شما با کمک نرم افزار SketchList 3D می توانید حتی کوچکترین جزئیات را نشانه گذاری کرده و در صورتی که خارج از تناسب بودند اصلاح کنید. نرم افزار SketchList این امکان را به شما می دهد که با یک کلیک اتصالات و خطوط را به طرحتان اضافه کرده و با استفاده از رنگ ها و متریال های پیش فرض موجود در آن، طرح نهایی را مشاهده کنید.

SketchList 3D

مقاله پیشنهادی:  اسکچاپ چیست؟

نرم افزار SketchUp 

نرم افزاری قدرتمند اسکچاپ یکی از نرم افزارهای محبوب در حوزه معماری طراحی داخلی است که برای زیر شاخه های مختلف طراحی مانند طراحی مبلمان  نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نرم افزار سه بعدی بی نظیر می توانید آبجکت ها و مبلمان های فضای مورد نظر خود را  طراحی کنید. این نرم افزار مدلسازی سه بعدی، بسیار کاربری و یادگیری آسانی دارد، و برای اغلب کارهای طراحی کارآمد است. 

نرم افزار SketchUp 

نرم افزار مبلمان Soft Decor

یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی سه بعدی مبلمان نرم افزار سافت دکور است که از نرم افزارهای قدرتمند, کاربردی در حوزه طراحی مبلمان و کالای چوب می باشد. سافت دکور  یکی ابزاری ایده آل در زمینه متمایز سازی در امر فروش مبلمان و کالای چوب است که با امکان افزودن تعداد زیادی از مدل های سه بعدی مبلمان, تخت خواب, کابینت و… این مدل ها را در دو فضای دو بعدی و سه بعدی به نمایش می گذارد. مشتریان میتوانند در این نرم افزار با امکان جا به جایی و چرخش کامل مدل در تمام زوایا به بررسی کامل مدل از جهات مختلف بپدازند. همچنین این نرم افزار طراحی مبل با ارئه گالری مجازی برای نمایش و دسته بندی مناسب تکسچرهای پارچه, چرم, چوب و … قابلیت افزودن رنج نامحدودی از عکس های تکسچر را در هر زمانی ارائه می دهد. از امکانات دیگراین نرم افزار پس از تعیین نوع مدل, افزودن عکس محیط دلخواه به نرم افزار طراحی مبلمان می باشد مشتریان میتوانند مبلمان ها را در محیط به صورت مناسب چیدمان نماید و ترکیبی از روکش ها را متناسب با رنگ سایر تجهیزات محیط بر روی مدل تست نماید تا به بهترین انتخاب دست یابد.

نرم افزار مبلمان Soft Decor

مقاله پیشنهادی: بازار کار و کسب درآمد از طراحی دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
برای داشتن یک رندر معماری رئال (واقع‌گرایانه) باید 7 نکته را در مدلساز...
معماری
انتخاب تکسچر خوب و مناسب برای داشتن رندری رئال (واقع گرایانه یکی از نک...
معماری
یکی از مشکلات اکثر مهندسین معمار و دانشجویان در یادگیری و استفاده از ن...
معماری
طراحی دکوراسیون داخلی حرفه و دانشی فراگیر است که به طراحی فضای داخلی م...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

هانیه امیریان Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:17
پاسخ

میشه لطفا یه توضیحی هم راجب کسب درآمد فریلنسری در این حوزه بدید؟

امیرحسین مشتاقی Guest User
08 بهمن 1402 - ساعت 15:16
پاسخ

آموزش نرم افزار طراحی مبلمان هم دارید؟ چه پکیجی رو باید تهیه کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پکیجی مختص به طراحی مبلمان نداریم ولی پکیج آموزش مارولوس دیزاینز معماری که شامل آموزش آبجکت های پارچه ای می باشد را میتوانید تهیه کنید در این دوره آموزشی با نحوه ی مدلسازی انواع مبل و صندلی پارچه ای، انواع تخت، بالشت، روتختی، پاف، سازه های پارچه ای و چادری، مبل های شنی و نشیمن، پرده و ... به صورت حرفه ای آشنا خواهید شد این پکیج رو میتونید از بخش دوره های آموزشی تهیه کنید.

سیمین لواسانی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 15:58
پاسخ

مقاله خوبی بود خسته نباشید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

هستی احتشام Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 16:10
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

ملیکا مرادی Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 15:41
پاسخ

وقت بخیر
این نرم‌افزارها برای کاربران مبتدی هم مناسب هستند؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، برخی از نرم افزارهای طراحی مبلمان برای کاربران مبتدی نیز مناسب هستند با این حال، بهتر است که کاربران مبتدی با مفاهیم اساسی طراحی سه بعدی و مبلمان آشنا شوند و از منابع آموزشی و آموزش‌های آنلاین استفاده کنند تا بتوانند با این نرم افزارها به بهترین شکل ممکن کار کنند.

مریم لنگرودی Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 14:26
پاسخ

از نرم افزار تری دی مکس هم میشه استفاده کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر، بله میتونید از نرم افزار تری دی مکس و سایر نرم افزارهای سه بعدی استفاده کنید.

مصطفی اسکندری Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 12:22
پاسخ

در چه سایت هایی میتونیم آبجکت های مبلمانی که در نرم افزارهای سه بعدی طراحی و مدل سازی میکنم رو بفروش بزاریم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در سایت هایی مانند 3dskay ،Turbosquid ،CGTrader میتونید مدل سه بعدی خودتون رو بفروش بزارید.

عاطفه شیرازی Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 13:23
پاسخ

از طریق طراحی و مدلسازی آبجکت ها هم میتونیم کسب درآمد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله شما میتونید با طراحی و مدلسازی آبجکت ها اون ها رو در سایت های فروش و دنلود آبجکت قرار بدید و با فروش آبجکت ها کسب درآمد کنید.