cast
مرجان هرندی

آموزش ایجاد کلید‌ میانبر در فتوشاپ + بازگرداندن کلیدهای میانبر به حالت پیش فرض در Photoshop

مرجان هرندی
25 اسفند 1400
2243
10
متن مقاله

آموزش ایجاد کلید‌ میانبر در فتوشاپ

استفاده از کلیدهای میانبر در فتوشاپ یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اجرای دستورات و ابزارها جهت عملکرد بهتر و سریع تر در نرم‌افزار فتوشاپ است که بسیاری از افراد جهت افزایش سرعت و سهولت در اجرای دستورات از این کلید‌های میانبر استفاده می‌کنند. در نرم‌افزار فتوشاپ همه ابزار‌ها دارای کلیدهای میانبر هستند که کاربران می‌توانند کلیدهای میانبر  پیش‌فرض موجود در نرم‌افزار فتوشاپ را به شکل دلخواه تغییر دهند و کلید میانبر جدید ایجاد کنند. در ادامه نحوه ایجاد کلید میانبر برای دستورات فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد. سایت آپادمی با ارائه پکیج‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مانند معماری، عمران، گرافیک و طراحی لباس این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار داده تا بتوانید با تهیه پکیج آموزشی نرم‌افزار مورد نظر خود، در حوزه‌های مختلف به راحتی نرم‌افزار مورد نظر خود را یادبگیرید. اگر علاقه مند به آموزش نرم‌افزار فتوشاپ هستید می‌توانید از سایت آپادمی ‌پکیج آموزش فتوشاپ ‌را تهیه کنید و به ابزار‌های این نرم‌افزار مسلط شوید.

 ایجاد کلید‌ میانبر در فتوشاپ

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

نحوه ایجاد کلید میانبر در Photoshop

برای شخصی سازی کلیدهای میانبر برای منوها و نوار ابزار‌ها با ایجاد و یا تغییر کلیدهای میانبر در نرم‌افزار فتوشاپ، در صحفه اصلی برنامه وارد منوی Edit شوید و روی گزینه Keyboard Shortcuts کلیک کنید تا به پنجره Keyboard shortcuts Menus دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای دسترسی به این پنجره از کلید میانبر alt+shift+ctrl+k استفاده کنید.

نحوه ایجاد کلید میانبر در Photoshop
پس از نمایش پنجره Keyboard shortcuts Menus باید از قسمت Shortcuts For ابتدا بخش مورد نظر  خود را از بین چهار گزینه (Panel Menus،Tools و Task spaces) انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید با انتخاب پنل  Applications Menus با کلیک روی منوی مورد نظر برای گزینه‌های موجود در آن منو کلید میانبر تعریف کنید. برای ایجاد کلید میانبر با کلیک روی گزینه مورد نظر یک کادر خالی ایجاد می شود که باید کلید میانبر مورد نظر خود را به صورت ترکیبی یا تکی در این کادر وارد کنید و گزینه Accept را بزنید تا کلید میانبر برای گزینه مورد نظر اعمال شود. 

پنجره Keyboard shortcuts Menus

ایجاد کلید میانبر

نکته:
توجه داشته باشید، اگر کلید میانبری که برای گزینه مورد نظر انتخاب می‌کنید در فتوشاپ برای یک بخش دیگر تعریف شده باشد، یک پیغام اخطار برای شما نمایش داده می‌شود که اگر شما از آن استفاده کنید، از بخش قبلی حذف خواهد شد و به آیتم جدید اضافه می شود، همچنین شما می توانید با استفاده از Delete Shortcut کلیدهای میانبر فتوشاپ را پاک کنید. 

حذف کلیدهای میانبر در فتوشاپ

پس از اعمال تنظیمات و ایجاد کلیدهای میانبر با کلیک روی گزینه Ok تغییرات ذخیره خواهند شد.
 

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز فتوشاپ

بازگرداندن تنظیمات اولیه کلیدهای میانبر در فتوشاپ

اگر پس از ایجاد تغییرات و شخصی سازی کلیدهای میانبر تصمیم گرفتید تغییرات اعمال شده را به حالت پیش فرض و اولیه باز گردانید می‌توانید به راحتی و خیلی سریع با انجام تنظیماتی ساده کلیدهای میانبر را به حالت اولیه باز گردانید برای این کار مجددا از منوی Edit گزینه Keyboard shortcuts را انتخاب کنید. سپ در پنجره باز شده روی منوی کشویی Set کلیک کنید و گزینه Photoshop Defaults را انتخاب کنید. پس از کلیک روی این گزینه پنجره ای باز خواهد شد که باید روی گزینه Don't Save کلیک کنید و بعد OK را بزنید تا تغییرات جدید اعمال شود.

بازگرداندن تنظیمات اولیه کلیدهای میانبر در فتوشاپ

مقاله پیشنهادی:  روش‌های کسب درآمد از فتوشاپ

همانطور که میدانید زمان یک اصل بسیار مهم در انجام طرح‌ها برای گرافیست‌ها می‌باشد، به همین دلیل کسانی که به صورت حرفه‌ای با نرم افزار فتوشاپ کار می کنند، برای دسترسی به ابزارها ، پنل ها، آیتم منوها و غیره از کلیدهای میانبر فتوشاپ استفاده می‌کنند در این آموزش نحوه ایجاد کلید میانبر در فتوشاپ را به شما آموزش دادیم تا بتوانید سرعت خود را حین انجام کار بالا ببرید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید برای مشاهده مقالات و آموزش‌های ررایگان سایت ما را دنبال کنید.

فتوشاپ2
کارت طراحی لباس با مارولوس
کارت ایلاستریتور 2
کارت اتوکد

مقالات مشابه

گرافیک
آموزش جامع پرتره متنی یا Text Portrait در نرم افزار فوتوشاپ photoshop
معماری
در این آموزش ویدیویی رایگان با نحوه ایجاد سایه برای پرسوناژهایی که در...
معماری
در این آموزش ویدیویی رایگان با نحوه ساخت تکسچرهای بدون درز یا Seamless...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، نحوه حذف متن یا نوشته را از روی عکس در نر...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

منیره شهابی Guest User
14 شهریور 1402 - ساعت 13:23
پاسخ

عالی ...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

شهرزاد صیادی Guest User
15 اسفند 1401 - ساعت 16:42
پاسخ

آمورش بسیار مفید و کاربردی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

نازنین تابان Guest User
08 بهمن 1401 - ساعت 12:15
پاسخ

سلام وقت بخیر من وقتی میخوام به یک مرحله قبل برگردم وقتی کنترل ctrl+z میزنم کار نمیکنه و به مرحله قبل برنمیگرده،لطفا راهنماییم کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از کلید‌های میانبر Ctrl + Alt + Z استفاده کنید ببینید مشکلتون حل میشه.

مهتاب صالحی Guest User
09 آذر 1401 - ساعت 12:31
پاسخ

اگر تنظیمات فتوشاپ رو ریست کنیم کلیدهای میانبری که تعریف کردیم هم به حالت اولیه اولیه برمیگرده و مجددا باید کلید ها رو تعریف کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر، با ریست کردن تنظیمات فتوشاپ کلید میانبر به حالت اولیه بازنمیگردد برای ریست کردن کلیدهای میانبر طبق آموزش تنظیمات را انجام دهید.

سونیا کاشف Guest User
08 خرداد 1401 - ساعت 10:55
پاسخ

ممنون از مقاله خوبتون
کلید میانبر تغییر سایز براش در فتوشاپ چیه ؟ کلیدی میانبری داره یا باید کلید میانبر ایجاد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای تغییر سایز براش باید از ر کلید براکت باز و بسته ([و]) استفاده کنید برای کوچک کردن سایز براش براکت باز (]) و برای بزرگ کردن آن براکت بسته (]) را چندین بار بزنید.