cast
مرجان هرندی

معرفی 9 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی کابینت

مرجان هرندی
27 بهمن 1401
32388
13
متن مقاله

نرم افزاهای طراحی کابینت

یکی از ضرور‌ی‌ترین کارها هنگام ساخت یا بازسازی خانه‌ طراحی آشپزخانه است که از مهم ترین فضا های طراحی شده در خانه محسوب می شوند و توجه به طراحی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همانطور که میدانید طراحی کابینت یکی از مهمترین قسمت ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشد که امروزه طرح های متنوعی از کابینت در دنیا رایج شده که متناسب با دکوراسیون و فضای آشپزخانه شما طراحی ساخته و نصب میگردد. برای داشتن کابینت های زیبا و متناسب با دکوراسیون آشپزخانه، تنها داشتن مهارت و استفاده از تجهیزات تخصصی کافی نیست و باید از نرم افزار های طراحی کابینت به منظور ارائه به مشتری نیز استفاده کنید زیرا استفاده از نرم افزار های به شما در ارائه تخصصی طراحی کابینت و کاهش خطا در حین پیاده سازی کابینت کمک خواهد کرد. آموزش نرم افزار های طراحی کابینت یکی از مهمترین بخش های مهارت یک کابینت ساز است تا بتواند قبل از انجام هر پروژه خروجی لازم را به کارفرما ارائه دهد. باتوجه به اهمیت آموزش این نرم افزارها در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های طراحی کابینت آپزخانه را معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نرم افزاهای طراحی کابینت

مقاله پیشنهادی: اصول طراحی آشپزخانه

اهمیت استفاده از نرم افزار ها برای طراحی کابینت

با وجود نرم افزارهای سه بعدی بسیاری زیادی که وجود دارد شاید برای شما سوال باشد که بهترین نرم افزار های طراحی کابینت کدام اند؟ و یا دلیل استفاده از نرم افزار ها برای طراحی کابینت چیست؟ هر کابینت سازی علاوه بر مهارت های تخصصی و لازم در ساخت و طراحی کابینت به یک نرم افزار طراحی کابینت نیاز دارد تا قبل از اجرا علاوه بر رفع خطاهای احتمالی نتایج نهایی کار را به کارفرما ارائه دهد تا پس از تایید، پروژه وارد مرحله اجرا شود.همچنین طراحی با استفاده از نرم افزار جایگزین روش های سنتی شده و دیگر درگیر خط‌کشی و اندازه‌گیری و آزمون و خطا نخواهید شد زیرا همه مراحل توسط نرم افزار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و باعث صرفه‌جویی در وقت خواهد شد. طراحی‌هایی که در نرم افزار انجام می‌شوند همچنین به دلیل داشتن قابلیت طراحی سه بعدی در اغلب نرم افزارها دید دقیق‌تری نسبت به طرح خود خواهید داشت. طراحان اغلب از نرم افزارهای متعددی برای ایده پردازی و طراحی کابینت ها استفاده می کنند تا طرح ها کاملا دقیق و تمیز در ‌آیند. در این مقاله به شما بهترین نرم افزار ها و اپلیکیشن های طراحی کابینت را معرفی میکنیم تا بتوانید طرح ها و ایده هی ذهنی خود را برای طراحی کابینت آشپزخانه پیاده سازید.

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نرم افزار تری دی مکس (Autodesk 3DS Max)

نرم افزار 3DS Max محصول شگفت انگیزه و پر طرفدار کمپانی Autodesk یکی از نرم افزار های حرفه ای و پیشرفته برای مدلسازی سه بعدی در حوزه معماری، طراحی دکوراسیون داخلی است که اغلب برای طراحی کابینت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار حرفه ای دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد که برای ساخت انواع مدل ها و تصاویر سه بعدی و ... استفاده می‌شود. ویژگی هایی همچون طراحی و مدلسازی سه بعدی، کیفیت بالا در خروجی، محیط کار جذاب و در عین حال ساده نرم افزار، در اختیار داشتن قابلیت‌های متنوع، استفاده راحت از پلاگین‌های کاربردی و ... توجه طراحان در سراسر دنیا را به خود جلب نموده و مورد توجه و علاقه طراحان کابینت قرار گرفته است به همین دلیل از این تری دی مکس برای تبدیل ایده‌های ذهنی به طرح‌های سه بعدی استفاده می شود. باتوجه به اینکه نرم افزار تری دی مکس یک نرم افزار تخصصی مدلسازی سه بعدی می باشد و استفاده از آن مستلزم آموزش اصولی است بسیاری از افراد سراغ این نرم افزار نمی روند. اما شما می توانید با یادگیری تخصصی نرم افزار تری دی مکس از رقیبان خود پیشی گرفته و موجب رونق بازار کار خود شوید.

نرم افزار تری دی مکس (Autodesk 3DS Max)

پکیج پیشنهادی:  پکیج آموزش تری دی مکس

 نرم افزاراسکچاپ (SketchUp) 

یکی دیگر از نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی پر طرفدار در حوزه طراحی کابینت نرم افزار SketchUp است که تنها نرم افزار طراحی کابینت نیست بلکه کاربرد وسیع‌تری در معماری و طراحی انیمیشن هم دارد. این نرم افزار به دلیل سهولت در انجام پروژه ها، محیط کاربر پسند، کیفیت بالای رندر و یادگیری آسان نسبت به سایر نرم افزار ها محبوبیت بیشتری دارد. با آموزش این نرم افزار میتوانید به راحتی ایده های خود را برای ارائه به کارفرما و اجرای پروژه ها مدلسازی کنید زیرا  این نرم افزار با استفاده از جزئیات مربوط به رنگ و متریال، طراحی کابینت و سه بعدی سازی را بسیار آسان نموده است.

 نرم افزاراسکچاپ (SketchUp) 

مقاله پیشنهادی:  اسکچاپ چیست؟

 نرم افزار Chief architect 

نرم افزار Chief architect از جمله نرم افزار هایی می باشد که تمام نیاز یم کابینت ساز را برای طراحی برطرف میکند زیرا به راحتی امکان طراحی کابینت آشپزخانه را در طرح ها، سبک ها و رنگ های مختلف را فراهم می کند و رندر قابل قبولی نیز دارد همچنین این نرم افزار با سیستم های متوسط سازگاری بوده به همین دلیل مورد استقبال افراد قرار گرفته و افراد بسیاری برای طراحی کاببینت از این نرم افزار استفاده میکنند. با آموزش این نرم افزارمیتوانید طرح‌ها را به دو صورت سه بعدی و دو بعدی ترسیم کنید. 

 نرم افزار Chief architect 

مقاله پیشنهادی:  سبک‌های رایج طراحی داخلی 

 نرم افزار Kitchen Draw 

باتوجه به نرم افزار های بسیار ی که وجود دارد برخی طراحان به دلیل محیط پیچیده برخی نرم افزار ها قادر به استفاده از نرم افزارهای طراحی کابینت نیستند زیرا آموزش نرمافزارهای مدلسازی سه بعدی مستلزم آموزش و تمرین است بنابراین بسیاری از افرادی که در حوزه طراحی کابینت فعالیت میکنند به دنبال نرم افزارهایی هستند که یادگیری و کار با آن ها ساده باشد. اگر شما هم به دنبال یک نرم افزار با محیط کاربری ساده هستید میتوانید نرم افزار Kitchen Draw  استفاده کنید زیرا رابط کاربری ساده داشته و به راحتی می توان با آن کار کرد. این نرم افزار محیطی دارای محیطی ساده و ابتدایی بوده و با اکثر سیستم ها همخوانی داشته و به راحتی قابل نصب می باشد. توجه داشته باشید این نرم افزار یک نرم افزار تخصصی و پیرفته نمی باشد و مناسب طراحان حرفه ای نیست.

 نرم افزار Kitchen Draw 

 نرم افزار های طراحی کابینت با گوشی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده از تلفن های همراه در زمینه های مختلف، در این بخش به معرفی بهترین نرم افزار های طراحی کابینت در گوشی میپردازیم تا بتوانید به راحتی تنها با استفاده از پالیکیشن های مخصوص سیستم عامل اندروید و Ios بدون نیاز به لپ تاپ و یا کامپیوتر در تلفن همراه خود کابینت طراحی کنید.

نرم افزار Kitchen Design

نرم افزار Kitchen Design یک نرم افزار تخصصی برای طراحی آشپزخانه می باشد که با استفاده از امکانات و گزینه های موجود در این نرم افزار شما قادر به طراحی کابینت نیز می باشید. این برنامه دارای کتابخانه ای از وسایل سه بعدی است که می توان در طراحی از آن ها استفاده نمود.همچنین محیط سه بعدی با امکان چرخش و گردش در این اپلیکیشن از ویژگی های خوب Kitchen Design است که میتوان به آن اشاره کرد. این نرم افزار با ارائه طرح های مختلف این امکان را در اختیار کاربران قرارداده تا . با کمک نمونه های ارائه شده در نرم افزار ایده پردازی کرد هو با انتخاب متریال و رنگ به اندازه گیری و مقیاس بندی در نرم افزار به راحتی طرح کابینت مورد علاقه خود را پیاده سازی کنید.

نرم افزار Kitchen Design

 نرم افزار Homify 

یکی از نرم افزار های فوق العاده برای طراحی دکوراسیون خانه قابل نصب بر روی گوشی های اندروید نرم افزار    Homify است. این نرم افزار با میلیون ها طرح آماده به فرد در ایده پردازی و ارائه نمونه های مطابق با مد روز کمک می کند. این نرم افزار به دلیل به روز رسانی در مدت زمان های مشخص به صورت رایگان و امکان جستجو در بین طرح های از قبل آماده، مورد استقبال طراحان منزل و به خصوص طراح کابینت قرار گرفته است. هم چنین با ذخیره کردن ایده و طرح ها می توان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد.

مقاله پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای معماری

 نرم افزار  BIMx

یکی از بهترین نرم افزار‌های سیستم عامل Ios نرم افزار BIMx است که به راحتی می توان پروژه های معماری را انجام داده و به سه بعدی سازی اجزا و طراحی پرداخت. این نرم افزار به منظور نمایش جزئی اطلاعات اجزای ساختمان و یکپارچه سازی مدل های سه بعدی ساختمان از یک فناوری منحصر به فرد به نام BIMx Hyper Model استفاده می کند و از این جهت مورد استقبال طراحان کابینت قرار گرفته است. از مزیت این نرم افزار می توان به عملکرد روان و فوق العاده اشاره کرد. هم چنین استفاده از نرم افزار BIMx برای طراحی کابینت ها موجب صرفه جویی در هزینه چاپ نسبت به نرم افزار های مشابه می شود.

 نرم افزار Home design 3D 

از نرم افزار Home Design 3D برای طراحی دو بعدی و سه بعدی منزل و آشپزخانه برای استفاده در گوشی های آیفون و دستگاه های اپل مانند آیپد می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی پس از مشخص کردن جزئیات و مقیاس بندی اقدام به حرکت دادن دیوار ها و در نهایت به طراحی کابینت بپردازید.مزیت این نرم افزار، رابط کاربری ساده و آسان بودن روند طراحی می باشد. به طوری که  بدون نیاز به اینترنت و به صورت آفلاین می توانید با به کارگیری اجزا با ابعاد متنوع به طراحی کابینت در آشپزخانه و حتی کمد دیواری در اتاق ها بپردازید هم چنین شما می توانید با استفاده از رابط بصری فوق العاده این نرم افزار به ویرایش و ذخیره پروژه های خود بپردازید. این نرم افزار در ابتدا برای کاربران اندروید ارائه شد اما با گذشت زمان به دلیل ویژگی های مثبت آن برای کاربران اپل نیز طراحی و ارائه شد. به طوری که به یکی از نرم افزار های پر کاربرد در طراحی کابینت توسط موبایل های اندروید و آیفون تبدیل شده است.

 نرم افزار Home design 3D 

 نرم افزار Kitchen Design Pro

یکی از نرم افزار های مورد استفاده برای طراحی کابینت در سیستم عاملiOS، نرم افزار Kitchen Design Pro بوده که امکان طراحی کابینت را به صورت حرفه ای به کاربران دستگاه های اپل می دهد. با استفاده از ایده های طراحی ارائه شده در نرم افزار، می توان به تصویر سازی طرح کابینت مورد علاقه خود بپردازید.هم چنین می توان علاوه بر کابینت، اجزای دیگر آشپزخانه را تغییر داده  و به طور کلی طرح، پلان و رنگ آشپزخانه را عوض کرد. یکی از مزایای نرم افزار Kitchen Design Pro امکان به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه های شخصی و کسب تجربه از نظرات دیگران می باشد.

مقاله پیشنهادی: بازار کار و کسب درآمد از طراحی دکوراسیون داخلی

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت رویت
کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
رنگ یک عنصر جامع در دنیای ما است، نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط...
معماری
معماری داخلی یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌ها در ساختمان‌سازی است که علم طر...
معماری
استفاده از نرم افزارها موجب شده تا فرایند کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ا...
معماری
طراحی دکوراسیون داخلی حرفه و دانشی فراگیر است که به طراحی فضای داخلی م...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

دیار دلائی میلان Guest User
05 اسفند 1402 - ساعت 22:58
پاسخ

کابینت

صدف نیرومند Guest User
08 بهمن 1402 - ساعت 12:15
پاسخ

نرم افزاری برای طراحی کابینت با گوشی هم هست ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، برنامه‌ها و اپلیکیشن های بسیاری برای طراحی کابینت در موبایل موجود می باشد.

مینا زارع Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 15:49
پاسخ

مقاله خوبی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

سالار خادمی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 12:27
پاسخ

وقت بخیر آیا نرم افزاری تری دی مکس بعد از مدل کردن کابینت،نقشه خروجی با ابعاد و اندازه هم میده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر فقط برای مدلسازی میتونید از تری دی مکس استفاده کنید ولی پلاگین هایی هست که به برنامه اضافه میشه و ابعاد ظاهری کار رو بهتون میده به طور کلی بهتره از نرم افزار اتوکد در کنا تری دی مکس برای طراحی کابینت استفاده کنید.

نریمان مالکی Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 11:30
پاسخ

من از نرم افزار تری دی مکس استفاده میکنم عالی.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزار تری دی مکس یکی از بهترین نرم افزارهای برای مدلسازی کابینت است.

میلاد منافی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 15:51
پاسخ

ببخشید درپکیج آموزش تری دی مکس مدلسازی کابینت هم آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله آموزش داده شده.

فرزانه رفیعی Guest User
13 اسفند 1401 - ساعت 12:05
پاسخ

وقت بخیر
ببخشید این نرم افزار ها و اپلیکیشن ها قابل استفاده بر روی لپ تاپ هم هست؟!

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله برخی از این نرم افزارها قابل نصب بروی ویندوز هم هستند.