cast
مرجان هرندی

ابزار generative fill قابلیت جدید هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ با وارد کردن دستور متنی

مرجان هرندی
03 خرداد 1402
1824
34
متن مقاله

هوش مصنوعی در فتوشاپ

امروزه هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به یکی از داغ‌ترین اصطلاحات روز دنیا تبدیل شده است زیرا با گسترش و پیشرفت آن در حوزه های مختلف نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بسیاری پدید آمده که باعث بهبود و تسهیل عملکرد بسیاری از کارها شده است. همانطور میدانید هوش مصنوعی نیز در بسیار از حوزه های از جمله فتوشاپ کاربرد دارد و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر است که برای انجام کارهای گوناگون از جمله ویرایش تصاویر، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.با پیشرفت هوش مصنوعی، ابزارهایی در فتوشاپ توسعه داده شده‌اند که به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی و با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند. در این مقاله ما شما را با قابلیت جدید هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ آشنا خواهیم کرد. 

قابلیت جدید هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

پکیج پیشنهادی:  پکیج آموزش فتوشاپ

قابلیت جدید هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر است و از هوش مصنوعی برای بهبود و تسهیل عملکرد خود استفاده می‌کند. به علاوه، شرکت Adobe که فتوشاپ را توسعه می‌دهد، به طور مداوم ویژگی‌های جدید را به این نرم‌افزار اضافه می‌کند تا کاربران را در ویرایش تصاویر و گرافیک‌هایشان بیشتر یاری کند. با توجه به اینکه هوش مصنوعی در حال حاضر در بسیاری از صنایع، از جمله طراحی گرافیک، به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده می‌شود، قابلیت‌هایی مرتبط با هوش مصنوعی به فتوشاپ اضافه شده است. هوش مصنوعی مولد شرکت ادوبی Generative Fill نام دارد و بخشی از مجموعه هوش مصنوعی Firefly است که می‌توانید تصاویر را به راحتی گسترش داد و یا با استفاده از دستور‌های متنی اشیا را حذف و اضافه کرد.

هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

کاربرد هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

Generative Fill، به عنوان یکی از ابزار‌هایPhotoshop، در لایه های جداگانه در یک فایل تصویری Photoshop کار می کند. اگر از آن برای گسترش مرزهای یک تصویر یا تولید اشیاء جدید استفاده شود، سه گزینه برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می دهد. هنگام استفاده از آن برای outpainting، کاربران می‌توانند دستور را خالی بگذارند و سیستم سعی می‌کند تصویر را گسترش دهد، اما در صورت مشخص کردن جهت، بهتر عمل خواهد کرد.

کاربرد هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

عملکرد این ابزار شبیه به ویژگی Content Aware Fill موجود فتوشاپ، اما با کنترل بیشتر کاربر است. طبق تصاویر منتشر شده از Generative Fill در گسترش پس‌زمینه‌ها و پر شدن فضاهای خالی حیرت انگیز بوده و در برخی از نمونه‌ها، حتی با ویژگی‌هایی مانند تقلید از منابع نور و «انعکاس» بخش‌های موجود از یک تصویر همراه بوده است.این ویژگی‌ها برای سازندگان آشنا با ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی شگفت‌انگیز نخواهد بود، اما مثل همیشه، ادغام این فناوری در برنامه‌های اصلی مانند Photoshop موجب دسترسی مخاطبان بسیار بیشتری به آن می‌شود.

Generative fill چیست؟

این روزها نمی‌توانید هیچ اپلیکیشن یا وب‌سایتی را بدون مواجهه با ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی باز کنید فتوشاپ نیز تفاوتی با آن ندارد. امروزه فتوشاپ با هوش مصنوعی به یکی از مباحث داغ بسیاری از سایت ها تبدیل شده و توجه کاربران را به خود جلب نموده. مدتی پیش Adobe با معرفی Generative Fill، یک ابزار انقلابی جدید به فتوشاپ اضافه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک پیام متنی، محتوای یک تصویر را با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش کنند. ابزار Generative Fill توسط Adobe Firefly، خانواده جدید مدل‌های هوش مصنوعی ادوبی به فتوشاپ اضافه شده است و فقط با استفاده از یک پیام متنی، محتوا را از یک تصویر اضافه یا حذف کنند و مفهوم سازی ایده ها یا اصلاح تصاویر موجود در برنامه ویرایش عکس را آسان تر از همیشه می کند. یکی از کاربردهای این ابزار ارائه شده توسط هوش مصنوعی این است که با استفاده از پیکسل‌هایی از عکس‌های واقعی، تصاویری جدید و خلاقانه تولید می‌کند. این ابزار در نسخه بتای ۴.۶ فتوشاپ در دسترس قرار دارد و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، قادر به پر کردن حاشیه عکس‌ها و ایجاد تغییرات دلخواه در تصاویر است.

عملکرد هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

آموزش استفاده از ابزار هوش مصنوعی generative fill در فتوشاپ

Generative Fill  همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم این ابزار در دو حالت قابل استفاده است؛ یک گسترش  حاشیه عکس‌های از طریق خلاقیت هوش مصنوعی و دو با نوشتن در خواست خود به صورت یک پیام متنی میتوانید از این ابزار استفاده کنید و منتظر بمانید تا هوش مصنوعی تغییرات دلخواه شما را در تصویر اعمال کند. استفاده از این ابزار یک تجربه جدید و شگفت انگیز برای دستیابی به نتایج واقع بینانه در کمترین زمان است که به شما امکان می دهد محتوایی از تصاویر را با استفاده از پیام های متنی ساده به صورت غیر مخرب اضافه کنید، گسترش دهید یا حذف کنید همچنین این ابزار به طور خودکار پرسپکتیو، نورپردازی و سبک تصویر شما را مطابقت می دهد تا کارهای وقت گیر قبلی را تسریع کند و نتایجی شگفت انگیز ارائه می‌دهد. Generative Fill در فتوشاپ با هر ابزار انتخابی ادغام شده است و یک لایه مولد جدید ایجاد می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت غیر مخرب با تصاویر کار کنند و از امکانات نامحدودی که این فناوری ارائه می‌دهد برخوردار شوند. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا تولید محتوای جدید را با استفاده از نوار وظیفه متنی آسان کنید نوار وظیفه متنی با دکمه Generative Fill هر بار که انتخاب می کنید بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود، بنابراین این انتخاب از جانب شما است که در این مرحله به طور معمولی کار با فتوشاپ را ادامه دهید یا سعی کنید چیزی جدید مانند extended crop ایجاد کنید. حال که با نحوه استفاده از ابزار Generative Fill در فتوشاپ آشنا شدید در بخش های بعد به ویژگی ها و نحوه دسترسی با این ابزار خواهیم پرداخت.

ویژگی های هوش مصنوعی generative fill در فتوشاپ

استفاده از این ابزار کار را برای کاربران فتوشاپ بسیار آسان نموده زیرا به گونه ای طراحی شده است که در کمترین زمان در عرض چند ثانیه موارد مورد نیاز کاربران را تولید می‌کند و باعث افزایش کارایی و سرعت بخشیدن در روند خلق تصاویر می‌شود. در این قسمت به چند ویژگی مهم هوش مصنوعی generative fill در فتوشاپ میپردازیم با ما همراه باشید:
1.    تبدیل ایده به تصویر در عرض چند ثانیه 
2.    گسترش تصاویر با انتخاب ناحیه مورد نظر با ابزار های Selection
3.    ایجا اشیاء از طریق تایپ پیام متنی
4.    ویرایش تصویر بدون خراب شدن سایر بخش ها 
5.    سرعت بالا در ایجاد و ویرایش تصاویر
6.    در دسترس به عنوان ابزار وب 
7.    ایجاد پس زمینه با انتخاب محدوده و وارد کردن پیام متنی
8.    حذف اشیاء در تصویر 

نحوه دسترسی به هوش مصنوعی generative fill در فتوشاپ

در حال حاضر، این قابلیت برای نسخه بتای ۴.۶ فتوشاپ در دسترس قرار دارد و کاربرانی که اشتراک این برنامه را تهیه می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به برنامه Creative Cloud به نسخه آزمایشی فتوشاپ دسترسی داشته باشند. در مورد اشتراک و حق عضویت، باید بگویم که دسترسی به ویژگی Generative Fill در فتوشاپ نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای ندارد. با داشتن نسخه بتای فتوشاپ 2021 و یا بالاتر، می‌توانید به راحتی از این ویژگی استفاده کنید. اما باید توجه داشت که برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های دیگر فتوشاپ و استفاده از سرویس‌های آنلاین این نرم‌افزار، نیاز به پرداخت حق عضویت دارید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب‌سایت رسمی فتوشاپ مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

ادوبی ابزار هوش مصنوعی Firefly را به فتوشاپ اضافه کرد تا کاربران بتوانند به راحتی تصاویر خود را در کمترین زمان ویرایش کنند. با امکان ویرایش عکس فقط با دستور متنی در قابلیت جدید هوش مصنوعی فتوشاپ میتوانید تصاویری زیبا ایجاد کنید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید

فتوشاپ2
کارت فریلنسینگ 1
کارت تری دی مکس
کارت ایلاستریتور 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، نحوه حذف متن یا نوشته را از روی عکس در نر...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی یاد می گیرید که چطور رنگ پرسوناژ را با رنگ...
گرافیک
یکی از مهمترین قطعات تاثیرگذار در عملکرد فتوشاپ پردازنده یا(CPU) است....
گرافیک
طراحی گرافیک یکی از حوزه های بسیار جذاب و پر طرفدار است که نیازمند خلا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

یاسر ضیایی Guest User
17 دی 1402 - ساعت 14:18
پاسخ

عالی این ابزار

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله، ابزار کاربردی هست، موفق باشید.

صبا حقدوست Guest User
10 دی 1402 - ساعت 16:41
پاسخ

راه حلی برای عدم استفاده از هوش مصنوعی در فتوشاپ هست ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای مشکل عدم استفاده از هوش مصنوعی از بخش مقالات آموزش مقاله سریعترین روش ها برای حل هوش مصنوعی در فتوشاپ رو مطالعه کنید.

پندار سلیمی Guest User
21 آبان 1402 - ساعت 12:09
پاسخ

رو نسخه های کرک شده هم میشه استفاده کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله اگر آخرین نسخه رو نصب کرده باشید میتونید از این ابزار استفاده کنید.

تیام صیادی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 15:34
پاسخ

کدام ورژن فتوشاپ هوش مصنوعی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همانطور که در مقاله هم توضیح دادیم این هوش مصنوعی بر روی آخرین نسخه فتوشاپ نسخه 24.5 و بالاتر قابل دسترسی هست.

مهدی رستگار Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:40
پاسخ

هوش مصنوعی فقط در فتوشاپ2023 قابل اجراست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در آخرین نسخه از نرم افزار فتوشاپ قابل اجرا است.

زهره شکوری Guest User
01 مهر 1402 - ساعت 17:14
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

زینب مقیمی Guest User
18 شهریور 1402 - ساعت 16:18
پاسخ

حتما نرم افزار فتوشاپ باید 2023 باشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، برای استفاده از از این ابزار باید آخرین نسخه فتوشاپ نسخه 24.5 و بالاتر رو دانلود و نصب کنید.

عماد محبی Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 16:43
پاسخ

آموزش خوبی بود سپاس

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

الهه کامرانی Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:57
پاسخ

ابزارهای هوش مصنوعی در پکیج فتوشاپ آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله آموزش ابزارهای هوش مصنوعی در فتوشاپ به زودی به پکیج فتوشاپ اضافه میشه.

نگار جعفری Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 15:45
پاسخ

عالی بود خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

آیدین رستگار Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 13:18
پاسخ

وقت بخیر از این ابزار روی چه نسخه ای از فتوشاپ میشه استفاده کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای استفاده از از این ابزار باید آخرین نسخه فتوشاپ (نسخه 24.5 و بالاتر) و Adobe Creative Cloud را دانلود و نصب کنید.

کیان افشار Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 14:06
پاسخ

این ابزار عالیه واقعا، هوش مصنوعی داره بسیاری از کارهای زمانبر رو برامون آسون تر میکنه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله همینطور این ابزار هوش مصنوعی بسیار مفید و کاربردیه، موفق باشید.

علی بیات Guest User
24 تیر 1402 - ساعت 12:27
پاسخ

در حوزه گرافیک از چه ابزار هوش مصنوعی دیگه ای میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در حوزه گرافیک ابزارها و سایت های بسیار زیادی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارند که در مقاله‌ی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی به صورت کامل توضیح دادیم میتونید از بخش مقالات آموزشی این مقاله رو مطالعه کنید.

نیلوفر قاسم زاده Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 12:42
پاسخ

این ابزارو چجوری باید به فتوشاپ اضافه کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای استفاده از ابزار Firefly در فتوشاپ باید ابتدا آخرین نسخه فتوشاپ (نسخه 24.5 و بالاتر) و Adobe Creative Cloud را دانلود و نصب کنید. سپس باید در نرم افزار فتوشاپ از منوی Help > Sign In وارد سایت Adobe شوید و اکانت بسازید. در صورتی که دسترسی به سایت Adobe در کشور شما محدود است، می‌توانید از تحریم شکن استفاده کنید.سپس باید فایل Adobe Firefly را از منبع معتبری دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید. سپس روی فایل FireflyAI.exe راست کلیک کرده و گزینه "Run as administrator" را انتخاب کنید تا ابزار Firefly در فتوشاپ شما نصب شود.

ملیکا واحدی Guest User
11 تیر 1402 - ساعت 15:40
پاسخ

این قابلیت فقط برای فتوشاپ هست یعنی برای نرم افزارهای دیگر ادوبی مثل ایلاستریتور قابل استفاده نیس؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
این قابلیت فقط مخصوص نرم افزار فتوشاپ می باشد.

سمانه صادقپور Guest User
03 تیر 1402 - ساعت 11:53
پاسخ

ابزار بسیار کاربردی هست ممنون از آموزش خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

مهرنوش نصیری Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 16:10
پاسخ

برای استفاده از ابزار generative fill در فتوشاپ به چه میزان مهارتی نیاز هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
کار با این ابزار بسیار ساده است و کاربران با هر سطحی میتونن از این ابزار استفاده کنند.