cast
یاسمن کاتب

سخت‌افزار مورد نیاز تکلا استراکچرز {Tekla structures} + نکات مهم برای عملکرد بهتر

یاسمن کاتب
29 شهریور 1400
5269
4
متن مقاله

سخت‌افزار مورد نیاز تکلا استراکچرز

تکلا استراکچرز Tekla Structures نرم‌افزاری بسیار پرکاربرد در صنعت عمران، معماری و ... می‌باشد که در بسیاری از کارها ضروری است. در این مقاله قصد داریم سخت‌افزار مورد نیاز و سیستم مناسب نرم‌افزار تکلا استراکچرز را بررسی کنیم.
این توصیه‌های سخت‌افزاری بر اساس تنظیماتی است که در آزمایش Tekla Structures استفاده شده و سازگاری آنها با سازه‌های Tekla ثابت شده است. علاوه بر تنظیمات سخت‌افزاری ارائه شده در این مقاله، تنظیمات مناسب دیگری نیز موجود است. شما می‌توانید از اطلاعات ارائه شده در این مقاله به عنوان راهنمای انتخاب سخت‌افزار جدید استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که قطعات و تجهیزات ارائه شده در این مقاله تنها مجموعه سخت‌افزاری مناسب برای کار با Tekla Structures نیستند. Tekla Structures 2019 را می‌توان با برنامه‌های مجازی سازی و دسکتاپ نیز استفاده کرد. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار تکلا استراکچرز هستید میتوانید پکیج آموزش تکلا استراکچرز رو از سایت آپادمی تهیه کنید.

سیستم عامل

نرم‌افزار تکلا استراکچرز را می‌توانید در سیستم عامل های زیر اجرا کنید:

  • ویندوز 10 64 بیتی
  • ویندوز 8.1 64 بیتی

برای استفاده از Tekla Structures به ویندوز 64 بیتی نیاز دارید زیرا ویندوز 32 بیتی را پشتیبانی نمی‌کند.

اجزای سخت افزاری

هر قطعه از سخت‌افزار در عملکرد، قابلیت و سرعت کامپیوتر نقش دارد. اجزای مهم‌تر تاثیرگذار در عملکرد سیستم، عبارتند از : منبع تغذیه، حافظه، کارت گرافیک و پردازنده.
اجزای مهم دیگر که در نمایش و راحتی کار با سیستم موثرند عبارتند: از مانیتور(ها)، صفحه کلید و ماوس.

مقاله پیشنهادی: تکلا استراکچرز چیست؟

منبع تغذیه

منبع تغذیه (PSU) یکی از معدود موارد موجود در رایانه است که بر تمام ویژگی‌های سیستم شما تأثیر می‌گذارد. منبع تغذیه غالباً کم‌هزینه‌ترین جز سخت‌افزاری به حساب می‌آید اما یکی از اولین اجزایی است که در صورت نامناسب بودن باعث ایجاد مشکل می‌شود. کامپیوتر شما به مقدار مشخصی از قدرت نیاز دارد که باید تامین شود، آنچه هنگام انتخاب PSU باید در نظر بگیرید میانگین بار مصرفی است که رایانه شما هنگام اجرا مصرف می‌کند. در اینترنت ماشین حساب های منبع تغذیه زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای محاسبه بار در حال اجرا استفاده کنید. به طور کلی توصیه می‌شود از منبع تغذیه> 600 وات برای کل سیستم استفاده کنید.

سخت افزار مورد نیاز تکلا استراکچرز

حافظه RAM

حافظه مورد نیاز بستگی به اندازه مدل‌ها و پروژه‌هایی دارد که روی آنها کار می‌کنید؛ مدل‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر به حافظه بیشتری نیاز دارند. معمولا به طور متوسط برای پروژه‌های سبک تا متوسط، یک سیستم عامل 64 بیتی با 16 گیگابایت رم نیاز است. اگر با پروژه‌های سنگین‌تری کار می‌کنید، باید RAM بیشتری را برای سیستم‌تان تهیه کنید. هنگام کار با مدل‌های بزرگ داشتن 32 گیگابایت RAM یا حتی بیشتر توصیه می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که میزان RAM پشتیبانی شده در نسخه‌های مختلف ویندوزهای 64 بیتی متفاوت است. همچنین توجه داشته باشید که به خصوص در لپ‌تاپ‌ها، ممکن است با محدودیت فیزیکی ماژول‌های مربوط به RAM روبرو باشید. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات و از دست دادن اطلاعات‌تان بهتر است RAM را از مارک‌های با کیفیت تهیه کنید.

رم مورد نیاز تکلا استراکچرز

پردازنده CPU

برای کار با نرم‌افزار تکلا استراکچرز هرچه پردازندهCPU  شما سریع‌تر باشد بهتر است. توجه داشته باشید که Tekla Structures از پردازنده‌های Itanium پشتیبانی نمی‌کند. سری چند هسته‌ای Intel i5 یا بالاتر و یا Xeon یا معادل AMD آن برای داشتن کارایی بهتر توصیه می‌شود. 

سی پی یو مناسب برای کار با تکلا استراکچرز

کارت گرافیک

عملیات رندرینگ در Tekla Structures می‌تواند از فناوری DirectX یا OpenGL استفاده کند و کارت‌های گرافیکی که از فناوری سخت‌افزاری DirectX خوبی برخوردارند بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. با غیرفعال کردن سوئیچ رندر DirectX در تنظیمات Tekla Structures ، می‌توانید رندر OpenGL را به جای DirectX تنظیم کنید و از این روش برای رندرگیری استفاده کنید.
در نرم‌افزار سه‌بعدی‌سازی داشتن یک کارت گرافیک خوب اهمیت بسیاری دارد، اما به خاطر داشته باشید که درایورهای گرافیکی به روز نیز به همان اندازه مهم هستند. 

کارت گرافیک‌های مختلف در اجرای OpenGL تفاوت چندانی ندارند اما ممکن است بین کارت‌هایی که از تراشه‌های NVIDIA استفاده می‌کنند در کیفیت تصویر تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. بنابراین، بهتر است که قبل از خرید کارت‌ها را ارزیابی و در صورت امکان آزمایش کنید. تیم تکلا یک برنامه کاربردی ویژه برای آزمایش و ارزیابی کارت‌های گرافیک برای کار با تکلا اسراکچرز ایجاد کرده است؛ این برنامه Steelmark نام دارد و می‌توانید آن را از Tekla Warehouse: Tekla Structures graphics hardware test دانلود کنید.کارت گرافیک مورد نیاز تکلا اسراکچرز

مانیتور Monitor

یک مانیتور LCD 24 اینچی Full HD برای کار با تکلا استراکچرز از نظر فنی و ارگونومیک مناسب است. بسیاری از کاربران از دو مانیتور برای Tekla Structures استفاده می‌کنند زیرا کارایی و بهره‌وری از نرم‌افزار را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید و استفاده زیادی از این نرم‌افزار به خصوص با پروژه‌های بزرگ دارید، استفاده از دو مانیتور توصیه می‌شود. برای تجهیز یک ایستگاه کاری خوب، به دو مانیتور و یک کارت گرافیک نیاز دارید که بتواند دو مانیتور را هدایت کند. بسیاری از کارت‌های گرافیک با قابلیت اتصال مانیتور دوگانه در بازار وجود دارند و بسیاری از آنها می‌توانند عملکرد شما را با قیمت مناسبی بالاتر ببرند.

موس

بعضی از دستورات در Tekla Structures با کلیک بر روی دکمه وسط موس کار می‌کنند، به همین خاطر برای تکمیل تجهیزات کار با این نرم‌افزار بهتر است یک موس نیمه حرفه‌ای نیز در اختیار داشته باشید. برای مثال بزرگنمایی، حرکت‌دادن و چرخش در نرم‌افزار تکلا استراکچرز با دکمه وسط انجام می‌شود. بنابراین، داشتن یک موس 3D می‌تواند به بالا رفتن عملکرد و سرعت شما کمک کند.  


تکلا استراکچرز همچنین از موس‌های سه بعدی زیر که توسط 3Dconnexion ارائه شده‌اند، پشتیبانی می‌کند: 

  • SpaceNavigator 
  • SpaceExplorer 
  • SpacePilot
  • SpacePilot Pro

لطفا توجه کنید که از موس سه‌بعدی می‌توان در کنار موس معمولی برای بزرگنمایی، چرخش و ... استفاده کرد و ماوس سه بعدی جایگزین ماوس معمولی نمی‌شود.

چاپگر Printer

پرینت کردن در محیط ویندوز انجام می‌شود و همه برنامه‌ها می‌توانند از پرینترهای مصل به ویندوز استفاده کنند. Tekla Structures متکی به درایورهای ویندوز است که توسط سازنده سخت افزار ارائه می‌شوند، بنابراین کیفیت و عملکرد درایور بستگی به سازنده سخت افزار دارد. از آنجا که کیفیت درایورها بسیار متفاوت است، قبل از خرید سازگاری و کارایی پلاتر را تست کنید.

سخت افزار توصیه شده

جدول زیر دو پیکربندی سخت‌افزاری مختلف را نشان می‌دهد. این موارد عمدتا برای رایانه‌های رومیزی اسفاده می‌شود، اما هنگام خرید لپ تاپ نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.

سخت افزار توصیه شده برای تکلا استراکچرز

سیستم عامل

به طور کلی نرم‌افزار Tekla Structures برای کار در موارد زیر طراحی شده است:

  • Microsoft Windows 7 (Professional, Enterprise, Ultimate)
  • Microsoft Windows Server 2008 (شامل SP1 ، SP2 و R2)
  • Microsoft Windows Server 2012
  • Microsoft Windows Server 2012 R2 Enterprise

این نرم‌افزار همچنین با ویندوز 8 و ویندوز 8.1 نیز آزمایش شده و کار می‌کند.


سیستم عامل‌های virtual machine پشتیبانی شده عبارتند از:

  • VMware Workstation 9.0
  • VMware ESX 4.1
  • VMware ESXi 4.1 و 5.0
  • Microsoft Windows Server 2008 R2 Hyper-V
  • Microsoft Hyper-V Server 2008 R2 (شامل SP1)
  • Microsoft Windows Server 2012
  • Citrix XenServer 6.0 و 6.1

توجه کنید که سرورهای لینوکس یا یونیکس و محیط‌های ابری پشتیبانی نمی شوند.


آموزشگاه حضوری و آنلاین آپادمی با همکاری تیم موفق و با سابقه تکلا سازه بهترین پکیج آموزش نرم‌افزار تکلا استراکچرز را برای شما علاقمندان تهیه کرده است. شما در این دوره تمامی ابزار‌ها، قوانین و روش‌های مدلسازی و هرآنچه یک متخصص تکلا استراکچرز باید بلد باشد را یاد خواهید گرفت و پس از آن می‌توانید با انجام پروژه و فعالیت در شرکت‌های مربوطه از آن کسب درآمد کنید.

کارت تکلا استراکچرز
کارت رویت
کارت طراحی اتصالات
کارت راینو

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
عمران
حتماً برای شما هم این سوال پیش اومده که مقاطع لوله‌ای شکل را به خصوص د...
عمران
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ترسیم و مدلسازی راه پله در سازه ها...
عمران
نرم‌افزار تکلا استراکچرز یکی از معروف‌ترین و معتبر‌ترین نرم‌افزار‌های...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

ارسلان منتظری Guest User
06 مهر 1402 - ساعت 13:07
پاسخ

پیش نیاز نرم افزار تکلا چیه قبل از آموزش این نرم افزار لازم هست به نرم افزار دیگه ای تسلط داشته باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
این نرم افزار هیچ پیش نیازی نداره.

نیما ارجمند Guest User
03 آبان 1401 - ساعت 13:00
پاسخ

سپاس از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.