cast
مرجان هرندی

آموزش مدیفایر Wave در تری دی مکس جهت ایجاد موج‌های طولی

مرجان هرندی
16 فروردین 1401
729
4
متن مقاله

دستور Wave در تری دی مکس

اگر از کاربران نرم‌افزار تری دی مکس هستید حتما با اهمیت و کاربرد مدیفایر ها در نرم‌افزار تری دی مکس آشنا شده اید و می‌دانید که با استفاده از این مدیفایر‌ها می‌توانید ترسیمات خود را ویرایش کنید و فرم دلخواه خود را ایجاد کنید. در مقالات قبلی با بخش Modifier‌ها و بعضی از مدیفایرهای پر کاربرد در تری دی مکس آشنا شدید. در این مقاله می‌خواهیم یکی دیگر از مدیفایرها را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید تا با مدیفایر Wave  در تری دی مکس آشنا شوید. به یاد داشته باشید برای استفاده از مدیفایر‌ها و ایجاد فرم دلخواه ابتدا باید ابزارهای ترسیمی در این نرم‌افزار را یاد بگیرید تا بتوانید با استفاده از این مدیفایر‌ها فرم‌دلخواه خود را ایجاد کنید برای آموزش این نرم‌افزار می‌توانید از سایت آپادمی پکیج آموزش تری دی مکس را تهیه کنید و با استفاده از این نرم‌افزار قدرتمند در حوزه شبیه سازی سه بعدی که یکی از محصولات بی نظیر شرکت Autodesk است طراح‌های خود را شبیه سازی کنید.

مدیفایر Wave  در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟


کاربرد مدیفایرWave  در تری دی مکس

یکی دیگر از مدیفایرهایی که برای ایجاد موج در مدل‌های ترسیم شدهه در تری دی مکس استفاده می‌شود، مدیفایر Wave در تری دی مکس است که برای مدلسازی و ایجاد موج دریا، پرده و... کاربرد دارد. این مدیفایر مانند مدیفایر‌های دیگر در قسمت Command panel در بخش Modifier‌ها قرار دارد که می‌توانید پس از انتخاب آبجکت آن را اعمال کنید و فرم مورد نظر خود را با استفاده از این مدیفایر ایجاد کنید.

مقاله پبیشنهادی: Command panel تری دی مکس 

نحوه اجرای مدیفایر Wave در تری دی مکس

برای اجرای این مدیفایر ابتدا آبجکت مورد نظر را انتخاب کنید سپس از Command Panel وارد بخش Modify شوید و روی گزینه Modifier List کلیک کنید و از منوی باز شده مدیفایر Wave را انتخاب کنید. پس از انتخاب این مدیفایر می‌توانید از قسمت Parameters  با تنظیم و تغییر گزینه‌های این مدیفایر، فرم مورد نظر خود را اعمال کنید که در ادامه با کاربرد هر یک از گزین‌ه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.
نحوه اجرای مدیفایر Wave در تری دی مکس

پارامترهای مدیفایر Wave در تری دی مکس

قبل از تنظیم پارامترهای دستور Wave ابتدا باید روی فلش کوچکی که در کنار این مدیفایر قرار دارد کلیک کنید و با انتخاب یکی از دو گزینه Center و Gizmo محل تاثیر گذاری مدیفایر را تعیین کنید. با استفاده از این گزینه ها می‌توانید گیزمو را در محل مورد نظر تنظیم کنید تا مدیفایر در محل تعیین شده تاثیر بیشتری بر روی آبجکت شما بگذارد پس از تنظیم این گزینه به سراغ تنظیم پارامترها بروید. 

Gizmo در مدیفایر
در بخش پارامترهای این مدیفایر 5 گزینه جهت تنظیم این مدیفایر وجود دارد که باهم برسی خواهیم کرد.

پارامترهای مدیفایر Wave در تری دی مکس
1 Amplitude /2 Amplitude: اولین گزینه‌هایی که در این قسمت مشاهده می‌کنید Amplitude است که شما می‌توانید در این قسمت ارتفاع موج های ایجاد شده بر روی آبجکت خود را تعیین کنید.
Wave Length: برای تعیین مقدار طول موج باید از این قسمت مقدار مورد نظر خود را وارد کنید.
Phase: جهت انیمیت‌کردن موج ایجاد شده بر روی آبجکت‌ها، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید و آبجکت خود را به حالت انیمیشن در بیاورید.
Decay: از این قسمت می‌توانید محدودیت ثأثیر مدیفایر بر روی آبجکت را تعیین کنید.

مقاله پیشنهادی: مدیفایر Noise در تری دی مکس

برای آموزش دستورات و مدیفایرهای نرم‌افزار تری دی نکس مقالات و آموزش‌های ما را از سایت آپادمی دنبال کنید.

کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت متره و برآورد

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش، شرح خواهیم داد که چگونه یک استودیو با نورپردازی حرفه ای...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت انیمیشن معماری در نرم افزار ت...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، روش طراحی و مدلسازی نمای پارامتریک را در...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با ابزارPopulate جهت ساخت جمعیت و متحرک سا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

نازنین براتی Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 11:39
پاسخ

وقت بخیر یک روشی برای تعریف کلید میانبر برای مدیفایرهای پر کاربرد در تری دی مکس بود میشه توضیح بدید چجوری باید این کار رو انجام بدم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
با کلیک راست کردن روی فلش کنار Modifiers List پنجره ای برای شما باز خواهد شد که می‌توانید از طریق این پنجره برای مدیفایر های پر کاربرد خود کلید تعریف کنید و لیست مدیفایرهای خودتون رو سفارشی کنید.

مریم نامجو Guest User
29 آبان 1401 - ساعت 16:43
پاسخ

وقت بخیر کاربرد مدیفایر Noise در تری دی مکس مشابه مدیفایر Wave هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
مدیفایر Noise در تری دی مکس جهت ایجاد ناهمواری و بی نظیمی بر روی سطح اشیاء استفاده می‌شود با استفاده از این مدیفایر می‌توانید در محور‌های X ،Y ،Z ایجاد ناهمواری و بی نظمی کنید.