cast
مرجان هرندی

آموزش مدیفایر Taper در تری دی مکس (3Ds Max)

مرجان هرندی
30 بهمن 1400
698
6
متن مقاله

آموزش مدیفایر Taper در تری دی مکس

در نرم‌افزار تری دی مکس مدیفایر‌های مختلف و زیادی وجود دارند که کاربران می‌توانند با توجه به کاربرد آن‌ها از این مدیفایر‌ها در مدلسازی‌های خود استفاده کنند در اصلا با استفاده از مدیفایر‌ها شما می‌توانید ترسیمات و مدل‌های خود را در تری دی مکس اصلاح و یا ویرایش کنید در مقالات قبلی با بعضی از این Modifier ها آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از مدیفایرهای کاربردی در تری دی مکس را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشد تا با کاربرد مدیفایر Taper در تری دی مکس آشنا شوید. اگر علاقه مند به شبیه سازی  طرح ها و ایده های خود در نرم‌افزار تری دی مکس هستید می‌توانید پکیج آموزش تری دی مکس را از سایت آپادمی تهیه کنید.

مدیفایر Taper در تری دی مکس

کاربرد مدیفایر Taper در تری دی مکس

یکی از مدیفایرهای کاربردی در تری دی مکس، مدیفایر Taper است. همانطور که می‌دانید و در مقالات قبلی توضیح دادیم با استفاده از مدیفایر‌ها و دستورات مختلف، می‌توانید احجام ساده را در تریدی مکس به احجام پیچیده تبدیل کنید. گاهی ممکن است پس از ترسیم مدل مورد نظر در تری دی مکس قصد داشته باشید قسمتی از  آبجکت خود را تغییر شکل و سایز دهید که برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید و یا آبجکت خود را به edit Polly تبدیل کنید و تغییرات مورد نظر خود را روی آبجکت اعمال کنید ولی ما راهی ساده تر را به شما پیشنهادی می‌کنیم شما می‌توانید با استفاده از  مدیفایر Taper در تری دی مکس تغییرات مورد نظر خود را به راحتی اعمال کنید.  

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نحوه دسترسی به مدیفایر Taper در تری دی مکس

برای اعمال برای ایجاد تغییرات در مدل و آبجکت مورد نظر ابتدا باید آبجکت را انتخاب کنید سپس از Command Panel وارد بخش Modify شوید و از منوی  modifier list گزینه taper را انتخاب کنید. پس از اعمال مدیفایر در Command panel در قسمت Parameters گزینه هایی به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانید با تغییر آن ها شکل و یا سایز آبجکت مورد نظر خود را تغییر دهید.

نحوه دسترسی به مدیفایر Taper در تری دی مکس

پارامترهای مدیفایر Taper در تری دی مکس

با انتخاب مدیفایر Taper از منوی Modifier list مدیفایر روی شکل مورد نظر اعمال می‌شود که با تنظیم و تغییر پارامترهای این مدیفایر می‌توانید فرم آبجکت خود را تغییر دهی. برای انجام این تغییرات ابتدا روی فلش کوچک کنار مدیفایر Taper کلیک کنید همانطور که در تصویر مشاهده میکنید دو گزینه Gizmo و Center وجود دارد که با انتخاب هر یک می‌توانید کادر taper را بر روی آبجکت خود جابجا کنید و یا در مرکز آبجکت خود قرار دهید.

پارامترهای مدیفایر Taper در تری دی مکس


مقاله پیشنهادی: Modifiers در تری دی مکس

در این قسمت پارامترهای مدیفایر Taper را به شما آموزش می دهیم تا با ایجاد تغییرات بتوانید فرم دلخواه خود را با این مدیفایر ایجاد کنید.

ایجاد فرم دلخواه با مدیفایر Taper

Amount: اولین پارامتر Amount است که با تغییر این گزینه می‌توانید سایز حجم خود را تعیین کنید هرچه عدد وارد شده بزرگتر باشد آبجکت شما پهن تر و هرچه عدد کمتری وارد کنید آبجکت شما باریک تر خواهد شد.
Curve: گزینه Curve برای تعیین مقدار قوس در پهلوهای آبجکت شما می‌باشد که با تغییر عدد در این قسمت می‌توانید به میزان دلخواه قوس ایجاد کنید برای این کار هرچقدر مقدار کمتری وارد کنید قوس به سمت داخل و هرچه بیشتر باشد قوس به سمت بیرون ایجاد می‌شود.

Taper Axis

در این بخش می‌توانید جهت اعمال مدیفایر taper را مشخص کنید که بر اساس کدام یک از محورهای x,y,z باشد همچنین می‌توانید با زدن تیک گزینه Symmetry از آبجکت خود تقارن ایجاد کنید.  

Limits

با فعال‌کردن تیک گزینه Limit Effect می‌توانید یک محدوده برای اعمال مدیفایر تعیین کنید که از قسمت Upper Limit می‌توانید محدوده مورد نظر از بخش بالایی و از قسمت Lower Limit محدودیت از بخش پایینی را تعیین و اعمال کنید.

مقاله پیشنهادی: مدیفایر Extrude در تری دی مکس

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید برای مشاهده مقالات آموزشی وارد سایت آپادمی شوید و از آموزش‌های رایگان بهرمند شوید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت لومیون
کارت ایلاستریتور 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، روش طراحی و مدلسازی نمای پارامتریک را در...
معماری
در این آموزش رایگان با شبیه سازی بارش اجسام از آسمان با کمک MassFX آشن...
معماری
برای ساخت و مدلسازی یک ستون کلاسیک ساده در نرم افزار 3Ds Max این آموزش...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه مدلسازی و شبیه سازی پارچه در نرم ا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

احمد مقدم Guest User
27 دی 1401 - ساعت 11:56
پاسخ

میشه لطفا روش نصب sweep profile رو آموزش بدید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید نحوه نصب اسکریپت sweep profile در تری دی مکس رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

مجتبی یاسینی Guest User
19 آبان 1401 - ساعت 14:33
پاسخ

آموزش خوبی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

مریم ارم روشن Guest User
07 خرداد 1401 - ساعت 11:39
پاسخ

سلام وقت بخیر
ببخشید برای ایجاد پیچش در یک آبجکت، مدیفایری در تری دی مکس وجود داره که با استفاده از اون بتونم طرح مورد نظرم رو مدل کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید از مدیفایر Twist در تری دی مکس استفاده کنید.