cast
مرجان هرندی

بازار کار نرم افزار رویت (Autodesk Revit) در ایران و خارج از کشور

مرجان هرندی
24 آذر 1401
1976
22
متن مقاله

بازار کار نرم افزار رویت در ایران و خارج از کشور

نرم افزار رویت (Revit) یکی از محصولات بی نظیر شرکت Autodesk است.این نرم افزار یکی از پر طرفدارترین و کاربردی ترین نرم افزارها در حوزه معماری و عمران می باشد. همانطور که میدانید از این نرم افزار بی نظیر برای مدل سازی سه بعدی، ترسیم جزییات ساختمانی و تهیه نقشه های فنی مهندسی استفاده می شود. کاربرد های فراوان این نرم افزار در گرایش های مهندسی، طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. باتوجه به اهمیت و استفاده فراگیر از نرم افزار های مهندسی در رشته های عمران و معماری، دانشجویان میتوانند با یادگیری نرم افزارهای مختلف علاوه بر انجام پروژه های دانشگاهی از طریق آموزش نرم افزارها نیز کسب درآمد کنند. امروزه  یادگیری یک نرم افزار تخصصی برای پیدا کردن یک شغل الزامی می باشد و به دانشجویان کمک بسیار زیادی در این مسیر خواهد کرد. برای ورود به بازار کار در یک شرکت یا مجموعه ابتدا باید تخصص لازم در آن زمینه را کسب کنید سپس از بازار کار و روش کسب درآمد از این نرم افزارها که از مهم ترین معیارهای انتخاب یک حرفه می باشد اطلاعات لازم را کسب نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در مورد بازار کار نرم افزار رویت در ایران و خارج از کشور را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اگر قصد دارید به صورت اصولی و حرفه ای این نرم افزار را آموزش ببینید، می توانید پکیج آموزش رویت از سایت آپادمی تهیه کنید. 

بازار کار نرم افزار رویت در ایران و خارج از کشور

مقاله پیشنهادی: رویت چیست؟

بازار کار نرم افزار رویت  مناسب چه افرادی می باشد؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این نرم افزار تخصصی مورد استفاده سایر مهندسین، دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه عمران، معماری، برق و تاسیسات می باشد. بسیاری از دانشجویان رشته های مهندسی پس از فارغ التحصیلی به دنبال شغلی مناسب مرتبط با رشته تحصیلی و درآمدی عالی هستند تا فعالیت خود را در حوزه تحصیلی خود نیز آغاز کنند. آموزش نرم افزارهای تخصصی مانند اتوکد، رویت، تری دی مکس و... در حوزه های مهندسی مخصوصا معماری امروزه به یکی از روش های کسب درآمد تبدیل شده زیرا شرکت ها و دفاتر مهندسی به دنبال نیرو هایی هستند که به نرم افزارهای مهندسی تسلط کامل داشته باشند پس زمانی در انتخاب شغل موفق خواهمد بود که قابلیت های لازم را در دوران تحصیل کسب کرده و تخصص و نرم افزارهای لازم برای ورود به بازار کار را آموخته باشند و با کوله باری از دانش وارد عرصه کار شوند. بنابراین برای ورود به بازار کار نرم افزار Revit نیز باید ابتدا به خوبی به این نرم افزار تسلط داشته باشید، تا بتوانید به راحتی شغل مورد نظر خود را در این بازار به دست بیاورید و حتی در آینده دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. 

بازار کار نرم افزار رویت  مناسب چه افرادی می باشد؟

مقاله پیشنهادی: مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

بازار کار نرم افزار رویت در ایران

هنانطور که میدانید پیدا کردن شغل در ایران و خارج از ایران کمی متفاوت می باشد بنابراین ما در این مقاله به بررسی بازار کار نرم افزار رویت در ایران و خارج کشور میپردازیم. امروزه در ایران پیدا کردن یک شغل و مشغول شدن آن کمی سخت شده است اما با چندین راهکار می توانید در شغل مورد خودتان مشغول به کار شوید. با داشتن تخصص و افزایش دانش نرم افزاری خود می توانید شانس خود را از سایر افرادی که تخصص کمتری دارند بیشتر کنید. نرم افزار رویت یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه معماری می باشد که امروزه اغلب شرکت های معماری و دفاتر مهندسی از این نرم افزار برای انجام پروژه های خود کمک می گیرند به همین دلیل این نرم افزار در ایران به خوبی شناخته شده است. امروزه با استفاده از نرم افزار رویت فرایند تدوین پروژه های ساخت که به روش سنتی انجام می‌شد منسوخ شده و دیگر به جای مدلسازی و تهیه نقشه ها در چندین مرحل از تکنولوژیBIM در نرم افزار رویت استفاده می شود. به همین دلیل در سال‌های گذشته نرم افزار Revitدر ایران بیشتر مورد توجه کاربران و شرکت های ساختمانی معتبر داخل کشور قرار گرفت است و همین امر موجب شده فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای افراد متخصص و مسلط به این نرم افزار در ایران فراهم شود. بازار کار نرم افزار Revit در ایران با توجه به این که کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پر رونق تر می باشد و درآمد فردی که به نرم افزار Revit مسلط است، در داخل ایران قابل قبول می باشد با انجام پروژه های ساختمانی می توان این درآمد را افزایش داد.

بازار کار نرم افزار رویت در ایران

مقاله پیشنهادی: بهترین موتور رندر برای رویت

بازار کار نرم افزار رویت در خارج از کشور

استفاده از نرم افزار رویت در چند سال اخیر در ایران رواج پیدا کرده است اما در کشور های توسعه یافته ای همچون آمریکا، استرالیا و به خصوص کانادا سال هاست که رونق بسیاری پیدا کرده است. این نرم افزار در این کشور ها مخاطبین خاص خود را دارند به همین دلیل شرکت های معماری، نقشه کشی و عمرانی در کشور های توسعه یافته خارجی به دنبال نیرو هایی متخصص و حرفه ای هستند به همین دلیل اگر قصد مهاجرت دارید، می توانید روی مهارت خود در نرم افزار رویت حساب باز کنید. مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) در تمامی کشورهای توسعه یافته یکی از اصلی ترین و مهمترین اصول طراحی در بخش ساختمان، سد سازی، راهسازی و تاسیسات می باشد، بنابراین باید تمام طراحی ها تحت نرم افزارهای BIM مدلسازی شوند که در این راستا نیز یکی از محبوبترین نرم افزارها Autodesk Revit می باشد که در تمام بخش های معماری، سازه و تاسیسات قابلیت مدلسازی دارد. در کشور کانادا استفاده از  نرم افزار رویت بسیار بیشتر از سایر نرم افزارهای طراحی رواج دارد، چرا که پروژه های طراحی شده با دیگر نرم افزار های شناخته شده بسیار گران قیمت بوده و تقاضای طراحی با این نرم افزارها بسیار پایین تر می باشد. توجه داشته باشید راه ورود به شرکت های معتبر حوزه عمران یا تاسیسات در کانادا یا خارج از کشور تسلط به نرم افزار رویت است. ورود به بازار کار در رشته های مهندسی در خارج از کشور چندان راحت نیست و نیاز به کسب تجربه کافی دارد. به دست آوردن تجربه نیز قطعا کار چندان راحتی نیست بلکه نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی و تمرین فراوان است.

بازار کار نرم افزار رویت در خارج از کشور

مقاله پیشنهادی: فریلنسیگ چیست؟

استفاده از نرم افزار های تخصصی در حوزه‌های مهندسی مانند نرم افزار رویت در کشور ما در حال پیشرفت و افزایش می باشد. همچنین به دلیل افزایش تعداد افراد متخصص در این حرفه در ورود به بازار کار رقابتی تنگاتنگ وجود دارد بنابراین افزایش دانش تخصصی خود در این نرم افزار را آینده کاری خوبی را برای شما به وجود خواهد آورد. بازار کار نرم افزار رویت در شرکت های داخلی و خارجی نیازمند افرادی متخصص و حرفه ای می باشد به همین دلیل درآمد کاری خوبی نیز در یادگیری و آموزش این حرفه وجود دارد. شما میتوانید با آموزش این نرم افزار و سایر نرم افزارهای مهندسی به صورت فریلنسری نیز کسب درآمد کنید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

کارت رویت
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان، با نحوه ایجاد مقطع یا Section سه بعدی از...
معماری
برای حذف نرم افزارهای اتودسک نباید فولدر آن ها را پاک کنید زیرا این کا...
معماری
در این آموزش رایگان نحوه انتقال یک فایل به صورت زنده یا synchronize را...
معماری
نرم‌افزار رویت به دلیل نحوه طراحی سیستم آن به یک CPU با سرعت بالا (ساع...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

آرش نجفی Guest User
21 آبان 1402 - ساعت 13:05
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

عرفان مولایی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 16:45
پاسخ

ممنون از توضیحات مفیدتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

محسن خیری Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:29
پاسخ

بهترین نرم افزار معماری برای مهاجرت چه نرم افزاریه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
انتخاب بهترین نرم افزار معماری برای مهاجرت وابسته به نیازها و الزامات خاص شما است با این حال، اگر بخواهید چند نرم افزار معماری محبوب را برای مهاجرت یاد بگیرید نرم افزارهایی مانند رویت، اتوکد و تری دی مکس و... از نرم افزارهای کاربردی در حوزه معماری است که لازم شما به این نرم افزارها مسلط باشید.

کیانا طباطبایی Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 17:09
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

الهام زارع Guest User
29 خرداد 1402 - ساعت 15:51
پاسخ

سلام وقتتون بخیر پکیج رویت رو چجوری میتونم تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از طریق سایت آپادمی در بخش دوره های آوزشی میتونید پکیج آموزش رویت رو تهیه کنید.

مهتاب عبدالهی Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 16:24
پاسخ

بسیار عالی ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

شیدا اسماعیل پور Guest User
04 خرداد 1402 - ساعت 16:05
پاسخ

وقت بخیر
ببخشید نرم افزار رویت و تکلا کاربردی مشابه دارن ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزار رویت و تکلا هر دو از نرم افزارهای مدلسازی اطلاعات ساختمانی بیم هستند.
نرم رویت یکی از برنامه های پرکاربرد و مدرن مدل سازی ساختمانی است که کاربرد فراوانی برای مهندسان معماری، تاسیسات و عمران دارد و جهت تهیه نقشه های فنی و مهندسی مورد استفاده قرار میگیرد همچنین با استفاده از این نرم افزار میتونید طراحی های خود را به طور همزمان و به صورت ۳ بعدی یا ۲ بعدی در اختیار داشته باشید. نرم افزار تکلا استراکچرز یکی از نرم افزارهای محبوب مهندسی در زمینه شاپ دراوینگ یا تهیه نقشه های کارگاهی هست که برای طراحی سازه های فولادی و بتنی، مدل های سه بعدی بسیار دقیق و با کیفیت استفاده میشه.

محبوبه زرین مهر Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 12:08
پاسخ

نحوه کسب درآمد دلاری با رویت هم در پکیج رویت آموزش داده شده؟ برای کسب درآمد دلاری کدوم پکیج رو باید تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای کسب درآمد دلاری پکیج فریلنسیگ رو باید تهیه کنید.

آیدا طاهری Guest User
03 بهمن 1401 - ساعت 14:02
پاسخ

برای مدلسازی اطلاعات ساختمانی بیم از چه نرم افزارهای دیگه ای استفاده میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای مدلسازی اطلاع ساختمانی بیم میتونید از نرم افزار رویت، تکلا استراکچرز، آرشیکد استفاده کنید.

میثم باقری Guest User
20 دی 1401 - ساعت 12:26
پاسخ

به صورت دورکاری چطوری میتونیم از رویت کسب درآمد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای کسب درآمد به صورت فریلنسری از نرم افزار رویت، می‌توانید از سایت‌های فریلنسری مختلف مانند Upwork، Freelancer وFiverr و از شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn... استفاده کنید و خدمات خود را به کارفرمایان ارائه دهید.

آیدا تفضلی Guest User
10 دی 1401 - ساعت 10:20
پاسخ

وقت بخیر
شما به کسانی که قصد مهاجرت دارند آموزش نرم افزار رویت رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله نرم افزار رویت یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم افزارهای مهندسی در خارج از کشور هست به همین دلیل شرکت های معماری، نقشه کشی و عمرانی در کشور های توسعه یافته به دنبال نیرو هایی متخصص و حرفه ای هستند.