cast
مرجان هرندی

آموزش دستور Region در اتوکد + تفاوت دستور Region و Boundary

مرجان هرندی
05 آبان 1400
2491
15
متن مقاله

نرم‌افزار اتوکد (AutoCAD)، نرم‌افزاری بسیار کاربردی برای رشته‌های معماری و عمران و دیگر رشته‌های صنعتی و مهندسی است که برای انجام ترسیمات در دو محیط دو بعدی و سه بعدی از آن استفاده می‌شود. این نرم‌افزار دارای ابزار‌های بی‌شماری است که استفاده از این دستورات باعث افزایش سرعت و دقت طراحان هنگام انجام ترسیمات می‌شود بنابراین تسلط به همه دستورات نرم‌افزار اتوکد یکی از موارد مهمی است که در سرعت عمل شما هنگام انجام دستورات موثر می‌باشد. در این مقاله قصد داریم یکی دیگر از ابزارهای نرم‌افزار اتوکد را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید تا با یک آموزش جذاب دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم. اگر علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزار ‌اتوکد هستید می‌توانید پکیج آموزشی نرم‌افزار اتوکد را که شامل 50 ساعت پکیج آموزش اتوکد  به صورت صفر تا صد در دو محیط دو بعدی و سه بعدی است را بدون هیچ پیش نیازی از طریق سایت آپادمی تهیه کنید. 

آموزش نرم‌افزار اتوکد در دو محیط دو بعدی و سه بعدی

مقاله پیشنهادی: اتوکد چیست؟

دستور Region در اتوکد چیست؟

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم در نرم‌افزار اتوکد می‌توانید ترسیمات خود را در دو محیط دو بعدی و سه بعدی به کمک ابزارهایی که این نرم افزار در اختیارتان قرار داده انجام دهید. اگر از کاربران نرم افزار اتوکد هستید می‌دانید که برای ترسیم طرح‌ها و نقشه‌هایتان در نرم‌افزار اتوکد در محیط دو بعدی ابزار‌ها و دستورات بسیاری وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی نقشه و پلان‌های خود را ترسیم کنید. یکی از این ابزارها و دستورات، دستور Region است که هم در محیط دو بعدی و هم در محیط سه بعدی می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاربرد دستور Region در نرم‌افزار اتوکد 

با استفاده از دستور پرکاربرد Region می‌توانید خطوط یک شکل بسته را که به صورت جداگانه ترسیم شده‌ است  را به یک شکل یکپارچه تبدیل کنید. به عبارتی دیگر دستور Region خطوط Line در یک شکل بسته را به Polyline تبدیل می‌کند. مثلا زمانی که یک شکل بسته دارید اگر روی هر یک از خطوط کلیک کنید می‌توانید به صورت جداگانه هر یک از خطوط شکل مورد نظر را انتخاب کنید در این حالت خطوط را به صورت مجزا می‌توانید ادیت یا انتخاب کنید. در صورتی که نیاز به یک شکل با خطوط یکپارچه داشتید می‌توانید از دستور Region استفاده کنید. دستور Region علاوه بر یکپارچه کردن خطوط یک شکل در محیط دو بعدی در محیط سه بعدی نیز کاربرد دارد در محیط سه بعدی برای ایجاد یک صفحه و یا ارتفاع دادن به ترسیماتمان نیاز به اشکالی با خطوط یکپارچه دارید که می‌توانید از این دستور استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز اتوکد

روش‌های اجرای دستور Region در اتوکد

برای اجرای دستورات مختلف در نرم‌افزار اتوکد چند روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها درستور مورد نظر خود را اجرا کنید. برای اجرای دستور region می‌توانید از سه طریق اقدام کنید.

در اتوکد Region روش‌های اجرای دستور

•  روش اول: برای اجرای این دستور فقط کافی است کلمه region در قسمت Command تایپ کنی و کلید اینتر را بزنید سپس دستور برای شما اجرا خواهد شد.
•  روش دوم: یکی دیگر از راه‌های اجرای دستور region استفاده از شورتکات Reg+Enter  است که می‌توانید خیلی سریع و راحت دستور را اجرا کنید.
•  روش سوم: در این روش می‌توانید از پنلDraw در سربرگ Home روی Draw کلیک کرده و گزینه region را انتخاب کنید و دستور را اجرا کنید.

 Region مراحل اجرای دستور

پس از اجرای دستور  Region از طریق یکی از سه روش بالا، باید خطوط شکل مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب همه خطوط Enter را بزنید تا یک شکل یکپارچه برای شما ایجاد شود. توجه داشته باشید که خطوط حتما به هم متصل باشند و یک شکل بسته را به وجود آورده باشند زیرا دستور region روی خطوط جدا از هم اجرا نمی شود و حتما باید خطوط در کنار هم یک شکل بسته را تشکیل داده باشند تا با اجرای این دستور یک شکل با خطوطی یکپارچه ایجاد شود.

آموزش رایگان پیشنهادی: آموزش فرمان FlatShot در اتوکد

ایجاد یک شکل یکپارچه

مقاله پیشنهادی: دستور Polyline در اتوکد

تفاوت دستور Region و Boundary در اتوکد

اگر با دستور Boundary آشنایی داشته باشید می‌دانید که این دو دستور کاربرد مشابهی دارند. شاید بگوید تفاوت این دستور با Region چیست؟ دستور Boundary همانند دستور Region خطوط مجزا را به Polyline تبدیل می‌کند و دقیقا مانند دستور Region عمل می‌کند ولی این دو دستور یک تفاوت مهم با یک دیگر دارند که تفاوت اول در این است که دستور Boundary پس از اجرا و ایجاد اشکال با خطوط یکپارچه خطوط اصلی و ابتدای شما که به صورت مجزا ترسیم شده را نیز زیر خطوط یکپارچه که توسط دستور Boundary ایجاد کردید نگه می‌دارد ولی در دستور Region پس از اجرای دستور فقط خطوط یکپارچه در دسترس شما قرار می‌گیرد و دیگر خطوط که در ابتدا به صورت مجزا ترسیم شده بودند وجود نخواهند داشت.

آموزش رایگان پیشنهادی: آموزش مدلسازی آرامگاه ابوعلی سینا در اتوکد سه بعدی

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. برای دسترسی به آموزش‌های رایگان  و مقالات آموزشی به سایت آپادمی مراجعه کنید.

کارت اتوکد
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت لومیون
کارت راینو

مقالات مشابه

معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان، روش ساخت بلاک های داینامیک و هوشمند را در...
معماری
برای ایجاد کردن کادر دور متن در نرم افزار اتوکد می‌توانید از فرمان Tex...
معماری
در این ویدیوی آموزشی، نحوه استفاده از فرمان OOPS در اتوکد برای بازگرد...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، با استفاده از دستور Purge، روش کاهش حجم ف...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

داریوش محبی Guest User
13 اسفند 1402 - ساعت 16:02
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

سعید اسدی Guest User
16 دی 1402 - ساعت 00:42
پاسخ

سلام وقت بخیر
من یک نقشه برداری توپوگرافی دارم
و ترسیماتش رو انجام دادم
حالا میخوام یک برش عمودی بزنم و قسمت جدا شده رو هاشور بزنم و لایه خاک رو نشون بدم
ولی چون در قسمت ۳بعدی میخوام این کار رو انجام بدم،اصلا نمیشه
لطفا راهنمایی کنید

نرجس جوکار Guest User
14 آبان 1402 - ساعت 16:35
پاسخ

عالی ممنون از آموزش خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

ندا باقی Guest User
20 شهریور 1402 - ساعت 16:09
پاسخ

کاربرر دستور boundary در اتوکدچیه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از دستور boundary می‌توانید برای ایجاد یک محدوده بسته‌ به صورت یکپارچه استفاده کنید و تمامی خطوط یک شکل را به یک شکل یکپارچه تبدیل کنید.

جواد طاهری Guest User
15 آذر 1401 - ساعت 13:49
پاسخ

دستور باندری در اتوکد هم کاربردی مشابه با دستور Region داره ؟ روش اجرای دستور باندری هم مشابه همین دستور هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله برای یکپارچه کردن خطوط از دستور باندری استفاده میکنند برای اجرای دستور boundary در اتوکد ابتدا تکلید میانبر bo رو در خط فرمان تایپ کنید و کلید Enter رو برنید سپس کادر Boundary Creation برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که با گزینه Pick Point می‌توانید با کلیک چپ کردن درون یک محدوده، آن را برای یکپارچه سازی انتخاب کرد.

آرمان اکبری Guest User
03 آبان 1401 - ساعت 13:42
پاسخ

کاربرد دستور regen در اتوکد چیه و چه زمان از این دستور استفاده میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از این دستور برای بازخوانی یا بازسازی مجدد ترسیمات در فایل جاری استفاده می‌شود مثلا زمانی که کمان‌ها و دایره‌ها در صفحه ترسیم، شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و به صورت خطوط شکسته نمایش داده می‌شوند.

سیما شمس Guest User
19 خرداد 1401 - ساعت 10:38
پاسخ

دستور join در اتوکد هم کاربردش مشابه با دستور region هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از هر دو دستور در اتوکد برای یکپارچه کردن خطوط استفاده می‌شود.

نادیا دهدشتی Guest User
23 آبان 1400 - ساعت 11:41
پاسخ

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من تازه شروع به یادگیری نرم‌افزار اتوکد کردم و زیاد به دستورات اتوکد تسلط ندارم میشه لطفا راهنماییم کنید که برای اتصال دو خط در اتوکد از چه دستوری باید استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
برای اتصال دو خط باید از دستور Extend در اتوکد استفاده کنید ولی برای یکپارچه سازی خطوط باید از دستور Join در اتوکد استفاده کنید.
موفق باشید.