cast
مرجان هرندی

بازار کار و روش کسب درآمد از نرم افزار ماتریکس (Matrix)

مرجان هرندی
01 تیر 1401
3827
26
متن مقاله

کسب درآمد و بازار کار نرم افزار ماتریکس

حوزه طراحی طلا و جواهرات  یکی از مشاغل است که به دلیل محبوبیت و درآمد مطلوب از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و محبوییت نسبتا زیادی دارد. این حوزه هم مانند دیگر حوزه ها با پیشرفت تکنولوژی و عرضه نرم‌افزار‌های پیشرفته‌ی تخصصی دست خوش تغییرات قرار گرفته  و باعث شده افراد در این  صنعت کمتر از روش‌های سنتی و دستی استفاده کنند. یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های موجود در این زمینه ماتریکس است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که باعث پیشرفت چشمگیری در صنعت طراحی طلا و جواهرات شده است.  این نرم افزار به صورت تخصصی برای طراحی طلا و جواهرات استفاده می‌شود که با آموزش این نرم افزار علاقه مندان در حوزه طراحی طلا و جواهرات میتوانند از این نرم افزار کسب در آمد کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با روش‌های کسب درآمد و بازار کار نرم افزار ماتریکس بیشتر آشنا شوید. اگر علاقه مند به طراحی طلا و جواهرات هستید میتوانید از سایت آپادمی پکیج آموزش ماتریکس رو تهیه کنید.

کسب درآمد و بازار کار نرم افزار ماتریکس

مقاله پیشنهادی: ماتریکس چیست؟

نرم افزار ماتریکس (Matrix)

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم نرم افزار Matrix یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین نرم افزار هایی است که برای طراحی طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد. که با استفاده از مجموعه ی کامل و بی نقصی از ابزارهای مورد نیاز برای طراحی دیجیتالی جواهرات، نیازهای هنرمندان این حوزه را برآورده می کند. از دیگر قابلیت های این نرم افزار که مورد توجه هنرمندان و افراد علاقه مند به این حوزه شده است میتوان به  رندرینگ و ساخت مدل‌هایی واقع‌گرایانه ، ابزارهای متنوع جهت کنترل همه جانبه در طراحی جواهرات با سنگ های قیمتی، استفاده و افزایش خلاقیت در طراحی و ساخت طلا و جواهر، استفاده از تکنولوژی T-Splines، ارائه آیتم ها و مدل های زیبا و آماده برای سرعت بخشیدن به طراحی، سفارشی سازی محیط کاری، پیش نمایش طرح نهایی و همچنین امکان تبدیل طرح های دو بعدی به سه بعد در این نرم افزار اشاره کرد که باعث محبوبیت این نرم افزار شده است.

نرم افزار ماتریکس

پیش نیاز آموزش ماتریکس

شاید برای بسیاری از افراد علاقه مند به طراحی طلا و جواهرات سوال باشد که آیا آموزش نرم افزار ماتریکس پیش نیاز خاص لازم دارد؟ آیا فقط افرادی که رشته تحصیلی آن ها طراحی بوده قادر به آموزش این نرم افزار هستند؟ خیر آموزش این نرم افزار پیش نیاز خاص ندار و فقط کافیست شما  توانایی انجام کارهای عمومی با کامپیوتر ، مثل کار با ویندوز و اینترنت در سطح متوسط را داشته باشید. توجه داشته باشید حتی اگر رشته تحصیلی دانشگاهی شما هم هیچ ارتباطی با طراحی طلا و جواهرات ندارد باز هم مشکلی در یادگیری این نرم افزار نخواهید داشت. البته آموزش این نرم افزار برای افرادی که تجربه ی جواهر سازی و طلا سازی ، دارند و یا رشته ی تحصیلی آن ها طراحی صنعتی ، طراحی مد، هنر ، معماری ،هنر های تجسمی، نقاشی ، مجسمه سازی، صنایع دستی یا کامپیوتر باشد ، در یادگیری این تخصص بسیار راحت تر خواهید بود. پس شما میتوانید با آموزش این نرم افزار پس از تمرین و کسب مهارت کلی و تجربه کافی وارد بازار کار نرم افزار ماتریکس شوید و با شناخت و استفاده از روش‌های کسب درآمد در این حوزه فعالیت کنید.

مقاله پیشنهادی: راینو چیست؟

بازار کار طراحی طلا و جواهر با ماتریکس

همانطور که میدانید در فرآیند تولید یک محصول مراحل متعددی طی می شود تا یک محصول، تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد.که اولین و مهمترین مرحله می توان به خلق ایده و طراحی آن اشاره کرد که ابتدا در گذشته به صورت دستی انجام می‌شده اما امروز در نرم افزارهای تخصصی مراحل طراحی انجام می‌شود و پس از مدل سازی طرح و ساخت قالب اصلی و انجام دیگر مراحل تولید، محصول نهایی وارد بازار می شود. در روش های سنتی مراحل طراحی تا تولید یک محصول نیازمند دقت و صرف زمان بسیار زیادی بود است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش کار از ابتدای طراحی ایده ذهنی شما تا مرحله قالب سازی تغییر کرده و توسط نرم افزارهای مختلف روز دنیا نظیر راینو و ماتریکس انجام می شود، و طرح مورد نظر در این نرم افزارها به صورت سه بعدی مدل شده و پس از آن این مدل توسط دستگاه های پیشرفته ساخته می‌شود و به عنوان قالب اصلی برای تولید مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نرم افزار با توجه به ویژگیهای منحصر به فردی که دارد باعث افزایش سرعت و دقت، کاهش خطا، امکان کنترل وزن محصول، کیفیت بالای قالب و امکان ساخت قالب های پیچیده و خاص می‌شود که افراد میتوانند با سرعت بیشتری نسبت به روش‌های سنتی به عنوان طراح وارد بازار کار شوند.

دلایل استفاده از ماتریکس
شروع کار طراحی طلا و جواهر

پس از یادگیری نرم افزار ماتریکس جهت مورد به بازار کار در صورتی که تمایل داشته باشید به صورت تکی و مستقل به عنوان یک طراح فعالیت خود را شروع کنید تنها به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ  نیاز دارید تا بتوانید با گرفتن پروژه برای سازندگان و تولید کنندگان و همچنین سفارش از مشتریان خصوصی با رایانه طلا و جواهرات طراحی کنید و، بعد از طراحی، فایل 3 بعدی آن را به شرکت هایی که کارشان ساخت مدل های اولیه بصورت سفارشی می باشد ، داده تا مدل اولیه ی آن را بصورت رزین ، نقره و یا طلا به شما تحویل دهند. افراد علاقه مند در این حوزه میتوانند تنها با داشتن یک کامیپوتر و یا لپ تاپ بدون سرمایه اولیه به صورت تکی و فریلنسری با گرفتن پروژه شروع به کار طراحی کنند و از نزم افزار ماتریکس کسب درآمد کنند.

شروع کار طراحی طلا و جواهر

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟


بازار کار طراحی طلا و جواهر در ایران

یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان طلا و جواهر در دنیا کشور ایران است که طبق آمار جهانی در اغلب سالها جزو 5 کشور اول دنیا می باشد ، که با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش نرم افزاهای تخصصی هنوز  در صد زیادی از تولید طلا و جواهر در کشور بصورت سنتی انجام می شود اما با گسترش و استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته بدلیل کاهش هزینه های تولید، هر روز افراد بسیاری از جمله تولید کنندگان و سازندگان سنتی به استفاده از روشهای جدید رو می آورند. طراحی ایده های ذهنی مدلسازی آن ها قبل از طول تاثیر به سزایی در این صنعت خواهد داشت همچنین استفاده از ماشین آلات و دستگاه های پرینتر سه بعدی نیز مراحل تولید یک محصول را نیز آسان تر و سریع تر خواهند کرد اما برای استفاده از این دستگاه ها ابتدا باید یک طراح کامپیوتری طرح مورد نظر را در نرم افزار ماتریکس طراحی و مدلسازی کند همچنین با بالاتر رفتن سرعت پرینتر های سه بعدی نسبت به پرینتر های قدیمی ، که به ازای هر دستگاه پرینتر سه بعدی بطور متوسط 1 تا 2 طراح نیاز بود، امروزه به ازای هر پرینتر به طراحان بیشتری نیاز است، بهمین دلیل بازار کار طراحی طلا و جواهر در ایران روز به روز در حال افزایش است.

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش فریلنسینگ و کسب درآمد بین المللی

بازار کار طراحی طلا و جواهر در خارج از ایران

همانطور که میدانید پیشرفت علم و استفاده از تکنولوژی و روش‌های جدید در خارج از کشور بسیار چشمگیر بوده بنابراین استفاده از نرم افزارهای تخصصی در حوزه هایی مانند طراحی طلا و جواهرات بازار کار طراحی در این صنعت را در خارج از ایران نیز بسیار پر رونق کرده که در اغلب کشور های اروپایی و همینطور کشور‌های شرقی همچنین امریکا وکانادا بدلیل رشد بسزای علم و تکنولوژی صنعت طلا و جواهر، درخواست برای استخدام طراح طلا و جواهر بسیار زیاد می باشد و برای این تخصص موقعیت های کاری فراوانی وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: 29 وبسایت تخصصی فریلنسری

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت ماتریکس
کارت راینو
کارت ایلاستریتور 2
فتوشاپ2

مقالات مشابه

کسب و کار
در این عصر که به نظر می رسد تقریبا همه یک کارآفرین هستند، برای صاحبان...
فریلنسینگ
اگر جزء دانشجویان دوره جامع فریلنسینگ و کسب درآمد ارزی باشید، با اهمیت...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی به نحوه تنظیم کردن اندازه لنز دوربین در نر...
معماری
هر نرم‌افزار حرفه‌ای به سیستم و سخت افزار خاصی برای اجرا شدن و داشتن ب...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مهسا Guest User
22 اسفند 1402 - ساعت 16:01
پاسخ

سلام نرم افزار ماتریکس رایگان نصب میشود؟

نازنین نظری Guest User
13 اسفند 1402 - ساعت 16:40
پاسخ

برای استفاده از ماتریکس باید راینو هم بلد باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
راینو پیش نیاز نصب نرم افزار ماتریکس هست برای آموزش ماتریکس لازم نیست به راینو هم مسلط باشید.

Najmuddin karimi Guest User
25 مهر 1402 - ساعت 17:35
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

سارا رضایی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 16:35
پاسخ

در پکیج ماتریکس نحوه کسب درآمد از این نرم افزار هم آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در فصل چهار نحوه کسب درآمد دلاری از فروش فایل‌های سه بعدی طلا و جواهر آموزش داده شده.

مریم پاک نژاد Guest User
12 شهریور 1402 - ساعت 16:17
پاسخ

عالی بود ممنون از سایت خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

آنیتا کاتب Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 16:38
پاسخ

توضیحات خوبی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

امید علی زاده Guest User
15 تیر 1402 - ساعت 10:11
پاسخ

ببخشید من چطور برنامه ماتریکس را نصب کنم تو گوشیم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم‌افزار ماتریکس یک نرم‌افزار مخصوص کامپیوتر است و برای نصب و استفاده از آن نیاز به سیستم عامل و سخت‌افزار قدرتمند است بنابراین، نصب نرم‌افزار ماتریکس روی گوشی امکان پذیر نیست.

مسعود عرب Apademy User
30 خرداد 1402 - ساعت 16:03
پاسخ

من چطوری درآمد داشته باشم توضیح میدین

سودابه بابایی Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 16:40
پاسخ

وقت بخیر ممنون از توضیحات خوبتون من پکیج ماتریکس رو خریدم امیدوارم به از گذروندن این دوره بتونم وارد بازار کار بشم و کسب درآمد کنم

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، امیدوارم از این پکیج راضی بوده باشید.
در این پکیج درآمد دلاری از فروش فایل‌های سه بعدی طلا و جواهرات هم آموزش داده شده تا شما بتونید پس از اتمام دوره کسب درآمد کنید و وارد بازار کار بشید.

الناز وحدتی Guest User
20 اسفند 1401 - ساعت 12:06
پاسخ

وقت بخیر ببخشید پکیجی برای اموزش طلا و جواهرات در نرم افزار ماتریکس هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله برای آموزش این نرم افزار میتونید پکیج آموزش طراحی طلا و جواهرات با ماتریکس رو از طریق سایت آپادمی تهیه کنید.

مریم یوسفی Guest User
01 اسفند 1401 - ساعت 15:09
پاسخ

بازارکار این نرم افزار در ایران به چه صورت هست آیا با آموزش ماتریکس در شرکت های طراحی جواهرات در ایران میتونیم استخدام بشیم و کسب درامد کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، علاوه بر استخدام در شرکت ها میتونید با آموزش این نرم افزار به صورت فریلنسری کسب درآمد کنید.

رامین فلاحی Guest User
05 بهمن 1401 - ساعت 11:02
پاسخ

وقت بخیر
برای آموزش نرم افزار ماتریکس باید نرم افزار دیگه ای هم بلد باشیم، پیش نیاز خاصی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر آموزش این نرم افزار هیچ پیش نیازی نداره.

کیانا کشاورز Guest User
17 آبان 1401 - ساعت 12:23
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون .

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

شکیبا خرم Guest User
07 شهریور 1401 - ساعت 15:04
پاسخ

از چه نرم افزارهای دیگه ای برای طراحی طلا و جواهرات میتونیم استفاده کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
مقاله معرفی7 تا از بهترین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر رو مطالعه کنید تا با نرم افزارهای مختلف طراحی جواهرات آشنا بشید.