cast
مرجان هرندی

بررسی درآمد گرافیست ها و طراحان گرافیک (کارمندی و فریلنسری) در سال 1403

مرجان هرندی
11 شهریور 1402
1325
20
متن مقاله

درآمد گرافیست ها و طراحان گرافیک

رشته گرافیک به دلیل علاقه زیاد مردم به طراحی گرافیک، درآمدزایی بالا و موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته است. در ایران، بسیاری از گرافیست‌ها  به صورت استخدامی و یا فریلنسری فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند با علاقه بسیار بالا به طراحی گرافیک، درآمد بالایی را نیز کسب کنند. بازار کار طراحی گرافیک گسترده و چندوجهی است و به افراد با تخصص‌های مختلفی از جمله طراحان لوگو، طراحان وب، متخصصان رابط کاربری، طراحان بسته بندی و طراحان تبلیغات فرصت‌های شغلی متنوعی را ارائه می‌دهد. اما برای موفقیت در این صنعت، همچنین دانش فنی و تخصص، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت پروژه، انعطاف‌پذیری و توانایی همکاری در گروه‌های چندتخصصی نیز اهمیت دارند. اگر به حوزه گرافیک علاقه مند هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد درآمد گرافیست ها و طراحان گرافیک بدست آورید در ادامه همراه ما باشید تا میزان درآمد طراحان گرافیک و حداقل یا حداکثر دستمزد، حقوق یا درآمد گرافیست ها را باهم بررسی کنیم. همانطور که میدانید برای این که یک طراح گرافیک موفق باشید، باید علاوه بر دانش و تجربه، خلاقیت و نوآوری نیز به به نرم افزارهای گرافیکی تسلط داشته باشید. برای آموزش این نرم افزار ها میتوانید وارد سایت آپادمی شوید و پکیج آموزش فتوشاپ و پکیج آموزش ایلاستریتور را تهیه کنید و به این نرم افزارها مسلط شوید.

درآمد گرافیست ها و طراحان گرافیک

مقاله پیشنهادی: نرم افزارهای کاربردی گرافیک

بازار کار رشته گرافیک

رشته گرافیک یکی از رشته‌های خلاقانه و پرکاربرد در صنعت هنر و طراحی است. با توجه به پیشرفت فناوری و رشد صنعت‌های مرتبط با تبلیغات، رسانه‌ها، طراحی وب، بازی‌سازی و بسیاری از حوزه‌های دیگر، بازار کار برای طراحان گرافیک به صورت کلی فرصت‌های بسیاری را ارائه می‌دهد. به طور کلی، بازار کار برای رشته گرافیک بسیار گسترده است و در اکثر صنایع و حوزه‌های کسب و کار نیاز به طراحان گرافیک با تخصص و استعداد وجود دارد. با این حال، همچنان رقابت برای کسب شغل در این حوزه فشرده است و برای موفقیت، مهارت‌های فنی قوی، خلاقیت و آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی اساسی است. همچنین، توسعه مهارت‌های جدید و پیگیری روزآمد بودن در زمینه روندها و فناوری‌های جدید نیز برای رشد و پیشرفت حرفه‌ای در این زمینه ضروری است.

بازار کار رشته گرافیک

مقاله پیشنهادی: بازار کار فتوشاپ

درآمد طراحان گرافیک 

درآمد طراحان گرافیک ممکن است بسته به تخصص، سابقه کار، موقعیت جغرافیایی، اندازه شرکت و صنعت مورد نظر متفاوت باشد. همچنین، وجود مدرک تحصیلی، مهارت‌ها و استعداد فرد، تسلط به نرم‌افزار‌های تخصصی این حوزه  نیز تأثیرگذار است. یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان درآمد و حقوق دریافتی در این حوزه تجربه است که نقش مهمی در درآمد گرافیست ایفا می‌کند. طراحان گرافیک با سابقه کار بیشتر و مهارت‌های پیشرفته معمولاً می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند. همچنین، افرادی که توانایی ارائه نمونه‌کارهای برتر دارند و موفق به ساختن یک نام و شناخت در بازار هستند، معمولاً به درآمد بالاتری دست می‌یابند. دومین عامل تاثیرگذار موقعیت جغرافیایی است که بر درآمد طراحان گرافیک تأثیر می‌گذارد. در شهرها بزرگ و مناطقی با هزینه زندگی بالا، معمولاً درآمد طراحان گرافیک بیشتر است. به عنوان مثال، در شهرهایی مانند نیویورک، لندن و توکیو، معمولاً طراحان گرافیک می‌توانند درآمد بالاتری داشته باشند. همانطور که میدانید در این حوزه افراد میتوانند با استخدام در شرکت های مختلف و یا به صورت مستقل کسی درآمد کنند برخی از طراحان گرافیک تصمیم می‌گیرند به صورت مستقل کار کنند و پروژه‌های خود را جذب کنند. در این حالت، درآمد حاصل از طراحی به طور مستقیم به طراح داده می شود. به طور کلی، برای طراحان گرافیک حقوق ماهیانه، سالیانه یا درآمد پروژه به صورت متغیر می‌تواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که درآمد گرافیست و طراحان گرافیک در ایران و دنیا چقدر است؟

مقاله پیشنهادی: فتوشاپ چیست؟

درآمد طراح گرافیک و بازار کار گرافیست در سال 1402

آیا میدانید حقوق طراح گرافیست چقدر است؟ آیا میدانید تعرفه و حقوق گرافیست ها در سال 1402 چقدر است؟  باتوجه به این که بازار کار برای طراحان گرافیک در ایران در حال بهبود است و فرصت‌های شغلی بسیاری در این حوزه وجود دارد. رشد حوزه تبلیغات و بازاریابی، توسعه حوزه تصویرسازی و طراحی در بسته بندی محصولات، بروشورها، بنرهای تبلیغاتی و نیاز به مدیریت هنری و کارگردانی هنری، فرصت‌های شغلی مناسبی را برای طراحان گرافیک ایجاد کرده است. درآمد طراحان گرافیک در ایران متغیر بوده و بسته به تخصص و نوع اشتغال (کارمندی یا فریلنسری) متفاوت است. بر اساس تجربیات و نظرسنجی‌ها، میانگین درآمد طراحان گرافیک در ایران در حدود 6 تا 32 میلیون تومان است. درآمد کارگردان هنری نیز حدود 10 تا 16 میلیون تومان است و در برخی موارد ممکن است به 28 میلیون تومان برسد.

درآمد طراح گرافیک و بازار کار گرافیست در سال 1402

مقاله پیشنهادی:  ایلوستریتور چیست؟

حقوق طراح گرافیست فریلنسر

طراحان گرافیک فریلنسر در حال حاضر در سراسر جهان درآمد بهتری نسبت به طراحان گرافیک کارمند در شرکت‌ها کسب می‌کنند. این امر به دلیل استقلال و آزادی فریلنسرهاست که به آن‌ها امکان می‌دهد کیفیت بهتری از کار خود ارائه دهند. همچنین، یک طراح گرافیک فریلنسر تمام درآمد خود را برای خودش کسب می‌کند، در حالی که یک کارمند مجبور است با میزان حقوقی که از شرکت دریافت می‌کند، راضی باشد. با این حال، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که طراحان فریلنسر ثبات کاری ندارند. آن‌ها ممکن است در برخی روزها کار داشته باشند و در دوره‌هایی بیکار باقی بمانند، زیرا باید رضایت مشتریان را جلب کنند تا درآمدی بدست آورند. همچنین، فریلنسرها عموماً دانش تخصصی بالایی در زمینه خود دارند، زیرا به صورت تخصصی در یک حوزه از طراحی گرافیک فعالیت می‌کنند، در حالی که کارمندان یک شرکت ممکن است مجبور باشند به صورت گسترده‌تری و در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند. همچنین، فعالیت به صورت فریلنسر به فرد امکان می‌دهد بیشتر به یادگیری و افزایش تخصص خود بپردازد. طراحان فریلنسر می‌توانند به دو صورت در این زمینه کار کنند. یک استفاده از سایت‌های فریلنسری و دو فعالیت در وب و شبکه‌های اجتماعی. درآمد طراحان فریلنسر بسته به توانایی و تخصصشان قیمت‌گذاری می‌شود و آمار دقیقی از درآمد آنها در دسترس نیست. با این حال، بر اساس درآمد افراد شاخص در این زمینه، می‌توان گفت که حداقل درآمد طراحان گرافیک در ایران به صورت فریلنسری حدود 6 میلیون تا 100 میلیون تومان در ماه و در جهان نیز از 10 هزار دلار تا 200 هزار دلار در سال است. اما در نهایت میزان درآمد شما به تخصص و دانش شما بستگی دارد. بنابراین، بهبود تخصص و دانش خود را در نظر بگیرید تا بتوانید به حداکثر درآمد برسید. اگر قصد دارید به صورت فریلنسر و دورکاری در حوزه طراحی گرافیک و برنامه‌نویسی درآمد کسب کنید.

حقوق طراح گرافیست فریلنسر

مقاله پیشنهادی: بازار کار گرافیک در کانادا

حقوق و دستمزد طراحان گرافیست با توجه به سابقه کاری و تحصیل

در زمینه حقوق و دستمزد طراحان گرافیست، میزان درآمد آنها بستگی به سابقه کاری و تجربه‌ی آنها دارد. بر اساس گزارش هایی از وب‌سایت های مختلف، حقوق یک طراح گرافیست با سابقه کمتر از ۳ سال حدوداً ۶،۶۰۰،۰۰۰ تومان در ماه است. اما با افزایش سابقه کار تا ۱۵ سال به بالا، حقوق طراحان گرافیست به حدود ۱۲،۳۰۰،۰۰۰ تومان در ماه افزایش می‌یابد. این اعداد قابل تغییر هستند و می‌تواند بسته به توافقات با کارفرما و نوع کارها متفاوت باشد. تحصیلات می‌تواند تأثیری در میزان حقوق و دستمزد طراحان گرافیست در ایران داشته باشد. در صنعت طراحی گرافیک، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در ارزیابی مهارت‌ها و تخصص طراح در نظر گرفته شود. با داشتن مدرک دیپلم، میانگین حقوق طراحان گرافیست در ایران به‌طور تقریبی 4,300,000 تومان در ماه است. با اخذ مدرک لیسانس، این میانگین به 8,000,000 تومان در ماه افزایش می‌یابد و برای طراحان گرافیست با مدرک کارشناسی ارشد، حقوق متوسط حدود 9,300,000 تومان در ماه است. اما به طور کلی میزان دقیق حقوق و دستمزد هر طراح گرافیست بستگی به عوامل متعددی دارد که شامل سابقه کار، تخصص‌های خاص، سطح تجربه، شهر و محل کار، اندازه سازمان و قرارداد کاری می‌شود. همچنین، عوامل دیگری مانند استانداردهای صنعت، نیازهای بازار کار، رقابت و تقاضا بر روی نرخ حقوق و دستمزد طراحان گرافیست تأثیرگذار هستند. بنابراین، ممکن است در شرایط و بازار کار مختلف، تحصیلات تنها یکی از عواملی باشد که در تعیین حقوق طراحان گرافیست مؤثر است و عوامل دیگر نیز دخالت دارند.

حقوق و دستمزد طراحان گرافیست با توجه به سابقه کاری و تحصیل

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

در این مقاله به بررسی درآمد گرافیست ها و طراحان گرافیک پرداختیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و لذت برده باشید.

فتوشاپ2
کارت ایلاستریتور 2
کارت فریلنسینگ 1
کارت پست پروداکشن

مقالات مشابه

معماری
محیط کار و رابط کاربری ایلوستریتور پیچیده‌تر از کورل دراو می‌باشد و به...
کسب و کار
امروزه افراد در حوزه‌های مختلف به دلیل اهمیت بسیار زیاد محتوای ویدیویی...
گرافیک
امروزه هوش مصنوعی در سراسر جهان تحولی عظیم در تمامی صنایع و شغل ها ایج...
گرافیک
موشن گرافیک در دنیای دیجیتال به عنوان یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین رو...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

غزاله افتخاری Guest User
15 اسفند 1402 - ساعت 15:49
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

مصطفی Guest User
10 اسفند 1402 - ساعت 18:33
پاسخ

سلام ببخشید من امسال انتخاب رشته دارم و علاقه زیادی هم به گرافیک دارم
ولی دیگران بهم میگن در آینده درآمد خوبی نمیتونی کسب کنی و این رشته رو انتخاب نکن
میشه راهنمایی کنین
ممنون

راحیل حسینی Guest User
08 اسفند 1402 - ساعت 17:19
پاسخ

برای حوزه گرافیک هم دوره های آموزشی دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، برای نرم افزارهای گرافیکی هم پکیج های آموزشی داریم که میتونید از بخش مقالات آموزشی تهیه کنید.

فرزاد ایران منش Guest User
22 بهمن 1402 - ساعت 21:13
پاسخ

باسلام. لطف بفرمایید چندتا کتاب خوب برای افزایش سواد بصری معرفی بفرمایید. ممنون

صدف کشمیری Guest User
15 بهمن 1402 - ساعت 15:49
پاسخ

راجب کسب درامد فریلنسری بیشتر توضیح بدید لطفا؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله حتماً، ببینید از چند طریق میتونید به صورت فریلنسری کسب درآمد دلاری داشته باشید:
1- ثبت نام توی سایت های فریلنسری مثل upwork یا freelancer که اونجا کارفرماهای خارجی سفارش پروژه ها رو ثبت می کنند و شما میرید قیمت میدید و به صورت پروژه ای باهاشون کار می کنید.
2- توی شبکه های اجتماعی مخصوص کاریابی مثل لینکدین ثبت نام می کنید و رزومه و نمونه کار می ذارید و کارفرماها خودشون شما رو پیدا می کنند و پیشنهاد همکاری میدهند یا این که جاب آفرهای مختلف رو میتونید ببینید.
3- قالبهای آماده کارت ویزیت یا بروشور و ... طراحی میکنید با فتوشاپ، ایلاستریتور و سایر نرم افزارهای گرافیکی و توی سایت های خارجی میذارید برای فروش....
نقل و انتقال پول هم که از طریق صرافی های آنلاین معتبر ایرانی میتونه انجام بشه...
تمام این موارد در پکیج آموزش فریلنسینگ کامل توضیح داده شده، از طریق منوی "دوره های آموزشی" در همین سایت می تونید تهیه کنید.

زهرا خاکپور Guest User
16 آبان 1402 - ساعت 15:23
پاسخ

مقاله خوبی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

شقایق آهنگران Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 13:02
پاسخ

در حوزه گرافیک چه شغل هایی درآمد بیشتری دارن؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
تبلیغات، حوزه‌ای است که در آن طراحان گرافیک می‌توانند درآمد بسیار خوبی داشته باشند. شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ارتقای برند خود و جذب مشتریان، به طراحان گرافیک نیاز دارند تا تبلیغات خلاقانه و جذابی برای آن‌ها ایجاد کنند همچنین، حوزه نشر و چاپ نیز فرصت‌های شغلی بسیاری برای طراحان گرافیک فراهم می‌کند. از طراحی جلد کتاب و مجله تا طراحی بروشورها، کاتالوگ‌ها و کارت‌های ویزیت، در این حوزه‌ها طراحان گرافیک می‌توانند به عنوان مشاوران طراحی درخشان عمل کنند.طراحی وب نیز یکی از حوزه‌هایی است که درآمد بسیار خوبی برای طراحان گرافیک دارد. طراحی رابط کاربری و ظاهری وبسایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، از مهارت‌های طراحان گرافیک در این حوزه استفاده می‌کند. با توجه به رشد روزافزون فضای آنلاین و نیاز شرکت‌ها به حضور قوی در این فضا، طراحان گرافیک می‌توانند در این حوزه فرصت‌های شغلی بسیاری را به دست آورند.

فرشته سلیمی Guest User
09 مهر 1402 - ساعت 15:02
پاسخ

عالی خسته نباشید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

یلدا کاظمی Guest User
06 مهر 1402 - ساعت 12:43
پاسخ

من شنیدم یکی از بهترین کشورها برای گرافیک کانادا هست میخواستم بدونم درآمد گرافیست در کانادا چقدره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در این مورد در مقاله بازار کار گرافیک در کانادا به صورت کامل توضیخ دادیم میتونید از بخش مقالات آموزشی این مقاله رو مطالعه کنید.

یوسف عابدینی Guest User
04 مهر 1402 - ساعت 14:52
پاسخ

به نظرم اگر مهارت های لازم برای فعالیت در این حوزه رو دارید بهتره به صورت مستقل کار کنید پروژه بگیرید و کسب درآمد کنید حوزه گرافیک درآمد خیلی خوبه داره.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله همینطور همچنین کسب درآمد به صورت فریلنسری نیز یکی از بهترین راه های کسب درآمد در حوزه گرافیک هست.

یاسمین خضری Guest User
01 مهر 1402 - ساعت 15:53
پاسخ

ممنون از توضیحات مفید و جامعتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.