cast
مرجان هرندی

آموزش وارد کردن عکس در تری دی مکس (3Ds Max)

مرجان هرندی
21 بهمن 1400
9977
6
متن مقاله

آموزش وارد کردن عکس در تری دی مکس

بسیاری از کاربران بخصوص کاربرانی که به تازگی کار با نرم‌افزار تری دی مکس را شروع کرده‌اند در ابتدا برای انجام تمرینات از یک عکس و تصویر به عنوان رفرنس استفاده می‌کنند و مدلسازی خود را طبق تصویر انجام می‌دهند برای این کار بهتر است تصویر مورد نظر در کنار محیط مکس شما باشد تا با توجه به آن ترسیمات خود را بتوانید انجام دهید برای این کار باید عکس و تصویر رفرنس خود را وارد محیط تری دی مکس کنید تا تصویر رفرنس در محیط مکس به نمایش گذاشته شود در این مقاله قصد داریم نحوه وارد کردن عکس در تری دی مکس را به شما آموزش دهیم در ادامه با ما همراه باشید.  یکی از بهترین نرم‌افزارها برای انجام ترسیمات سه بعدی نرم‌افزار تری دی مکس است که این نرم‌افزار قدرتمند که محصول شرکت اتودسک می‌باشد در حوزه‌های مختلف بسیار پر مخاطب بوده یکی از این حوزه‌ها، حوزه معماری می‌‌باشد که کاربران زیادی در این حوزه از این نرم‌افزار برای مدلسازی طرح‌ها و ایده‌های خود استفاده می‌کنند برای آموزش این نرم‌افزار شما می‌توانید وارد سایت آپادمی شوید و پکیج آموزش تری دی مکس را تهیه کنید.

 وارد کردن عکس در تری دی مکس

 

مقاله پپیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نمایش عکس در تری دی مکس (3Ds Max)

با توجه به توضیحات قسمت قبل حتما برای شما سوال به وجود آمده است که چگونه یک عکس را وارد تری دی مکس کنیم؟ در این قسمت به شما نحوه نمایش عکس در نرم‌افزار 3Ds Max را آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی عکس رفرنس خود را وارد تری دی مکس کنید و مدلسازی خود را طبق تصویر مورد نظر انجام دهید. با این روش دیگر نیاز نیست عکس خود را باز کنید و مجددا به محیط تری دی مکس بازگردید و ترسیمات خود را انجام دهید.

  • برای انتقال عکس به تری دی مکس ابتدا وارد نرم‌افزار تری دی مکس شوید و روی منوی File کلیک کنید و گزینه View Image File را انتخاب کنید.

وارد کردن کس در تری دی مکس از منوی File

  • بعد از انتخاب گزینه  View Image File پنجره File View برای شما باز خواهد شد که از این پنجره می‌توانید عکس رفرنس خود را انتخاب کنید و روی گزینه Open کلیک کنید.

انتخاب عکس از پنجره File View در تری دی مکس

  • سپس پنجره View File برای شما بسته خواهد شد و عکس در محیط تری دی مکس شما به نمایش گذاشته می‌شود که شما می‌توانید با قرار دادن نشانگر موس روی کادر عکسی که وارد تری دی مکس کرده‌اید ابعاد عکس را تغییر دهید و در قسمت مورد نظر در تری دی مکس خود قرار دهید و مدلسازی خود را طبق تصویر انجام دهید. 

نمایش عکس در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: مدیریت نوار ابزارها در 3Ds Max

نکته :
اگر از تری دی مکس در ورژ‌ن‌های پایین‌تر استفاده می‌کنید در صورتی که گزینه View Image File در منوی File برای شما وجود نداشت باید از طریق منوی Rendering تصویر مورد نظر خود را وارد کنید.

منوی Rendering درتری دی مکس

مقاله پیشنهادی:  Viewport در تری دی مکس

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشد. برای مشاهده آموزش‌های رایگان و مقالات آموزشی می‌توانید وارد سایت آپادمی ‌شوید و از آموزش‌های ما بهرمند شوید.

کارت تری دی مکس
کارت لومیون
کارت ایلاستریتور 2
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش ما به شما نحوه تبدیل کردن لوگوهای 2D به مدل های 3D برای ا...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با ابزارPopulate جهت ساخت جمعیت و متحرک سا...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه مدلسازی و شبیه سازی پارچه در نرم ا...
معماری
در این آموزش رایگان از نرم افزار تویین موشن با نحوه ساخت خیابان ها و ف...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

شکیلا صبوری Guest User
11 تیر 1402 - ساعت 17:08
پاسخ

برای حذف بک گراند در تری دی مکس باید چجوری به تنطیمات ویوپورت دسترسی پیدا کنیم که به حالت اولیه باز گرده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
با استفاده از کلیدهای alt+b میتونید به پنجره تنظیمات ویوپورت دسترسی پیدا کنید و یا از منوی views روی configuration viewport کلیک کنید و سپس وارد تب background شوید و تیک گزینه اول را بزنید.

شیما اکبرپور Guest User
06 شهریور 1401 - ساعت 11:06
پاسخ

من قبلا پلانم رو در نرم افزار اتوکد ترسیم کردم میخواستم اگه میشه راهنماییم کنید برای مدل سازی پلان در تری دی مکس، فایل اتوکد رو چجوری باید وارد نرم افزار تری دی مکس کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
باید فایل اتوکد رو Import کنید برای Import کردن فایل اتوکد میتونید از بخش مقالات آموزشی مقاله وارد کردن فایل اتوکد به تری دی مکس مطالعه کنید.

فرید آقایی Guest User
05 خرداد 1401 - ساعت 13:33
پاسخ

برای تبدیل عکس به مدل سه بعدی در تری دی مکس، چجوری باید یک عکس رو وارد مکس کنم میخوام عکسم به صورت بک گراند در ویوپورت قرار بگیره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
کافیه با کلیک درگ کردن عکس رو وارد تری دی مکس کنید تا بک گراند Viewport قرار گیرد.