cast
مرجان هرندی

تبدیل محیط اتوکد به اتوکد کلاسیک + آموزش ذخیره کردن محیط کلاسیک (classic workspace)

مرجان هرندی
06 آبان 1400
7802
13
متن مقاله

شرکت Autodesk همانند کمپانی‌های دیگر هر سال با اضافه کردن قابلیت‌ها و رفع باگ‌های نرم افزاری محصولات خود، با ارتقا نرم افزار‌ها ورژنی جدید با قابلیت‌ها و محیط جدید را به کاربران ارائه می‌دهد که نرم‌افزار اتوکد از این قائده مستثنی نیست و هر چند سال یک بار به طور کلی ممکن است تغییراتی در محیط نرم‌افزار ایجاد شود و قابلیت‌هایی جدید به آن اضافه شود. یکی از این تغییرات ایجاد شده در محیط اتوکد در ورژن‌های  2015 به بعد حذف محیط کلاسیک اتو‌کد بود که باعث نارضایتی برخی از کاربران شد. در این مقاله به شما نحوه تبدیل اتوکد به اتوکد کلاسیک را آموزش می‌دهیم. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار اتوکد هستید پکیج آموزش اتوکد را از سایت آپادمی تهیه کنید.

آموزش اتوکد کلاسیک

مقاله پیشنهادی: اتوکد چیست؟

تبدیل اتوکد به اتوکد کلاسیک

برای تبدیل محیط اتوکد به محیط کلاسیک باید چند مرحله را انجام دهید.
•  مرحله اول:
برای تبدیل محیط اتوکد به کلاسیک ابتدا باید نوار Ribbon را حذف کنید. برای حذف نوار Ribbon ابتدا باید دستور Ribbonclose را در خط فرمان تایپ کرده و کلید Enter  را بزنید تا دستور برای شما اجرا شود و نوار ریبون از محیط اتوکد حذف شود.

  Ribbon حذف نوار

•  مرحله دوم:

دومین مرحله برای تبدیل اتوکد به محیط کلاسیک اضافه کردن  Menu bar است برای اضافه کردن منو بار باید کلمه Menubar را در خط فرمان تایپ کرد و اینتر را بزنید تا برای شما اجرا شود سپس عدد یک را وارد کنید تا Menubar در بالای صفحه برای شما نمایان شود.

 به محیط اتوکد Menubar اضافه کردن

•  مرحله سوم:
بعد از اضافه کردن منوبار به محیط اتوکد وارد تب Tools شوید و در قسمت Toolbars روی گزینه Autocad کلیک کنید. از این قسمت می‌توانید به دلخواه ابزارهای مورد نیاز خود را به محیط کلاسیک اتوکد اضافه کنید. 

اضافه کردن همه‌ی ابزار‌ها به محیط اتوکد

برای دسترسی و اضافه کردن دستورات به محیط کلاسیک روشی دیگر نیز وجود دارد که به راحتی و در کوتاه ترین زمان می‌توانید تمام دستورات را اضافه کنید. برای اضافه کردن دستورات می‌توانید -Toolbars را در Commandbar تایپ کرده و اینتر را بزنید سپس می‌توانید اسم دستور و یا منویی که می‌خواهید به محیط اتوکد اضافه کنید را وارد کنید و یا با زدن گزینه All همه‌ی دستورها را اجرا کنید. بعد از انتخاب گزینهAll  دو گزینه Show و Hide را برای شما به نمایش می‌گذارد که  با انتخاب گزینه Show همه‌ی دستورها به محیط شما اضافه می‌شود. و اگر بخواهید تمام دستورها و منو‌های Toolbar را از محیط کلاسیک خود حذف کنید باید تمام مراحلی که برای اضافه کردن منوها در قسمت قبل توضیح دادیم را انجام داده و به جای انتخاب گزینه Show گزینه Hide را انتخاب کنید تا تمام منو‌ها برای شما حذف شوند.

اضافه کردن دستورات به محیط کلاسیک

مقاله پیشنهادی: ریست کردن تنظیمات اتوکد

ذخیره کردن محیط کلاسیک ساخته شده 

پس از تبدیل محیط اتوکد به اتوکد کلاسیک و اضافه کردن منوهای مورد نیاز می‌توانید محیط کلاسیکی که ساخته‌اید را به عنوان یک Workspace  ذخیره کنید. برای ذخیره محیط کلاسیکی که ایجاد کرده‌اید می‌توانید وارد قسمت  Workspace Settingsشوید و با کلیک رویSave Current As  بعد از باز شدن پنجرهSave Workspace یک اسم برای محیط ایجاد شده انتخاب کرده و با زدن گزینه Save آن را ذخیره کنید. 
ذخیره محیط کلاسیک

تلفیق دو محیط معمولی و محیط کلایسک اتوکد

اگر علاقه مند به تلفیق محیط معمولی و محیط کلاسیک اتوکد با یک دیگر هستید می‌توانید با انجام تنظیماتی ساده در اتوکد محیطی معمولی با نوار ابزار‌های محیط کلاسیک داشته باشید. برای تلفیق این دو محیط دستور Options را از منوی Tools اجرا کرده و یا با زدن Enter+ Op به پنجره Options دسترسی پیدا کنید سپس وارد تب Profile  شده و و با زدن گزینهReset  اتوکد خود را ریست کنید بعد از ریست کردن اتوکد روی گزینه  Set Current  کلیک کرده و بعد از ایجاد تغییرات در محیط اتوکد گزینه Ok را بزنید. همان طور که دیدی با انجام تنظیماتی ساده توانستیم دو محیط اتوکد را باهم تلفیق کنیم.

تلفیق دو محیط در اتوکد

برای آموزش نرم‌افزار اتوکد و دیگر نرم‌افزارهای حوزه معماری، عمران، گرافیک و طراحی لباس به سایت آپادمی مراجعه کنید و پکیج آموزشی مورد نظر خود را تهیه کنید.

کارت اتوکد
کارت طراحی اتصالات
کارت متره و برآورد
کارت رویت

مقالات مشابه

عمران
Join یک دستور پرکاربرد در اتوکد است که برای متصل کردن خطوط به یکدیگر و...
معماری
لیسپ یک نوع زبان برنامه نویسی برای افزایش قابلیت‌های اتوکد است با کمک...
معماری
یکی از مهم‌ترین و پایه ترین مباحث در نرم‌افزار اتوکد، مبحث Unit و یا و...
معماری
دستور Region دستوری کاربردی برای یکپارچه کردن خطوط است که می‌توانید از...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

علی عبدپور Guest User
06 آبان 1402 - ساعت 23:35
پاسخ

من نرم افزار اتوکد ارشیتکچر 2024 رو نصب کردم ولی با اتوکد 2024 خالی راحتتر بودم آیا میشه صفحه کار رو به اتوکد خالی تبدیل کنم یا باید نرم افزار اتوکد رو مجددا نصب کنم

نگار مظفری Guest User
03 بهمن 1401 - ساعت 10:47
پاسخ

وقت بخیر
من میخوام محیط اتوکدم رو تغییر بدم و محیط سه بعدی رو به محیط دو بعدی تبدیل کنم برای تبدیل محیط سه بعدی به دو بعدی در اتوکد 2007 چجوری باید اینکار رو انجام بدم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
روش تغییر محیط اتوکد در ورژن های مختلف تفاوتی نداره برای انجام این کار کافیست از قسمت پایین نرم‌افزار اتوکد در Workspace Switching و یا از قسمت بالای صفحه اتوکد خود رو Drafting & Annotation روی گزینه 3D Modeling بگذارید یا اگر در محیط سه بعدی بودید و قصد انجام ترسیمات سه بعدی را داشتید می‌توانید از طریق این دو بخش با انتخاب گزینه Drafting & Annotation محیط اتوکد خود را به محیط دو بعدی تبدیل کنید.

صبا موسوی Guest User
15 آذر 1401 - ساعت 13:58
پاسخ

روش خوبی برای برگرداندن نوار ابزار اتوکد به حالت اولیه بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

نغمه کاشانی Guest User
03 آبان 1401 - ساعت 13:56
پاسخ

چجوری باید محیط اتوکد دو بعدی رو به سه بعدی تبدیل کنم ممنون میشم راهنماییم کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای تبدیل محیط اتوکد از قسمت پایین نرم‌افزار اتوکد در Workspace Switching و یا از قسمت بالای صفحه اتوکد خود رو Drafting & Annotation کلیک کنید و گزینه 3D Modeling را انتخاب کنید.

سهراب کاوه Guest User
06 شهریور 1401 - ساعت 12:51
پاسخ

عالی بود ممنون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

عطیه تیموری Guest User
24 خرداد 1401 - ساعت 11:02
پاسخ

چجوری میشه تنظیمات اتوکد رو به حالت پیش فرض و اولیه باگرداند؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
باید تنظیمات فتوشاپ رو ریست کنید برای این کار از پنجره Options در تب Profile روی گزینه Reset کلیک کنید سپس با زدن گزینه Yes فرآیند ریست کردن تنظیمات اتوکد برای شما انجام می‌شود.

ارسلان رجبی Guest User
24 آبان 1400 - ساعت 11:23
پاسخ

برای تبدیل محیط اتوکد 2017 به کلاسیک باید طبق این روشی که آموزش دادید عمل کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

بله روش اجرا در هر دو ورژن کاملا مشابه و برای تبدیل محیط اتوکد 2017 به کلاسیک باید مطابق همین روش عمل کنید.