cast
مرجان هرندی

12 پلاگین حرفه ای تری دی مکس (3D Max)

مرجان هرندی
04 اسفند 1401
1619
16
متن مقاله

پلاگین های حرفه ای تری دی مکس

کمپانی اتودسک (Autodesk)  یکی از شرکت های معروف و مشهور در زمینه ساخت نرم افزارهای پیشرفته براس رشته های مهندسی است که شاید تا کنون به برخی از این نرم افزارها آشنا شده باشید و در حوزه های مختلف از این نرم افزار ها از امکانات آن ها بهرمند شده باشید. یکی از معروف ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای این کمپانی نرم افزار تری دی مکس (3ds Max) است که از قدرتمند ترین برنامه های طراحی و مدلسازی سه بعدی در دنیا میباشد. کاربران میتوانند استفاده از ابزار های متنوع و طیف وسیعی از امکانات کاربردی در زمینه های مختلف از صنایع و طراحی محصول گرفته تا طراحی و خلق جلوه های ویژه سینمای،انیمیشن سازی ، شبیه سازی های پزشکی، ساخت بازی های رایانه و همچنین در طراحی و شبیه سازی پروژه های معماری و طراحی داخلی نیز  از امکانات این نرم افزار بهرمند شوند. همانطور که میدانید هر نرم افزاری دارای پلاگین هایی است جهت افزایش توانایی ها و عملکرد بهتر و راحت تر بر روی نرم افزار ها نصب می شوند و ویژگی های جدیدی را به نرم افزارها اضافه می کنند. نرم افزار تری دی مکس نیز دارای پلاگین ها کاربردی است که به شما در انجام بهتر و راحت پروژه ها در این نرم افزار کمک خواهد کرد به همین دلیل در این مقاله ما به شما بهترین پلاگین های حرفه ای تری دی مکس را معرفی خواهیم کرد تا با نصب و استفاده از آن ها شاهد بهبود کیفیت خروجی و انجام بهتر و راحت تر پروژه ها در نرم افزار تری دی مکس باشید. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار تری دی مکس هستید و هنوز این نرم افزار را یاد نگرفته اید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش تری دی مکس  را تهیه کنید.

پلاگین های حرفه ای تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

بهترین پلاگین های تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس دارای پلاگین های بسیار زیادی می باشد که هر یک باعث بهتر شدن عملکرد شما در انجام پروژه ها می شود. در این بخش ما به شما 19 پلاگین کاربردی و حرفه ای در نرم افزار تری دی مکس را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز با نصب این پلاگین ها در این نرم افزار به امکانات بیستری دسترسی پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی: ویری چیست؟

پلاگین وی ری 

یکی از  پلاگین های معروف و کاربردی و بسیار حرفه ای برای تری دی مکس پلاگین v-ray می باشد که توسط کمپانی chaos group  تولید و ارائه شده است. پلاگین وی ری در واقع به عنوان یک موتور رندر برای ایجاد تصاویر با سرعت رندر بالا استفاده می شود که بوسیله ی آنالیز نور و سایه ها و متریال های مخصوص به خود، رندرهای واقع گرایانه را از صحنه های شما به ارمغان می آورد. این پلاگین کاربردی سرعت و عملکرد بسیار خوبی در مبحث رندگیری داشته به همین دلیل معماران و طراحان را تحت تأثیر طراحی و مدل سازی خود قرار داد است و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

پلاگین وی ری 

مقاله پیشنهادی: موتور رندر کرونا چیست؟

پلاگین کرونا

پلاگین کرونا مانند پلاگین ویری یک موتور رندر قدرتمند برای نرم افزار تری دی مکس است که برای رندرگیری معماری از آن استفاده  می‌ شود. پلاگین کرونا بدلیل سادگی محیط کاربری و سرعت بالا، در بین معمارانی که به دنبال گرفتن نتیجه‌ای سریع در زمان کم هستند بسیار پر‌طرفدار است.

پلاگین کرونا

پلاگین Generator IVY

 Gtools Ivy Generator یک پلاگین برای شبیه سازی انواع پیچک در نرم افزار 3DS Max است. شما میتوانید با استفاده از این پلاگین و تنها با یک کلیک به راحتی در کمترین زمان چنین جلوه زیبایی از گیاه پیجک را در فضای خود ایجاد کنید. کافیست تنها به کمک یک spline مسیر و الگوی مورد نظر خود را مشخص نمایید تا این اسکریپت فضای سبز را ایجاد کند.

پلاگین Generator IVY

پلاگینRail clone 

پلاگینRail clone  یک کتابخانه کامل از انواع آبجکت های متنوع و با کیفیت از مبلمان های شهری، نرده ها، دیوار ها، نیمکت، چراغ و … است که می تواند برای خلق بسیاری از پروژه ها از آن استفاده کرد. این پلاگین یکی از بهترین و قدرتمند ترین پلاگین ها برای ایجاد مدل های پارامتریک می باشد که می توانید با استفاده از آن پروژه های خود را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن تکمیل کنید. همچنین شما می توانید مدل های پارامتری خود را نیز در آن تعریف کرده و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

پلاگینRail clone 

پلاگین forest pack

پلاگین قدرتمند فارست پک (forest pack) یک پلاگین محبوب برای شبیه سازی انواع پوشش گیاهی مانند درخت و چمن در تری دی مکس می باشد. این پلاگین سرعت و کارایی بالای داشته و دارای کتابخانه ای از عنوان درختان چمن و گیاهان مختلف می باشد کهبه هیچ عنوان باعث سنگین شدن پروژه شما نخواهد شد و ساخت جنگل و درختان انبوه با این پلاگین به صورت پروکسی شده خواهد بود.  

پلاگین forest pack

پلاگین building mass

از پلاگینbuilding mass  در تری دی مکس برای ساختن سریع ساختمان های بلند و نمایش یک خیابان وشهر استفاده می͏شود این پلاگین قدرتمند فقط برای معماری کاربرد نخواهد داشت بلکه در بسیاری از فیلم ها نیز برای ساختن خیابان ها و برج ها از پلاگین Bulding maxx  استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی: نصب اسکریپت در تری دی مکس

پلاگین floor generator

Floor generator  یکی دیگه از پلاگین های محبوب و بی نظیر برای تری دی مکس است که  می توان برای مدل سازی آبجکت های تایل دار مانند آجر , سنگ , سرامیک , پارکت و … از آن استفاده کرد. از این پلاگین میتوان برای ساخت کف و سقف یک پلان در نماهای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده نمود.

پلاگین floor generator

پلاگین project manager

یکی از اصلی ترین پلاگین ها برای نرم افزار تری دی مکس Project manager است. با استفاده از پلاگین پروجکت منیجر می توانیم متریال , نور , آبجکت و حتی تکسچر ها را به شکل باور نکردنی در این نرم افزار مدیریت کنید. شما میتوانید با استفاده از پروجکت منیجر آبجکت ها , تکسچر ها , متریال ها و … را دسته بندی کنید و سریع تر و راحت تر موضوعات مورد نظر خود را جستجوی کنید. این پلاگین با برخورداری از تکنولوژی RTT این امکان را فراهم می آورد تا آبجکت ها را به صورت آنی جایگزین یا متریال ها را به صورت آنی تغییر دهد.

مقاله پیشنهادی: تفاوت وی ری و کرونا

پلاگینsnow flow 

 پلاگین SnowFlow یکی دیگر از پلاگین های نرم افزار تری دی مکس است که از این پلاگین قدرتمند و حرفه ایی برای شبیه سازی برف به صورت کاملا واقع گرایانه در نرم افزار تری دی مکس استفاده می شود. شما تنها کافیست یک آبجکت را انتخاب کنید و با انجام تنظیمات این پلاگین به راحتی برف را روی تمام آبجکت ها مشاهده کنید. این پلاگین برف را به صورت واقعی برای شما شبیه سازی می کند.

پلاگینsnow flow 

پلاگین sweep profile 

این پلاگین برنامه‌ای بسیار کاربردی برای ایجاد مقطع ها و ایجاد سکشن ها و پروفیل در نمای کلاسیک و دکوراسیون داخلی و کابینت‌ها ممبران است که کار را برای شما بسیار راحت کرده است. با استفاده از آن بدون نیاز به اجرای مدیفایر sweep در تری دی مکس می‌توانید مقاطع و پروفایل‌های کلاسیک معماری خود را ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: sweep profile در تری دی مکس

پلاگین  Rayfire

 پلاگین Rayfire hبزار فوق حرفه ای درتخریب، قطعه قطعه کردن، منفجر کردن، شکستن، پاره کردن، ویران کردن، ترکاندن، شلیک گلوله و انواع دیگر انفجار را در نرم افزار تری دی مکس می دهد. علاوه بر این به کمک این پلاگین شما می توانید اشیاء را به صورت اتوماتیک تخریب کنید ، بدین معنی که شما می توانید یک جسم سه بعدی را از فاصله ی شخصی به سمت پایین حرکت دهید تا این شی در لحظه ی برخورد با شی دیگری به صورت اتوماتیک تخریب شود .این نرم افزار ازvoxelization متحرک پشتیبانی می کند و برای خوشه ها، ترک های متحرک، ردیابی تصویر و تن از ویژگی های عالی است.

پلاگین  Rayfire

پلاگین  Citytraffic  

پلاگینCitytraffic  یک پلاکین هوشمند برای ساخت ترافیک شهری است که شبیه سازی ترافیک مبتنی بر AI را ایجاد می کند. با کمک پلاگین CityTraffic میتوانید یک ترافیک شهری با وسایل نقلیه همچون سواری ، اتوبوس و کامیون رو بصورت کاملا هوشمند شبیه سازی کنید و با ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهد کار شبیه سازی رو بسیار ساده و لذت بخش می کند. 

پکیج پیشنهادی: آموزش پکیج رندرینگ

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت انیمیشن معماری در نرم افزار ت...
معماری
اگر در حوزه شبیه سازی معماری یا گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، احتمالا...
معماری
در این آموزش ویدیویی رایگان با نحوه رندرینگ ماشین در VRay و فقط با است...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با ابزارPopulate جهت ساخت جمعیت و متحرک سا...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

رها مقیمی Guest User
21 آبان 1402 - ساعت 12:19
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

سیاوش کرمی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 15:56
پاسخ

بهترین ورژن تری دی مکس چه نسخه ای هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
اصولا جدیدترین ورژن هر نرم افزاری بهترین ورژن هست چون باگ ها و ارورهای ورژن های قبلی رفع شده و قابلیت های جدید بهشون اضافه شده.

مهرانه منفرد Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 16:59
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

ایدا هاشمی Guest User
28 مرداد 1402 - ساعت 16:32
پاسخ

ممنون از معرفی این پلاگین های کاربردی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

عباس حکیمی Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 15:30
پاسخ

سپاس فراوان عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

فرنوش صادقی Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 11:19
پاسخ

نحوه نصب پلاگین و اسکریپت در تری دی مکس به چه صورتی هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید مقاله نصب اسکریپت در تری دی مکس رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

محمد رضا نیرومند Guest User
13 اسفند 1401 - ساعت 11:39
پاسخ

پلاگین floor generator واقعا پلاگین عالی و کاربردی هست.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
با استفاده از این پلاگین میتونید سریع تر آبجکت های تایل دار رو مدل سازی کنید.

موفق باشید.

حامد طاهری Guest User
10 اسفند 1401 - ساعت 10:41
پاسخ

ممنون از معرفی این پلاگین های کاربردی، میشه لطفا نحوه نصب اسکریپت در تری دی مکس رو آموزش بدید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نحوه نصب اسکریپت در تری دی مکس رو در مقالات قبلی آموزش دادیم میتونید از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.