cast
یاسمن کاتب

کلو تری دی {CLO3D} چیست؟ 4+1 مزیت مهم + کاربرد و بازار کار

یاسمن کاتب
13 شهریور 1400
6662
22
متن مقاله

نرم افزار کلوتری دی CLO 3D چیست؟

کلو تری دی CLO 3D یکی از برترین نرم افزار‌ها در حوزه طراحی لباس می‌باشد که بعلت داشتن قابلیت‌های گوناگون بسیار محبوب شده است. امروزه صنعت طراحی لباس بسیار گسترده‌تر از قبل شده و در بسیاری از حوزه‌ها کاربرد دارد، این مسئه باعث شده طراحان لباس به فکر صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود باشند. نرم‌افزارهای طراحی لباس مانند کلو تری دی و مارولوس دیزاینر به همین هدف به وجود آمدند و موفقیت بسیار کسب کردند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا متوجه شوید نرم افزار کلوتری دی چیست و چه مزایایی دارد. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار کلوتری دی هستید میتوانید با تهیه پکیج آموزش نرم‌افزارCLO 3D از سایت آپادمی به این نرم افزار مسلط شوید.

نرم افزار کلوتری دی CLO 3D چیست؟

نرم افزارCLO 3D  چیست؟

CLO 3D نرم افزاری بسیار قوی برای طراحی لباس می‌باشد که اخیرا در حوزه طراحی لباس و فشن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نرم افزار به دلیل مزایای فوق العاده در حوزه های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم افزار کلوتری دی به کاربران امکان می‌دهد به راحتی و بدون نیاز به  استفاده از کاغذ الگو و پارچه‌های مختلف لباس مد نظر خود را بصورت دیجیتال طراحی کرده و از زوایای مختلف ارزیابی کنند. استفاده از این نرم افزار باعث شده طراحان بتوانند در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند زیرا دیگر نیازی به کشیدن الگوها بصورت دستی ندارند و می‌توانند تغییرات اعمال شده در مدل و الگو را بصورت آنی مشاهده کنند.

همچنین این نرم افزار مجهز به سیستم مدل‌سازی سه‌بعدی لباس‌ها و نمایش آنها بر روی آواتار می‌باشد که به طراح امکان می‌دهد لباس را بر روی تن مانکن به صورت سه‌بعدی ببیند و بتواند نواقص طرح را در همان مرحله برطرف کند. دیگر مزیت جذاب این نرم افزار امکان ایجاد حرکت یا انیمیشن‌سازی با لباس طراحی شده است؛ این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد لباس را در هنگام راه رفتن، دویدن، وزش باد و ... مشاهده کند. این مزیت مخصوصا برای کمپانی‌های بزرگ بسیار حائز اهمیت است زیرا می‌توانند طرح‌شان را در همه حالات روزانه مورد بررسی قرار دهند.

مقاله پیشنهادی:  نرم افزارهای تخصصی و کاربردی در طراحی لباس

نرم افزار کلو تری دی چیست

مزایای نرم‌افزار CLO 3D چیست؟

1.  کاهش زمان طراحی

نرم‌افزار کلو‌تری‌دی زمان آماده‌سازی طرح را کاهش می‌دهد زیرا کاربر می‌تواند بلافاصله با استفاده از الگو‌های آماده وارد فرآیند طراحی شو و طرح‌های جدید را مستقیماً روی آواتار ترسیم کرده و قطعات الگو را به طور خودکار در مکان‌های مختلف مدل بسازد.

2.  استفاده از متریال دقیق

این نرم‌افزار می‌تواند انواع پارچه‌ها با سبک‌های مختلف را با تمام ویژگی‌هایشان به طور دقیق تقلید کند. همچنین کاربران می‌توانند برای مشاهده ایده‌های طراحی، به کتابخانه جامع پارچه‌های این نرم‌افزار مراجعه کنند. به علاوه تکنیک‌های تکمیلی نرم افزار کلو تری دی مانند روکش، نوار درز و بخار را می‌توان در صورت نیاز برای تنظیم دقیق‌تر لباس‌ها اعمال یا حذف کرد.

3.  قابلیت ایجاد تغییرات بصورت REAL-TIME

در کلو تری دی کاربران می‌توانند هرگونه تغییر در الگوها، رنگها، بافت‌ها و دیگر جزئیات را بلافاصله در مدل سه‌بعدی شبیه‌سازی شده مشاهده کنند. این ویژگی باعث بهبود کیفیت طرح‌ها می‌شود زیرا با بررسی اشکالات و تناسب‌ها زودتر می‌توان به نتیجه دلخواه رسید و قبل از نهایی شدن طرح آن را بصورت کاملا واقعی مشاهده کرد.

 

مزایای نرم افزار کلو تری دی

4.  رابط کاربری ساده:

یکی از دلایل محبوبیت این نرم افزار استفاده ساده آن است، در این نرم‌افزار می‌توانید فقط با چند کلیک طرح‌های خود را سه‌بعدی کنید. کاربران در هر سطح مهارت و تخصص می‌توانند به راحتی با رابط کاربری ساده کلو تری دی کار کنند و به سرعت بر آن مسلط شوند.

5.  مشاهده استایل نهایی

نرم افزارCLO 3D به کاربران امکان می‌دهد لباس‌های سه‌بعدی ساخته شده را به روش‌های متعدد در محیط‌های واقعی نمایش دهند. برای مثال در محیط‌هایی مانند فروشگاه لباس‌های سه‌بعدی را تا کنند، آویزان کنند یا روی تن مانکن نمایش دهند و روند خرید و فروش آن را مرور کنند.

6.  سیستم مبتنی بر بردار:

نرم افزار CLO 3D مانند دیگر برنامه های سه‌بعدی سازی سیستمی مبتنی بر بردار دارد اما اولین نرم افزار تخصصی برای طراحی لباس به شمار می‌رود. این نرم افزار ابزار های قدرتمندی را در اختیار طراحان لباس قرار می‌دهد که به آنها امکان طراحی انواع اجسام پارچه ای بصورت حرفه ای را می دهد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که با آن می توان ریزترین جزئیات را به مدل اضافه کرد و یک مدل واقع گرایانه از لباس ارائه داد.

پیشنهاد میکنیم ویدیو آموزش طراحی کیف در نرم افزار مارولوس دیزاینر را نیز مشاهده کنید:

 

 

7.  کلو تری دی CLO 3D نرم افزاری مناسب برای ساخت جزئیات

این برنامه قابلیت اضافه کردن هرگونه جزئیاتی به لباس را دارد. کاربران در کلو تری دی می‌توانند دکمه، زیپ، بافت و ... را در لباس‌ها تغییر داده و حتی چگالی و ضخامت پارچه را نیز تعیین کنند. دیگر ویژگی مهم، مجهز بودن به جدول اندازه‌ها می‌باشد که با دقت زیادی در این نرم افزار وجود دارد. همچنین امکان تغییر بافت و تکسچر پارچه ها نیز وجود دارد، این ویژگی به طراحان امکان می‌دهد پارچه را متناسب با مدل طراحی شده انتخاب کنند و بتوانند قبل از هزینه کردن برای خرید پارچه از جنس، بافت و حتی پترن  آن مطمئن شوند.

8.  نمایش لباس بصورت زنده و در حرکت 

کاربران در این نرم افزار امکان مشاهده لباس از زوایای مختلف را دارند که باعث می‌شود نمای واقعی لباس روی بدن یک انسان در حال حرکت و در ژست‌های متفاوت و حتی در هنگام وزش باد ارزیابی شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند از الگو‌های متقارن و آماده این برنامه برای سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی استفاده کنند و جزئیاتی مانند درز، دوخت، چین و .. را به آن اضافه نمایند.

محیط کاربری نرم افزار CLO 3D

قابلیت‌های نرم افزار CLO 3D چیست؟

این نرم افزار قابلیت‌های فراوانی دارد که طراحی لباس و اجسام پارچه‌ای را برای کاربران راحت و لذت بخش می‌کند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1.  طراحی MODULAR

ㆍ دارای تنظیمات دستی و خودکار
ㆍ استفاده از فایل‌های قالب مدولار
ㆍ امکان ویرایش اجزای هر بلوک

2.  شبیه‌سازی با لایه‌های سه‌بعدی

ㆍامکان شبیه‌سازی بصورت REAL-TIME
ㆍ امکان حرکت دادن پوشاک بصورت REAL-TIME
ㆍ امکان شبیه‌سازی پوشاک با وضوح بالا
ㆍ امکان استفاده از الگوی تاشو در لایه دوخت

3.  امکان ایجاد درجه‌بندی

ㆍامکان اضافه کردن اندازه الگو
ㆍ امکان ویرایش اندازه الگو
ㆍامکان ایجاد جدول اندازه 

4.  امکان استفاده از دوخت‌های مختلف 

ㆍ دوخت قطعه‌ای 
ㆍدوخت متقارن
ㆍ دوخت پلیسه

5.  امکان تغییر ویژگی‌های پارچه

ㆍ ویرایش سواچ رنگ
ㆍویرایش خواص فیزیکی پارچه 
ㆍ اضافه کردن تکستچر دلخواه به پارچه

 

قابلیت های نرم افزار کلوتری دی


بازار کار نرم افزار CLO 3D

همانطور که می‌دانید بازار مد و فشن همواره در حال گسترده‌تر شدن می‌باشد و به همین علت استفاده از نرم افزار های طراحی لباس دیجیتال نیز روز به روز در حال محبوب تر شدن هستند. از انجایی که طراحی با نرم افزار کلوتریدی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود اغلب طراحان و کمپانی های تولید پوشاک و اجسام پارچه ای به متخصصان مسلط به این نرم افزار نیاز دارند. همچنین این نرم افزار در کشور های خارجی نیز بسیار مجبوب است زیرا علاوه بر طراحی لباس و فشن در صنایع مختلف دیگری مانند انیمیشن و کارتون‌سازی، بازی‌سازی، طراحی مبلمان، طراحی پرده و ... کاربرد دارد. این مسئله باعث شده افرادی که قصد مهاجرت دارند علاقه زیادی به یادگیری نرم‌افزار CLO 3D داشته باشند. افرادی که به حوزه‌های ذکر شده علاقه داشته و  به این نرم‌افزار مسلط باشند جایگاه ویژه‌ای در بازار کار خواهند داشت.

مقاله پیشنهادی: نرم افزار مارولوس دیزاینر چیست؟

همانطور که متوجه شدید CLO 3D نرم‌افزاری قدرتمند و پر کاربرد است که استفاده از آن در بسیاری از حوزه‌ها ضروری می‌باشد. همچنین یادگیری این نرم‌افزار برای بیشتر طراحان و مزون‌داران ضروری است و باعث تسهیل روند کار آن‌ها می‌شود.  پکیج آموزش نرم‌افزارCLO 3D و مارولوس دیزاینر توسط تیم آموزشی آپادمی با چندین سال تجربه گرد‌آوری شده و به جرئت میتوان گفت جامع‌ترین و بهترین دوره آموزشی آنلاین است. شما با تهیه این دوره منحصربفرد می‌توانید کاملا بر نرم‌افزار کلو تری دی مسلط شده و توانایی تدریس آن را کسب می‌کنید.

کارت مارولوس دیزاینر
فریلنسینگ
کارت آموزش فتوشاپ
آموزش مجازی تری دی مکس 2020

مقالات مشابه

سه بعدی سازی
مارولوس دیزاینر نرم‌افزاری بسیار قدرتمند برای شبیه سازی پارچه و لباس م...
معماری
در این ویدیوی آموزشی رایگان با نحوه مدلسازی و ساخت پرده در نرم افزار M...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت و مدلسازی کلاه در نرم افزار م...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی را نحوه قرار دادن تکسچر و عکس روی یک پارچه...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مینا باقری Guest User
18 آبان 1402 - ساعت 14:59
پاسخ

عالی این نرم افزار

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله کلوتری دی یکی از بهترین نرم افزارهای برای طراحی لباس هس، موفق باشید.

شیما زارعی Guest User
28 تیر 1402 - ساعت 14:24
پاسخ

وقت بخیر
CLO 3D قابلیت تولید الگو به صورت خودکار را داره؟

ملیکا قائدی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 14:16
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.

نرگس نصرتی Guest User
23 بهمن 1401 - ساعت 12:35
پاسخ

سلام.من نمیتونم برنامه کلوتریدی رو نصب کنم ،همش خطا میاد ک رمز یا پسورد نامعتبر،علتش چیه؟؟

آرزو خورشیدی Guest User
05 بهمن 1401 - ساعت 17:22
پاسخ

من میخوام نرم افزار کلوتری دی و مارولوس دیزاینرر رو یاد بگیرم میخواستم بدونم برای تهیه پکیج مارولوس دیزاینر و کلو تری دی باید حتما از طراحی لباس یا الگوکشی اطلاع داشته باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
پکیج آموزش مارولوس دیزاینر و کلو تری دی هیچ گونه پیش نیازی نداره و شما حتی اگر تجربه خیاطی، الگوکشی یا طراحی لباس نداشته باشید میتونید طراحی لباس با نرم افزرا مارولوس دیزاینر رو یاد بگیرید.

آیدا درخشان Guest User
29 آبان 1401 - ساعت 16:17
پاسخ

من خیلی به نرم افزارهای طراحی لباس علاقه دارم و دوست دارم این نرم افزار رو یاد بگیریم چجوری باید پکیج این دوره رو تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
با تهیه پکیج آموزش مارولوس دیزاینر علاوه بر نرم افزار مارولوس دیزاینر، به نرم افزار CLO 3D هم جهت طراحی لباس مسلط خواهید شد.

زهرا رحمانی Guest User
19 آبان 1401 - ساعت 10:54
پاسخ

در نرم افزار کلو تری دی میشه جنس و ضخامت پارچه ها رو هم تعیین کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، در نرم افزار کلوتری دی میتونید جنس، رنگ، بافت و ضخامت پارچه و حتی اندازه ها را به صورت دقت در نرم افزار مشخص کنید.

محبوبه شریفی Guest User
27 مرداد 1401 - ساعت 15:43
پاسخ

بسیار عالی ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

پریا هاشم زاده Guest User
06 مرداد 1401 - ساعت 11:31
پاسخ

در هر دو نرم افزار کلو تری دی و مارولوس دیزاینر امکان مدلسازی سه بعدی لباس‌ها وجود دارد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در هر دو نرم فزار امکان نمایش لباس به صورت سه بعدی وجود داره.

غزاله اسفندیاری Guest User
30 تیر 1401 - ساعت 09:53
پاسخ

من تا حدودی الگو کشی رو بلد هستم ولی به صورت حرفه ای میخواستم بدونم میتونم پکیج آموزش مارولوس و کلو تری دی رو تهیه کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله میتونید تهیه کنید.

سمیرا حیدری Guest User
13 تیر 1401 - ساعت 19:48
پاسخ

برای الگو کشی باید از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید از نرم افزار جمینی استفاده کنید.

عاطفه سقاپور Guest User
17 خرداد 1401 - ساعت 15:58
پاسخ

سلام وقت بخیر
پکیج آموزش نرم افزار clo3d هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
در پکیج آموزش نرم افزار مارولوس دیزاینر نرم افزار کلو تری دی هم آموزش داده شده که میتونید از سایت آپادمی این پکیج رور تهیه کنید.
موفق باشید.