cast
مرجان هرندی

آموزش تنظیمات Units Setup در تری دی مکس (3Ds Max) برای تغییر واحد

مرجان هرندی
28 دی 1400
5734
4
متن مقاله

 Units Setup در تری دی مکس

همانطور که می‎دانید واحد اندازه گیری در ترسیمات بسیار مهم هستند و برای اینکه ترسیماتی با ابعاد و اندازه‌ای دقیق داشته باشید باید قبل از  شروع کار در نرم‌افزار واحد ترسیمات خود را تنظیم کنید. نرم‌افزار 3Ds Max هم مانند نرم‌افزارهای همچون اتوکد ابعاد و اندازه را بطور دقیقی محاسبه می کند و این قابلیت را دارد که واحد ترسیمی را تغییر دهید و با توجه به نوع ترسیمات از واحدهای مختلف اندازه گذاری که در نرم‌افزارها وجود دارد می‌توانید برای ترسیمات خود استفاده کنید. اغلب مواقع برای انجام ترسیمات معماری از واحد سانتی متر استفاده می‌کنیم. حال برای انجام این تنظیمات و تغییر واحد نرم‌افزار تری دی مکس خود در ادامه همراه ما باشید تا تنظیمات Units Setup در تری دی مکس را به شما آموزش دهیم. اگر علاقه مند به آموزش این نرم‌افزار هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پکیج آموزش تری دی مکس را از سایت آپادمی تهیه کنید.

 Units Setup در تری دی مکس

مقاله پیشنهادی: تری دی مکس چیست؟

نحوه تنظیم واحد (Units Setup) در تری دی مکس

برای تنظیم واحد ترسیمی در نرم‌افزار تری دی مکس ابتدا باید از نوار ابزاری که در بالای صفحه‌ای نرم‌افزار تری دی مکس شما قرار دارد وارد تب Customize شوید و  گزینه Unit setup را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم واحد (Units Setup) در تری دی مکس از تب Customize

بعد از کلیک روی گزینه Unite Setup یک پنجره برای شما باز خواهد شد که شما باید در قسمت display unit setup واحد خود را روی گزینه metric که بر اساس متر است قرار دهید، تا بتوانید بر اساس واحد متر کارکنید و ترسیمات خود را انجام دهید سپس در تب Unit setup روی گزینه Centimeter (سانتی‌متر) کلیک کنید.

پنجره  Unite Setup

تبدیل واحد به سانتی متر

 برای تبدیل واحد ترسیمات به سانتی متر باید از پنجره unit setup وارد تب system unit setup شوید در System unit scale واحد خود را که به صورت  پیش‌فرض (inche) اینچ است به Centimeter سانتی‌متر تبدیل کنید و بعد روی گزینه Ok کلیک کرده و از پنجره Unit setup خارج شوید.

تبدیل واحد به سانتی متر

نکته:

به یاد داشته باشید که پس از تغییر و تنظیم واحد تب Unit setup در تب System unit setup نیز تغییرات خود را اعمال کنید و واحد مورد نظر خود را انتخاب کنید در صورتی که تنظیمات یکی از قسمت ها به درستی انجام نشود بعد از ترسیم دچار مشکل خواهید شد شاید اجسام ترسیمی شما ازنظر دیداری درست به نظر برسند ولی در اندازه واقعی دچار مشکل‌ هستند و ارقام و اندازه‌ها را اشتباه نشان می‌دهند.
 

مقاله پیشنهادی: آموزش وارد کردن فایل اتوکد به تری دی مکس

اگر علاقه مند به آموزش نرم‌افزار تری دی مکس هستید شما می‌توانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش مدلسازی در 3Ds Max را تهیه کنید و به این نرم‌افزار مسلط شوید همچنین می‌توانید دیگر نرم‌افزار‌های حوزه معماری، عمران، گرافیک و طراحی لباس را از طریق سایت آپادمی تهیه کنید.

کارت تری دی مکس
کارت رویت
کارت تکلا استراکچرز
کارت لومیون

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش ویدیویی رایگان با نحوه رندرینگ ماشین در VRay و فقط با است...
معماری
اگر به بحث مدلسازی و فروش آبجکت دلاری علاقه‌مندید، در این آموزش رایگان...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با قابلیت لایت میکس که اخیراً به وی ری 5 ا...
معماری
در این آموزش رایگان با نحوه مدلسازی با سیستم پارتیکل در نرم افزار تری...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

نیلوفر عباس زاده Guest User
20 اسفند 1401 - ساعت 16:01
پاسخ

بسیار عالی خسته نباشید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون موفق باشید.

یوسف احمدی Guest User
04 خرداد 1401 - ساعت 14:08
پاسخ

موقع وارد کردن عداد اعشاری نمیتونم اعدامو دقیق وارد کنم!!
برای تغییر تنظیمات اعشار در تری دی مکس باید از کدوم بخش این تغییرات رو اعمال کنم تا مشکلم رفع بشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
این مشکل رو باید از قسمت کنترل پنل رفع کنید که در مقاله تنظیمات اعشار در تری دی مکس توضیح دادیم.