cast
مرجان هرندی

معرفی 4 تا از بهترین موتور رندر ها برای اسکچاپ (SketchUp)

مرجان هرندی
12 تیر 1402
3269
18
متن مقاله

موتور رندر های اسکچاپ

با پیشرفت تکنولوژی، نرم افزارهای کامپیوتری قدرتمند و پیشرفته، به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در صنعت معماری و طراحی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این نرم افزارها امکانات متنوعی را به شما ارائه می دهند که شامل ترسیم، مدلسازی، تحلیل، شبیه سازی و رندرینگ می باشد. با استفاده از این نرم افزارها، مهندسان و معماران می توانند نقشه های ساختمان و مدل های سه بعدی دقیق تری از پروژه خود را ایجاد کنند. این نرم افزارها به آنها امکان می دهند تا جزئیات بیشتری را در نقشه ها و مدل های خود بیافزایند و پروژه خود را بررسی کنند.همچنین، با استفاده از موتورهای رندرینگ قدرتمند، می توانید تصاویر با کیفیت بالا و واقع گرایانه ای از پروژه خود را ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا بهترین تصویر از پروژه را به کارفرمایان و مشتریان خود ارائه دهید. به طور کلی استفاده از نرم افزارها و موتورهای رندرینگ قدرتمند، به معماران و مهندسان این امکان را می دهد که با دقت و کیفیت بسیار بالا، پروژه های خود را طراحی و مدلسازی کنند به بهترین نتیجه ممکن دست یابند. همانطور که میدانید امروزه نرم افزارهای سه بعدی بسیار زیادی در حوزه معماری وجود دارند که شما میتوانید برای مدلسازی پروژه های خود از این نرم افزارها استفاده کنید، در این مقاله به معرفی موتور رندر های نرم افزار اسکچاپ خواهیم پرداخت و بهترین موتور رندر برای اسکچاپ را به شما معرفی خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

موتور رندر های اسکچاپ

مقاله پیشنهادی:  اسکچاپ چیست؟

رندر گرفتن در اسکچاپ 

نرم افزار اسکچاپ (SketchUp) یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی در رشته معماری می باشد. این نرم افزار با رابط کاربری ساده، قابلیت های پیشرفته و ابزارهای کاربردی، به معماران و طراحان ساختمان امکان مدلسازی سریع و دقیق احجام اولیه و تولید نقشه های ساختمانی دقیق را می دهد. با استفاده از اسکچاپ، می توانید مدل های سه بعدی دقیقی از ساختمان ها و محیط های فضایی خود را به صورت سریع و آسان ایجاد کنید. همچنین، این نرم افزار قابلیت افزودن پلاگین های مختلفی را دارد که به شما امکان می دهد به صورت دقیق تر و حرفه ای تر مدلسازی کنید. این نرم افزار به دلیل سهولت کار، قابلیت های پیشرفته، ابزارهای کاربردی و پلاگین های مختلف، به یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی در رشته معماری تبدیل شده است و بسیاری از معماران از آن به دلیل کاربردهای آن در دنیای واقعی استقبال می کنند. نرم افزار اسکچاپ به صورت پیش فرض موتور رندرینگ یا خروجی گرافیکی در خود ندارد و برای رندر گرفتن از پروژه ها، کاربران مجبور به بردن مدل 3بعدی در نرم افزارهای دیگر  و یا استفاده از پلاگین های مختلف در این نرم افزار هستند که در بخش بعدی به این موتور رندر ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رندر گرفتن در اسکچاپ 

مقاله پیشنهادی: رندرینگ چیست؟

موتور رندرها و پلاگین های رندر گیری در اسکچاپ

اگر از کاربران نرم افزار اسکچاپ باشید و یا علاقه مند به کار با نرم افزار اسکچاپ هستید حتما برای شما سوال است که بهترین موتور رندر برای اسکچاپ چیست؟ و یا از چه موتور رندرهایی برای رندگرفتن در نرم افزار اسکچاپ میتوانید استفاده کنید. 
با توجه به استفاده زیاد طراحان از نرم افزار اسکچاپ، برای بهینه سازی استفاده از پلاگین های اسکچاپ و جلوگیری از سردرگمی در استفاده از آنها، در این بخش ما به شما پلاگین های پرکاربرد و قدرتمند رندرگیری در نرم افزار اسکچاپ را معرفی میکنیم. بهترین پلاگین های رندرگیری برای اسکچاپ عبارت اند از:
1.    V-Ray for SketchUp
2.    Twilight Render
3.    Thea Render
4.    SU Podium V2
5.    Podium Walker
6.    Shaderlight
7.    Renditioner/Renditioner Pro
8.    Render[in]
9.    Raylectron
10.    Maxwell for SketchUp
11.    LumenRT
12.    LightUp for SketchUp
13.    IRender nXt
14.    Indigo Renderer
15.    Caravaggio
16.    Bloom Unit
17.    ArielVision
18.    Enscape 
19.    Lumion

مقاله پیشنهادی: بهترین و پرکاربردترین نرم‌ افزارهای معماری

معرفی بهترین موتور رندر برای اسکچاپ

نرم افزار اسکچاپ یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مدلسازی سه بعدی در صنعت معماری می باشد و دارای چندین موتور رندرینگ است. انتخاب بهترین موتور رندر برای اسکچاپ بستگی به نیازهای شما و نوع پروژه دارد. در ادامه به بررسی بهترین موتور رند برای اسکچاپ می پردازیم:

مقاله پیشنهادی:  وی ری چیست؟

۱. موتور رندر V-Ray 

V-Ray به عنوان یکی از محبوب ترین و حرفه ای ترین موتورهای رندرینگ برای اسکچاپ شناخته می شود. این موتور رندرینگ ابزارهای پیشرفته ای برای تنظیم نورپردازی، متریال ها، و تنظیمات دیگر را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تا تصاویر با کیفیت بالا و واقع گرایانه ای از مدل های خود را ایجاد کنید. ای موتور رندر در واقع یک پلاگین قدرتمند برای رندرگیری در نرم افزار هایی مانند اسکچاپ ، 3دی مکس ، رویت و…است و به تنهایی قابل نصب و استفاده نیست. 

موتور رندر V-Ray 

پکیج آموزش پیشنهادی: پکیج آموزش وی ری و کرونا

۲. موتور رندر Enscape

 Enscapeیک موتور رندر پیشرفته و قدرتمند برای اسکچاپ است که به شما این امکان را می دهد تا تصاویری با کیفیت بالا و واقع گرایانه ای از مدل های خود را به سرعت تولید کنید. این موتور رندرینگ دارای قابلیت هایی مانند ردیابی پرتو، تنظیمات نورپردازی، افکت های تصویری و... می باشد.  Enscape با الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که دارد، به سرعت بالا در رندرینگ مدل‌های سه بعدی می‌رسد و امکان نمایش آنلاین و پیش‌نمایش در زمان واقعی را فراهم می‌کند. پشتیبانی از واقعیت مجازی از دیگر ویژگی های Enscape است که شامل قابلیت‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است و به کاربران این امکان را می‌دهد که در محیط‌های واقعیت مجازی و افزوده، به مدل‌های سه بعدی خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را از نزدیک ببینند.همچنین رابط کاربری ساده و کاربرپسند Enscape به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی با این موتور رندر کار کنند و تنظیمات مختلف را به سادگی انجام دهند.

موتور رندر Enscape

مقاله پیشنهادی: ایسکیپ چیست؟

۳. Lumion

Lumion یک نرم‌افزار رندرینگ سه بعدی است که توسط شرکت Lumion BV توسعه داده شده است. این نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای، تصاویر با کیفیت بالا و واقع‌گرایانه‌ای از مدل‌های سه بعدی را تولید می‌کند. برخی از ویژگی‌های برجسته نرم‌افزار Lumion عبارتند از:
•    سادگی و کاربرپسندی: نرم‌افزار Lumion با رابط کاربری ساده و کاربرپسندی که دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا و واقع‌گرایانه‌ای از مدل‌های سه بعدی خود تولید کنند.
•    پایگاه داده‌ بزرگ: Lumion دارای پایگاه داده‌ی بزرگی از متریال‌ها، اشیاء و افکت‌های ویژه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی از آن‌ها در تولید تصاویر خود استفاده کنند.
•    پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف: Lumion پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلفی مانند SketchUp، Revit، Rhino و... دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی مدل‌های سه بعدی خود را در این نرم‌افزارها وارد کرده و آن‌ها را به تصویر بکشند.
•    قابلیت تعامل با محیط: Lumion قابلیت‌هایی مانند تنظیم نورپردازی، تنظیم رنگ‌ها و... را در زمان واقعی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که تغییرات مختلف را در مدل‌های خود به صورت زنده مشاهده کرده و تنظیم کنند.
Lumion یکی از محبوب ترین موتورهای رندرگیری برای اسکچاپ است که با استفاده از آن میتوان در کمترین زمان تصاویری با کیفیت بالا و واقع گرایانه ای از مدل های سه بعدی خود ایجاد کنید. این موتور رندرینگ دارای ابزارهای پیشرفته برای نورپردازی، متریال ها، افکت های تصویری و... می باشد.

Lumion

مقاله پیشنهادی: لومیون چیست؟

Maxwell Render .4 

Maxwell Render یکی دیگر از موتور رندهای قدرتمند برای رندرگیری در نرم‌افزار اسکچاپ است. این موتور رندر با استفاده از روش‌های مبتنی بر فیزیک، به دقت بالایی در تولید تصاویر و ویدئوهای واقع‌گرایانه از مدل‌های سه بعدی می‌رسد. همچنین دارای پایگاه داده‌ی بزرگی از متریال‌های پیشرفته است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از متریال‌های مختلف و با کیفیت بالا در تولید تصاویر خود استفاده کنند.Maxwell Render قابلیت‌هایی مانند تنظیم نورپردازی، تنظیم رنگ‌ها و... را در زمان واقعی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که تغییرات مختلف را در مدل‌های خود به صورت زنده مشاهده کرده و تنظیم کنند. رابط کاربری Maxwell Render نیز مانند اینسکیپ و لومیون ساده و کاربرپسند است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی با این موتور رندر کار کنند و تنظیمات مختلف را به سادگی انجام دهند.

Maxwell Render

پکیج پیشنهادی: پکیج آموزش لومیون

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت رندرینگ مسترینگ
کارت لومیون
کارت تری دی مکس
کارت رویت

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه چرخش عمودی متریال و تکسچر در نرم ا...
معماری
در این آموزش نحوه کپی کردن در نرم افزار اسکچاپ را بررسی خواهیم کرد. شم...
معماری
همه نرم‌افزارها به سیستم خاصی برای اجرا شدن نیاز دارند، برای اجرای اسک...
معماری
تری دی مکس و اسکچاپ دو نرم افزار محبوب و قدرتمند برای شبیه سازی سه بعد...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

سارا رجبی Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 14:52
پاسخ

من با ویری و لومیون کارم میکنم عالیه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
هر دو موتور رندرهای بسیار خوبی هستند، موفق باشید.

نفس اسلامی Guest User
10 دی 1402 - ساعت 16:07
پاسخ

بسیارعالی خسته نباشید

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

امین ستار Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:32
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

فاطمه سالاری Guest User
04 مهر 1402 - ساعت 15:48
پاسخ

من از ویری استفاده میکنم خیلی موتور رندر قدرتمندی هست

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله پلاگین ویری یکی از موتور رندهای قدرتمندی هس که برای رندرگیری در نرم افزارهای سه بعدی میتونید استفاده کنید، موفق باشید.

سحر کاشانی Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 15:07
پاسخ

وقت بخیر ببخشید برای مدلسازی پیشنهاد شما نرم افزار اسکچاپ هست یا تری دی مکس؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در واقع هر دو نرم افزار خوبی هستند اما نرم افزار تری دی مکس مناسب مدلسازی های پیچیده تر هست اما اسکچاپ یک نرم افزار مدلسازی برای طرح های ساده است اگه برای طرح های پیچیده به ابزارهای پیشرفته تری برای مدلسازی احتیاج دارید بهتره از تری دی مکس استفاده کنید.

آوا نداف Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 15:12
پاسخ

ممنون عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

صدف نیرومند راد Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 12:18
پاسخ

رندر اسکچاپ با اینسکیپ بهتره یا وی ری؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
هر دو نرم افزار رندرینگ اسکچاپ وی ری (V-Ray) و اینسکیپ (Enscape) ابزارهای قدرتمندی هستند و قابلیت های منحصر به فردی را در زمینه رندرینگ ارائه می دهند اما انتخاب بهترین نرم افزار برای شما بستگی به نیازها و سلیقه‌ی شما دارد. همچنین انتخاب بین V-Ray و Enscape به میزان پیچیدگی پروژه، نیازها و تجربه شخصی شما بستگی دارد. اگر پروژه‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را در نظر دارید و دارای تجربه و آشنایی با تنظیمات پیشرفته هستید، V-Ray می تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر به دنبال سهولت استفاده، سرعت و پیش نمایش زنده هستید و نیاز به اشتراک گذاری آسان پروژه‌های خود دارید، Enscape ممکن است برای شما مناسب باشد.

یلدا سراج Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 13:51
پاسخ

ویری اسکچاپ با مکس تفاوتی داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
موتور رندر وی ری یک پلاگین هست که قابل نصب بر روی نرم افزارهایی مانند تری دی مکس و اسکچاپ هست و از لحاظ کارایی و کیفیت ویری اسکچاپ با ویری مکس هیچ تفاوتی نداره تنها تفاوت آنها در محیط کاریشان هست.

ندا طلوعی Guest User
24 تیر 1402 - ساعت 11:05
پاسخ

وقت بخیر از موتور رندر کرونا برای اسکچاپ هم میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، موتور رندر Corona Renderer همچنین قابل استفاده در نرم‌افزار SketchUp است. با استفاده از پلاگین Corona Renderer برای SketchUp، می‌توانید تصاویر و تصاویر سه بعدی با کیفیت بالا و به صورت سریع واقع‌گرایانه را رندر کنید.