cast
مرجان هرندی

فریلنسر (Freelancer) کیست؟ + برسی معایب، مزایا و مشاغل فریلنسری

مرجان هرندی
01 شهریور 1401
528
18
متن مقاله

فریلنسر

این روزها وقتی بحث کسب درآمد میشود واژه فریلنسر (Freelancer) و فریلنسینگ را زیاد می شنوید شاید بسیاری از شما با روش کسب درآمد به صورت فریلنسری آشنایی نداشته باشید و ندانید که به چه افرادی فریلنسر می‌گویند. همانطور که میدانید پیدا کردن کار مناسب در حوزه تخصصی خود و مشکلاتی کارمندی این روزهای یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی میباشد که به دنبال کار هستند. امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، دورکاری و مشاغل آنلاین رواج زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد و نیروهای کار تصمیم به کار فریلنس گرفته اند تا مشکلات کارمند بودن را نداشته باشند و بتوانند به صورت آزادکاری و مستقل کسب درآمد کنند. اگر شما هم میخواهید به صورت یک فریلنسر کار کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با ببینیم فریلنسر کیست و روش کسب درآمد به صورت فریلنسری چیست؟ اگر علاقه مند به روش کسب درآمد به صورت فریلنسیری هستند میتوانید پکیج آموزش فریلنسینگ را از سایت آپادمی تهیه کنید.

فریلنسر

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

فریلنسری چیست؟

قبل از اینکه به سراغ افرادی که به صورت فریلنسری کار میکنند برویم ابتدا باید با مفهوم فریلنسری آشنا شوید. در واقع فریلنسری به معنای آزادکاری است و هر فرد میتواند به صورت مستقل و بدون وابسه به شخص و یا هر سازمانی کسب درآمد کند. همانطور که میدانید با گسترش دسترسی به اینترنت، دورکاری و مشاغل آنلاین رواج زیادی یافته‌اند و افراد میتوانند بدون مواجه شدن با مشکلات و چالش های کارمندی بدون واسطه به هیچ شخص و سازمانی  با انجام پروژه از طریق اینترنت و بدون نیاز به حضور در محل کار و کار کردن برای یک سازمان حقوقی به صورت تمام وقت یا نیمه‌وقت با تعهد بلندمدت کسب درآمد کنید. فریلنسری شغلی است که به طور معمول زمان کاری آن در دست خود شما میباشد و شما می‌توانید هر زمانی از شبانه‌روز که راحت‌تر هستید، کار خود را پیش ببرید.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر به افرادی گفته می‌شوند که بر حسب تخصص خود توسط شرکت‌ها و موسسات به دیگران معرفی و یا به‌صورت کاملاً مستقل، از طریق انجمن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر به فعالیت مشغول هستند و در هر زمان و مکانی که بخواهند کار می‌کنند. این افراد در زمان‌های مشخصی روی یک سری قراردادهای مجزا کار می‌کند؛ این قراردادها می‌توانند یکی پس از دیگری شروع شوند یا همزمان باشند. فریلنسرها با گرفتن پروژه توسط شرکت‌ها و کارفرماهای مختلف به صورت پاره وقت یا کوتاه مدت استخدام می‌شوند، اما مانند کارکنان تمام وقت حقوق و مزایا دریافت نمی‌کنند و به همان اندازه، تعهدی هم نسبت به شرکت خاصی ندارند. یعنی پس از اتمام پروژه و تسویه حساب با شرکت، کارشان تمام شده و دیگر تعهدی به کارفرمای خود ندارند.

فریلنسر کیست؟

مقاله پیشنهادی: مهارت های ضروری در هر کسب و کار

مزایا و معایب فریلنسیری

این نوع شغل هم مانند شغل های دیگر دارای چالش ها و معایب و مزایایی زیادی میباشد که در این قسمت به آن میپردازیم. کسب درآمد به صورت فریلنسری برای بسیاری از افرادی که به صورت تمام وقت نمیتوانند کارکنند و یا به دنبال شغل دوم میگردند بسیار مناسب میباشد. فریلنسرها میتوانند در هر زمان و مکان با هر میزانی که میخواهند کارکنند و یا در هر زمانی که وقت کافی برای کار نداشته باشند، سفارشی تحویل نگیرند.همانطور متوجه شدید مزایای فریلنسر بودن شامل آزادی کار در خانه یا سایر فضاهای کاری غیرمتعارف، داشتن برنامه کاری منعطف می باشد. دیگر درگیر کاغذبازی ها و قواعد دست و پاگیر شرکت ها نیستید و در واقع رییس خود هستید. اما این شغل نیز معایبی مانند دیگر شغل ها دارد که از معایب آن میتوان به نداشتن درآمدی ثابت، ثبات شغلی و ادغام کار با زندگی شخصی است. نداشتن مزایایی مانند بیمه، بازنشستگی و گاهی اوقات نرخ کمتر در مقایسه با حقوق افراد شاغل است. فریلنسرها همچنین جز افراد واجد شرایط بیمه بیکاری نیستند.

مشاغل فریلنسری

شاید برای شما سوال باشد که چه مشاغلی برای فریلنسینگ مناسب هستند؟ و یا چه کارهایی را می‌توان به صورت فریلنسینگ انجام داد؟ اگر دارای تخصص و مهارتی هستید که امکان انجام کار به صورت صفر تاصد با استفاده از یک کامپیوتر و اتصال اینترنت برای شما امکان پذیر است میتوانید به صورت فریلنسری کارکنید. گرافیست‌ها، برنامه‌نویس‌ها، کارشناسان تولید محتوا، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، مترجمان طراحان معمار و عمران و تمامی کسانی که محصول کارشان، به صورت فایل‌های دیجیتالی باشد، می‌توانند از این روش برای کسب درآمد استفاده کنند. در این قسمت چند مشاغلی که از طریق فریلنسری کسب درآمد میکنند را برسی خواهیم کرد.

مشاغل فریلنسری

مقاله پیشنهادی: 29 سایت کسب درآمد به صورت فریلنسری

فریلنسر گرافیک

این روزها فعالیت فریلنسری تبدیل به یکی از محبوب‌ترین راه های کسب درآمد شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد با مهارت و تخصص های مختلفی که دارند علاقه مند کسب و کار فریلنسری شده اند. طراحان گرافیک نیز جزء این دسته از افرادی هستندکه  با آگاهی از مزایا و درآمدهای زیاد این حوزه به کار فریلنسری روی آورده‌اند. از این رو سایت‌های فریلنسر گرافیک زیادی در ایران و سراسر جهان وجود دارند که طراحان فریلنسر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همانطور که میدانید طراحی گرافیک یک هنر بصری بوده که از طریق نمادها، عکس‌های متنی یا کارهای هنری و خلق تصاویر انتقال داده می‌شود. طراحی های گرافیکی در دسته های مختلفی قرا میگرند و در حوزه های مختلفی برای حذب مشتری و نظر مخاطبان استفاده می‌شوند که میتوان به طراحی های تبلیغاتی نیز اشاره کرد که با استفاده و آموزش نرم افزارهای تخصصی این حوزه مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، ایندیزاین، کورال دارو و... میتوانید به خلق این اثار هنری، تصاویر و نمادهای بصری بپردازید. شما میتوانید بدون استخدام در شرکت ها و دفاتر مختلف به عنوان گرافیست به گرفتن سفارش طراحی گرافیکی از طریق سایت های معتبر کسب درآمد کنید.

مقاله پیشنهادی: نرم افزارهای پرکاربرد گرافیکی

فریلنسر معماری

یکی دیگر از مشاغلی که شما میتوانید به صورت فریلنسری انجام دهید و کسب درآمد کنید معماری میباشد. معماری یکی از زمینه های رو به رشد فریلنسینگ و دورکاری است که از طریق سایت‌های مختلف انجام پروژه های معماری به صورت دورکاری را به راحتی امکان پذیر کرده است. مهندسین معمار میتوانند به صورت فریلنسری یا آزادکاری کارهای مختلفی از جمله طراحی پروه های ساختمانی، طراحی داخلی، طراحی سه بعدی، مشاوره معماری، آموزش و.... انجام دهند. آموزش نرم افزارهای معماری در کسب درآمد به صورت فریلنسری بسیار موثر و حائزه اهمیت می باشد.

فریلنسر معماری

مقاله پیشنهادی: نرم افزارهای پر کاربرد معماری

فریلنسر عمران

شغل مهندسی عمران یکی از فرصت‌های شغلی پرطرفدار است که امکان کار به‌ صورت فریلنسرینگ نیز در آن وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از مهندسان عمران با دریافت پروژه‌های مختلف، از این طریق کسب درآمد می کنند. مهندسین عمران میتوانند به شکل مستقل و تنها با دریافت پروژه از افراد، کارفرمایان و شرکت‌های مختلف به یک مهندس عمران فریلنسر تبدیل شوند. یکی از متنوع‌ترین حوزه‌های کاری شغل مهندسی عمران است. یک مهندس عمران می‌تواند در گرایش‌های مختلفی به‌صورت تخصصی تحصیل‌کرده و مشغول به کار شود. مهندسی سازه، مهندسی حمل‌ونقل، مهندسی ژئوتکنیک، مدیریت منابع آب و مهندسی سازه‌های هیدرولیکی، تنها برخی از گرایش‌های محبوب در بین مهندسان عمران هستند. اما صرف‌نظر از نوع فعالیت شما در مهندسی عمران که ممکن است در حوزه طراحی، محاسبه و مشاوره یا در زمینه کارهای اجرایی باشد، امکان کار به‌صورت فریلنسرینگ نیز برای شما وجود خواهد داشت؛ بنابراین تفاوتی نمی‌کند که در حوزه مهندسی عمران در دفتر خود فعالیت‌های کاری را انجام می‌دهید یا بیشتر در محل پروژه حضور دارید، درهرصورت می‌توانید به‌صورت مستقل نیز در کارهای عمرانی نقش‌آفرینی کنید.

مقاله پیشنهادی: نرم افزارهای پرکاربرد عمران

فریلنسر به معنای فردیست که به صورت مستقل و آزاد کاری برحسب تخصص و مهارت هایی که دارد از طریق ارتباط مستقیم با مشتری، همکاری با پیمانکاران فرعی یا وبسایت‌های مختلف پروژه گرفته و کسب درآمد میکند. شما میتوانید با مطالعه مقالات ما در سایت آپادمی با روش های و وب سایت های مختلف برای کسب درآمد به صورت فریلنسری بیشتر آشنا شوید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت فریلنسینگ 1
کارت تری دی مکس
فتوشاپ2
کارت لومیون

مقالات مشابه

کسب و کار
در این عصر که به نظر می رسد تقریبا همه یک کارآفرین هستند، برای صاحبان...
فریلنسینگ
حفظ نظم ساعات کاری می تواند برای فریلنسرها دشوار باشد. اما علیرغم این...
گرافیک
نرم‌افزار محبوب و قدرتمند فتوشاپ بازار کار بسیار گسترده‌ای دارد که شما...
فریلنسینگ
Behance یک سایت و بستری برای نمایش و اشتراک گذاری نمونه کارهای طراحان...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

مهتاب نادری Guest User
18 آبان 1402 - ساعت 15:30
پاسخ

من پکیج فریلنسینگ رو تهیه کردم خیلی راضی بودم ممنون از آموزش خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خوشحالیم که راضی بودید، موفق باشید.

آیدین احمدی Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:58
پاسخ

میشه لطفا پکیجی برای آموزش کسب درآمد فریلنسری معرفی کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید پکیج آموزش جامع فریلنسینگ و کسب درآمد بین المللی رو از سایت آپادمی تهیه کنید.

الناز کیانی Guest User
04 مهر 1402 - ساعت 16:16
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

بهاره محمدپور Guest User
23 مرداد 1402 - ساعت 16:40
پاسخ

به نظرم این روزا یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد، کار به صورت فریلنسری هست سپاس از توضیحات خوبتون.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

زهره حسین پور Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 16:35
پاسخ

فریلنسری برای همه در حوزه های مختلف مناسب است؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همانطور که در مقاله توضیح دادیم فریلنسری به معنای آزادکاری است و هر فردی میتونه به صورت مستقل و بدون وابسته به شخص و یا هر سازمانی کسب درآمد کنه اگر شما داری تخصص و مهارتی هستید که میشه به صورت دور کاری و مستقل، از طریق انجمن‌ها و وب‌سایت‌های معتبر در هر زمان و مکانی فعالیت کنید میتونید به صورت فریلنسری کسب درآمد کنید.

ملیکا مروج Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 18:04
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

صابر نوری Guest User
25 دی 1401 - ساعت 10:47
پاسخ

میشه لطفا توضیح بدید پردرآمدترین مشاغل فریلنسری شامل چه مشاغلی میشه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری شامل موارد زیر می باشد:
۱- طراح وب سایت
۲- برنامه نویسان
۳- گرافیست (طراح گرافیک)
۴- متخصص شبکه های اجتماعی
۵- نویسنده (کپی رایتر)
۶-مترجم
۷- تصویربردار و ویرایشگر فیلم
8-کارشناس بازاریابی دیجیتال
9- مشاور مالی
10-طراحی معماری

پریا گلبهار Guest User
13 آذر 1401 - ساعت 11:32
پاسخ

چه مشاغلی میتونن به صورت فریلنسری کسب درآمد کنند؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
اگر دارای تخصص و مهارتی هستید که امکان انجام کار به صورت صفر تاصد با استفاده از یک کامپیوتر و اتصال اینترنت برای شما امکان پذیر است میتوانید به صورت فریلنسری کارکنید.

مینو قربانی Guest User
05 آبان 1401 - ساعت 11:22
پاسخ

وقت بخیر
من رشته تحصیلیم معماری هست میخواستم بدون چطوری و از طریق چه سایت هایی میتونم به صورت فریلنسری کسب درآمد کنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
به عنوان یک معمار، شما می‌توانید در صنعت طراحی و معماری به عنوان یک فریلنسر فعالیت کنید. برای شروع به کسب درآمد به صورت فریلنسری، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:
1. سایت‌های فریلنسری: بسیاری از سایت‌های فریلنسری وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند که خدمات خود را به کارفرمایان ارائه دهید. برخی از سایت‌های معروف در این زمینه شامل Upwork، Freelancer، Fiverr، 3dskyو ... هستند.
2. شبکه‌های اجتماعی: شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn، Instagram و... برای جذب کارفرمایان استفاده کنید. شما می‌توانید نمونه کارهای خود را در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارید و با دنبال کردن کارفرما باشید