cast
مرجان هرندی

بهترین ورژن نرم افزار اتوکد (AutoCAD) کدام است؟ + بررسی معایب و مزایای ورژن های اتوکد

مرجان هرندی
18 اسفند 1401
4700
34
متن مقاله

بهترین ورژن نرم افزار اتوکد کدام است؟

امروزه استفاده و یادگیری نرم افزارها در هر حوزه برای هر فردی لازم و ضروری می باشد اما گاهی در ابتدا، زمانی که میخواهید نرم افزار را دانلود کنید با سرچ در گوگل با چندین ورژن از نرم افزار مورد نظر مواجه می شوید و با یک چالش بزرگ در نصب و راه اندازی نرم افزار روبه رو می شوید. با توجه به اینکه هر نرم افزاری دارای ورژن های مختلفی می باشد قطعا این سوال برای کاربران پیش می آید که بهترین نسخه نرم افزار برای راه اندازی و نصب نرم افزار کدام است و یا کدام ورژن با سیستم مورد استفاده سازگار است؟ در این مقاله ما قصد داریم به معرفی بهترین نسخه از نرم افزار اتوکد بپردازیم. اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید که بهترین ورژن نرم افزار اتوکد کدام است؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین ورژن از نرم افزار محبوب و بی نظیر کمپانی Autodesk نرم افزار اتوکد آشنا شوید. اگر علاقه مند به آموزش این نرم افزار کاربردی هستید میتوانید از طریق سایت آپادمی پکیج آموزش جامع اتوکد را تهیه کنید. همچنین برای اطلاع بیشتر از مزایای نرم افزار اتوکد میتوانید مقاله اتوکد چیست را از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

بهترین ورژن نرم افزار اتوکد کدام است؟

مقاله پیشنهادی:  اتوکد چیست؟

بهترین ورژن نرم افزار اتوکد (AutoCAD)

در این مقاله ما قصد داریم به یکی از سوالات و پرتکرار در نصب نرم افزار اتوکد بپردازیم و بهترین ورژن اتوکد را معرفی کنیم. بسیاری از افراد بر این باوراند که بهترین ورژن از یک نرم افزار برای نصب و استفاده،  آخرین نسخه منتشر شده از یک نرم افزار است، زیرا آخرین ورژن هر نرم افزاری ، آخرین دست یافته های آن شرکت برای ارائه آن نسخه از نرم افزار است و تمامی باگ ها ، ایراد ها توسط شرکت تولید کننده رفع گردیده و سرعت نرم افزار و پردازش آن نیز ارتقا یافته است و یا از لحاظ ظاهری کاربر پسند تر شده است. اما همیشه چنین نیست زیرا گاهی ممکن است نسخه های جدید¬تر دارای باگ های نرم افزاری باشند و یانرم افزار فقط از لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده باشد و تغییرات  عملکردی در نرم افزار به وجود نیامده باشد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن اهمیت دهیم سنگین و سبک بودن برنامه و فشاری که به رایانه و… وارد می‌¬کند بنابراین باید بدانید برای سیستم مورد نیاز برای نصب نرم‌افزار اتوکد برای اجرا شدن و ارائه بهترین عملکرد به چه سخت افزاری نیاز دارید و چه ورژنی با سیستم شما سازگار است. یکی از بهترین ورژن های ارائه شده از نرم افزار اتوکد توسط کمپانی اتودسک نسخه 2007 این نرم افزار می باشد که در سالیان پیش بعنوان بهترین نسخه اتوکد مورد استفاده بود، اما این نسخه نیز دارای مشکلاتی بود که در نهایت شرکت اتودسک سعی کرد در نسخه ۲۰۱۰، آن را برطرف کنند. پس از آن با انتشارر ورژن اتوکد ۲۰۱۳ شاهد نرم افزاری با عملکرد خوب و با کیفیت بودیم اما این نسخه ارائه شده بسیار سنگین بود. سپس با ارائه ورژن ۲۰۱۴ و رفع مشلاتی ورژن های قبلی به دلیل سادگی و کلاسیک بودن این نسخه به عنوان بهترین ورژن اتوکد مورد استفاده قرار گرفت، همچنین ورژن ۲۰۲۰، به دلیل به روز بودن و یادگیری کار کردن با ریبون‌های جدید پیشنهاد می¬‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت های ورژن های اتوکد خواهیم پرداخت.

بهترین ورژن نرم افزار اتوکد (AutoCAD)

تفاوت ورژن های مختلف اتوکد

شرکت اتودسک (Autodesk) در طی سالیان گذشته، ورژن¬‌های متعددی از نرم افزار اتوکد را روانه بازار کرده است در واقع هر سال این کمپانی با برطرف کردن ایرادات و افزودن قابلیت های جدید، ارتقا و آپدیت نرم افزار ورژنی جدید از اتوکد ارائه را می دهد.که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد و تفاوت هر یک از ورژن های اتوکد را توضیح خواهیم داد. 

تفاوت ورژن های مختلف اتوکد

AutoCAD 2007

نسخه2007 نرم افزار اتوکد به دلیل سبک بودن و نصب راحت به یکی از بهترین ورژن های اتوکد شهرت پیدا کرد اما این نسخه در بخش سه بعدی عملکرد خوبی نداشته است. 

AutoCAD 2010

در این ورژن مشکلات ورژن های قبلی تا حدودی رفع شد اما باز هم بطور کامل نتوانست پاسخ¬گوی نیاز-های مصرف¬‌کنندگان باشد.

AutoCAD 2013

یکی دیگر از ورژن های خوب نرم افزار اتوکد نسخه 2013 بود زیرا  باگ کمتری نسبت به وژن های قبلی داشته اما به دلیل سنگین بودن، بسیاری از کابران را از استفاده‌¬ی آن منصرف می¬کرد.

AutoCAD 2014

در این ورژن از اتوکد بسیاری از مشکلات مانند کشکلات دو بعدی و سه بعدی و همچنین باگ های این نرم افزار برطرف شد. این ورژن به علت سرعت بالا و سبک بودن آن توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نمود به طوری که پس از گذشت چندین سال می توان از این ورژن از اتوکد به عنوان بهترین ورژن نام برد.

AutoCAD 2015

تنها تفاوت عمده آن با ورژن قبلی، تغییر در بخش دو بعدی است. انعطاف پذیری بیشتر در طراحی، تهیه سریعتر طرح ها، استفاده آسانتر از نرم افزار، سرعت کار بالا در طراحی پروژه ها، اشتراک گذاری طرح ها با استفاده از فناوری ابری از ویژگی های این ورژن است و باز هم مانند ورژن 2015 توانست لقب بهترین ورژن اتوکد را در همان سال از آن خود کند.

AutoCAD 2016

از جمله تفاوت های این ورژن با قبلی می توان به غنی تر شدن زمینه طراحی، توانایی باز کردن بهتر فایل های PDF، هوشمند تر شدن نرم افزار از نظر ابعاد و مدل ها، واضح تر شدن جزئیات در طراحی هاست.

AutoCAD 2017

در این ورژن علاوه بر برطرف کردن مشکلات ورژن قبلی، بهبود رابط کاربری، هوشمند تر شدن نرم افزار از نظر ابعاد و مدل ها، واضح تر شدن جزئیات در طراحی ها به نرم افزار افزوده شدند. 

AutoCAD 2018

در ورژن 2018 در نرم افزار اتوکد (AutoCAD) بهبود رابط کاربر، هوشمند تر شدن نرم افزار از نظر ابعاد و مدل ها، واضح تر شدن جزئیات در طراحی ها و برطرف کردن باگ های قبلی به خوبی مشاهده می شد که این به نفع کاربران نرم افزار بود.

AutoCAD 2019

ورژن 2018 و 2019 تفاوت چندانی بایک دیگر نداشته است اما به طور کلی در این ورژن از نرم افزار مقایسه، DWG قابلیت ذخیره سازی برای وب و موبایل، بهبود رابط کاربری و واضح تر شدن جزئیات در طراحی ها برای استفاده کاربران اضافه شده است.

AutoCAD 2020

در ورژن 2020 سرعت نصب را کاهش و سرعت ترسیم را افزایش داده‌اند. برتری این ورژن نسبت به ورژن های قبل اضافه شدن پالت های جدید و مدیریت بلوک ها و … است.

AutoCAD 2021

در این ورژن بعلاوه اضافه شدن ویژگی های جدید، سهولت در استفاده از ویژگی های گذشته نیز انجام گرفته بود. و با بالا رفتن سرعت نصب، استفاده کمتر از رم، گرافیک، پردازنده و… ارائه شده.

AutoCAD 2022

در ورژن 2022 کاربران، بهبود سرعت نصب و قابل تنظیم بودن نرم افزار را مشاهده کردند به طور کلی تغییرات زیادی در این سال ارائه نشد.

AutoCAD 2023

در نسخه 2023 شاهد استفاده از تکنولوژی TrustedDWG™  هستیم و همچنین قابلیت سینک و رد و بدل کردن اطلاعات بین نسخه دسکتاپ و موبایل اتوکد و سرویس ابری هستیم.

مقاله پیشنهادی: بازار کار و روش کسب درآمد از اتوکد

نتیجه‌گیری برای انتخاب بهترین ورژن اتوکد 

برای انتخاب بهترین ورژن برای نصب و استفاده از این نرم افزار در ابتدا باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. شما باید ابتدا مشخصات سخت افزاری سیستم خود را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به انتخاب ورژن اتوکد کنید. اما بطور کلی گاهی در برخی ورژن ها ممکن است تغییرات به خصوصی در ورژن  جدید ایجاد نشود، اما این کمپانی در ورژن های 2020، 2021، 2022، 2023 اتوکد تا در حد امکان باگ ها و ایرادات موجود در نرم افزار را رفع کرده و امکانات جدیدی را ارائه نموده؛ همچنین این کمپانی در ورژن های جدید سعی کرده محیطی کاربرپسند برای کاربران خود ایجاد نماید همانطور که اشاره شد، در ورژن های اخیر این نرم افزار با محیطی ساده و روان‌تر روبرو خواهید بود.

نتیجه‌گیری برای انتخاب بهترین ورژن اتوکد 

مقاله پیشنهادی: سیستم مورد نیاز نرم‌افزار اتوکد

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت اتوکد
کارت رویت
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
حذف صحیح و اصولی نرم‌افزارهای اتودسک جهت جلوگیری از بروز مشکلات در زما...
معماری
اتوکد و رویت هر دو محصول شرکت اتودسک هستند که دارای قابلیت‌های بی شمار...
معماری
برای تبدیل ورژن فایل‌های اتوکد روش‌های مختلفی مانند نرم‌افزارها و یا س...
معماری
مقیاس نقشه‌ها و ترسیمات یکی از نکات بسیار مهم در انجام ترسیمات در نرم‌...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

نگین میلانی Guest User
29 فروردین 1403 - ساعت 15:09
پاسخ

وقت بخیر آموزش خاصی سراغ دارید برای یادگیر نرم افزار اتوکد میشه معرفی کنید؟ با تشکر

سعید برومند Guest User
20 اسفند 1402 - ساعت 16:39
پاسخ

من اتوکد 2021 نصب کردم ولی ارور لایسنس میده!!

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
از بخش مقالات آموزشی مقاله رفع ارور لایسنس اتوکد رو مطالعه کنیدطبق این آموزش ارور رفع خواهد شد.

حامد تاتلاری Guest User
19 دی 1402 - ساعت 14:38
پاسخ

با کتاب آموزش اتوکد 2008 میتوان نسخه های جدید اتوکد رو یاد گرفت؟

علی فخار Guest User
12 دی 1402 - ساعت 16:40
پاسخ

من اتوکد رو نصب کردم ولی ارور 1603 میده چیکار باید بکنم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
در مقالات قبلی روش رفع ارور 1603 در نصب اتوکد رو آموزش دادیم میتونید از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

پگاه فیاضی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 15:54
پاسخ

سبک ترین نسخه اتوکد کدومه؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نسخه ۲۰۰۷ اتوکد در حال حاضر سبک ترین نسخه از این نرم افزار است.

فرامرز مظلومی Guest User
30 مهر 1402 - ساعت 16:50
پاسخ

بسیار عالی

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون، موفق باشید.

سعیده وارسته Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 17:27
پاسخ

بهترین نسخه برای کسانی که مبتدی هستندکددوم ورژن هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ورژن ۲۰۱۴ به دلیل سادگی و کلاسیک بودن به عنوان بهترین ورژن اتوکد برای یادگیری معرفی شده میتونید این ورژن رو دانلود کنید.

بهرام جهانگیری Guest User
14 شهریور 1402 - ساعت 13:08
پاسخ

ممنون از توضیحات بسیار خوبتون
پکیجی برای آموزش نرم افزار اتوکد هم دارید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، بله موتونید پکیج آموزش اتوکد رو از بخش دوره های آموزشی در سایت آپادمی دانلود کنید.

مائده امینی Guest User
09 شهریور 1402 - ساعت 16:55
پاسخ

وقت بخیر ببخشید از نرم افزار اتوکد برای طراحی های صنعتی هم میتونیم استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، نرم‌افزار AutoCAD یکی از ابزارهای محبوب و قدرتمند برای طراحی های صنعتی هم هست که برای طراحی دقیق و ایجاد نقشه‌های صنعتی و معماری استفاده می‌شود.

مهدیه همافر Guest User
21 مرداد 1402 - ساعت 16:14
پاسخ

چجوری میشه ورژن فایل اتوکدو تشخیص داد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای تشخیص ورژن فایل اتوکد پس از باز کردن فایل با فشردن دکمه F2 میتونید ورژن اتوکد رو مشاهده کنید.

محمد امین رجب پور Guest User
15 مرداد 1402 - ساعت 13:40
پاسخ

من از ورژن 2020 استفاده میکنم به نظرم یکی از بهترین ورژن های نرم افزار اتوکد نسخه2020 هست.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله ورژن 2020 هم عالیه موفق باشید.

نگار شهابی Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 15:52
پاسخ

عالی...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

تینا گلبهار Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 17:26
پاسخ

برای تبدیل ورژن اتوکد نرم افزار یا سایت وجود داره که من بتونم ورژن فایلم رو تغییر بدم؟
الان به سیستم درسترسی ندارم که با اتوکد بتونم ورژن فایلم رو تغییر بدم ممنون میشم راهنماییم کنید.

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
میتونید از نرم‌افزار DWGCONVERT و یا از سایت های آنلاین مانند cad.online-convert استفاده کنید.

صبا رنجبر Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 15:22
پاسخ

دوره اتوکدتون طبق چه ورژنی آمورش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
طبق ورژن 2020 آموزش داده شده.

عماد صدیقی Guest User
04 خرداد 1402 - ساعت 12:44
پاسخ

توضیحات مفیدی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

سمانه شیخی Guest User
02 خرداد 1402 - ساعت 14:14
پاسخ

وقت بخیر بخشید میخواستم بدونم برای دانلود اتوکد برای سیستم های ضعیف بهتر از ورژنی استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
باید با توجه به سخت افزار سیستم مورد استفادتون یکی از ورژن های نرم افزار اتوکد رو انتخاب کنید ولی به طور کلی یکی از بهترین ورژن های اتوکد که با سایر سیستم ها سازگاره اتوکد 2014 هست.

رضا کامیاران Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 11:03
پاسخ

عالی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

نگین محمودی Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 12:22
پاسخ

نصب دو ورژن از نرم افزار به صورت هم زمان بر روی یک سیستم امکان پذیره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله امکان پذیره.