cast
مرجان هرندی

بازار کار اتوکد و روش‌های کسب درآمد از نرم‌‌افزار (AutoCAD)

مرجان هرندی
13 دی 1400
5270
25
متن مقاله

روش‌های کسب درآمد از نرم‌‌ افزار اتوکد

نرم‌افزار اتوکد، یکی از نرم‌افزارهایی پر کاربرد شرکت Autodesk است که در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک و ... بوده که که می‌توان گفت یکی از نرم‌افزارهای پایه برای رشته‌های معماری و عمران می‌باشد که برای ترسیم نقشه‌های دو بعدی و ترسیمات سه بعدی از آن استفاده می‌کنند. در مقالات قبلی با کاربرد و ویژگی‌ها و بعضی از دستورات این نرم‌افزار آشنا شدید که می‌توانید از طریق مقالات آموزشی و آموزش‌های رایگان سایت آپادمی به مقالات و آموزش‌های قبلی ما دسترسی پیدا کنید. در ادامه قصد داریم با بازار کار اتوکد و روش‌های کسب درآمد از طریق نرم‌افزار محبوب و قدرتمند اتوکد بپردازیم با ما همراه باشید. برای آموزش نرم افزار اتوکد می‌توانید پکیج آموزش اتوکد را از سایت آپادمی تهیه کنید.

بازار کار و روش‌های کسب درآمد از اتوکد

مقاله پیشنهادی: اتوکد چیست؟

چگونه یک اتوکد کار حرفه ای شویم؟

اولین قدم برای اینکه بتوانید از طریق نرم ‌افزار اتوکد کسب درآمد کنید و به بازار کار راه پیدا کنید این است که یک اتوکد کار حرفه‌ای باشید و دانش لازم برای فعالیت در این حوزه‌ را کسب کرده باشید. امروزه دانش نرم‌افزاری یکی از عوامل مهم در ورود به بازار کار است که با بالا بردن دانش خود و آموزش نرم‌افزارهای مرتبط با هر رشته می‌توانید از طریق نرم‌افزار‌های مختلف در بازار کار کسب درآمد کنید که همه‌ی اینا‌ها ملزم یادگیری اصولی نرم‌افزار‌ها می‌باشد. ابتدا باید با مفاهیم ابتدایی و اولیه نرم‌‌افزار آشنا شوید که برای این‌ کار می‌توانید از طریق آموزش‌های رایگانی که در اینترنت و یا صفحات مجازی وجود دارد و یا کلاس‌های حضوری و غیر حضوری و همچنین از طریق پکیج‌های آموزشی به صورت صفر تا صد، نرم‌افزارهایی مانند اتوکد را یاد بگیرید و با تمرین تکرار و انجام پروژ ه‌های ساده و کوچک به همه‌ی دستورات تسلط پیدا کنید و بعد از مسلط شدن با گرفتن پروژه‌های بزرگ تر و آشنا شدن با چالش‌های کار و کسب مهارت و تجربیات مختلف برای ورود به بازار کار و کسب درآمد فعالیت خود را آغاز کنید و از دانش و مهارت خود برای درآمدزایی استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: سیستم مورد نیاز نرم‌افزار اتوکد

بازار کار اتوکد 

امروزه ساختمان سازی رو به پیشرفت است و این یکی از عوامل افزایش پروژهای عمرانی است. همان طور که در قسمت‌های قبل گفتیم نرم‌افزار اتوکد یکی از نرم‌افزارهای پایه برای انجام ترسیمات و نقشه‌ها در رشته‌های معماری و عمران است که برای انجام پروژه‌‌ها از آن زیاد استفاده می‌شود و بسیاری از دفتر معماری و عمران برای ترسیم نقشه‌ها و حتی طراحی پروژه‌ها نیاز به یک اتوکد کار حرفه‌ای دارند که در انجام ترسیمات در نرم‌افزار اتوکد به آن‌ها کمک کنند. از دیگر کارهایی که در دفاتر معماری و عمران از شما می‌خواهند با استفاده از نرم‌افزار اتوکد انجام دهید ترسیم نقشه‌های فاز 1 و فاز 2 است که می‌توانید در اتوکد انجام دهید و اما نکته قابل توجه دیگر در استفاده از نرم‌افزار اتوکد برای انجام ترسیمات به صورت سه بعدی است که امروزه بیشتر افراد برای ارائه پروژه‌ها به کارفرما به جای ارائه طرح‌های دو بعدی به صورت سه بعدی پروژه‌های خود را جهت درک بهتر به کارفرما ارائه می کنند که با نرم‌افزار اتوکد هم امکان انجام ترسیمات به صورت سه بعدی وجود دارد که بعضی از افراد از این قابلیت اتوکد استفاده می‌کنند البته بسیاری از افراد برای ارائه به صورت سه بعدی از نرم‌افزارهای تخصصی در حوزه مدلسازی مانند تری دی مکس، اسکچاپ، رویت و... استفاده می‌کنند.

بازار کار اتوکد 
کسب درآمد از اتوکد

برای کسب درآمد از اتوکد پس از این که حرفه‌ای شدید و به همه دستورات اتوکد تسلط پیدا کردید و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب کردید، از طریق استخدام در دفاتر معماری با انجام نقشه‌های فاز یک و فاز دو  و همچنین از طریق طراحی و ترسیم نقشه‌های دو بعدی و ترسیمات سه بعدی می‌توانید هم با استخدام در دفاتر معماری کسب درآمد کنید و هم به صورت مستقل که برای کسب درآمد به صورت مستقل می‌توانید به صورت فریلنسیگ کار کنید و درآمد دلاری نیز داشته باشید. به یاد داشته باشید برای کسب درآمد به صورت فریلنسیگ باید با سایت‌های فریلنسی و روش کسب درآمد از این طریق به خوبی آشنا شده باشید. برای کسب درآمد از اتوکد راه های دیگر مانند شروع یک پروژه وجود دارد که شما به صورت مستقل کار را آغاز کنید و برای خود کار کنید که این روش مستلزم داشتن  سرمایه اولیه برای شروع کار است.

کسب درآمد از اتوکد

مقاله پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

نرم‌افزار اتوکد یکی نرم‌افزار اختصاصی برای انجام ترسیمات دو بعدی و سه بعدی است که بیستر در رشته‌های مهندسی مانند معماری، عمران، مکانیک و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و در همه ی حوزه‌ها کاربرد ندارد. به یاد داشته باشید که تخصص و دانش نرم‌افزاری این روزها در بسیا از حوزه‌ها و برای کسب درآمد به شما می‌تواند بسیار کمک کند پس  سعی کنید دانش و مهارت خود را افزایش دهید.  

امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید. شما می‌توانید با تهیه پکیج آموزش اتوکد از سایت آپادمی اتوکد را یاد بگیرید و یک اتوکد کار حرفه‌ای شوید و از طریق این نرم‌افزار کسب درآمد کنید.

کارت اتوکد
کارت پست پروداکشن
کارت آموزش فتوشاپ
کارت لومیون

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی، نحوه مدلسازی مقبره ابن سینا را در نرم افز...
معماری
برای ساخت انیمیشن دو بعدی در نرم افزار اتوکد از پلاگین history کمک می...
معماری
در این آموزش رایگان نحوه تراز یا Align کردن اتوماتیک را در نرم افزار A...
معماری
یکی از مهم‌ترین و پایه ترین مباحث در نرم‌افزار اتوکد، مبحث Unit و یا و...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

پریسا صادقی Guest User
26 فروردین 1403 - ساعت 11:35
پاسخ

برای کسب درآمد فریلنسری پیشنهادات فریلنسر‌ی اتوکد رو از چه سایت هایی میتونیم دریافت کنیم؟

ستاره جمیلی Guest User
10 بهمن 1402 - ساعت 16:34
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

حنانه جعفری Guest User
01 مهر 1402 - ساعت 15:13
پاسخ

عالی بود

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

ممنون موفق باشید.

سامان جمالی Guest User
20 شهریور 1402 - ساعت 16:56
پاسخ

برای طراحی های صنعتی هم میشه از نرم افزار اتوکد استفاده کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، نرم‌افزار AutoCAD یکی از نرم‌افزارهای محبوب و پرکاربرد در طراحی صنعتی است که امکانات گسترده‌ای برای طراحی و ترسیم نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی در صنعت را فراهم می‌کند.

ساناز نظامی Guest User
28 تیر 1402 - ساعت 16:03
پاسخ

به صورت فریلنسری از اتوکد چجوری میشه کسب درآمد کرد؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله، به عنوان یک فریلنسر اتوکد، می‌توانید از طریق پیدا کردن پروژه‌های مختلف، کسب درآمد کنید برای این منظور، می‌توانید از طریق سایت های فریلنسری، شبکه‌های اجتماعی جستجوی پروژه‌های مرتبط با اتوکد را آغاز کنید و به صورت دلاری کسب درآمد کنید.

هدیه باقری Guest User
26 تیر 1402 - ساعت 16:07
پاسخ

از چه ورژنی از اتوکد بهتره استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای انتخاب بهترین ورژن برای نصب و استفاده از نرم افزار اتوکد ابتدا مشخصات سخت افزاری سیستم خود را بررسی کرده و با توجه به آن اقدام به انتخاب ورژن اتوکد کنید. ولی به طور کلی برای تفاوت و ویژگی های هر ورژن میتونید مقاله بهترین ورژن نرم افزار اتوکد رو از بخش مقالات آموزشی مطالعه کنید.

شکیبا اکبری Guest User
27 اسفند 1401 - ساعت 14:00
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم، موفق باشید.

علی نعمتی Guest User
22 اسفند 1401 - ساعت 15:24
پاسخ

من رشته تحصیلیم معماری هست میخواستم بدونم چه نرم افزارهای دیگه ای رو باید یاد بگیرم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
ببینید حداقل باید به این نرم افزارها مسلط باشید:
یک نرم افزار برای ترسیمات دوبعدی: اتوکد
یک نرم افزار برای مدلسازی سه بعدی: تری دی مکس یا رویت
یک نرم افزار برای متریال دهی، نورپردازی و رندرگیری: وی ری یا کرونا
یک نرم افزار برای ساخت انیمیشن معماری: لومیون
یک نرم افزار برای ارائه و پرزانته های معماری و گرافیکی و شیت بندی + پست پروداکشن: فتوشاپ

پوریا کمالی Guest User
27 دی 1401 - ساعت 12:36
پاسخ

وقت بخیر ببخشید در پکیج اتوکد آموزش ترسیم سه بعدی در اتوکد هم آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله در پکیج آموزش اتوکد، اتوکد دو بعدی و سه بعدی به صورت کامل اموزش داده شده.

حسین دلدار جوپشت Guest User
23 آبان 1401 - ساعت 22:05
پاسخ

من قبلا طراح لتوکد بود مخصوص کار باcncو مسلط به طراحی دو بعدی الان مهارت کار با لتوکد رو دارم چطور میتونم ازش کسب درامد کنم ؟

hossein Guest User
23 آبان 1401 - ساعت 22:00
پاسخ

سلام وقت بخیر من قبلا طراح mdf بودم البته فقط مخصوص کار باcncو با طراحی دوبعدی اتوکد مسلطم الان چطور میتونم از این مهارتم کسب درآمد کنم؟

غزل صادقی Guest User
17 آبان 1401 - ساعت 16:32
پاسخ

توضیحات مفیدی بود ممنون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

خواهش میکنم، موفق باشید.

امیر قبادی Guest User
08 آبان 1401 - ساعت 14:30
پاسخ

من نرم افزار اتوکد رو به تازگی یاد گرفتم میخواستم بدونم برای گرفتن پروژه اتوکد و کسب درآمد از این نرم افزار شما چه راه هایی رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همانطور که در مقاله اشاره کردیم پس از آموزش این نرم افزار میتونید از طریق استخدام در دفاتر فنی مهندسی ۲-کسب از طریق شبکه های اجتماعی و از طریق سایت های فریلنسری پروژه بگیرید و کسب درآمد کنید.

سمانه صیادی Guest User
25 مرداد 1401 - ساعت 10:29
پاسخ

وقت بخیر
برای آموزش نرم افزار اتوکد چجوری میتونم پکیج اتوکد رو تهیه کنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ار طریق سایت آپادمی در بخش دوره های آموزشی میتونید پکیج آموزش اتوکد رو تهیه کنید.