cast
مرجان هرندی

نرم افزار لومیون 2023 چه ویژگی هایی دارد؟ + معرفی قابلیت های 2023 Lumion

مرجان هرندی
25 اسفند 1401
3152
13
متن مقاله

ویژگی های لومیون 2023

نرم افزار لومیون یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزار های رندگیری و انیمیشین سازی است که با استفاده از آن میتوان مدل های سه بعدی معماری را به تصاویر و انیمیشن های با کیفیت تبدیل کنید. این نرم افزار در واقع یک ابزار حرفه ای و بسیار مفید با عملکردی بینظیر است که در سرار دنیا در حوزه معماری نظر بسیاری از طراحان سه بعدی را به خود جلب نموده. (Lumion) نرم‌افزاری استاندارد با قابلیت‌های گوناگون است و مانند سایر نرم افزار ها دارای ورژن های مختلفی می باشد که همه نسخه‌های آن نیاز کاربر را به خوبی برطرف می‌کند. شرکت سازنده آن در هر ورژن با افزودن ویژگی هایی جدید و رفع باگ ها و خطاهای موجود سعی در افزایش کیفیت و بهبود عملکرد این نرم افزار داشته و این نرم افزار را ارتقا داده تا کاربران از امکانات لومیون بهرمند شوند. اخرین ورژن ارائه شده از لومیون نسخه 2023 می باشد که به دلیل ویژگی های بی نظیر این نسخه امروزه به یکی از ایده‌آل‌ترین نسخه ها برای استودیوهای حرفه‌ای تبدیل شده است. در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی ها لومیون 2023 آشنا شوید. اگر علاقه مند به آموزش نرم افزار لومیون هستید میتوانید پکج آموزش لومیون را از سایت آپادمی تهیه کنید. 

ویژگی های لومیون 2023

مقاله پیشنهادی: لومیون چیست؟

معرفی ویژگی‌های لومیون 2023

بیش از یک دهه است که نرم افزار Lumion به دلیل قابلیت هایی مانند یادگیری آسان، سرعت بالا روابط کاربری ساده و کاربر پسند و... انعطاف پذیر و متناسب با جریان کاری معماری بوده، شناخته شده است و در مبحث رندرینگ بسیار قوی عملکرده و کارآمد بوده است و در هر ورژن بهترین امکانات و قابلیت ها را به این نرم افزار افزوده و به کاربران ارائه کرده است. لومیون 2023 که همان لومیون 13 می باشد که یک نرم افزار حرفه ای در حوزه رندر گیری و انیمیشن سازی در رشته معماری بوده که امکانات مختلفی را جهت ایجاد تصاویر و ساخت انیمیشن های با کیفیت در اختیار کاربران قرار می دهد. نرم افزار لومیون ۲۰۲۳ جدیدترین ورژن این نرم افزار  است و دارای ویژگی ها و خصوصیات جدیدتری  نسبت به ورژن های قبلی می باشد که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد. در ورژن Lumion 2023 علم با هنر ترکیب شده تا با استفاده از فناوری ردیابی پرتو در کنار شطرنجی‌سازی، استاندارد جدیدی در رندر ایجاد شود تا کاربران بتوانند حتی در کمترین زمان به واقع گرایی بیشتری در رندرهای خود برسند. برای فعال کردن این تغییر عظیم و باز کردن نوآوری‌های سریع‌تر و مکرر در دراز مدت، موتور رندر داخلی Lumion کاملاً متحول شده است. این نرم افزار در واقع یک موتور رندر است که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای متخصصان AEC برای پروژه‌ها در تمام مقیاس‌ها طراحی شده است وبهترین تجربه رندرینگ را ارائه می‌کند از این رو جدید ترین ورژن این نرم افزار  نسبت به ورژن های قبلی سطح بی‌سابقه‌ای از کیفیت را ارائه می‌دهد که به سادگی خارج از جعبه کار می‌کند، در حالی که قابلیت‌های سفارشی‌سازی آسان Lumion نیز حفظ می‌کند.

قابلیت‌های لومیون 2023

ویژگی‌های جدید Lumion 2023

در طول سال 2023، پلتفرم رندر جدید Lumion، به‌روزرسانی‌ شد و لومیون 2023 یا همان لومیون 13  با ویژگی‌هایی جدید به بازار عرضه شد. یکی از مهم ترین ویژگی لومیون 2023 ray tracing است. ray tracing  در واقع به فرایندی گفته می شود که به صورت موازی رهگیری پرتوهای نوری را محاسبه میکند و باعث افزایش سرعت بسیار بالا در رندرینگ ها میشود همچنین این سرعت باعث محاسبه ی دقیق تر و واقعی تر محاسباتی مثل رفلکشن ها و GI خواهد شد. با استفاده از این قابلیت جدید در لومیون 2023 کارابران می توانند با لمس یک دکمه نور، سایه ها و بازتاب های واقعی را به رندرهای خود اضافه کنند و کنترل بیشتری بر نتیجه نهایی داشته باشند. ray tracing توانایی ایجاد نور، سایه‌ها و بازتاب‌های فیزیکی دقیق را با حداقل مداخله دارد در نتیجه Lumion 2023 همچنان تجربه‌ای انعطاف‌پذیر را برای کمک برای دستیابی به نتیجه دلخواه فراهم می‌کند. در نهایت، این مربوط به خود فناوری نیست، بلکه در مورد نحوه استفاده از آن برای خدمت به اهداف بالاتر است.شرکت سایز Lumion تضمین می‌کند که هم مشتریانی که دارای کارت‌های گرافیکی با قابلیت ray tracing هستند و هم کسانی که هنوز از این قابلیت استفاده نکرده‌اند، می‌توانند به استفاده از نرم‌افزار بدون هیچ گونه اختلالی در جریان کار، نتایج با کیفیت‌تری دریافت کنند.

ویژگی‌های جدید Lumion 2023

قابلیت‌های کلی نرم افزار لومیون ۲۰۲۳

•    پشتیبانی از فرمت‌هایDAE ،FBX ،MAX ،3DS ،OBJ ،DWG ،DXF در مدل‌های سه‌بعدی
•    پشتیبانی از اغلب فرمت‌های تصویری رایج از جملهTGA ،DDS ،PSD ،JPG ،BMP ،HDR و PNG
•    امکان وارد کردن فایل‌های خروجی از برنامه‌های مدلسازی سه بعدی مانندAutodesk 3ds Max، رویت، اسکچاپ، راینو و... 
•    مجسم‌سازی صحنه‌های محیط اطراف و آب و هوا
•     ساخت مدل‌های سه‌بعدی به صورت Real-time
•    تولید فیلم خروجی با کیفیت HD
•    امکان اعمال جلوه‌های ویژه و فیلترهای مختلف بر روی فیلم
•    آپلود مستقیم خروجی نهایی
•    تنظیم کیفیت خروجی

مقاله پیشنهادی: سخت افزار مورد نیاز لومیون

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

کارت لومیون
کارت رندرینگ مسترینگ 2
کارت تری دی مکس
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

معماری
در این آموزش رایگان نحوه انتقال یک فایل به صورت زنده یا synchronize را...
معماری
پس از مدلسازی طرح در نرم افزار های شبیه سازی سه بعدی نیاز به یک موتور...
معماری
یکی از دغدغه‌های بسیاری از دانشجویان و طراحان معمار، انتخاب موتور رندر...
معماری
انتخاب موتور رندر، اولین و مهم ترین مرحله در تولید و ساخت یک واقعیت مج...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

Lida heidari Guest User
08 بهمن 1402 - ساعت 10:37
پاسخ

سلام وقتتون بخیر .من در حین اکسترکت فایلها ، ارور خطای داده در فایل رمزگذاری رو دریافت میکنم اما فایلها اکسترکت میشن اما در حین نصب هم یک ارور دیگه دریافت میکنم که میگه یک فایلی در فولدر various کمه و واقعا هم اون فایل وجود ندارد و زمانی که می‌خوام نرم افزار و اجرا کنم ازم سریال میخواد و وارد نمیشه 😢

پگاه میرزایی Guest User
13 مهر 1402 - ساعت 17:30
پاسخ

عالی...

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
ممنون، موفق باشید.

کیان شکوهی Guest User
28 مرداد 1402 - ساعت 16:19
پاسخ

برای رندگیری و انیمیشن سازی لومیون بهتره یا تویین موشن؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
هر دو از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای رندرگیری و انیمیشن سازی هستند و انتخاب این دو بستگی به نیاز ، اهداف و سیستم شما داره ما در مقالات قبلی این دو نرم افزار رو باهم مقایسه کردیم تا شما بتونید باتوجه به معایب و مزایای هر یک راحت تر نرم افزار مناسب خودتون رو انتخاب کنید میتونید از بخش مقالات آموزش مقاله تفاوت لومیون وتویین موشن رو مطالعه کنید.

الناز قاسمی Guest User
13 تیر 1402 - ساعت 16:03
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خواهش میکنم موفق باشید.

شکیبا صمدپور Guest User
27 خرداد 1402 - ساعت 17:14
پاسخ

سیستم مورد نیاز لومیون ۱۳ باید چه ویژگی هایی داشته باشه ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

حداقل مشخصات مورد نیاز برای نصب لومیون 13:
GPU با درایورهای به روز شماره G3D 7000 یا بالاتر را کسب می کند. (مانند Nvidia GeForce RTX 1650 ،AMD Radeon RX 470 یا بهتر)
حافظه کارت گرافیک:4 گیگابایت یا بیشتر *
سیستم عامل :ویندوز 10 به روز شده، 64 بیتی
پردازنده (CPU ) :پردازنده Intel / AMD دارایCPU شماره 2000 یا بالاتر است (مانند AMD Ryzen 5 1500X ،Intel Core i7-3770K یا بهتر)
حافظه سیستم (RAM): 16گیگابایت یا بیشتر
هارد دیسک SATA3 SSD: یا HDD

نیما اصلانی Guest User
09 خرداد 1402 - ساعت 15:20
پاسخ

در پکیج آموزش لومیون چه ورژنی آموزش داده شده؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
لومیون 12 آموزش داده شده.

آیدا کریمیان Guest User
24 اردیبهشت 1402 - ساعت 10:39
پاسخ

بهترین ورژن لومیون چه ورژنی هست؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
همیشه آخرین نسخه از یک نرم افزار بهترین و جدیدترین قابلیت ها رو داره اما شما باید ورژنی رو انتخاب کنید بر اساس ویژگی های سخت افزار‌ی قابل نصب روی سیستم مورد نظر باشه.